Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hyvä paha Saturnus  (Luettu 11755 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« : 31.01.2012 23:08:19 »

Mikä on oma kokemuksenne tämän planeettojen "mörön" aspekteista ja transiiteista?

Itselläni saturnus on hyvin aspektoitunut, kolmiossa aurinkoon ja venukseen.Ainut paha siinä on se, että se sijaitsee 4. huoneessa.
Transiiteista mulla on erilaisia kokemuksia; neliö kuulle oli hirveä, mutta esimerkiksi yhtymän nousumerkille ja merkuriukselle olen kokenut positiivisina, vastuu ja stressi on lisääntynyt, mutta samalla myös energia  Smiley
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #1 : 01.02.2012 00:21:56 »

Moi,

mulla saturnus oppositiossa  aurinko jupiter merkurius venus neptunus
ei kauhean helppo yhtälö kun ovat noin niin elämää pitää aika paljon opetella
ennen kuin kaikki palat loksahtaa vihdoin kohdilleen. Mutta niinhän se on et on
onnex synnytty jupparin alla jos tuosta jotain iloakin etsii =)

Tuolla yhtälöllä elämän ymmärtäminen tuntuu tapahtuvan vasta ikäihmisenä kun
en ole ehkä ihan vielä tärkeitä pointteja elämästä oppinut   smitten

:)Minna  Huh
tallennettu
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #2 : 01.02.2012 21:57:34 »

Saturnus on mulla tärkeä planeetta, koska AC:n hallitsija. Olen kyllä tyytyväinen Saturnukseni sijaintiin, nimittäin se majailee omassa huoneessaan kympissä. Tarjoaa kunnianhimoa, tarmoa, pitkäjänteisyyttä ja päättäväisyyttä ura- ja ammattiasioissa, kunhan vaan olen päättänyt mitä haluan (kympin kärki Jouskarissa Cheesy). Aspekteista taasen sitten vähän hankala on  saturnus aspect_opp venus, koska aiheuttaa varautuneen asenteen uusiin ihmisiin tutustuttaessa ym. vastaavaa. Onneksi olen kuitenkin parantanut tässäkin, eli tilanne ei ole toivoton  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 01.02.2012 22:05:19 kirjoittanut Hopealohikäärme » tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #3 : 01.02.2012 23:10:00 »

Mulla on saturnus 5.huoneessa  jousimies merkissä  aspect_con neptunusaspect_tri askendentti ja  aspect_squ aurinko.

No romanttisten ihmissuhteiden syntyminen on hankalaa mulle. Onko saturnus tähän syypää? Mutta uusiin ihmisiin on helppo tutustua tai saada ainakin suu auki, nousuleijona.  :Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #4 : 02.02.2012 08:21:13 »

Mikä on oma kokemuksenne tämän planeettojen "mörön" aspekteista ja transiiteista?

Itselläni saturnus on hyvin aspektoitunut, kolmiossa aurinkoon ja venukseen.Ainut paha siinä on se, että se sijaitsee 4. huoneessa.
Transiiteista mulla on erilaisia kokemuksia; neliö kuulle oli hirveä, mutta esimerkiksi yhtymän nousumerkille ja merkuriukselle olen kokenut positiivisina, vastuu ja stressi on lisääntynyt, mutta samalla myös energia  Smiley

Hei itselläni on saturnus myös nelosessa.

Saturnus tekee itselläni seuraavat aspektit:

 saturnus  aspect_opp  aurinko
 saturnus aspect_opp  mars
 saturnus  aspect_opp  venus
 saturnus  aspect_con  jupiter
 saturnus  aspect_sex  kuunsolmu
 saturnus  aspect_sex  uranus

Saturnus pistää kyllä joskus koville. Kovan työn se myös palkitsee. Kun ottaa vastuun itsenstään ja elämästään ja on valmis tekemään töitä unelmiensa eteen niin saturnus antaa takaisin Smiley
Itselläni oli viime vuonna saturnuksen paluu ja myös tietenkin heti perään nuo sautnruksen oppositiot sisäplaneetoille. Työssä oli paineita mutta muuten ok.

Haasteellisinta on ollut se, että oppii olemaan itselleen lempeämpi. Itsensä rakastaminen on suuri haaste myös.

Eli minulla on isot transiitit saturnuksen osalta lähes ohitse. Eka oli saturnuksen paluu, sitten saturnus oppositioi venusta, marsia, aurinkoa ja lopuksi kuuta tehden samalla neliötä askendantille. Joku muu kokisi sen varmaan todella raskaana, mutta mulle saturnus on tuttu kaveri. Se on ankara jos on tarvetta olla, jos tekee "työnsä", lukee läksynsä ja tiedostaa oman vastuun elämästään ja vallitsevista olosuhteista niin se on ok. Se jopa palkitsee, esim. itselläni on nyt suurin haave toteutumassa ja sain tietää sen toteutumisesta juurikin saturnuksen haasteellisten transiittien aikaan Smiley  Kohta lähtee!!! Cheesy
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #5 : 02.02.2012 08:23:05 »

Niin ja vielä tuosta neloshuoneen saturnuksesta. Se kertoo usein haasteellisesta lapsuudesta. Lapsuus on voinut olla kamppailua, kuin kivinen tie. Jos sen ottaa voimavarakseen, eli jos osaa ammentaa siitä kokemuksesta ja ymmärtää miten paljon se opetti ja vahvisti, eikä tunne enää katkeruutta, niin iän myötä elämä vain paranee Smiley
tallennettu
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #6 : 03.02.2012 20:57:18 »

Artemis, olen juurikin samaa mieltä tuosta 4. huoneen Saturnuksesta kanssasi.Lapsuuteni oli tosi rankka, mutta nämä juuri päällä olevat transiitit ovat tehneet viime silauksen sille, että olen hyväksynyt asian ja päästänyt siitä irti, lopettanut itsesäälissä vellomisen.Voisin kai sanoa, että olen kypsynyt aika paljon viimeisen puolen vuoden aikana.Ehkä hienoin tunne koko elämäni aikana, se kun tajuaa kuinka vahva ihminen itsestä on kasvanut  Smiley
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #7 : 04.02.2012 13:41:25 »

Artemis, olen juurikin samaa mieltä tuosta 4. huoneen Saturnuksesta kanssasi.Lapsuuteni oli tosi rankka, mutta nämä juuri päällä olevat transiitit ovat tehneet viime silauksen sille, että olen hyväksynyt asian ja päästänyt siitä irti, lopettanut itsesäälissä vellomisen.Voisin kai sanoa, että olen kypsynyt aika paljon viimeisen puolen vuoden aikana.Ehkä hienoin tunne koko elämäni aikana, se kun tajuaa kuinka vahva ihminen itsestä on kasvanut  Smiley

No just niin! Ajattele miten onnekas olet, kun olet kääntänyt kaiken sen voimavaraksi. Tiedät, että olet pirun sinnikäs ja sitkeä. Tiedät, miten paljon sinussa on voimaa ja kaiken sen voit hyödyntää tulevissa pyrkimyksissä ja unelmien tavoittelussasi.
Saturnuksen kanssa moni vaipuu pessimistisyyteen ja apatiaan, mutta itse olen kyllä saanut paljon positiivisuuttakin sen myötä. Juurikin tajusin, miten paljolla minua on "siunattu" kuitenkin ja jokainen tapahtuma elämässäni on tehnyt minusta viisaamman ja sitkeämmän Smiley Se on mahtavaa! Meitä ei pysäytä mikään  Grin
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #8 : 04.02.2012 20:05:06 »

Mulle Saturnus on erittäin merkittävä planeetta ( askendentti :n hallitsija, kuten Hopealohikäärmeellä) ja koen sen kaikesta huolimatta ystäväksi Smiley  Juuri tällä viikolla mietin, että mihin olisin tällä Jousimiespainotuksella joutunut, ellei  askendentti kauris olisi toiminut omanatuntonani smitten

Mulla on  saturnus 8. huoneessa, tehden mm.  aspect_con samassa huoneessa sijaitsevaan  pluto . Lapsuuteni on ollut yhtä myllerrystä, vanhempieni erittäin rankka avioero söi energiaa. Pyörin siinä vanhempien vihanpidon välissä, räpiköin etsien sitä turvallista isä- tai äitihahmoa, johon voisin tukeutua ja luottaa.  askendentti kauris :iina jouduin aikuisten (raakaan) maailmaan ehkä vähän turhankin aikaisin Undecided

Mulla on meneillään Saturnuksen 1. paluu ja ihan tässä äsken vasta huomasin, että kas, sehän on jo alkanut! Cheesy  Kun mä odottelin kunnon kolmenkympin kriisiä, mutta tämähän on ollut varsin leppoisaa (ehkä se paukahtaa sieltä vielä) Grin  Tietty sitä on mietitty paljon, että mitä olen tähän mennessä saanut aikaan - voin tunnustaa, että välillä tuntuu siltä, että mitään en ole vielä saavuttanut... Kunnes sitä miettii tarkemmin: opinnot viety loppuun, vakityöpaikka, kaunis pikku asunto ja parisuhde, joka voi hyvin ja kasvaa päivä päivältä (onhan niitä murheitakin tietty) - materiaa voi myös miettiä ja rahaahan ei koskaan ole liikaa ( Cheesy ), mutta sen verran on, että tulen toimeen ja saan myös nauttia työni hedelmistä smitten

Mietin juuriani - turvaton lapsuus, koulukiusattukin olin, ujo lapsi. Mikä musta tuli... Tavallinen kansalainen kaikesta huolimatta, joka on päässyt ujoudestaan eroon (palan ujoutta olen kuitenkin säilyttänyt persoonassani), yritän olla toistamatta vanhempieni virheitä ja pyrin hoitamaan parisuhdettani parhaalla mahdollisella tavalla. En halua, että kaikki loppuu vihaan, kyyneliin ja katkeruuteen. 8. huonehan on samalla perinnön ja muiden omaisuuden huone ja  saturnus tarkoittaa työtä ja vastuuta - lieneekö Saturnuksen vikaa, kun tällä hetkellä autan isääni sukuomaisuuden hoitamisessa Cheesy
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #9 : 05.02.2012 10:06:40 »

Mulla on  saturnus aspect_con aurinko ja  askendentti 12. huoneen puolella niukin naukin. Samalla  saturnus aspect_opp :neptunus:ja  jupiter. Koska olen  aurinko askendentti ja  kuu kaksoset niin tuo  saturnus taitaa hieman onneksi hillitä ja koota ajatuksiani.
Lapsena oli ehkä jossain asioissa pidättyväinen ja sivusta seuraava.
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #10 : 05.02.2012 10:31:36 »

Mielenkiintoisia kokemuksia Saturnuksesta eri merkeissä/huoneissa.

Ehkäpä se huone on se henkilökohtaisempi.
Itselläni  saturnus on osa T-ristiä ja on  siinä kuviossa melkoisen ankara.
11. huoneen kärjellä kun on, vaikuttaa yhteenkuulumisen tunteisiin, porukkaan liittymiseen ja hyväksytyksi tulemiseen ryhmässä.

http://www.youtube.com/watch?v=91W-YoBgYgc

Ei niitä luontaisia asioita minulle ollenkaan. Ystävyyssuhteissa luotan laatuun enempi kuin määrään. Ehkä merkittävin henkilö/ryhmä itseni kannalta löytyy vasta ehtoo puolella.
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
sandee
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 68


Profiili
« Vastaus #11 : 05.02.2012 11:00:55 »

Artemis, olen juurikin samaa mieltä tuosta 4. huoneen Saturnuksesta kanssasi.Lapsuuteni oli tosi rankka, mutta nämä juuri päällä olevat transiitit ovat tehneet viime silauksen sille, että olen hyväksynyt asian ja päästänyt siitä irti, lopettanut itsesäälissä vellomisen.Voisin kai sanoa, että olen kypsynyt aika paljon viimeisen puolen vuoden aikana.Ehkä hienoin tunne koko elämäni aikana, se kun tajuaa kuinka vahva ihminen itsestä on kasvanut  Smiley

No just niin! Ajattele miten onnekas olet, kun olet kääntänyt kaiken sen voimavaraksi. Tiedät, että olet pirun sinnikäs ja sitkeä. Tiedät, miten paljon sinussa on voimaa ja kaiken sen voit hyödyntää tulevissa pyrkimyksissä ja unelmien tavoittelussasi.
Saturnuksen kanssa moni vaipuu pessimistisyyteen ja apatiaan, mutta itse olen kyllä saanut paljon positiivisuuttakin sen myötä. Juurikin tajusin, miten paljolla minua on "siunattu" kuitenkin ja jokainen tapahtuma elämässäni on tehnyt minusta viisaamman ja sitkeämmän Smiley Se on mahtavaa! Meitä ei pysäytä mikään  Grin


Hei, minulla kiinnostaisi tuo 4.huoneen saturnus ja kuulla kokemuksia. Perheessä lapsella on tuo ja vanhempina olemme puolestaan kokeneet, että kyse on monesti hänen omasta prosessista. Olemme luoneet hyvän ja turvallisen kodin hänelle, mutta lapsi on se haastavin osa tässä. Hän ei millään pysty toimimaan, kun molemmat vanhemmat ovat yhdessä kotona. Hän asettuu monesti vanhempien väliin ja saamme tosissaan tehdä töitä, ettei mene arki ihan sekaisin. Hänen kokemuksensa on, että moni asia on huonosti ja monta asiaa pitäisi tehdä paremmin. Näin on ollut siitä asti, kun hän on oppinut puhumaan. Ei siis mitään kiukkuamista, on vain paljon kotiin liittyviä tarpeita hänellä. Olemme kokeneet rehellisesti sanottuna, että hän ei vielä vain huomaa, että kuinka hyvin asiat ovat ja kuinka paljon olemme hänen eteensä tehneet töitä. Voisiko tässä olla kyse myös siitä, että huomaa vasta kypsymisen kautta oman roolin ja sen, mitä kotoa on saanut, hengen perintönä. ? Menenkö ihan vikaan?  Wink smitten
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Valkoinen Galaktinen Peili
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #12 : 05.02.2012 11:16:34 »

Sandee, riippuu varmaan siitäkin, että mitä aspekteja saturnus sitten lisäksi tekee.
Minullahan on saturnus nelosesta käsin oppositiossa aurinkoon, venukseen ja marsiin. Minun lapsuusessani oli ihan todellisia haasteita.
Voin laittaa sinulle yksityisviestiä Smiley
tallennettu
trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #13 : 05.02.2012 13:20:21 »

Osaisiko joku avata mulle hieman tuota mun saturnuksen sijaintia? Kun se on 5.huoneessa jouskari. Onko siinä jotain karmallista, pitäisikö käyttää luovuttaan enemmän vai hakea teatterikorkeaan? Se on mielenkiintoista, että tekee kolmiota omaan merkkiinsä (mulla  askendentti  leijona jos ajatellaan 5.huoneen hallitsijaa).

En vaan osaa avata tätä itselleni  Huh
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #14 : 05.02.2012 16:28:08 »

Yhden tulkintatavan mukaan Saturnuksen huonesijainti saattaisi kertoa elämän osa-alueen jolla tunnemme jäävämme osattomiksi ja joiden eteen joudumme tekemään paljon työtä. Enemmän kuin pelkästään huonesijaintiin tai merkkiin kiinnittäisin huomiota Saturnuksen tekemiin aspekteihin. Eritoten persoonallisiin planeettoihin sekä akseleille.
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: