Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sisaruksilla samoja aspekteja?  (Luettu 11371 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
dissolve
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166



Profiili
« : 21.02.2006 20:23:21 »

Hei, sain tutkittavakseni kahden siskon kartat, ikäeroa vuosi ja 3 kuukautta. Huomioitavaa on , että molemmilla on kartalla Auringon neliö Kuulle - isosiskolla  Aurinko 3 astetta Kaloja ja Kuu 2 astetta Kaksosta, pikkusiskolla Aurinko 18 astetta Kaksosta ja Kuu 18 astetta Neitsyttä.

Mielenkiintoista on, että koska en kumpaakaan henkilöä tunne henkilökohtaisesti, kuvion esiintyminen on mielenkiintoista, koska Auringon neliö Kuulle ilmeisesti viittaa konflikteihin perhe-elämässä (äiti vs isä -asettelu?)
tallennettu

Aurinko-Skorpioni, Kuu-Härkä, nousu-Vaaka
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 21.02.2006 20:58:09 »

niinpä niin ,lapsi taiteilee isän ja äidin välillä,jännä että molemmat,kaksos lapsi sitten seilaa isosiskon perässä matkimalla
kalat lapsi voi kehittää itselleen vaikka astman saadakseen huomion kohdistumaan itseensä ,vanhempien välisestä ristiriidasta pois
 ..tapahtui yhdessä perheessä..kalat on niin herkkä..ahdistuu vähemmästäkin
tallennettu
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #2 : 21.02.2006 21:03:38 »

Kyllähän se useinon niin, että pienellä ikäerolla varustetut sisarukset usein kokee ne lapsuusolot samanlaisiksi ja siten ne kyllä kartaltakin on nähtävissä. Ikäeron mennessä suuremmaksi ei aspektit olekaan enää niin selviä, mutta eipä ne sisarukset olekaan enää ollenkaan samaa mieltä siitä, minkälaista siellä lapsuuden kodissa oli.

Harmittavaa tässä "tietämyksessä" on se, että helposti näkee pienten lasten kartalta mm. kestääköhän tämän lapsen vanhdempien liitto etc.
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« Vastaus #3 : 21.02.2006 21:04:27 »

Molemmilla tyttärilläni (ikäeroa 4 v) on stellium  merkurius saturnus venus (toisella vielä  mars ja kuunsolmu samassa kasassa), molemmilla  aurinko harka ja mars aspect_tri neptunus. Vanhemmalla tyttärelläni  aurinko aspect_squ kuu ja  kuu kalat kertoo kyllä siitä, että hän aistii vanhempiensa ristiriidat varsin hyvin.

Minulla ja vanhemmalla veljelläni on päällepäin melko samantapaiset kartat,  askendentti kaksoset, huonejako melkein sama ja kutoshuoneet meillä molemmilla täynnä tavaraa.

Ole aina ajatellut, että näitä pitäisi pohtia tarkemmin ja tehdä muutenkin tutkimusta aspektien periytyvyydestä...
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 559


...miau...


Profiili
« Vastaus #4 : 21.02.2006 21:48:46 »

En sisaruksista tiedä, mutta voisi kuvitella. Onhan varhaislapsuus kuitenkin hyvin saman kaltainen monilta osin.
Periytyvyyteen kyllä uskon. Äitini kartassa on  pluto aspect_squ kuu, minulla on  pluto aspect_squ kuu ja tyttärelläni on  pluto aspect_opp kuu Aika rankkoja aspekteja, ja liityvät lapsuuden äitikokemuksiin. Tehtyäni tyttäreni kartan, päätin, ettei minun lapseni tarvitse kokea kaikkea sitä, mitä minun ja äitini. Kaikkeen ei voi itse vaikuttaa, mutta tieto  "äitilinjan jatkuvuudesta" on auttanut monesti, kun olen tuskaillut jääräpäisen vekarani kanssa.( aurinko harkaaskendentti skorpioni
tickedoff buck2  Wink
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 559


...miau...


Profiili
« Vastaus #5 : 22.02.2006 20:28:36 »

tunnen kaksi  kuu aspect_squ pluto ihmistä, ja molemmilla kyllä hyvin vaikea äitisuhde. Miten  kuu pluto vaikuttaa, jos siis haluat valaista muutamin sanoin?

Vai muutamin sanoin, nyt pistit pahan...

Avainsanoja lienevät turvallisuuden kaipuu/sen puute, äidin hyväksynnän kaipuu/jatkuva äidin "haastaminen" henkisesti, takertuvuus. (Äiti saattaa olla ylisuojeleva, lapsi taas roikkuu äidissä)

Myöhemmin, etenkin murrosiässä esitetään kovaa ja kylmää suojellakseen itseään.

Usein kovat  pluto kuu -aspektit tuovat mukanaan mullistuksia lapsuusajan kokemuksiin ja mahdollisesti äidin kyvyttömyyden huolehtia lapsestaan.

Esimerkiksi isoäitini pahoinpiteli äitiäni ja kuoli äitini ollessa murrosikäinen. Minun äitini "jätti" minut vanhempieni erotessa (lähemmäs 30v sitten yksinhuoltajuus isällä oli tosi raju juttu). Oma lapseni toden näköisesti koki perusturvallisuutensa uhatuksi, kun minä yh-äitinä sairastuin masennukseen ja työuupumukseen.

Mutta kuten sign? sanoit, oppositio on tiedostamisen aspekti. Meidänkin pienperheessä nämä yllämainitut teemat vaikuttavat, mutta niistä uskalletaan myös puhua ääneen, ja niitä yritetään tietoisesti työstää.
Ehkäpä jonakin päivänä tyttärentyttäreni kartassa löytyisi se kolmio...
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 559


...miau...


Profiili
« Vastaus #6 : 23.02.2006 09:37:28 »

Sen haluaisin vielä lisätä, että myös kovat aspektit voi kääntää edukseen.

Olenkin joskus miettinyt, että jos olisimme äitini kanssa asuneet yhteisessä taloudessa etenkin murrosiässä ollessani, olisi jälki ollut kamalaa...  tickedoff tickedoff

Kun taas emme olleet liian tiiviisti yhdessä, (äitini ei koskaan ole kadonnut elämästäni) pysyimme väleissä.
Nyt kun olemme molemmat aikuisia, eikä riippuvuutta enää esiinny puolin tai toisin, äitini on yksi tärkeimpiä tukipilareitani. Ainakin hän ymmärtää ne mustat tunteet, joita koen ajoittain omaa tytärtäni kasvattaessa.
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #7 : 18.03.2006 15:59:41 »

Tässä erään sisaruskolmikon aspekteja ensin isään liitetyn auringon ja sitten äitiin yhdistetyn kuun osalta:

Esikoinen
 aurinko aspect_squ saturnus
 aurinko aspect_opp neptunus
 aurinko aspect_tri pluto

Keskimmäinen
 aurinko aspect_tri saturnus
 aurinko aspect_sex neptunus
 aurinko aspect_tri pluto

Kuopus
 aurinko aspect_tri saturnus
 aurinko aspect_tri neptunus
 aurinko aspect_sex pluto

Nämä kolme  aurinko-aspektia löytyvät siis jossain muodossa kaikilta kolmelta. Tämä lisäksi esikoinen ja kuopus jakavat vielä seuraavan aspektin, jota keskimmäiseltä ei löydy:  aurinko aspect_con merkurius

Esikoinen
 kuu aspect_con jupiter
 kuu aspect_tri uranus

Keskimmäinen
 kuu aspect_con venus
 kuu aspect_con mars
 kuu aspect_squ jupiter
 kuu aspect_tri saturnus
 kuu aspect_squ uranus

Kuopus
 kuu aspect_opp venus
 kuu aspect_squ mars
 kuu aspect_kvi jupiter
 kuu < saturnus
 kuu aspect_sex uranus

Tässä kohtaa esikoinen jakaa sisarustensa kanssa vain kaksi aspektiparia, keskimmäinen ja kuopus taas huomattavasti enemmän.

Selvyyden vuoksi olen jättänyt vertailusta pois kaikki ne aspektit, jotka eivät useamman sisaruksen kohdalla toistu. Samasta syystä olen halunnut tarkastella asiaa vain kuun ja auringon "valossa" (en voinut vastustaa sopivaa kielikuvaa Cheesy). Ne kuitenkin ovat ne kaksi "planeettaa", jotka tällaisissa perheen sisäisissä vertailuissa mielestäni keskeisimpään osaan nousevat ja muiden yhtäläisyyksien mukaan tuominen olisi ehkä vain tuonut sekavuutta.

Pikku detaljina mainittakoon vielä, että esikoinen ja keskimmäinen ovat poikia (tai no nyttemmin jo miehiä oikeastaan), kun taas kuopus on tyttö (tai peruskouluaan lopetteleva naisen alku). Esikoispojalla on ollut aina melko kiinteä ja rakastava suhde äitiinsä (tästä kertoo ehkäpä miehen kuu ravussa), sen sijaan välit isään ovat aina olleet kireät ja hankalat, täynnä molemminpuolisia väärinymmärryksiä ja yhteentörmäyksiä. Kuopuksella taas on hyvin lämmin suhde isäänsä; tytär on isänsä prinsessa ja silmäterä ja monessa suhteessa hänen kohdallaan lempeämpi ja ymmärtäväisempi kuin poikiensa kanssa (no, lienee yleinen kuvio ydinperheissä). Äidin ja tyttären välit sen sijaan ovat hiukan viileämmät, vaikka mitään varsinaista skismaa ei olekaan. Keskimmäinen tulee kohtalaisesti toimeen molempien vanhempiensa kanssa, mutta ei ehkä aurinko-veskarina ole niin kiinni kummassakaan.
tallennettu
Hannari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 76


Gingerbread.


Profiili
« Vastaus #8 : 16.08.2009 10:36:14 »

Pikkuveljelläni ja minulla on kummallakin pluto aspect_sex uranus
Mitähän tuokin mahtaa tarkoittaa Huh

// Oho huomasin juuri, että pikkuveljelläni ja minulla (eli kummallakin) on
uranus vesimies
neptunus vesimies
pluto jousimies
« Viimeksi muokattu: 22.08.2009 08:46:34 kirjoittanut Chikko » tallennettu

askendentti rapu
aurinko kalat 10.huone
kuu vesimies 9.huone
merkurius kalat 10.huone
venus kauris 8.huone
mars kalat 11.huone
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #9 : 17.08.2009 17:39:25 »

Joo, on velipojan kanssa yhteiset aspektit  mars aspect_con jupiter ja  merkurius aspect_con saturnus, sitten sillä on aurinko prikulleen siinä asteessa missä mulla on kuu, mutta löytyy myös aspektivariaatioita kuten mun  kuu aspect_con neptunus on sillä oppositio, ja mulla oleva  mars aspect_sex saturnus on sillä neliö.

Mutta muuten kartat ei ole ollenkaan samanlaiset, sillä on kommunikaatiopainotteinen ja kakofoninen päiväkartta, mulla sulkeutunut yökartta.

Aspektivariaatiot lienevät sisarusten kartoilla tyypillisempiä kuin täsmälleen samat aspektit.
tallennettu
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 407


Immortal


Profiili
« Vastaus #10 : 17.08.2009 21:05:42 »

Olen huomannut hämmästyttävän paljon yhteisiä aspekteja jopa kokonaisilla suvuilla!
Esim. minä  kuu kalat 8. ja sisareni  aurinko kalat 8. ja äiti  aurinko skorpioni.
Viidesta lapsesta 3  kuu kalat hyvin lähekkäin ja kaikki kenen synt ajat tiedän  askendentti leijona ja lisäksi  aurinko aspect_con venus on näyttänyt periytyneen isältämme ( aurinko oinas aspect_con venus kalat) lapsille paitsi minä, tarkka  aurinko semi- aspect_sex venus + että kaikilla on vahvasti ilma-painoitteiset kartat. 2 siskoani,  aurinko kalat kuu vaaka  venus oinas mars harka ja toinen täysin vastakkain  aurinko vaaka kuu kalat venus vaaka mars skorpioni ja minun  venus kaksoset mars vaaka ja nuoremman veljeni  venus vesimies mars vesimies...mielenkiintoista.
Yhteisiä läksyjä  Wink
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #11 : 18.08.2009 05:57:12 »

Kaikki minun "kovat aspektini" ovat veljelläni yhtyminä tai kolmioina. Sitten taas minun kolmioni ja yhtymäni ovat veljeni kartalla taas päinvastoin.

Miksi? Kumpikin on melko pitkälti kokenut samat ikävyydet.
tallennettu
känkkäränkkä
Vieras
« Vastaus #12 : 18.08.2009 07:45:39 »

Meidän perheessä on äidin puolelta periytynyt kaikille  venus /  pluto -aspekti.

äidillä  aspect_opp orbi 9
minulla  aspect_opp orbi 3
broidi 1  aspect_opp orbi 1
broidi 2  aspect_ssx orbi 2
broidin lapsi 1  aspect_con ihan tarkka
broidin lapsi 2  aspect_con orbi 9

Ja mitä mahtanee kertoa? Mikä sukupolvien välinen liima meissä kiertää  buck2

Oli kurkattava äidinäidinkin karttaa ja siellä
 venus  aspect_tri  pluto orbi 2. Onpas mielenkiintoista.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2009 14:13:54 kirjoittanut Enceladus » tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #13 : 13.02.2010 18:52:49 »

Minulla ja veljelläni on molemmilla  saturnus aspect_squ venus

Minulla  kuu aspect_opp neptunus, hänellä  kuu aspect_con neptunus


Lapsillani taas:
Tytöllä  aurinko aspect_opp saturnus,
pojalla  aurinko aspect_con saturnus

Sekä
Tytöllä  kuu aspect_squ mars venus
pojalla  kuu aspect_squ mars merkurius
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #14 : 13.02.2010 21:57:45 »

Meillä on siskon kanssa yhteisenä ainakin  kuu :n sijainti, molemmat olemme  kuu leijona :ia. Huonesijainti vain eri, siskolla 3. huoneessa, mulla 7. huoneessa.

Yhteneviä aspekteja:

Minä:
 kuu aspect_tri merkurius
 kuu aspect_tri venus
 kuu aspect_tri uranus
 merkurius  aspect_con venus
 merkurius aspect_con neptunus
 venus aspect_con neptunus
 askendentti aspect_inc kuu


Sisko:
 kuu aspect_con merkurius
 kuu aspect_sex venus
 kuu aspect_squ uranus
 merkurius aspect_sex venus
 merkurius aspect_tri neptunus
 venus aspect_opp neptunus
 askendentti aspect_ssx kuu
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: