Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Syömisen karma  (Luettu 100345 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #105 : 15.02.2012 16:24:58 »

Lainaus
Minä olen muuten VELA, vapaaehtoisesti lapseton. Hiilijalanjälkeni on lihansyönnistä huolimatta HS-testin mukaan luokkaa ympäristöguru.

Toisaalta sellainen joka kasvattaa lapsilaumansa valaistuneeksi voi tuoda tänne planeetalle valoa ja totuutta moninkertaisesti.
http://www.universe-people.com/english/img_0500/obr790.jpg

Valaistuneeksi ei voi kasvattaa ketään, sillä se valaistuminen on  henkilökohtaisen inkarnaatioprosessin tulos. Vanhempien antama ympäristö toki voi moista joko edistää tai haitata, mutta minun korviini kuulostaa enemmän tekosyyltä lisääntyä kuin kani.

Sitä valistustyötä voi tehdä ihan itse, ei sen takia tarvitse tuottaa lisää kuluttajia planeetallemme. Suurin ympäristörasite on hyvinvoivassa maassa elävä ihminen ja täällä pohjolassa, missä tarvitaan vielä asuntojen lämmitystä se rasitus tulee siten vielä suuremmaksi.

Ymmärrän lasten tuoman ilon, vaikken itse lapsia haluakaan, mutta luulisi pärjäävän vaikkapa kahdella lapsella, jolloin on yksi korvaava molemmille vanhemmille ja silloin väkiluku ei lisääntyisi. Kaikki muu on minun kirjoissani sitä, että Raamatun käsky 'lisääntykää ja täyttäkää maa' on otettu  hieman turhan henkilökohtaisesti. Sitäpaitsi maa alkaa jo olla täynnä, joten käsky on vanhentuntut.  Wink
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« Vastaus #106 : 17.02.2012 08:45:03 »

Ensinnäkin toiset ihmiset kuluttavat enemmän sinkkiä kuin toiset. B-veriryhmä varsinkin tuottaa todella suuria määriä kortisolia hyvinkin pienestä stressistä ja kroppa neutraloi kortisolin sinkillä. Kroppa priorisoi: Kortisoli on niin ikävä aine elimistössä pyörimässä (aiheuttaa immuunisuppressiota ja pitkällä altistuksella kutistaa aivoja...  Shocked ), että kroppa on sitä mieltä että tukka saakin lähteä, kunhan vaan saadaan ne kortisolit pois kierrosta.

Eli stressitön elämä luonnon keskellä oli voinut myös tuoda ratkaisun.

Kolmanneksi: Voi olla, että jos olisin syönyt vain elävää ravintoa, eli kaikki viljat idätettynä, olisi sinkinpuutteen kehittyminen kestänyt kauemmin. Söin kuitenkin myös tavallista leipää - vain täysjyväruista tietenkin - ja niinpä kävi niinkuin silloin kuuluukin käydä: Täysjyväviljat näyttävät hyvältä koeputkessa, on vaikka mitä ravinnetta, mutta niiden sisältämät antinutrientit kuten fytiinihappo, estävät mm. raudan, sinkin, kuparin ja magnesiumin, sekä myös monien B-ryhmän vitamiinien imeytymistä. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että idättämätöntä viljaa sisältävän aterian paitsi ne viljan ravinteet, niin myös muun samalla syödyn ruuan ravinteiden imeytyminen jää vajaaksi tai olemattomaksi.

Juu ei sovi kuumentamalla valmistettu leipä ja vastaavat lainkaan elävän ravinnon kanssa. Sen pitäisi olla mieluiten 100% elävää. Ravittu kroppa vaan reagoi entistä voimakkaammin pieniinkin haitta-aineisiin.
Veikkaisin että 95%:kin voi olla jossain tapauksissa haitallisempi kuin vaikka 30% koska elimistö on ärhäkämmässä kunnossa neutraloimaan sitä 5%:aa ja ottaa sinkin sieltä mistä tarvitsee..

Eläinten ja ihmistenvälisistä sopimuksista:

- Jos tuollaisia sopimuksia on (jota vahvasti epäilen), mitäköhän eläimet saavat uhrautuvuudestaan vastineeksi?
- Jos selviääkin että sopimuksia ei ikinä ollutkaan
  * jos buddhalainen teoria siitä että ihmiset voivat inkarnoitua eläimiksi ja päinvastoin pitää paikkansa
  * jos karmanlaki eläinten ja ihmisten välillä = karmanlaki ihmisten välillä
  -> mitäköhän siitä voisi seurata? huh..
« Viimeksi muokattu: 17.02.2012 09:04:47 kirjoittanut Kurpitsa » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #107 : 17.02.2012 10:02:11 »

Lainaus
Eli stressitön elämä luonnon keskellä oli voinut myös tuoda ratkaisun.

Millä rahalla? Joidenkin meistä on tehtävä työtä elääkseen ja suvun omistama kämppä, jossa saa asua pienituloiselle riittävän pienellä vuokralla on myös pääkaupunkiseudulla. Ehdotuksesi on käytännön tosiasioista erittäin etäällä. Jälkiviisastelu ei lisäksi auta yhtään: Täysin ympäristöstä riippumatta immunotyyppi B tuottaa sitä kortisolia suuria määriä, ainakin verrattuna muihin immunotyyppeihin ja kasvikunnan sinkki ei imeydy kunnolla tai ollenkaan.

Yrität pelastaa nyt tilannetta sillä, että jos vain olosuhteet olisivat oikeat, niin se kasvisruokavalio sopisi kaikille. Minun teesini on, että yksilölle sopiva ruokavalio toimii tuolle yksilölle kaikissa olosuhteissa. Jos joudutaan säätämään olosuhteita, ruokavalio ei ollut sopiva.


Lainaus
- Jos tuollaisia sopimuksia on (jota vahvasti epäilen), mitäköhän eläimet saavat uhrautuvuudestaan vastineeksi?
- Jos selviääkin että sopimuksia ei ikinä ollutkaan
  * jos buddhalainen teoria siitä että ihmiset voivat inkarnoitua eläimiksi ja päinvastoin pitää paikkansa
  * jos karmanlaki eläinten ja ihmisten välillä = karmanlaki ihmisten välillä
  -> mitäköhän siitä voisi seurata? huh..

Niin, se on varmaan kurjaa niille, joiden kontakti luontoon ja äiti-maahan on niin heikko, ettei intuitio sano mitään, eikä eläin- ja kasvihenkienkään kanssa pysty juttelemaan. En minä omaa vakaumustani sinulle tämän enempää rupea perustelemaan, koska niin minun, kuin sinunkaan vakaumusta ei kumpaakaan pysty todistamaan. Ylläolevat argumentit eivät kuitenkaan ole minulle lainkaan relevantteja.

Yllä vetoat asioihin, joihin en yksinkertaisesti usko:
Buddhalaisuus: Minä uskon että dharman päättymisen kausi on jo täällä ja vanhan dharman aika on ohitse.
Karma eläinten ja ihmisten välillä: Maallista vallanhalua omanneen papiston kehittämä teoria ihmisten tehokkaammaksi hallitsemiseksi.

Voit kyllästymiseen asti jatkaa kahteen sellaiseen oppiin, joihin minä en usko, vetoamista.

Kysyn nyt kuitenkin, mitä luulet saavuttavasi, kun heität minulle uhkakuvina oppeja, joihin  uskon tasan yhtä paljon kuin joulupukkiin ja hammaskeijuun?

Eikö enää löydy muita argumentteja,  kuin sellaisia jotka olen todennut itselleni täysin epärelevanteiksi?
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #108 : 17.02.2012 13:26:42 »

Kasvisruokavalio ei sovi kaikille ja se on fakta. Olen allerginen suurimmalle osalle kasviksista ja jos rupeaisin jotain puunsilmuja mussuttamaan niin hoh hoijaa.

Olen Eklektikon kanssa samaa mieltä pitkälti.
tallennettu
Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« Vastaus #109 : 17.02.2012 18:56:44 »

Lainaus
Kasvisruokavalio ei sovi kaikille ja se on fakta. Olen allerginen suurimmalle osalle kasviksista ja jos rupeaisin jotain puunsilmuja mussuttamaan niin hoh hoijaa.

Tuo nyt voi johtua vaikka rokotteista, liiallisista antibiooteista, torjunta-aineista, suolistossa on väärä bakteerikanta tms.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2012 21:52:54 kirjoittanut Kurpitsa » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #110 : 18.02.2012 01:13:57 »

- Jos tuollaisia sopimuksia on (jota vahvasti epäilen), mitäköhän eläimet saavat uhrautuvuudestaan vastineeksi?

Kyllä niitä on. Miksi sinulla on käsitys, että eläimet haluaisivat, tarvitsisivat jotain vastineeksi? Eihän pyyteetön rakkaus vaadi itselleen mitään, eihän?  Wink Heille kuolema on yhtä luonnollista kuin elämä.  He tietävät jo, että heillä on kaikki mitä tarvitsevat. angel
« Viimeksi muokattu: 18.02.2012 01:16:08 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Veskari-83
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 289


Inner peace is found through passion


Profiili
« Vastaus #111 : 18.02.2012 14:20:37 »

Tuonpa hieman erilaisen näkemyksen asiaan: mitäs jos ja kun kaikki asiat ovat energiaa, ja kaikki energia on värähtelyä maailmassa, niin mitäs jos me syötyämme tapettu eläin, saamme tämän kokeman tuskan (kuoleman hetkellä) itseemme, ja täten saamme koko energeettisen kehomme sekaisin Smiley
tallennettu

aurinko vesimies (4. huone)
nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)
Kuunsolmu rapu (10.huone)

"Esiinnyt naismaailmassa itsevarmana ja haluttuna miehenä, jota ei kuka tahansa nappaa mukaansa ja etsit koko ajan naista, joka mitään kyselemättä vain ottaisi sinut.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #112 : 18.02.2012 23:10:21 »

Tuonpa hieman erilaisen näkemyksen asiaan: mitäs jos ja kun kaikki asiat ovat energiaa, ja kaikki energia on värähtelyä maailmassa, niin mitäs jos me syötyämme tapettu eläin, saamme tämän kokeman tuskan (kuoleman hetkellä) itseemme, ja täten saamme koko energeettisen kehomme sekaisin Smiley

Tuskaa ja kipua voi tuntea ennen kuolemaa, mutta kuolemanhetkellä ei ikinä. Itse kuoleman hetki on kaunis ja kivuton.  angel
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #113 : 19.02.2012 11:40:21 »

Lainaus
Kasvisruokavalio ei sovi kaikille ja se on fakta. Olen allerginen suurimmalle osalle kasviksista ja jos rupeaisin jotain puunsilmuja mussuttamaan niin hoh hoijaa.

Tuo nyt voi johtua vaikka rokotteista, liiallisista antibiooteista, torjunta-aineista, suolistossa on väärä bakteerikanta tms.

Johtuu mistä johtuu, mutta pointtini on se, että kaikille ei puunsilmujen ja ruohon puputtaminen sovi. Jokainen ihminen on yksilö ja jokaiselle sopii erilainen ruokavalio. En voi ymmärtää miksi osalle ihmisistä on niin vaikea ymmärtää, että se mikä sopii hälle ei sovi toiselle.

Jokainen eläköön miten haluaa. Minä syön lihaa ja minulle se on oikein. Enkä saa sitä mitään ikävää karmaa.
tallennettu
Veskari-83
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 289


Inner peace is found through passion


Profiili
« Vastaus #114 : 19.02.2012 15:46:33 »

No niinhän se silloin varmasti onkin, ja hyvin moni vegaani ei koskaan mitään maitotuotteita juuri tuosta syystä syö. Ideana kuitenkin kaikki tuska jota mille tahansa sielun omaavalle tuotetaan siirtyy sen energeettiseen kehoon, ja näin ollen myös veteen jota hyvin suuri osa kehosta on. Kaikki värähtely jota koemme kuoleman hetkellä ja varsinkin sitä ennen siirtyy sellaisenaan siihen veteen, josta se toksiini leviää koko kehoon välittömästi (koska vesi on yhteydessä kokonaisuutena). No eipä sillä, jokainen tekee niin kuin haluaa Smiley
tallennettu

aurinko vesimies (4. huone)
nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)
Kuunsolmu rapu (10.huone)

"Esiinnyt naismaailmassa itsevarmana ja haluttuna miehenä, jota ei kuka tahansa nappaa mukaansa ja etsit koko ajan naista, joka mitään kyselemättä vain ottaisi sinut.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #115 : 19.02.2012 17:28:46 »

Mites se ruuan siunaaminen?
tallennettu
MooOoona
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 117


Profiili
« Vastaus #116 : 21.02.2012 00:02:24 »

Hyvä syy karkkilakkoon: Karkkipussillisen hiilijalanjälki on sama kuin annoksen lihaa.

http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Uutistenhallinta-2-1-palsta_uusi.aspx?id=1200414

tallennettu
Pakolainen
Vieras
« Vastaus #117 : 21.02.2012 00:14:50 »

Tuskaa ja kipua voi tuntea ennen kuolemaa, mutta kuolemanhetkellä ei ikinä. Itse kuoleman hetki on kaunis ja kivuton.  angel
Itse kuoleman hetki on aikalailla mitä kuvitteellinen henkilö House sanoi nimikkosarjassaan.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #118 : 22.02.2012 00:38:00 »

Tuskaa ja kipua voi tuntea ennen kuolemaa, mutta kuolemanhetkellä ei ikinä. Itse kuoleman hetki on kaunis ja kivuton.  angel
Itse kuoleman hetki on aikalailla mitä kuvitteellinen henkilö House sanoi nimikkosarjassaan.

En ole katsonut Housea.  coolsmiley
tallennettu
Pakolainen
Vieras
« Vastaus #119 : 22.02.2012 05:24:58 »

En ole katsonut Housea.  coolsmiley
Lyhyestä virsi kaunis: kuolema tarkoittaa (maan päällä) kaikkea hallitsemattomuutta kehon eritteisiin, elin- ja lihastoimintoihin ynnä muuhun. Kuoleminenkaan ei ole välttämättä niin hauskaa "valoa kohti" -matkaa - ainakaan tarkkailijan näkökulmasta.

Energiahoito ruoalle tuntuu minusta naurettavalta, etenkin jos moista harrastaisi jollekin valmisruoalle - "parane, eines".
   Ylipäätään olen ymmärtänyt ruoan siunaamisen olevan enemmän sitä että sitä ruokaa on. Työtä ja ruokaa on arvostettu hyvin pitkään ja niitä ylistetäänkin sitten hengellisissä ja muunkin tyyppisissä kirjoituksissa, koska työ saa yhteisön toimimaan ja ruoka (ym. tarpeiden täyttäminen) saa ihmisen tekemään työtä. Tuntuu että on enemmän nykysukupolven asia kehittää ruoasta hengellisempi asia ja luoda siitä jotain, jolle voi antaa energiahoitoa tai jota yleensä parantaa jotta se parantaisi itseä paremmin. Ikään kuin voisi toimia hyvän tai tasaavan energian pankkina mutta ei voi vastaanottaa huonoa energiaa?

On hyvin jännää, että toiset ihmiset voivat olla syömättä ja liikkumatta sen terveellisemmin, käyttää päihteitä enemmän ja silti pärjätä erittäin pitkälle toimivilla elimillä, luustolla, aivoilla ja niin edelleen. Joku toinen sitten harrastaa vaikkapa säännöllistä liikuntaa, syö harkitummin ja saa silti pidennettyä elinkaartaan ehkä vuosikymmenellä keskimääräisestä, menettää hampaansa ja menehtyy, vaikka henkilöllä olisi nuorena ollut teoriassa samat lähtökohdat.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: