Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Itsepäisyys?  (Luettu 15708 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« : 20.12.2011 20:49:29 »

En löytänyt tästä ketjua, jos sellainen on niin vinkatkaa.
Siis itsepäisyyden eri lajit, ja planeettoja ja merkkejä ja niiden sijainteja...
Mietin tässä tuota lasteni itsepäisyyttä. Härkälapsi on itsepäinen, mutta täysin eri tavalla kuin minä ja toinen poika, jotka molemmat olemme   aurinko vesimies
Haulla löysin juttua, jossa itsepäisyys liitettiinkin ylpeyteen, ja sitä jäin sitten miettimään  Huh

Eli härkälapsi on äärimmäisen itsepäinen tavallaan aktiivisissa asioissa, tekemisessä, mutta hänen itsepäisyytensä ei ole...pitkäjänteistä. Ja se tulee yleensä kiukun kanssa.
Kuulostaa vähän omituiselta, mutta en paremminkaan osaa selittää.

Minä itse, ja veskari lapsi, olemme passiivisen ja pitkäjänteisen itsepäisiä, esimerkiksi hän on, ja minä itse olen, istunut neljä tuntia ruokapöydässä kun ei ole ruoka kelvannut...ja poikani istui vaikka sanoin että en tarkoittanut, kunhan tuiskahdin, mene nyt siitä.
Istui vaan kun olin kerran niin käskenyt  Shocked  Härkälapsi ei koskaan jaksaisi moista, varsinkaan ilman pointtia, hänellä on parempaakin tekemistä.
Kenties tuo ^^ ei olekaan puhdasta itsepäisyyttä, vaan ylpeyttä?

« Viimeksi muokattu: 24.09.2012 10:13:22 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #1 : 24.09.2012 10:13:07 »

Noh, minä etsin haulla itsepäisyydestä ja löysin oman vanhan viestini...jatkanpa siis tähän, kun kerran sopii Smiley

Eli halusin vain ihmetellä ja vähän marmattaa, kun kylläsyttää, että ihminen, joka on kerran todettu itsepäiseksi jonkun asia suhteen, saa kantaa sitä leimaa aina, ja aivan kaikki painetaan sen itsepäisyyden pintaan sen jälkeen. " No sä ny oot vaan tuommonen ittepäinen, aina sama juttu" " Älä ole niin itsepäinen!"
OK, voin ollakin, mutta ei se tarkoita ettei minun tekojeni ja tekemättä jättämisteni takaa kannattaisi taikka pitäisi etsiä jotain muutakin motiivia kuin pelkästään taipumusta olla itsepäinen aivan itsepäisyyden vuoksi  tickedoff Ehkä minulla on jotakin muutakin syytä olla itsepäinen, kuin vain itsepäisyys itse !?!?!

tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #2 : 24.09.2012 15:08:47 »

Noh, minä etsin haulla itsepäisyydestä ja löysin oman vanhan viestini...jatkanpa siis tähän, kun kerran sopii Smiley

Eli halusin vain ihmetellä ja vähän marmattaa, kun kylläsyttää, että ihminen, joka on kerran todettu itsepäiseksi jonkun asia suhteen, saa kantaa sitä leimaa aina, ja aivan kaikki painetaan sen itsepäisyyden pintaan sen jälkeen. " No sä ny oot vaan tuommonen ittepäinen, aina sama juttu" " Älä ole niin itsepäinen!"
OK, voin ollakin, mutta ei se tarkoita ettei minun tekojeni ja tekemättä jättämisteni takaa kannattaisi taikka pitäisi etsiä jotain muutakin motiivia kuin pelkästään taipumusta olla itsepäinen aivan itsepäisyyden vuoksi  tickedoff Ehkä minulla on jotakin muutakin syytä olla itsepäinen, kuin vain itsepäisyys itse !?!?!



Mää olen kuulemma kovin itseppäinen, oinas kun olen.

Minulla se liittyy oikeudenmukaisuuteen. Tai pikemminkin epäoikeudenmukaisuuteen. Taistelen oikeuden puolesta vaikka maailman tappiin asti. Ja menettäessäni epäoikeudenmukaista ihmistä kohtaan kunnioituksen, sitä ei saa helpolla takaisin.
Roisto mikä roisto, sanoo itsepäinen oinas - ja jatkaa taisteluaan.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #3 : 24.09.2012 15:18:02 »

Justiinsa eikä melkein.
Se liittyy juuri tuohon oikeudenmukaisuuteen, ja siihen että jos joku on kertakaikkiaan kelvoton, niin hän on sellainen eikä muuksi muutu vaikka käyttäytyisi miten. Kun olen nähnyt, olen nähnyt. OK, aina on teoriassa mahdollista että tilanne korjaantuu, mutta ei oikeasti. Minulla on ihan täysi oikeus mielipiteeseeni jostain, jonka olen oikeaksi todennut ilman, että olen vain itsepäinen ja periksiantamaton jäärä ihan jääräilyn innosta.
 kuu oinas
tallennettu
aeiouyäö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 276



Profiili
« Vastaus #4 : 24.09.2012 15:43:00 »

 aurinko skorpioni 1. huone, voitte vaan arvata... :Smiley
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Bluerock
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #5 : 24.09.2012 17:28:17 »

Eikö normaali ittepäisyys ole ihan hyvä asia, miksi se onkaan ihmisten käyttämä haukkumasana?  :Smiley No, mikä on sitten "normaalia"?  Tongue Mutta ei silläkään oikeen pärjää, jos on ihan huopatossu  Undecided

T:  kuu  mars  skorpioni
tallennettu
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #6 : 24.09.2012 21:16:54 »

Hmm, no itsepäisyys voi liittyä moneen asiaan, niin kuin juuri ylpeyteen, piintyneisiin tapoihin, oikeudenmukaisuuden puolesta taistelemiseen, tai vain sisäiseen pakkoon tehdä juuri niin kuin itse haluaa. AC-Kauriina voin sanoa, että ylpeys on ainakin itselläni yksi vahva aspekti, kuin myös sisäinen pakko, joka ei joissain asioissa jätä valinnan varaan. Johtuu varmaan vahvasta Ravusta, sillä Rapu tekee, koska siltä tuntuu - tai ei tee, koska ei tunnu siltä. Itse asiassa kaikki johtavat merkit taitaa olla aika itsepäisiä... aktiivisella tavalla? Vakaat ehkä sitten pitkäjänteisemmällä. Ja muuttuvat, no, eivät kai sitten ole pahimmasta päästä. Ennemminkin häilyväisiä ja joustavia.
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #7 : 24.09.2012 21:26:33 »

Juu niin mulla on tuo ylpeys ( josta yritän eroon!) ja oikeudenmukaisuus...aiemmin toki syynä oli ihan vaan se että saatoin tahtoa olla oikeassa taikka voittaa väittelyn. Enää se ei ole itsepäisyyteni takana...se ei kertakaikkiaan riitä pontimeksi tuollainen.
Tuntemani muuttuvat merkit, neitsyt, jousimies, kaksonen...heissä ei kyllä ole ketään itsepäistä ihmistä. Tai ainakaan minä en ole heistä sellaista huomannut...enkä usko että kalakaan on, mutta pystyy vain uskottelemaan itselleen todeksi asioita, joita ei ole muualla kun hänen harteillaan kantamassaan kalamaljassa, ja uskoo niihin niin hartaasti, että ne ovat hänelle totisinta totta..Vai onko sekin eräänlaista itsepäisyyttä? Kieltäytyy näkemästä asioita sellaisina kuin ne ovat, sillä todellisuus satuttaisi aivan liikaa jos sitä kohti katsoisi?
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #8 : 24.09.2012 22:09:04 »

Voisiko myös pelko olla joskus itsepäisyyden takana?
Jos pidän itsepäisesti kiinni vanhoista asenteista, tavoista, uskomuksista, omaisuudesta, ihmisitä jne. en joudu kohtaamaan uutta ja epävarmaa? Hallinnan tarve?
tallennettu
mehmet
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67



Profiili
« Vastaus #9 : 25.09.2012 12:36:54 »

Mäkin ajattelisin, että ainakin härkä-skorpioni-akselilla itsepäisyys voisi olla irtipäästämisen pelkoa. Ja hei, pakonomaista takertumista ja kynsin hampain kiinni roikkumista, vaikka olisi väärässäkin...  buck2
Tämä helppo itseni käsittää, kun  askendentti aspect_con venus aspect_con jupiter skorpioni

Tulimerkeillä se itsepäisyys voisi olla enemmän jostain oikeudenmukaisuudesta ja tasoihin pääsemisen tarpeesta kumpuavaa. Olisko?

Ilmamerkeillä ei taida olla aikaa ehtiä olla itsepäinen. Tapahtuu niin paljon kaikenlaista kiinnostavaa. Smiley

tallennettu

Aur, Merk, Mars Neitsyt
AC + Venus + Jup Skorpioni
Kuu Vesimies
Yep
Vieras
« Vastaus #10 : 25.09.2012 14:22:04 »

Mäkin ajattelisin, että ainakin härkä-skorpioni-akselilla itsepäisyys voisi olla irtipäästämisen pelkoa. Ja hei, pakonomaista takertumista ja kynsin hampain kiinni roikkumista, vaikka olisi väärässäkin...  buck2
Tämä helppo itseni käsittää, kun  askendentti aspect_con venus aspect_con jupiter skorpioni

Tulimerkeillä se itsepäisyys voisi olla enemmän jostain oikeudenmukaisuudesta ja tasoihin pääsemisen tarpeesta kumpuavaa. Olisko?

Ilmamerkeillä ei taida olla aikaa ehtiä olla itsepäinen. Tapahtuu niin paljon kaikenlaista kiinnostavaa. Smiley



Juu, kuullostaa fiksulta. Tulimerkkinä en ajatellut tuota pelkoa syyksi omaan itsepäisyyteen, vaan nimenomaan oikeudentuntoa.

Tuntemani kaksonen ei voi olla itsepäisesti mitään mieltä, kun mieli kääntyy sekuntinmurto-osassa sen mukaan, kuka on kuulijana. Ei  minkäänlaista omaa mielipidettä.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #11 : 25.09.2012 16:01:48 »

Meillä ainakin just tuo  vesimies vaaka on kovasti itsepäinen, ja nimenomaan ylpeydestä johtuvasti itsepäinen. Johtava ja kiinteä, miksei siis.

Mun mielestä  kaksoset on just se merkki, joka nimenomaan jaksaa vääntää vaikka miten pitkään. Se ei ole  itsenäisyyttä vaan väittämisen riemua ja rattoa...ei sillä niin väliä enää vaikkei edes olisi oikeassa ja vaikka ei edes olisi smaa mieltä kun keskustelun aluksi, kuhan vaan voittaa väittelyn  :Smiley

Ja pelko. Se on takuulla yksi itsepäisyyden peruste.



tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #12 : 25.09.2012 20:44:37 »

Eikö normaali ittepäisyys ole ihan hyvä asia, miksi se onkaan ihmisten käyttämä haukkumasana?  :Smiley No, mikä on sitten "normaalia"?  Tongue Mutta ei silläkään oikeen pärjää, jos on ihan huopatossu  Undecided

T:  kuu  mars  skorpioni

Ilman itsepäisyyttä olisi moni hyvä asia jäänyt tekemättä. Mutta sitä kutstaankin sisuksi. Mikä on itsepäisyyden ja sisun ero?

Sisua tarvitaan myös ulkopuolisen pakon aiheuttamasta tilanteesta selviytymiseen. Itsepäisyys kumpuaa omista arvoista ja niiden vaalimisesta.
Sisukasta ihmistä ihaillaan, itsepäinen on jotenkin negatiivinen piirre. Ihan pöhköä.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #13 : 25.09.2012 21:44:50 »

Juu. Niiden ero?
Se on kyllä just tuo, sisukas on sisukas olosuhteiden pakosta, selviytyäkseen, wau, ja itseäinen on itsepäinen ihan inhottavuuttaan vain  buck2
Nehän on kyllä ihan sama asia, eri paikassa vain.

Mikä sitten on ihminen joka vaikkapa roikkuu surkeassa ja pahaa tekevässä parisuhteessa kymmeniä vuosia?
emmekö yleisesti sanoisi häntä heikoksi sen sijaan että hän olisi sisukas tai itsepäinen?
Minusta jälleen sama asia, mutta motiivi muuttaa kaiken.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 25.09.2012 22:03:28 »

Suomi on vapaa maa, päätänsä saa hakata seinään niin paljon kuin lystää... eiks se ole itsepäisyyttä?
ITSE-päisyys eiks siinä ole suoraan  oinas energia?
Toisaalta ITSE ja minä-käsitys kehittyy uhmaiässä, ja kartan kehityskaaressa se menis  harka:n jääräpäisyyden piikkiin?
Kiinteät merkit pitävät kiinni hyväksi havaituista toimintatavoista,
siinä on paljon positiivistakin, ovat löytäneet säilyttämisen arvoista,
mutta ovat sitten samalla vahvimmin muutosvastarintaisia, ja vaativat nokkelan ja viisaan muutosjohtajan esim.työpaikalle.
Aattelen ittiäni omapäisenä ja omaehtoisena vastarannankiiskinä.
 skorpioni stellium  aspect_squ mars leijona angel
Joskus on hyväkin vain itsepäisesti ajaa jotakin asiaa johon uskoo,
silloin kun sillä on yleisluontoisempi vaikutus kuin vain itseä ja omaa päätä ja päätösvaltaa koskeva.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: