Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Luvattomien energiakytkösten katkaiseminen  (Luettu 243970 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #15 : 17.10.2011 13:32:49 »

Noidannuoli eli iskias johtuu selän virheasennosta tai huonosta ergonomiasta istumisessa. Muitakin syitä on: Iskiashermo, kehon isoin hermo, kulkee pakaran kohdalla sen lihaksen läpi, joka kääntää jalkoja auki-asentoon. Niinpä jos tuo lihas on jumissa, voi iskiashermo ärtyä siitäkin. Balettitanssijoilla tämä onkin yleinen vaiva, kun viipottavat jalkaterät sivulle osoittaen koko ajan. Itselläni saattaa iskiashermo ärtyä jos joudun nukkumaan liian kovalla alustalla, juurikin siitä pakaran kohdalta ärtyy ja siitä säteilee sitten jalkaa alaspäin. Iskiasta on kahta lajia riippuen siitä, onko hermo ärtynyt neljännen vai viidennen lonkkanikaman kohdalta. Neljäs taisi olla niin, että tuntuu selässä ja se viides sitten jalassa.

Eipäs siis nyt sekoiteta vanhoja taikauskoja ihan oikeaan fyysiseen vaivaan, jonka syyt ovat yleensä ihan asennossa, sängyssä/tuolissa tms. Kuinkakohan monta viatonta naisparkaa aikoinaan poltettiin roviolla sen vuoksi, että jollakulla oli iskias...  idiot2 knuppel2

Suojat päälle, niin mikään kateus ei pääse läpi. Eikä sen oikeastaan muutenkaan pitäisi päästä; jos toiselle lähettää yhtään mitään negatiivista, se ei mene perille vaan palaa kolminkertaisena lähettäjälleen. Poikkeus: Jos uskoo, että toiset voivat lähettää fyysisiä vaivoja, niin se laskee ne suojat ja antaa luvan noille negatiivisuuslähetyksille päästä läpi! Kannattaa siis uskoa sekä suojiinsa, että sihen ettei negatiivisia voi lähetellä, niin on sitten turvassa.

Minun iskiakseni johtui asentovirheestä ja asentotottumuksista. Se oli 3 vuotta krooninen, mutta hävisi sitten jumpalla ja asentojen korjauksella. (Malliin: älä aina seiso paikalla seistessä vasemman jalan varassa, vaan välillä oikeankin, älä istuessa nosta aina sitä vasenta jalkaa penkille, vaan nosta välillä se oikeakin jne).

Sen sijaan selässä voi kyllä tuntua karmeita tunnelukkoja kipuina: Minulla oli tosi pahoja kramppeja selässä solar-plexus chakran kohdalla, sillä siellä asuvat pelot. Oli hoitajan mukaan oikein varsinainen pelkovyö kolmoschakran kohdalla. Se häipyi ja krampit myös, kun käsittelin ne pelot ja sain ne pois systeemeistä.

Useimmat fyysiset vaivat joille ei löydy fyysisiä syitä, johtuvat ihan omista käsittelemättömistä ongelmista, eikä mistään toisten ihmisten lähettelyistä. Jälkimmäistä olisi tietysti kivampi uskoa, koska sitten ei itse tarvitsisi tehdä sitä aika rankkaakin työtä itsensä kanssa...  Wink
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Yep
Vieras
« Vastaus #16 : 17.10.2011 14:58:49 »

Tiedän pari iskiastapausta, joissa selkäkipu hellitti heti, kun "nuoli" poistettiin. Syitä iskiakseen voi siis olla monia.
Onneksi nykyään ei joudu roviolle - paitsi tietty jotkut tuomitsevat kuvannollisesti roviolle, jokaisen, joka ei ole samaa mieltä.

Olen edelleen sitä mieltä, että itsensä työstäminen on avain kaikkeen. Ulkopuolelta pääsee läpi vain ne asiat, jotka resonoivat kehossamme. Siltikään emme voi täysin poistaa sitä tosiasiaa, että jokainen kulkee omaan tahtiinsa, joten kateellisia ja ilkeitä ajatuksia saa osakseen, vaikka olisi kuinka tasapainossa itse. Niiden ei kuitenkaan tarvitse antaa tehdä pesää itseensä.

Itsensä työstäminen on kuin sipulin kuorimista. Aina lyötyy uusia kerroksia. Joskus yllättää, kun luulee jo päässeensä vapaaksi jostain asiasta ja se löytyykin uudelleen. Monikaan ihminen tällä Telluksella ei taida olla täysin vapaa ongelmista. Ekletikko, oletko sinä?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #17 : 17.10.2011 15:13:53 »

Tiedän pari iskiastapausta, joissa selkäkipu hellitti heti, kun "nuoli" poistettiin. Syitä iskiakseen voi siis olla monia.
Onneksi nykyään ei joudu roviolle - paitsi tietty jotkut tuomitsevat kuvannollisesti roviolle, jokaisen, joka ei ole samaa mieltä.

Olen edelleen sitä mieltä, että itsensä työstäminen on avain kaikkeen. Ulkopuolelta pääsee läpi vain ne asiat, jotka resonoivat kehossamme. Siltikään emme voi täysin poistaa sitä tosiasiaa, että jokainen kulkee omaan tahtiinsa, joten kateellisia ja ilkeitä ajatuksia saa osakseen, vaikka olisi kuinka tasapainossa itse. Niiden ei kuitenkaan tarvitse antaa tehdä pesää itseensä.

Itsensä työstäminen on kuin sipulin kuorimista. Aina lyötyy uusia kerroksia. Joskus yllättää, kun luulee jo päässeensä vapaaksi jostain asiasta ja se löytyykin uudelleen. Monikaan ihminen tällä Telluksella ei taida olla täysin vapaa ongelmista. Ekletikko, oletko sinä?

Juu, kyllähän toki iskiaskin voi olla omien henkisten ongelmien aiheuttama. Mikä vaan fyysinen vaiva voi. Mutta koska en halua että minuun voi lähettää negatiivisia asioita, en ryhdy uskomaan että se on mahdollista. Eli siitä ollaan ihan samaa mieltä, että oman itsen työstäminen on avain kaikkeen, moniin fyysisiin vaivoihin.

Minun silmääni särähti vain se, että koska iskiasta on joskus kutsuttu noidannuoleksi, niin sen nimen takia sitä sitten luullaan ulkopuolisen ihmisen aiheuttamaksi. Kateelliset ja ilkeät ajatukset eivät tule läpi, ellei usko että ne voivat tulla läpi. Tässä tapauksessa usko=suojat. Tai valitettavasti usko siihen että voivat tulla, voi sekä tehdä sen että suojia ei ole, tai se usko voi saada erehtymään luulemaan omien henkisten ongelmien aiheuttamia vaivoja jonkun ulkopuolisen aiheuttamiksi, jolloin niistä on melko mahdotonta päästä eroon. Ja nuolien poistaminen voi toki toimia, jos sellaisiin uskoo. Ellei usko, niin se ei auta mitään. Minun näkemykseni mukaan sellaiset vaivat ovat sen uskomisen aiheuttamia eli siis itseaiheutettuja tavallaan.  Wink

Tein suunnilleen 10 vuotta töitä sen sipulinkuorinnan kanssa ja pari vuotta sitten loppuivat käsiteltävät asiat toistaiseksi, eli tällä hetkellä olen kyllä vapaa ongelmista, kiitos vain. Sen kymmenisen monivaiheista vuotta sen sipulin kuorimiseen meni. Tämä ei tarkoita sitä, etteikö jotain uutta voisi tulla jossain vaiheessa eteen. Mutta ne oppiläksyt jotka ovat vielä edessä eivät enää sitten johdu menneisyyden traumoista, vaan vaikkapa nyt siitä että olen niitä juttuja sitten valinnut oppiläksyikseni. Olo on ollut siis jo parisen vuotta erinomaisen seesteinen ja fyysisistä vaivoista vapaa.  Smiley

Minulla ei ole enää ainuttakaan fyysistä vaivaa, jolla olisi henkinen syy. Itse asiassa eipä juuri ole fyysisiä vaivoja juuri ollenkaan. Ennen kuin aloitin sen työskentelyn tusinan vuotta sitten, niin oli vaikka mitä fyysistä kremppaa, jotka poistuivat nimenomaan henkisen työskentelyn kautta. Loput sitten poistuivat kun sain ruokavalion kohdalleen.

Viimeisin fyysinen vaivani olikin se, kun vetäisin 150 g kennohunajaa ja sain sen parin tunnin päänsäryn joka on ihan ansaittu kun syö niin paljon sokeria (hunaja on aineenvaihdunnan kannalta sokeria, vaikka sisätääkin sen lisäksi ihan arvokkaita ravintoaineita) kerralla.  Cheesy

Muokkaus: Niinjoo ja eipä ole niitä henkisiäkään vaivoja. Eräs asia joka auttoi paljon muun työskentelyn ohella, oli karmasta irtisanoutuminen. Niin voi tehdä nykyisin sen vuoksi, että värähtelyt ovat nousseet niin paljon. Voi valita elääkö jommassakummassa vanhan energian systeemissä (karma sekä 'päästä irti ja anna Jumalan hoitaa') vai valitseeko tämän uuden, jonka värähtelyjen nousu on mahdollistanut: Kanssaluomisen. Nykyisin saan vain sitä mitä itse tilaan.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 17.10.2011 15:20:48 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #18 : 17.10.2011 15:24:13 »

Minä jäin miettimään noita energiakytköksiä etupuolelta ja olen havainnut että niitä ainakin olisi minulla, tosin en nyt ole niihin niin syventynyt että osaisin heti sanoa minne johtaa ja kuka niiden toisessa päässä on kiinni ja miksi. Mutta varmaan samalla menetelmällä nuo voi poistaa  Smiley Minulta on myöskin energiahoidon yhteydessä poistettu ympäri kehoa milloin mitäkin koukkuja ynm tavaraa, tosin tämä taitaa olla melko "symboolinen" tapa hoitaa.

Minä en ole edes katsonut mitä siellä etupuolella on, koska itse miellän ne vapaaehtoisiksi ja positiivisiksi siteiksi. Enkä niistä takana olevistakaan katsonut mihin ne menevät, sillä niitä oli aika nippu ja minä vain katkoin ne ja suljin/paransin sen energiakehon sieltä selästä, jotta ne eivät pääsisi uudelleen kiinni.

Minulta lähti tosi paljon aiempien inkarnaatioiden jäämiä kehosta kun otin muutaman kerran satsin sellaista hoitoa, jota leikkisästi kutsun 'rankkojen jätkien rosen-terapiaksi.' Tämä nimi siitä, että kun Rosen-terapiassa sivellään kevyesti, niin tässä mentiin syvälle lihaksiin. Tuli paljon edellisten inkarnaatioden tavaraa monilta puolilta kroppaa ja iso osa ihan sellaisten valokuvamaisten kuvavälähdysten ja muistojen kera. Kaikki ihmisten suttu/trauma-jutut eivät välttämättä olekaan meneillään olevasta inkarnaatiosta, jolloin niihin voi olla vaikea päästä käsiksi, kun ei oikein tiedä mihin ne liittyvät.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Yep
Vieras
« Vastaus #19 : 17.10.2011 15:26:11 »

Hienoa, onnea Eklektikko! Olet kulkenut pitkän matkan.

Omalta osaltani aloitin sipulin kuorimisen noin 15 vuotta sitten. Suurin osa vanhoista ongelmista on putsattu. Mutta elämä on paiskannut sipulin kuorimisen ohella käsiteltäväksi suuria suruja. Ne ovat hiukkasen hidastaneet hommaa. Joskus menee monta vuotta, ennekuin löydän saman ongelman uudelleen. Joskus havahdun huomaamaan, että joku asia ei tunnu enää miltään, joten siihen liittyvä lataus on poistettu.

Minulla ei ole koskaan ollut iskiasta. Oman kehoni kivut ovat olleet nimenomaan puhdistamattomia ongelmia.

Sokerina pohjalla on entisten elämien kivut, jotka saattavat tuntua kehossa samoin, kuin tämän elämän kivut. Ja poistuvat, kun ne on käsitelty. Siksi en huutele olevani valmis ja putsplankattu  Wink (Ekletikko olikin ehtinyt käydä asiasta kirjoittamassa samanaikaisesti, kun kirjoitin tätä viestiäni)
Valaistuneet ihmiset varmaankin voivat niin sanoa. Ja jokainen meistä tulee vuorollaan valmiiksi. Koitan kuitenkin ymmärtää niitä, jotka vielä painivat "ulkopuolelta" tulevien energioiden kanssa. Olenhan minäkin joutunut sen omakohtaisesti oppimaan.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2011 15:28:39 kirjoittanut Yep » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 17.10.2011 15:34:19 »

Valaistuminen voi tarkoittaa montaa asiaa.

Klassinen määritelmä on se, että konkreettisesti kokee että kaikki on yhtä.

Uudempi määritelmä on (Kryonilta tämäkin) että on tietoinen siitä, että tämä fyysinen taso ei ole koko todellisuus ja että itsessä on se jumalan kipinä.

Nyt kun värähtelyt ovat korkealla, me kaikki voimme todella olla luojajumalia ja kutsua luoksemme ihan vaikka mitä. Myös tietämättä ja ymmärtämättä mistä on kyse. Tämän vuoksi olen kovin tarkka, etten kutsu luokseni mitään ikävää - esimerkiksi uskomalla, että meidän vapaata tahtoamme voi loukata tulemalla suojien läpi negatiivisin tarkoitusperin.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Yep
Vieras
« Vastaus #21 : 17.10.2011 15:42:30 »



Uudempi määritelmä on (Kryonilta tämäkin) että on tietoinen siitä, että tämä fyysinen taso ei ole koko todellisuus ja että itsessä on se jumalan kipinä.


JIIHAA! Olen valaistunut!!!   angel angel angel angel angel

Sehän olikin helppoa, kuin heinänteko  Cheesy
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #22 : 17.10.2011 17:02:28 »



Uudempi määritelmä on (Kryonilta tämäkin) että on tietoinen siitä, että tämä fyysinen taso ei ole koko todellisuus ja että itsessä on se jumalan kipinä.


JIIHAA! Olen valaistunut!!!   angel angel angel angel angel

Sehän olikin helppoa, kuin heinänteko  Cheesy

Vakavasti ottaen, minulle sana Valaistunut tarkoittaa juuri sitä, että ihminen on kyennyt puhdistamaan itsestään pois kaiken negatiivisen ja on pelkkää Valoa. Silloinhan mikään ulkopuolinen nega ei enää kosketa, kun ihmisessä ei ole vastaavaa energiaa. Tunnepuolihan (joka myös egona tunnetaan) on se, joka päästää niitä negoja läpi. Esim halu tulla hyväksytyksi saa aikaan sen, että tunnepuolli avautuu vahingossa vastaanottamaan arvostelua jne.
Ego onnistuu myös naamioimaan tunteensa hienosti. Esim. sairastuminen vahvuuteen tai ylivertaisuuden tunteminen on myös negatiivisuutta, joka pitäisi puhdistaa itsestään. Samoin kuin vimmattu auttamisen halu tai tarve neuvoa toisia. Se on usein naamioitunutta hyväksytyksitulemisen tarvetta ja pelkoa siitä, ettei kelpaa sellaisena, kuin on - keskeneräisenä.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2011 17:40:40 kirjoittanut Yep » tallennettu
supikas
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #23 : 22.10.2011 22:35:17 »

Minulta lähti tosi paljon aiempien inkarnaatioiden jäämiä kehosta kun otin muutaman kerran satsin sellaista hoitoa, jota leikkisästi kutsun 'rankkojen jätkien rosen-terapiaksi.' Tämä nimi siitä, että kun Rosen-terapiassa sivellään kevyesti, niin tässä mentiin syvälle lihaksiin. Tuli paljon edellisten inkarnaatioden tavaraa monilta puolilta kroppaa ja iso osa ihan sellaisten valokuvamaisten kuvavälähdysten ja muistojen kera. Kaikki ihmisten suttu/trauma-jutut eivät välttämättä olekaan meneillään olevasta inkarnaatiosta, jolloin niihin voi olla vaikea päästä käsiksi, kun ei oikein tiedä mihin ne liittyvät.

Vaikuttaa mielenkiintoiselta tuo "rankkojen jätkien rosen", mistähän moista sais?
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #24 : 30.10.2011 17:41:21 »

Minäkin irrotelin taas oikein urakalla. Näkisin, että tunnepuoli minussa sallii uusien kiinnittymisen.
Irrotin myös etupuolelta, varsinkin pallean seudulta. Päätin, että ainoastaan sydänsakrasta lähtevät siteet saavat jäädä.
Hyvältä tuntui taas!  smitten
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #25 : 31.10.2011 17:26:17 »

Minäkin näin nämä energiakytkökset erivärisinä kaapeleina.  Niitä oli aika paljon, enkä useimmista tiennyt, mihin ne johtaa.  Yhden kyllä tiesin, ja olin jo aiemmin päättänyt pitää välimatkaa tähän ihmiseen.  Nyt saksin puutarhasaksilla kaikki komeasti poikki.

Vaikutus oli erikoinen.  Näin tänään kyseisen henkilön, ja hän juuri ja juuri tervehti.  Paremminkin murahti.  Aivan kuin olisi suuttunut.  Luulen kyllä, ettei hän voi huomata tällaisen kytköksen katkeamista.  Vai voiko?  Hän on jotensakin 'maallinen' ihminen.  On paremminkin tuhahdellut mun astrologia- enkeli- tarot- ja muulle huuhaa-harrastuksille.

Mulla on kans usein ollut kiputiloja selässä, mutta kuten Eklektikkokin, iskiaksen olen saanut kuriin liikunnalla ja oikeilla asennoilla.  Mutta yläselässä, lapaluiden välissä ja nimenomaan vasemman lapaluun vieressä on sellainen piste, mihin alkaa heti koskea kun alkaan murehtimaan jotain asiaa. 

Mua kiinnostaa myös se rankempi Rosen-versio. Olen käynyt siinä perinteisessä (sikäli mikäli oikein ymmärrän) Rosen-terapiassa.  Hoitaja sanoi, että voi illan aikana nousta esiin jotain tuskallisia ja ikäviä muistoja, tai että voi alkaa vaikka itkettää kesken hoidon.  Mulla ei tullut sellaisia tuntemuksia, ainoastaan sen illan oli vähän outo, alavireinen fiilis.  Mietinkin sitä, että mun tunnelukot ei taida olla tästä elämästä peräisin, vai haluanko vain pitää niistä lujasti kiinni?  Mulla ei tullut mitään ikävää mieleen, päinvastoin, oli ihanaa kun joku siveli ja hiveli.  Haluaisin kovasti päästä käsiksi niihin lukkoihini ja traumoihini, mutta kun en tiedä mitä ne on tai mistä tai  miten niitä pitäisi etsiä.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 01.11.2011 10:30:35 »

Tuotanoin, se 'rankkojen jätkien Rosen-terapia' on nimenä ihan oma keksintöni.  Grin
En edes muista miksi sitä itse kutsuvat, mutta tuon oman nimitykseni otin siitä että kun Rosen-terapiassa hivellään kevyesti, niin tässä uppoaa välillä hoitajan peukalo ekaa niveltä myöten lihakseen ja se SATTUU. Lisäksi mukana on sitten energiahoidollinen komponentti.

Ongelma on siinä, että tämä hoitaja, jolla itse kävin ei asu enää pääkaupunkiseudulla enkä tiedä antaako hän enää hoitoja ollenkaan. Hän on kyllä kurssittanut kaiketi semmoisen tusinan verran porukkaa antamaan tätä samaa hoitoa, mutta en tiedä kuinka moni aktiivisesti antaa niitä hoitoja ja missä päin Suomea.

Lupaan laittaa tietoa vaikka tähän ketjuu, kun/jos saan sitä.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #27 : 10.11.2011 14:03:29 »

Hjälp!
Ok. Tämä katkominen on tosiaan toiminut. Ja ihmiset ovat reagoineet.
Ex-miehet tekevät suorastaan paluuryntäystä luokseni...jaiks!
Mitä nyt kannattaa tehdä? Uskallanko katkoa uudestaan? Jos ne sitten vaan hinkuu vielä enemmän voimavarantoaan takaisin?
Vai pitääkö minun kertakaikkisesti tylyttää niitä päin naamaa, että uskovat? Shocked En kyllä semmosta halua tehdä, siitä seuraa vain hankaluuksia.

Okei, hiveleehän tämä egoa, mutta en minä nyt niitä tähän helmoihini takaisin halua, kun olen eroon päässyt!
tallennettu
Verseau1963
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2



Profiili
« Vastaus #28 : 10.11.2011 14:35:32 »

Hei! Hyvä aihe.
On olemassa myös mantra, joka lähettää negatiiviset ajatukset/energiat takaisin sinne mistä ne ovat tulleetkin.
Huom, mantra toistetaan vain yhden kerran päivässä, ja sen jälkeen päästetään irti.
alak baba siri chand di rakh

tallennettu
Verseau1963
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2



Profiili
« Vastaus #29 : 10.11.2011 15:53:39 »

Se on sanskriittia, ja lausutaan suurinpiirtein noin, kun et vaan hätäile sen lausumisessa. Keskity vaan, ja muista - vain kerran - sitten irti ja pois mielestä! Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: