Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ensimmäisen huoneen planeetat  (Luettu 25560 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Capricorn
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


On vaikea olla rohkea, kun on vain hyvin pieni.


Profiili
« Vastaus #15 : 28.10.2005 09:40:39 »

Mun eka huone näyttää tältä:  askendentti  skorpionimerkurius  jousimiesneptunus  jousimiesceres   jousimiespallas  skorpioni. Aspekteista ainakin Neptunus yhtymä Merkurius. En oikein vielä hallitse näitä aspekteja.  Undecided

Oman persoonan muodostaminen on tosiaan ollut aika vaikeaa ja jos naamioilla tarkoitetaan rooleja niin pitää sekin paikkansa. Ja ilman musiikkia en voisi kuvitellakaan eläväni ja monet harrastuksistani ovat taiteellisia. Ja mielikuvitusmaailma olisi joskus paljon houkuttelevampi kuin todellisuus.  Embarrassed
tallennettu

Aurinko ja Venus: Kauris, AC ja Kuu: Skorpioni, Merkurius: Jousimies, Mars: Leijona
Sininen Yliääni Käsi, Pihtakuusi, Tulikäärme
Almah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 159


-The wealth of the soul is the only true wealth.-


Profiili
« Vastaus #16 : 28.10.2005 09:58:06 »

Kiitos Apache!  smitten

...Laulaa itsekseen... tuuliviiri rauhaton... 2funny
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #17 : 28.10.2005 13:13:58 »

Heh, nyt vasta ehdin vastata tähän (yllättäen) kiinnostavaan aiheeseen! Wink Tässäpä oma ykköshuonepläjäykseni - askendentista lukien siis:

Mars vesimies
Kuu vesimies
Merkurius vesimies
Aurinko kalat
Jupiter kalat
Venus oinas
Chiron oinas

Asteroidit jos laittaa vielä listan jatkoksi, niin sieltä löytyy myös Vesta, Pallas, Ceres ja Juno, sekä tämä uutukainen Pholus. Lisäksi onnenpiste ja Lilith sijaitsevat ykkösessä. Ruuhkaa, eh? buck2

Ihmettelin joskus, täytyisikö moisen "epäsuhdan" takia vaihtaa huonejärjestelmää, mutta nykyään olen sitä mieltä että Placidus-karttani kuvaa oikein hyvin niitä asioita, joita olen elämässä opetellut ja joista olen ollut kiinnostunut: psykologia, ihmisen persoonan kehitys, itsetunto ja itsetuntemus, sekä tietysti ihmissuhteet (myös 7. huone on iso ja siellä sijaitsevat Uranus ja Pluto). Ylipäätään olen pyöritellyt paljon asioita itsekseni ja peilannut niitä toisten kautta. Olen luonteeltani jonkinasteinen tarkkailija, seurailen ihmisten käyttäytymistä ja olen kiinnostunut esim. omien ajatusten voimasta, etenkin myönteinen ajattelu (aur-Jup...) kolahti aikanaan kunnolla.

Ykköshuone on Oinaan huone ja Oinaan/Marsin väri on punainen. Itsekin pidän punaisesta väristä (Mars, Oinas-Venus 1. huone) ja käytän sitä jonkin verran vaatteissa ja sisustuksessa. Oinas-teema on myös suvussa hauskasti periytynyt siten, että äitini molemmat vanhemmat olivat aurinko-Oinaita, äidilläni on Mars-aurinko-yhtymä ja minulle sitten jäi "vain" tämä ykköshuonekasautuma. :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #18 : 28.10.2005 16:05:41 »

Christian: kiinnostukseni heräsi Cheesy Tuttavallani on nimittäin myös Jupiter ykkösessä (vieläpä yhtymässä AC:hen, mikä varmasti vahvistaa vaikutusta entisestään) ja hänessä se ilmenee toisinaan ääripäihin menemisenä. Liioittelua, provosointia, uskomatonta dramatisointia, kaikenlaista extreme-meininkiä... Niin hyvässä kuin pahassakin uglystupid2 2funny crazy2!Hänellä on tosin muistaakseni myös uranus ykkösessä, joka varmaan lisää kyseisiä piirteitä entisestään.Toisaalta tuo Jupiterin sijainti kai tuo optimistisuutta, avoimuutta, hyväntahtoisuutta jne.  Onkos sinulla mahdollisesti vastaavia piirteitä?
Liioittelua kyllä, mutta uskoisin, ettei ehkä siinä määrin kuin kuvaat. Johtuneeko tosiaan tuosta Uranuksen "puutteestani". Äärimmäisyyksiin asti olen optimisti: aina on näkyvissä valoa jossain!  Smiley Hyväntahtoisuutta on myös roppakaupalla. Avoimuuttakin löytyy - oliskohan sekin, että pärstävärkkini komeili tossa avataarassa jonkinlainen merkki siitä? Ei tosin komeile (tai rumeile, kuinka vaan  2funny) enää, koska eilen piti vaihtaa toiseen ja nyt tämä "rakkine" ei suostu antamaan mulle ollenkaan avataria.  Sad
tallennettu

kaapokisu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 119



Profiili
« Vastaus #19 : 28.10.2005 16:14:27 »

Mitäs merkurius ykkösessä tarkoittaa ?  :Smiley
tallennettu

Aurinko vaaka
Nouseva skorpioni
Kuu vaaka
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #20 : 28.10.2005 17:54:02 »

Merkurius ykkösessä (missä se on minullakin) utelias, sopeutuva, levoton. Helppojen aspektien kanssa sujuva ulosanti, vaikeilla aspekteilla änkykystä, puhehäiriöitä. Intellektuelli ja nokkela. Melko minä-keskeinen ajattelu, vaikea ymmärtää muiden tunteita. Älykäs; hyvä sijainti kirjoittajille, lääkäreille, tiedemiehille. Syvä tarve ilmaista itseään, ja joskus puhut ennenkuin ajttelet. Yleensä rationaalinen lähestymistapa. Tämä oli kirjasta The Only Way to Learn Astrology.

Uranus ykkösessä on omaperäinen.

Neptunus ykkösessä usein unelmoija, hyvä mielikuvitus. Ei näe itseään selkeästi, mitä myöskään muut eivät tee. Hyvillä aspekteilla mielikuvitusta käytetään taiteeseen, huonoilla aspekteilla mielikuvitus saattaa uuvuttaa energiat.

Jupiter ykkösessä optimismi, suvaitseva, ennakkoluuloton. Rakastaa matkustelua ja kaikenlaista "suuruutta, avoimuutta". Ystävällinen, onnellinen, looginen. Väärinkäytettynä voi johtaa liialliseen nautinnonhaluun, kärsimättömyyteen, jonkinlaiseen "suuruudenhulluuteen".

Saturnus ykkösessä vakava jne. Mutta nämähän on tässä ketjussa jo mainittukin.

Ykkösessä planeetan merkitys näyttää korostuvan.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
saai
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 229



Profiili
« Vastaus #21 : 28.10.2005 18:19:41 »

Kun kerran innostuin, niin kirjoitan tähän vielä karkeasti ja lyhyesti samaisesta kirjasta selitykset Neptunukselle skorpparissa ja jouskarissa. Hyvin tuntuu menevän yksiin kaikkien huomiot muuten edellä.

Jousimies avoimuuden, suoruuden ja idealismin merkki. Tuntee tarvetta ylempiin uskonnollisiin ja filosofisiin arvoihin. Tutkivat mielen voimia, uudistavat lakeja ja etsivät elämän syvempää tarkoitusta. Uusia ideoita koskien koulutusta, kiinnostunut vieraista kulttuureista, idea universaalista uskonnosta helppo. Jos Neptunus on huonosti aspektoitunut voi vaellella ilman tarkoitusta, tuomiointikyvyn puutetta, epäluottamusta muihin ja uskomista vääriin profeettoihin.

Skorpioni: Tutkiva, magneettinen, tunteellinen ja hyvät palautumisvoimat. Intensiteetti, jolla he hyökkäävät, johtaa uusiin lähestymistapoihin maalauksessa, kirjallisuudessa, uskonnossa, politiikassa ja muissa elämän muodoissa. Jos vaikeasti aspektoitunut voi tuottaa mustaa magiaa, pakkomielteitä, petollisuutta, omituisia seksikäytäntöjä, etenkin haasteellisilla aspekteilla Marsiin ja Venukseen.
tallennettu

"Gradually feelings, thoughts etc. become more important than whether they are pleasant or not."

"Fill the place better where ye are, and the Lord will open the way."
- - - - - - - - - - - - - -
Illusion
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34



Profiili
« Vastaus #22 : 28.10.2005 19:09:21 »

Hmmm... Mulla on ykköshuoneessa Pluto ja Saturnus yhtymässä keskenään. Toi Saturnus tuo ehkä jotenkin sitä vakavuutta, että otan itseni toisinaan liian vakavasti (tai sitten en... Grin) Tuntuu kyllä, että nykyään nauran vaan vaikken siitä palkkaa saa ja pokka ei ole ikinä ollut hyvä vaan suu hymyssä yleensä elelen  Cheesy

Pluto varmaan tuo sitä, että suhtaudun intohimoisesti kaikkeen mistä oon kiinnostunut. Siis jos mulle kerrotaan joku hyvä juttu, niin varmasti vähemmän dynaamiset ihmiset katselee kummastuneena vierestä, ku mä sitten kiihkoan, vauhkoan, intoilen ja pinkoilen millon mistäkin! Oon ujostilan vallassa jos istun vain rauhallisena paikallaan enkä anna käsien viuhtoa ja ilmeiden vaihtua kasvoillani. Mulla on energiaa!!  2funny 2funny 2funny
tallennettu

Aurinko Rapu, Kuu Kalat, Nouseva Vaaka
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #23 : 28.10.2005 20:30:36 »

Huh-huh Ajatus  Shocked! Aikamoinen edustus ykkösessä.

Kiitos Saai selityksestä Nepparista Jouskarissa!

Mulla on Uranus ykkösessä. Oli tosi mielenkiintoista tästä ketjusta innoittuneena käydä läpi karttoja ja katsella läheisten ykköshuoneita. Tuli sellainen mieleen, että kun avomiehellä siellä on tuo Saturnus (ja Mars), eikä hän ole ollenkaan vakava ihminen, niin voisiko se vaihtoehtoisesti merkitä esim. kunnianhimoisuutta??

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #24 : 28.10.2005 20:59:08 »

Linn: enpä yhtään ihmettelisi! varmasti antavat pontta myös raataa kunnianhimojensa eteen...
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Tiikerililja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #25 : 28.10.2005 21:38:08 »

Uranushan siellä ainoana, vaa'assa ja ihan huoneen vikoilla asteilla.

"Nikulan Astrologian ihmiskuvassa Uranuksesta 1. huoneessa sanotaan mm. seuraavaa: mahdollisesti varhaiskypsyyttä, kyky imeä uusia virtauksia, muotitietoisuutta, edistysmielisyyttä. Tykkää uudesta tekniikasta (onhan teillä jo uusimmat kamerakännykät?), nopeasti itseään ja maailmankuvaansa uudistava. Usein erikoistumista maun ja elämäntapojen suhteen. Intensiivinen ja lyhytjännitteinen. Vaikea hyväksyä niin maallista kuin taivaallistakin arvovaltaa. Kuulostiko tutulta? "

Ja pahus kun pitää paikkansa! Vähän ehkä omaperäinen ja valtavirrasta poikkeava niin maailmankatsomukseltaan kuin mielipiteiltäänkin. Ja vielä kehtaa salaa olla vähän ylpeä siitä! Wink En kylläkään välitä muodista tai tekniikan edistyksellisyyksistä tms. -ennemminkin tekisi mieli painaa kehityksen jarrua -mihin meillä muka on niin kiire?! Tekniselle alalle olen kuitenkin ammattini puolesta päätynyt, hups! No joo, sitä intensiivisyyttä ja lyhytjänteisyyttäkin löytyy, vaikka sitä viimeiseen saakka koitan pidätelläkin.
tallennettu

aurinko neitsyt 11.h
 pluto aspect_con askendentti vaaka 12.h
 kuu  aspect_con mars kaksoset 9.h
taimi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #26 : 29.10.2005 00:29:33 »

Mulla on nousevana planeettana ISÄ Saturnus joka rajoittaa mutta mua tupla veskarina ehkä ihan hyvänä;:   Onnen planeetta JUPITER sijaitsee siellä. Joka tuo onnea;;; kai se jossain sitten näkyyy.. kun olen tällainen RISKISalttiin tekijä, aina sattuu ja tapahtuu  !!!!!!!jotain.m:, vesimies : :vesta:vesta: vesta vesta NIIN ja Vesta on siellä myös  Smiley
tallennettu
Jem
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17



Profiili
« Vastaus #27 : 10.04.2006 13:05:52 »

Mulla on ekassa huoneessa ainoastaan Kuu (Leijona). Onko kellään teoriaa mitä se saisi aikaan? Smiley
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #28 : 10.04.2006 14:04:35 »

Miulla on ykköshuoneessa;

 aurinko  vesimies
 merkurius  vesimies
 ceres  kauris
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #29 : 10.04.2006 14:12:33 »

Minulla on ykköshuoneessa se neptunus, skorpparissa. Kuu on jellonassa.

Olen joo huomannut näitä samoja juttuja kuin toisetkin....
Mulla matalapaine menossa.
Olen aina halunnut jotain ihan muuta kuin yleensä toiset.... Tongue
Ulkomaille minä haluan ja mutta kun....en vaan tiedä vieläkään mitä isona tekisin knuppel2
Miten yleensä tohon ammattiin toi ykkösen juttu vaikuttaa?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: