Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Opportunismi  (Luettu 16640 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
arzie
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 81



Profiili
« Vastaus #15 : 22.06.2011 15:33:45 »

aurinko kauris ja  kuu leijona viimeisellä asteella, siis melkein  neitsyt, ja  askendentti neitsyt

Taitaa näillä asetelmilla kuulua samaan joukkoon erään tapauksen perusteella. Kaverisuhteiden arvo mitataan ilmeisesti hyötynäkökohdista. Aina pitää olla vähintään saamapuolella.
tallennettu

aurinko, merkurius, venus skorpioni
nousu kauris
kuu härkä
mars jousimies
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #16 : 22.06.2011 16:20:41 »

Joo tämä ei ole ehkä keskustelunaihe helpoimmasta päästä, mutta siksikin mielenkiintoinen.
 
Täytyyhän meidän kaikkien tietysti huolehtia omista tarpeistamme, mutta opportunisti kokee vain omat tarpeensa tärkeiksi. Näin mä sen ajattelen. Mielenkiintonen tuo selviytymisnäkökulma, Lizzy. Tuntemani aurinko kalat tulee tuosta mieleen. Mielenkiintoinen tyyppi siinä mielessä, että on kovin herkkä ja tunnetasolla ymmärtää esim. mua todella hyvin, joten hänen kanssaan on vapauttavaa keskustella. Mutta opportunistityyppi hän on. On sanonut sen itsekin ääneen. Tulee ehkä jotenkin sellanen olo, että hänellä olisi kyky olla välittävämpi, mutta se ei ole jalostunut sille tasolle. Ainakaan vielä.

nikki, kiitos taas! Tuli pohdinnan aihetta. Niin ja unohdin itse ottaa ne asteroiditkin tähän mukaan uglystupid2 Katsotaanpa mistä ceres näiltä löytyy.

maurimourulainen, jos mä nyt ymmärsin oikein niin tuo ei tarkoita, että sulla olisi välttämättä skorpionilaatua eniten. Voi esim. olla, että kartallasi on paljon kalat- ja rapu laatua ja kiinteistä leijona- ja vesimies laatua Smiley

Ave^^, se on sääli, jos joku välittää, mutta se ei välity eteenpäin. Kenenkään ajatuksia kun ei pysty lukemaan, vaikka toisesta voi joitain asioita aistiakin. Tuollainen välittäminen on turhaa. Jotenkin se pitäisi pystyä osoittamaan, muuten toiset ajattelevat, ettei tyyppi välitä kuin itsestään. Tällainen hiljainen välittäjä voi itse kärsiä siitä, että mahdollisesti murehtii asioita päänsä sisällä ja saa opportunistin maineen.  

indiima, joo arvailu on rasittavaa. Ja joskus voi syyllistyä siiihenkin, että kuvittelee toisella olevan vain oma etu mielessä. Ehkä katkeruus on saanut tuntemani pahimman opportunistityypin käyttäytymään todella häikäilettömästi. Hänen kohdallaan pelkkä opportunismi ei ehkä riitä kuvailemaan luonteenlaatuaan. Pahoitettuaan toisen mielen, ei häntä katumus tai huono omatunto tunnu millään lailla koskaan painavan. Katumus voi hiipiä hänen mieleensä vain siinä tapauksessa, että pelkää toimillaan huonontaneensa omaa asemaansa. Toisten tunteilla ei muuten ole merkitystä.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2011 16:24:07 kirjoittanut - Kastehelmi - » tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #17 : 22.06.2011 18:20:33 »

mintsilla, avainsana on mun mielestä aitous. Kuvaamasi ystävällisyyshän on petollisuutta, ei aitoa toisesta välittämistä.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2011 18:29:20 kirjoittanut - Kastehelmi - » tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #18 : 23.06.2011 22:33:31 »

maurimourulainen, jos mä nyt ymmärsin oikein niin tuo ei tarkoita, että sulla olisi välttämättä skorpionilaatua eniten. Voi esim. olla, että kartallasi on paljon kalat- ja rapu laatua ja kiinteistä leijona- ja vesimies laatua Smiley

Mulla on oikeestaan aika tasaisesti jakautuneet kartalle nuo taivaankappaleet. Mutta silti eniten on juuri tuota skorpionin laatua, kiinteää ja vettä. Toiseksi eniten on sitten aloitteikasta laatua, ja muutenkin kun olen aurinkorapu niin mm. horoskoopeissa nuo ravun jutut yms sopii. Kuitenkin tunnistan itseni aina skorpparin luonnekuvauksista tms ja olen aatellut että se johtuisi juurikin tuosta että mussa on noita kiinteän vesimerkin ominaisuuksia sen verran :d

Kaikkein vähiten löytyy ilmaa; pelkästään  juno on mulla ilmamerkissä, vaa'assa. Oikeestaan kaikki ihmiset joista en ole oikein ottanut selvää (lue: tullut kunnolla toimeen), on olleet ainakin aurinkomerkiltään ilma elementtiä. Vaaka on ainut ilman merkki joka kiehtoo, muista en edes jaksa ottaa selvää... Cheesy

Laaduista seuraavaksi eniten tuon kiinteän jälkeen on sitten siis tuota aloitteikuutta, ja tuota 'muuntautuvaaa' laatua vähiten. En voikkaan sietää sellaista ihmeen häilyvyyttä, ettei osaa päättää mitä tekee : D En itsessä enkä muissa.

Mutta joo, menee nyt melkoisesti aiheesta ohi, pahoittelen Cheesy Mutta härkäpäänä piti tulla selventämään että oon oikeessa Cheesy Cheesy Cheesy Anteeksi ja hyvää juhannusta kaikille  laugh
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #19 : 24.06.2011 00:36:12 »

mintsilla, mun maailma on erilainen kun sun. Mun maailmassa aitoa toisista välittämistä on olemassa.

maurimourulainen, mä ymmärsin sun ekan viestin vähän väärin Smiley
Laaduista seuraavaksi eniten tuon kiinteän jälkeen on sitten siis tuota aloitteikuutta, ja tuota 'muuntautuvaaa' laatua vähiten. En voikkaan sietää sellaista ihmeen häilyvyyttä, ettei osaa päättää mitä tekee : D En itsessä enkä muissa.
Sama mulla. Kyllä mä harkitsevainen olen, mutta päätöksen tekoa en koe vaikeaksi, vaikka askendentti vaaka onkin. Sellasta poukkoilua on kyllä vaikee ymmärtää.
Mutta joo, menee nyt melkoisesti aiheesta ohi, pahoittelen Cheesy Mutta härkäpäänä piti tulla selventämään että oon oikeessa Cheesy Cheesy Cheesy Anteeksi ja hyvää juhannusta kaikille  laugh
Grin Ei haittaa, vaikka menis vähän aiheesta ohi. Skorpparijutut tietysti aina itseeni kiinnostaa. Mulla taas sitten planeetat on aika tiiviisti kartalla. Persoonallisista planeetoista kaikki kuuta lukuun ottamatta ovat kiinteissä merkeissä. Ja sen kyllä huomaa. Vettä mullakin myös eniten, ei sekään epäselväksi jää :Smiley Hyvää juhannusta sullekin! Smiley
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Rigsu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


Profiili
« Vastaus #20 : 24.06.2011 14:16:27 »

 Grin  2funny

Myönnän olevani minä, minusta, minuuun-persoona Cheesy ihan avoimesti.

tallennettu

aurinko kauris Kauris
askendentti jousimies Nouseva Jousimies
kuu skorpioni Kuuskorppari
merkurius kauris Merkurius Kauriissa
venus jousimies Venus Jousimiehessä
mars vesimies Mars Vesimiehessä
Ja muutenkin vähän hankala tapaus Cheesy
Metalli-Apina
Punainen Sähköinen Maa
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #21 : 24.06.2011 15:08:54 »

mintsilla, joo kokemukset meitä tietysti muokkaa. Ja tosiaan olen sitä mieltä, että näitä oopportunistityyppejä, niin kuin mä tuon sanan ymmärrän, on liikaa. Paljon on pahuutta, se ei skorpparityypiltä jää huomaamatta. Mutta uskotko siis tosiaan, ettei kukaan aidosti välitä toisista? Että kaikki ajavat vain omaa etuaan muiden kustannuksella?
aurinko kauris ja  kuu leijona viimeisellä asteella, siis melkein  neitsyt, ja  askendentti neitsyt

Taitaa näillä asetelmilla kuulua samaan joukkoon erään tapauksen perusteella. Kaverisuhteiden arvo mitataan ilmeisesti hyötynäkökohdista. Aina pitää olla vähintään saamapuolella.

aurinko kauris taas :Smiley Ja itse unohdin mainita toisen, joka on myös aurinko kauris. Ja nyt Rigsu... Kiitos kartasta ja tunnustuksesta Grin kauris laadun oon ite kokenut todella vaikeaksi. Niin kuin täällä aiemmissa keskusteluissa on jo tullut ilmi. Oon ite kokenut kolmen kauristyypin pelottavan tunnekylmyyden, opportunismia kaikilla mukana. Kuut näillä kalat, skorpioni ja harka. Mutta tunnen yhden, jolla aurinko kauris, kuu leijona ja hän on kyllä toista maata. Todella auttavainen ja kaikkien kanssa toimeentuleva. Tunnepuolesta on vaikea sanoa. En ehkä kovin tunteelliseksi sanoisi, mutta tuntuu aina olevan valmis auttamaan toisia ilman että oma etu olisi taustalla.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2011 15:12:41 kirjoittanut - Kastehelmi - » tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Rigsu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


Profiili
« Vastaus #22 : 24.06.2011 15:20:10 »

juu ja siis kun  kauris  aurinko JA 1. HUONE... tekee se minä-minän ja kun kaikki liittyy MINÄ-huoneeseen, tekee se jo moninkertaisen minä-minä-minä-minä-tyypin Cheesy ainakin kartan perusteella  Grin
tallennettu

aurinko kauris Kauris
askendentti jousimies Nouseva Jousimies
kuu skorpioni Kuuskorppari
merkurius kauris Merkurius Kauriissa
venus jousimies Venus Jousimiehessä
mars vesimies Mars Vesimiehessä
Ja muutenkin vähän hankala tapaus Cheesy
Metalli-Apina
Punainen Sähköinen Maa
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #23 : 24.06.2011 15:48:04 »

Rigsu, laittaako sulle kukaan kapuloita rattaisiin kun minäminä-asenteella etenet? Smiley Mä tässä mietin ympäristön suhtautumista...

Mulla on muuten itelläni aurinko 1. huoneessa ja vielä aspect_con askendentti. Mulla se tulee ilmi ainakin niin, että kuvittelen pystyväni vaikka mihin! Mutta en toisten kustannuksella. Omia periaatteita ja moraalia en unohda. Kuvittelen pystyväni korjamaan kaiken. Jos toisella on asiat huonosti niin en kyllä helpolla anna periksi etsiessäni vastauksia toisen pulmiin. Aika usein kai onnistunkin. Jos ei muuta niin löytämään oikeat sanat.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Rigsu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


Profiili
« Vastaus #24 : 24.06.2011 15:58:25 »

 Grin nooooh. sanotaan että harva kestää kyydissä mukana, mutta eihän se haittaa kun minulla on minut Cheesy

saatan mennä itsekseni ravintolaan jos sattuu huvittamaan, ei siihen muita tarvita.

Ja muitahan löytyy tarpeeseen, jos vaikka haluan mennä keikalle. Lähden sitten omille teilleni. Ainakin jos tuntuu ettei mua kaivata, siinä olen yliherkkä. Hakeudun äärimmäisen helposti erilleni muusta porukasta ja täysin vieraaseen remmiin.

Mutta silti. Minä ja aurinko ja minä-huone paistaa missä sitten menenkin. (oma karttani on muuten omituisin jonka koskaan olen nähnyt)
tallennettu

aurinko kauris Kauris
askendentti jousimies Nouseva Jousimies
kuu skorpioni Kuuskorppari
merkurius kauris Merkurius Kauriissa
venus jousimies Venus Jousimiehessä
mars vesimies Mars Vesimiehessä
Ja muutenkin vähän hankala tapaus Cheesy
Metalli-Apina
Punainen Sähköinen Maa
Hopealohikäärme
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 372


Säh!


Profiili
« Vastaus #25 : 29.06.2011 09:55:58 »

Kyllä mä ainakin olen huomannut että aika paljonkin laskelmoin ja etsin hyötynäkökohtia erilaisissa tilanteissa, voin vain aavistella mitkä merkit siihen vaikuttaa. Ainakin  askendentti kauris vaikuttaa vahvasti käytännöllisyytenä, koska yleensä haluan että asiat tehdään järkevästi ja taloudellisesti, ja tietysti minua hyödyttäen. Seuraavana järjestyksessä tulevat minulle läheiset ihmiset. Liekö sitten  rapu-vaikutuksia nuo. Rakkauselämässä ehkä liikaakin järkeilen ja ajattelen asioita, että mitä kannattaisi tehdä, mutta  kuu ja  venus onkin Kaksosissa niin ei mikään ihme. Pitäisi kait miettiä noita aspektejakin, mutta siihen ei resurssit vielä riitä  Grin
tallennettu

1.  saturnus 14.8% (10. huone)
2.  merkurius 13.8% (6. huone)
3.  pluto 11.6% (8. huone)

1.  rapu 14.4% (DC)
2.  kaksoset 13.5%
3.  jousimies 11.5% (MC)
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #26 : 29.06.2011 16:57:55 »

Voin tunnustaa, että itse olen jonkinasteinen opportunisti. Kyllä. Jos multa pyydetään apua tai näen, että joku on avun tarpeessa, niin mietin aluksi auttamisen hyötysuhdetta itselleni sekä tietysti taloudellista näkökulmaa. Taloudellisesti autan erittäin harvoin ketään, ainakaan isoilla summilla, mutta olen aina valmis kuuntelemaan sekä miettimään yhdessä, miten asiassa kannattaa edetä.

Kun olen kuitenkin  askendentti kauris , niin realiteetit täytyy ensin kartoittaa ja miettiä, onko tavoitettava hyöty vaivan arvoinen. Näin Kauris-nousuisena kun ei halua resursseja/energiaa tuhlata mihinkään turhaan tai maksaa tyhjästä Wink

Näin  askendentti kauris ja  kuu leijona :na voin myöntää, että auttamiseen kuuluu myös se "oman sädekehän kiillotus" ja statuksen nosto Wink  Mutta tietysti koen oloni hyväksi, jos voin edes jollekulle antaa uutta toivoa, lämpöä ja hymyn huulille ja mielelläni olenkin avuksi smitten

Mulla on kartallani erittäin voimakkaasti aspektoitunut  neptunus (aspektoituu  kuu merkurius venus mars jupiter saturnus pluto chiron ceres vesta kanssa Shocked ). Nepparin pyyteettömästä auttamishalusta olen saanut oppia läksyni - ollessani nuorempi uskoin kaikkeen ja kaikkiin ja uskoin kaikkien olevan puhdassydämisiä. Tietty pönttöyttäni käytettiin puhtaasti hyväksi, sain niitä muka-ystäviä, jotka vain valehtelivat ja pissivät silmään, multa vietiin rahaa ja tavaroita jne. ja vastapalveluksena en saanut mitään Angry  Tämä todella söi uskoani ihmisiin ja kulutti energiaani... Tämän vuoksi olen nykyään varsin skeptinen ja mietin todella tarkoin, milloin voin auttaa ilman, että mua käytetään hyväksi samalla Huh
« Viimeksi muokattu: 29.06.2011 16:59:48 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #27 : 06.07.2011 11:55:03 »

Pahin opportunisti jonka tunnen, on serkkuni   aurinko  skorpioni  kuu  vaaka Muuten hänestä ei kuulu mitään, mutta kun tarvitaan apua, auttavaa kättä tms. silloin puhelin kyllä soi. Suoraan sanoen vituttaa. Tällainen hän on ollut lapsesta asti.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #28 : 06.07.2011 14:10:01 »

Tunnen kaksi ihmistä, jotka haluavat ottaa aina kaiken hyödyn irti ystävistään. Toinen on sanonut jopa, että suuri määrä ystäviä kannattaa pitää, koska niiden avulla saa etuja..
Molemmat lainaa koko ajan kaikkea, haluaa palveluksia koko ajan, kiipivät rahan perässä jne..

Okei, ehkä olen ilkeä..

Nämä ihmiset on  aurinko  kauriskuu  skorpioni ja  askendentti  kaksoset
Toinen on  aurinko  harkakuu  neitsyt ja  askendentti  harka
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #29 : 06.07.2011 17:49:09 »

Tuli mietittyä opportunismia, niin mieleeni tuli 3 ihmistä, jotka kyllä havittelevat omaa etuaan ja osaavat pelata todella härskisti omaan pussiinsa, oikein imevät muista ihmisistä kaiken hyödyn, mitä irti saa... Kaikilla yhteisenä tekijänä  venus 12. huoneessa - Venushan kuvaa arvomaailmaa, rahaa jne., mutta mielenkiintoista, miten 12. huoneessa se vaikuttaa opportunistisesti, vaikka 12. huone kuvaa jotain ihan muuta kuin yksilön omaa etua ja sen tavoittelua Huh

Nämä ihmiset ovat:

 aurinko askendentti rapu kuu leijona venus kaksoset (okei, tämä on siskoni uglystupid2 ) - kartalla  aurinko aspect_con askendentti
 aurinko askendentti kaksoset kuu harka venus oinas - kartalla tarkka  aurinko aspect_con askendentti
 aurinko leijona askendentti neitsyt kuu harka venus leijona
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: