Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Opportunismi  (Luettu 16642 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« : 19.06.2011 19:58:03 »

Täällä on nyt sitten mun neliöenergiat liikkeellä, joten varotus lienee paikallaan tickedoff

Mitkä tekijät kartalla voisivat antaa viitteitä opportunismista? Kokemuksia? Niin tietää olla varuillaan...

Mulla on lähipiirissä tyyppejä, joille oma etu on aina paras etu. Omatunto lienee vieras käsite. Empatiakykyä ei pahemmin löydy. Jos nämä usein niin raivostuttavat laskelmoijat tekevät jotain jonkun toisen hyväksi, on taustalla aina vaikuttamassa oma etu. Harmillista kun toiset eivät sitä heti huomaa ja luulevat, että näitä k******** oikeasti kiinnostaa. (Huomatkaa,  askendentti vaaka:n itsehillintä yleisellä foorumilla Grin) Paljon oon yksinäni täällä sadatellut!

Toinen asia, mikä voi motivoida heitä tekemään jotain toisen hyväksi, on uhkailu. Eli pitää ilmoittaa heille, että turha tulla itse sitten palveluksia pyytämään. Tuollainen yleinen uhkaus ei välttämättä vielä toimi vaan täytyisi olla mielessä jokin lähitulevaisuudessa edessä oleva asia. Jos joutuu sellaiseen perkeleelliseen tilanteeseen, että näiltä jotain tarvitsee eikä asiasta ole heille itselleen hyötyä, on turvauduttava uhkailuun. Lahjonta voisi toimia myös, mutta siitä ei kyllä halvalla selviäisi.

Pahin on aurinko kauris, kuu kalat. Lähes samaan pystyvä on aurinko neitsyt, kuu kalat. Katson nyt karttoja tarkemmin...
« Viimeksi muokattu: 19.06.2011 19:59:53 kirjoittanut - Kastehelmi - » tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #1 : 19.06.2011 21:57:41 »

Tämä nimitys taitaakin olla tosiaan parempi kuin narsisti, eräälle
tuntemalleni.. Mua rupee ärsyttään, jos edes ajattelen kyseistä
tyyppiä ja sitä, kuinka itsekäs ihminen voikaan olla Angry

En jaksa edes enempää selittää kyseisestä, tulee itselle vaan
ärsytys..

Musta huvittavinta on, että kyseinen tyyppi on diplomaattinen
vaaka aurinkomerkiltään Wink ja jo mainitsemasi kuukalat on hälläkin!
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #2 : 19.06.2011 22:01:59 »

Joo mäkin kiehun täällä, kun mietin...

Mä oon pitäny just tuota kuu kalat-juttua erikoisena, kun kalatlaatuun yleensä nimenomaan liitetään empaattisuus, jopa uhrautuminen toisten puolesta. Mielenkiintosta, että sunkin tunteman opportunistityypin kartalta tuo löytyy.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #3 : 19.06.2011 22:08:51 »

Erikoista on kyllä munkin mielestä idiot2 onko näillä sinun
henkilöilläsi miten se kuu sitten aspektoitunut?
Tällä mun tuntemalla voisi sanoa, että hyvin, eli helppoja
aspekteja
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #4 : 19.06.2011 22:35:28 »

Näiltä löytyy haasteellisempia, mut mä en oikein osaa tulkita. Pahimmalla luonnehäiriöisellä on kuu kalat aspect_sex aurinko kauris, aspect_sex merkurius kauris, aspect_squ mars jousimies, aspect_tri jupiter vaaka, aspect_tri neptunus skorpioni, aspect_opp pluto neitsyt.

Toisella kuu kalat aspect_opp aurinko neitsyt, aspect_opp venus neitsyt, aspect_opp mars neitsyt, aspect_squ saturnus jousimies, aspect_squ uranus jousimies, aspect_tri pluto skorpioni.

Nyt näitä miettimään... Heittäkää tulkintoja! Näitten ihmisten kans pitäis kuitenkin toimeen tulla, että jos jotenkin pystyis paremmin ymmärtään...
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #5 : 19.06.2011 22:45:51 »

No mulla on  kuu kalat, mutta oon kyllä just tommonen empaattinen ja ylitunteellinen uhrautuja, itsekkyyttä ei oo ollu edes sitä mitä ois tarvinnu.
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #6 : 21.06.2011 02:15:21 »

Toinen asia, mikä voi motivoida heitä tekemään jotain toisen hyväksi, on uhkailu. Eli pitää ilmoittaa heille, että turha tulla itse sitten palveluksia pyytämään. Tuollainen yleinen uhkaus ei välttämättä vielä toimi vaan täytyisi olla mielessä jokin lähitulevaisuudessa edessä oleva asia. Jos joutuu sellaiseen perkeleelliseen tilanteeseen, että näiltä jotain tarvitsee eikä asiasta ole heille itselleen hyötyä, on turvauduttava uhkailuun.
Pakko sanoo tähän, että oon itse kuu kalat , ja äitini uhkailee mulle jatkuvasti just tuohon sävyyn 'minultakaa sitte turha palveluksii tulla pyytämään' tai sitten uhkaa tyyliin jättää maksamatta koulujani tms Cheesy Mutta hän on muutenkin  kuu leijona ja saa draamaa aikaseksi ihan mistä vaan :d

Itse saatan joskus ehkä huomata käyttäväni joitain tilanteita hyväksi Cheesy Cheesy Liittyisikö skorpparimainen laskelmointi yms tähän soppaan jollain lailla? Kartallani on nimittäin eniten juuri kiinteää laatua ja vesi elementtiä ja tunnen olevani aika skorpparimainen :d
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #7 : 21.06.2011 03:41:15 »

Kuuhilda, miten sun kuu on aspektoitunut? Millanen kartta muuten?

maurimourulainen, miten skorpionilaatu on sun kartalla edustettuna? Skorpionityyppi varmasti osaa laskelmoida, mutta se on sitten eri asia miten sitä taitoa käyttää hyväkseen tai käyttääkö ollenkaan. Tuntemani aurinko skorpioni, kuu oinas on itsekäs tyyppi, mutta jää kyllä jälkeen näistä kahdesta aiemmin mainitsemastani. Ehkä kuu oinas ei yleensä ehdi ajattelemaan muita ja asiat pitää mennä niin kuin itse on suunnitellut, vaikka olisi unohtanut kertoa muille suunnitelmistaan Grin Hänellä kuitenkin omatunto joskus pelaa toisin kuin noilla kahdella.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Lizzy
Vieras
« Vastaus #8 : 21.06.2011 11:36:25 »

Minulla myös  kuu kalat  aspect_tri jupiter skorpioni ja  aspect_squ neptunus jousimies
mutta menee kyllä sinne yliempaattisuuden puolelle pikemmin kuin laskelmointiin. Minunkin äidilläni muuten kuu leijona ja voi sitä showta kun hän tarvii jotain apua tai voi sitä teatraalisuutta kun auttaa jotain pitäisi olla yleisö kiittämässä.  buck2

Riippuu vähän miten opportunismin mieltää. Jupiter voisi liittyä onnekkuuteen, mutta toisaalta sillä taas ei ole mitään tekemistä manipuloinnin kanssa. Jos ajatellaan oman edun tavoittelua niin Skorpioni ja Kauris voisi mun mielestä olla siihen sopivia merkkejä ja miksei kypsymätön Kalat tai Rapukin. Leijonakin osaa pitää puolensa ja juonia, mutta on toisaalta niin antelias kaikille, että se hänelle suotakoon.  angel Grin
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #9 : 21.06.2011 18:10:53 »

En tiedä todellista syntymä aikaa, mutta 12.00 ollessa olisi  kuu aspect_kvi skorpioni

 pluto aspect_kvi  kuu, neptunus aspect_squ kuuchiron aspect_sex kuumars aspect_con kuu, venus aspect_con kuu, merkurius aspect_sex kuuaurinko aspect_ssx  kuu

venus mars kuu ja  vesta on kaikki kaloissa, joten sitä osastoa löytyy...

aurinko vesimies
« Viimeksi muokattu: 21.06.2011 20:22:34 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 22.06.2011 00:22:23 »

Ettäkö  kuu kalat yhdistettynä maamerkin  aurinko:oon hyötyajattelee.
Voisipa olla hyvinkin.
Maamerkille oltava konkreettista hyötyä?
Vahvistaa maata jalkojen alla? Oma olemassaolo siten turvallisempaa?

Itelläni on 2 ystävää, joista toisen kanssa juurikin otsikon vuoksi pitkäaikainen ystävyys nyt katkolla.
Molemmilla on  kuu kalat ja vielä samoissa asteissa.
Tällä "hyötyajattelijalla" on  kuu kalat 6 huoneessa, työhuoneessa ja löytyi hyvinkin empatiaa työntekijöitään kohtaan (oli yrittäjä) mutta myös vahvaa vaistoa sille, kenestä olisi eniten hyötyä esim. imagolle.  kuu kalat aspect_sex aurinko harka.  aurinko aspect_tri askendentti neitsyt.
Mietin tuota, jotta onko opportunistilla johtavaa laatua ja sitä kautta hallinnan tarvetta?
Luultavasti.  mars vaaka, en tiedä onko merkitystä muuten kuin että se on Härän 2 huoneessa suunnaten energian oman turvallisuuden tahi pääoman saantiin.
Mietin myös, jotta oisko hyötyajattelu vähän samaa kuin tuottavuus (kannattavuus) ja pohdin  ceres:n merkitystä.  ceres rapu 10 huoneessa, ja mikä onkaan hedelmällisintä, tuottavinta oman "näkyvyyden" kannalta? Tämä  ceres rapu ei ole yliherkkä äitimuori, njet,
vaan johtava "oma maa mansikka" ja siitä paras sato -ajattelija.

Tää toinen  kuu kalat on  aurinko oinas,
 mars kalat (energia suuntautuu yhteiseksi hyväksi, ei kunnianhimoa)
ja  ceres kalat. Kaikki 2 huoneessa varmistamassa ei omaa turvallisuutta vaan aina huolissaan toisten hyvinvoinnista. Näitten kahden  kuu kalat ihmisen ero tuli selkeästi esille aikoinaan polvileikkaukseni jälkeen. Tää  aurinko oinas ajoi parin sadan kilometrin päästä mun avuksi nostamaan purjoja maasta noin konkreettisesti.

Jupiterista sen verran, jotta tunnen mestarimanipuloijan
 ja hällä oli  jupiter oinas, "pelurimeininkiä" ilmeisesti. Paisunut oma ego?
Ja johtava  venus rapu "hyötyajattelija".

muoks.  mars kalat 3 huoneen puolella yhtyen  vesta:aan,
sydän mukana tekemisissä.
« Viimeksi muokattu: 22.06.2011 00:28:12 kirjoittanut nikki » tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #11 : 22.06.2011 07:40:17 »

maurimourulainen, miten skorpionilaatu on sun kartalla edustettuna?
Laskin joskus mitä elementtiä ja laatua kartaltani löytyy eniten, ja eniten löytyin kiinteää laatua sekä vesielementtiä, ja skorpparihan on juuri se kiinteä vesimerkki :d Mulla myös IC,  jupiter ja  pluto aspect_con kuunsolmu skorpioni .

Lisäksi tuo skorpparin hallitsija  pluto tekee mulla noihin persoonallisiin planeettoihin sellaisia aspekteja, kuten tarkka  aspect_opp mars ja bQ  merkurius (en tiedä näistä 'pikku'aspekteista paljoakaan..) ja sitten on vielä  aspect_squ askendentti

Tuo mun  kuu kalat tekee sitten tällaisia kuvioita:
 aspect_tri  aurinko merkurius rapu  jupiter skorpioni
 aspect_sex  keskitaivas harka
 aspect_opp  (lievä) askendentti leijona  (tarkka) chiron neitsyt
 aspect_con  saturnus kalat

Nii pystyy vertaamaa noihin muiden  kuu kalat kanssa Tongue
« Viimeksi muokattu: 22.06.2011 07:48:53 kirjoittanut maurimourulainen » tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #12 : 22.06.2011 11:00:00 »

En nyt tarkalleen edes tiedä mitä tuo sana tarkoittaa.
Aihe kuitenkin on hankala näin keskustella, sillä kenenkään toisen mielenmaisemasta emme voi mennä mitään sanomaan, kysymys on aina vain siitä miksi tulkitsemme ihmisen tietynlaiseksi. On olemassa ihmisiä, jotka monet tulkitsevat, tai vain joku tulkitsee, välinpitämättömäksi, mutta silti he sisimmässään välittävät, ja toisinpäin. Emme voi koskaan mitään varmaa sanoa toisesta, koska emme hänen päänsä sisään pääse.

Sitten kuu-kaloista. Kalat on se merkki, joka on aina jompakumpaa ääripäätä, eli täydellinen uhrautuja tai itsekäs, hautautuen omaan napaansa luullen että sen ympärillä kaikki pyörii, loukkaantuessaan luulee että kaikki vain häntä haluavat loukata. Kaloilla on vaikeutta pitää se vaakakuppi siinä keskellä, terveessä itsekkyydessä, osata milloin pitää sanoa ei. Tästä näkökulmasta ajatellen siis on täysin typerää jos ei ollenkaan ajattele mistä on itselle hyötyä. Ja jos ei osaa sanoa ei mihinkään, jossain vaiheessahan sitä voi saada tarpeekseen kun huomaa ettei mistään saa kiitosta, ja pelkkää paskaa niskaa vain, niin päättää olla sen jälkeen vain täysin itsekäs. Huomaan itsessänikin ( kuu kalat) kausia, jolloin täytyy pistää luukut täysin kiinni, jolloin täytyy ajatella vain itseään. Täytyy tehdä se suojellakseen itseään. Ja jos kovin herkkä on, voi olla ettei uskalla enää palauttaa itseään siltä reitiltä.
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #13 : 22.06.2011 11:10:27 »

Mä olen sitten varmaan opportunisti pahimmasta päästä  aurinko  kauris  kuu  kalat
Todellakin kyllä tunnistan tilanteet, joissa opportunismi nostaa päätään, tosin koen sen kyllä välillä ihan itsesäilytysvaistoksikin.

Niin kuin Ave^ tuossa aiemmin kirjoitti, niin samalla tavalla koen oman kuuni. Välillä ammentaa muille niin paljon empatiaa ja lähimmäisen rakkautta, siitä uupuneena lyö luukut kiinni ja pitää olla itsekäs. Mulla on ainakin sellaisia ystäviä, jotka koittavat dominoida mun tunteita, joten näitä nykyään vaan vältän. Itse asiassa yksi heistä on  aurinko  harka  kuu  kalat

Nyt en enää ehkä hahmota enempää opportunismista, tai ehkä olen liian suorasukainen opportunistiksi, muutenkaan en tykkää siitä, että ihmisten motiiveja täytyy arvailla.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Lizzy
Vieras
« Vastaus #14 : 22.06.2011 15:02:09 »

Voin kyllä allekirjoittaa tuon selviytymisvaiston liittyen kuu kaloihin. Muuttuva veden merkki kuumerkkinä tekee ihmisestä jotenkin hyvin sopeutuvan ja sellaisen, että menee vaistomaisesti tilanteen mukaan. Minusta kuulostaa ihan luonnolliselta tuo, että välillä empatia vyöryy yli rajojen ja välillä sitten taas vetää liinat kiinni ja keskittyy vaan itseensä. Kun Kuu Kalat tuntee omat rajansa hyvin niin tuo heilahtelu ei enää ole niin suurta kuin mitä ehkä muuten. Kalojen on hyvin tärkeää opetella sanomaan ei. Kalojen voi olla vaikea muuttaa virran suuntaa sanomalla ei, mutta kun sen tekee niin sitä soljuu yhtäkkiä taas eteenpäin kuin ei mitään ja hämmästelee miten sitä aiemmin pelkäsi niin kovin. Ja yhtä lailla sitä täytyy uskaltaa sanoa kyllä hyville asioille eikä vetää siinä vaiheessa pakkia.

Ehkä Kauriilla on vähän samanlaista itsesuojeluvaistoa ja se sitten helposti yhdistetään opportunismiin, vaikka Kauriin toimintatapa taas on erilainen kuin kalojen niin selviytymisestä on kuitenkin kyse. Eli loppujen lopuksi tarkoittaako opportunisti selviytyjää?
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: