Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: [:] Etsitään Unientulkitsijaa [:]  (Luettu 16298 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147


aur vaaka, kuu kauris, asc leijona


Profiili
« Vastaus #15 : 17.02.2011 16:30:22 »

Kiitos Eklektikko, että avasit sanaisan arkkusi asiasta, johon en olisi halunnut koskea pitkällä tikullakaan. Tuntuu, että jotkut tietävät kaikkien muidenkin puolesta kuinka elää, henkistyä ja Valaistua.

Sitten muista tulee samaan hengenvetoon "muka rauhan rakastajia ja hippejä, sekä "pöllyn puolustajia", "pilvenveikkoja" ja "seuraavia jeesuksia" "Jumalan kaksoisolentoja" ja "next step jesuksia". Varsin sivistynyttä ja rauhallista jutustelua. Ei menty henkilökohtaisuuksiin, asiat vaan keskenään kinastelevat   Wink Ihan rauhallisesti otetaan joo ja rakastetaan sitten kun on ensin päästetty omat höyryt pihalle.
tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #16 : 17.02.2011 17:11:58 »

Siinä vaiheessa, kun aletaan keskustella päihteistä, niin viestittely riistäytyy helposti käsistä. Tämä on nähty monta monituista kertaa tälläkin foorumilla. Aihe nyt vaan ei ole hirveän neutraali.

Mutta mitä tulee aloittajan unientulkintapyyntöön, niin mikä estää tulkitsemasta niitä itse? Se ei ole erityisen vaikeaa, mutta vaatii kyllä lahjakkuutta kuvakielen tulkitsemiseen. Mutta jos ymmärrät ns. vertauskuvia, metaforia, pääset heti itse asiaan. Metaforia on käytetty viime päivinäkin runsaasti esim. Nokian yhteydessä. Lienet pistänyt merkille vertaukset roihuavaan lauttaan tai Elopin vertaamisen Troijan hevoseen. Kun metaforat asettaa oikeaan yhteyteensä, niin viesti aukenee helposti. Unien kanssa on toisaalta joskus vaikea löytää se oikea viitekehys, mutta kun se löytyy, niin loppu onkin lastenleikkiä.

Kaikkia unia ei voi todellakaan pitää profetaalisina, vaan n. 95% niistä liittyy arkielämään, ongelmanratkaisuihin, tunnemyllerryksiin, kriiseihin ja omaan kehitykseen. Unet paljastavat herkästi myös salattuja puolia itsestä ja miksei myös toisista, jos unennäkijä on tarkkanäköistä tyyppiä kanssaihmistensä suhteen. Harjaantumaton unientulkitsija haluaa useinkin nähdä kaikki unensa jotenkin enteellisinä. Enneunet kuitenkin tunnistaa (yleensä) vasta siinä vaiheessa, kun ne toteutuvat.

Pisti vielä silmään tuo maininta, että olet tuntenut itsesi aina erilaiseksi. Kuinkahan moni foorumilainen on sanonut samaa? Aika moni. Erilaiseksi tunsin minäkin itseni aikoinani, mutta tunne meni ohitse jo kymmenen vuotta sitten.  Wink
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
[:]Tähtisielu[:]
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 132



Profiili
« Vastaus #17 : 18.02.2011 08:47:44 »

Tervehdys,

mukavaa huomata, että olen saanut ihmisiä keskustelemaan, olis se keskustelu sitten avautumista nuoruusajan ihastuksen poismenosta tai ohjeita unien tulkitsemiseen, niin kuitenkin keskustelua on syntynyt.

Olen kyllä samaa mieltä siinä, että tuollaiset henkilökohtaisuudet on parasta pitää itsellään, eikä kaataa muiden niskaan täällä foorumilla: varsinkin kun et ole kertonut kokemuksistasi mitenkään yleiseen sävyyn, vaan tekstisi antaa sellaisen kuvan, että huumeet tappavat nuoria ihastuksia: näinhän ei ole, huumeet eivät tapa ketään, jokaiselle ihmisellä on oma polkunsa ja valinta.

Kun tämä valinta yritetään väkivalloin ottaa pois, niin siitä ei synny muuta, kuin ongelmia: se ei ole toisen ihmisen asia päättää toisen ihmisen puolesta, jokainen ihminen on samanarvoinen, aina voi kysyä neuvoa, mutta on vähintäänkin tekopyhää, että valtiomme ei anna ihmisten kasvattaa hamppua, joka parantaa jopa syöpää ja samaan aikaan maanpetturieduskunnan taskut täyttyvät verirahoista, kun nuoremme ostavat kaupasta tupakkaa, mihin lisätään monia synteettisiä huumeita, myöskin alkosta voi hakea viinaa niin paljon kuin sielu sietää, viinahan tiedettävästi ei aiheuta maassamme yhtään kuolemia tai väkivaltarikoksia.

Mitä tulee itse unein tulkitsemiseen, niin olen hieman tutustunutkin aiheeseen, mutta jotkin asiat ovat niin symbolisia, että tunnen niiden vaativan asiaan todella perehtyneen henkilön ratkaisemaan ne, lisäksi joskus metsää ei näe puilta, tarvitaan ulkopuolinen ihminen näkemään asioita, jotka ovat liian lähellä itseä jotta voisit itse nähdä ne.

Kaikki ihmiset ovat erilaisia, mutta on vain yksi Lännen Valkoinen Tiikeri.

- Kiltamestari
tallennettu

[:[[ Boneko Brothers ]]:]

http://www.BonekoBrothers.com

[:[[ Suomen Kiltajärjestelmä ]]:]

http://forum.SuomenKillat.org

[:[[ Ytimessä ]:]]

http://Ytimessa.org
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #18 : 18.02.2011 13:30:48 »

Voitte loputtomiin arvostella täällä minua.
Voitte tehdä syntipukin, syyllisen tai minkä tahansa. Jos ajatuksella luette jotain aiempia kommenttejani tässä tai muissa topiceissa
(jotka näkee kunkin käyttäjän tietojen kautta jos haluaa nähdä ja osaa käyttää oikein tätä astro.fi-palvelua sekä foorumin mahdollisuuksia)
ehkä voitte paremmin sitten alkaa tuntea minua, millaisesta henkilöstä todella on kyse näiden tekstien takana. En keskitä suinkaan energiaani vihaan tai projisointiin

Silloin kun ei toista tunne yhtään, on aina niin paljon helpompaa vain tuomita, tehdä rankka analyysi ja arvostella kaikki ne piirteet, joista itse ei pidä. Anteeksi nyt vain, mutta niin monet kerrat on tullut liian rankat arvostelut naamaa vasten, kun ei minua tunneta, olen siinä vaiheessa aina kamalan ärsyttävä. Ja kun tunnetaan, olenkin yhtäkkiä hyvä tyyppi ja kaveriksi on helppo tulla... Mutta haukkukaa vain vapaasti, en välitä tuntemattomien arvostelusta. Se ei nyt ole pääasia elämässäni tällä hetkellä...  smitten

 knuppel2 hymiö, oli lähinnä huumoriakin. Ei aina tuo hymiö ihan tarkoita sitä, että tulisin oikeasti jonkun henkilön pesäpallomailalla hakkaamaan jonnekin, no ei todellakaan! Pientä suhteellisuudentajua.... Minä voisin jo unohtaa, omalta osaltani tämän kaiken.  smitten mutta ne jotka haluavat arvostella, tehkööt sitä sitten...

Tarjosin Tähtisielulle apuanikin aiemmin, jos hän sitä itse huomasi. Tarjous on edelleen voimassa. Mutta jos olen noin inhottava ihminen, mitä nyt kimpassa täällä väitätte, niin ei ihme jos sitten porukalla päätätte minut dissata lyttyyn täällä. Tähtisielu -keskustelun avaaja- päättäköön itse mitä haluaa...  Cool

Jatkan nyt päivääni, toivottavasti se teillekin on aurinkoinen ja täynnä hyvää energiaa! Anteeksianto on suuri voima, kun sen alkaa ymmärtää, se auttaa omaa itseään ainakin, sen avulla hakeudutaan lähemmäksi rauhaa.  Smiley

Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti.
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #19 : 18.02.2011 14:19:21 »

Tämä viesti on aika lailla ns. metakeskustelua keskustelupalstoilla usein eteen tulevasta ongelmasta, joka nyt on näyttäytynyt tässä viestiketjussa.

Tämä vastaukseni perustuu puhtaasti tekstiesi analyysiin. En tunne sinua, en väitä tuntevani sinua, en ole lukenut muita tekstejäsi kuin tämän ketjun tekstejä. En ole myöskään lukenut muita tekstejäsi, sillä minä annan kunkin yksittäisen viestin puhua puolestaan tekemättä mitään oletuksia kirjoittajasta.

Toisin kuin sinä, en halua lukea kenenkään tekstien rivien väliin mitään. Siitä tulee nimittäin yleensä kakkia käteen: Rivien väliin lukeminen on vähän kuin yrittäisi telepatiaa. Joka kerran kun joku lukee minun rivieni väliin  jotain, tai väittää kasvokkain tietävänsä mitä ajattelen, hän on väärässä.

Yli neljänkymmenen ikävuoteni aikana ei kukaan koskaan ole vielä osunut oikeaan, ei rivien väliin lukemisessa, eikä myöskään telepatiayrityksissä. Hämmentävää kyllä, monilla on kuitenkin rautainen luottamus kykyihinsä näissä asioissa. Yksikään ei koskaan ole osunut oikeaan.

Tuntuu jotenkin siltä - ja tämä on vain minun tuntemukseni - että olet tulkinnut muiden tekstejä omien tunnereaktioittesi mukaisesti. Jos sinusta on tuntunut että sinua vihataan/inhotaan, niin otat annettuna että kyse on tosiasioista, ei omista tunteistasi.

Wikipediasta:
Lainaus
Projektio (lat. proiacere 'heittää eteen') eli sijoittaminen on psykologian ja psykiatrian käsite, jolla tarkoitetaan omien mielensisältöjen heijastamista toiseen ihmiseen tai muuhun ulkoiseen kohteeseen. Projektio kuuluu ns. defenssimekanismeihin. Asianosainen ei välttämättä ole tietoinen projektiostaan eikä oivalla, että hän havainnoi omaa psyykkistä todellisuuttaan ikään kuin se olisi objektiivista todellisuutta.[1] Kyseiset mielensisällöt koetaan usein torjuttaviksi, ja ne saattavat ärsyttää tai ahdistaa asianosaista itseään

Ylläoleva ehkä valottaa, mitä projektiolla tarkoitetaan.
Sinä Topaasi, olit ensimmäinen joka käytti tässä keskustelussa sanaa 'viha.'
(Minä sitten vain omassa viestissäni ihmettelin suuresti koko sanan käyttöä...)
Sinä olet ainoa tässä keskustelussa, joka on käyttänyt sanaa 'inhota.'

Tämä osoittaa minulle, että olet nimenomaan lukenut rivien väliin, sekä minun että muiden. Et ole ottanut tekstejä sellaisenaan kirjaimellisesti. Kuten oletan omat tekstini otettavan - sanon aina kaiken mitä tarkoitan, enkä koskaan vihjaile - aina jos lukee rivieni väliin mitään, ne ovat lukijan oman pään tuotoksia. (Planeettapainotus päivätajunnan puolella - alitajunta koko ajan aktiivisesti läsnä, ilmaisen asiani juuri niin kirjaimellisesi kuin miten alitajunta ymmärtää asiat...)

Minä en ole tuntenut  pienintäkään vihan tai inhon tunnetta sinun kanssasi viestiessäni.
Jos väität toista, väität
a) että valehtelen
b) olet telepaatti, joka tietää todelliset tunteeni

Ihanko tosissasi väität näin?
Sinulla on toki siihen täysi oikeus, ei se minua heilauta suuntaan tai toiseen. Mutta suosittelisin silti lukemaan toisten viestit pilkuntarkkaan eikä yhtään mitään sinne rivien väliin. Kaikki mitä luet rivien väliin on omalla vastuullasi.

Ns. virtahepo-olohuoneessa-perheissä edellytetään epäterveesti, että muiden tunteita arvaillaan, ennakoidaan ja luetaan. Niissä myös väitetään, että tämä on mahdollista.  Virtahepo-olohuoneessa-perheissä saattaa joutua sellaiseen absurdiin tilanteeseen, että joutuu kiistelemään  jonkun kanssa siitä, mitä ne omat tunteet ja ajatukset ovat, koska se toinen (virheellisesti) väittää, että tietää ajatuksesi/tunteesi paremmin kuin sinä itse. Tällainen käyttäytyminen sairastuttaa koko perheen!

Tämän takia olen tarkka siitä, että yhtään missään ympäristössä - edes keskustelupalstoilla - ei ryhdyttäisi sellaiseen käyttäytymiseen, jossa väitettäisiin tiedettävän toisten ajatukset/tunteet, esim. lukemalla niitä sieltä tekstien rivien välistä.  Jos vain luettaisiin niitä  toisten tekstejä ja  ymmärrettäisi se, että omat tunteet ja tulkinnat niistä ovat omalla vastuulla?

Arvostelusta:
Arvostelu on sitä että sanoo 'teit väärin' tms. Jos minä sen sijaan kerron omia vaikutelmiani teksteistäsi, ei se ole arvostelua. Se on minun vaikutelmiani. Siinä on vinha ero. Siinä on erittäin vinha ero, puhutaanko sinun teksteistäsi vaiko sinusta. Koska en tunne sinua, en voi puhua muusta, kuin teksteistäsi. Samoin sinä - vaikka miltä tuntuisi sisällä - et voi tietää mistään muusta kuin  muiden ihmisten tekstien pilkuntarkasta sisälllöstä. Kaikki tuntemuksesi niiden sisällöstä ovat omiasi, eivätkä välttämättä ollenkaan oikeassa sen suhteen, mitä lukemiesi tekstien kirjoittajat ovat tunteneet. Olet sen vuoksi itse vastuussa niistä tuntemuksistasi. Jos väität niiden olevan toisten ihmisten todellisia tunteita, se nimenomaan on sitä projisointia.


Kaikkea hyvää ja valoa toivottaen
Eklektikko
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #20 : 18.02.2011 16:09:28 »

HuhHuhHuhHuhHuh?
Que?  Shocked  Shocked  idiot2
ÖÖÖÖöööö? Siis, jaha.

Nooh, ihan miten vaan. En sano paljon mitään enää. Eipähän ainakaan sitten ole tullut Elektikon tarkkailemia vääriä sanoja tai ilmaisuja, tai defenssimekanismeja, heijastelua muihin ihmisiin tai muutakaan tehtyä. Ihan sama minulle, en jaksa tällaiseen energiaa kuluttaa, kun ei se näytä edistävän tätä yhtään...  smitten

Minulla on hyvä viikonloppu muuten tiedossa, elämän yksi suurimmista hankinnoista / investoinneista ehkä edessä. Olen hyvällä tuulella juuri nyt. Elektikko oletko sinä millä tuulella? Hyvällä vai huonolla?  smiley6600  Smiley  smitten Ja huomaa se oli kysymys, en nyt valmiiksi oleta kumpaakaan, ennen kuin vastaat. Minä en halua työntää sanoja toisten ihmisten suuhun, en tiedä tekevätkö tässä keskustelussa muut sitä. Itse en tarkoituksellisesti halua sillä tavalla alkaa kommunikoimaan, sori vaan...  Shocked  Smiley

Suuttumus vetää asiat aika oudoiksi, kärjistetyiksi, mustavalkoisiksi jne. Nyt yleisellä tasolla sanottuna, kehenkään sen enempää viittaamatta.

Edelleen kaukana ollaan alkuperäisestä keskustelun avauksen yrityksestä. Minä en jaksa viikonloppuani tälläiseen riehumiseen kuluttaa. Mutta jatkakaa te, jos on jotain hampaankolossa vielä. Ihan sama.

Puhelu ystävälle, kahvikupponen heidän kanssaan, ulkoilu, miellyttävien harrastusten tai muuden intressien toteuttaminen, musiikki, tv-ohjelmat tai elokuvat, eläimet jne. Ehkä nämä voisivat olla tie onnelliseen vapaa-aikaan jos teillä on vapaa viikonloppu?  smitten

Nauttikaa, rauha on se avain, monissa tunnekartoissakin! Jos yhtään oikein muistan yhtä paljon lukemaani tunnekarttaa, on viha-/inho-tunteiden vastatunteena, eli kartalla saman janan toisessa päässä ihailu ja rakastuminen. Tarkoittaa sitä, että kun tuntee vihaa ja inhoa itsessään, voi tiedostamalla pyrkiä kohti ihastumista ja rakastumista, vaikkei se helppoa siinä tilanteessa yhtään olisikaan. Suomeksi sanottuna: yrittää nähdä edes jotain positiivista jossakin, vaikka kuinka tunteet kuohuisivat ja raivostuttaisi oman pään sisällä. Minä en ole raivoissani, en ainakaan enää, jos aiemmin olin. Enkä ole pyytämässä keneltäkään ihastumista tai rakastumista, hih  Grin se nyt olisi aivan pimeä veto... Mutta jos joku tästä ymmärtää idean, eli vastareaktion omaiset tunteet, niihin pyrkiminen
se se vasta tunneälyä kehittääkin, eli kun tietoisesti tietää itse, millä tavalla kussakin tilanteessa voi onnistua omat tunteensa hallitsemaan. Pyrkimään sen rauhan kautta aina vastakohtaisiin tuntemuksiin, tilanne jo yleensä helpottuu, jos tunteet käyvät -hyvässä tai pahassa- liian voimakkaina.

Selvis elvis?  Grin Menikö kenenkään kaaliin hä? Tämä on sitä huumoria  2funny
Se(kin) on välillä erittäin vaikea taiteenlaji, kuten tunteet voivat olla, sekä niiden hillitseminen, tulkitseminen ja toisten ihmisten kohdalla niiden ymmärtäminen.

En ole väittänyt lukevani toisten ajatuksia tai olevani telepaatikko tms. Tyhmä ei tarvitse olla, jos ymmärtää sen, kun ei tykätä.  coolsmiley  Wink

Mutta jos sillä Tähtisielulla olisi alkuperäiseen aiheeseen liittyen, karttojen, unien tai Tarottien avulla tulkitsemiseen vielä jotain asiaa, niin minä voin auttaa. Jos nyt enää kelpaa se apu, näiden tapahtumien valossa...
Kysyin haluatko sinä Tähtisielu täällä vai yksityisviesteissä sitä tulkintaa? Siis sekä uniisi että syntymäkarttaasi? Ja ne kolme tarot-korttia sinusta aiemmin (katso minun ensimmäisiä viestejä tässä ketjussa), olivat muuten:

(Kysymykseni kuului näin: Minkälainen henkilö Tähtisielu on? Mikä hän on "miehiään", niin sanotusti? Mitä Tarot-kortit hänestä haluavat kertoa?)
1. The Fool, Narri
2. Four of Swords, Miekkojen Nelonen (tässä vaiheessa esitin kysymyksen sinne, oman välittömän intuitioni perusteella, ennen kolmatta -ja viimeistä- korttia: "Mutta kai jotain hyvääkin??")
ja sitten tuli kolmas kortti:
3. Six of Pentacles, Lanttien Kuutonen

Kuvaus, samassa järjestyksessä joka kortista, pohjautuen kirjaan TAROT-opaskirja, written by Dhyan Manik:

1. Astrologinen symboli Uranus (vapauden, radikaalisuuden, erilaisuuden ja vallankumouksen, liberaalien arvojen planeetta, muutosvoimat, halu uudistaa ja uudistua, elämänfilosofiat, jne.)
NEUVO (suoraan TAROT-kirjasta): Narri kehottaa sinua olemaan oma itsesi. Meissä kaikissa asuu luova hulluus; meidän on vain uskallettava elää se. Narri ottaa elämässään vastuun, mutta ei kanna ylimääräistä taakkaa mukanaan. Ole valmis jättämään vanha, niin että uusi voi syntyä. Puolusta omaa vapauttasi ja ole valmis menemään sinne minne elämä sinua kuljettaa. Katsele elämäntilannettasi ja itseäsi uudesta näkökulmasta. Älä taistele elämän luonnolista virtaa vastaan, vaan kulje sen  mukana. Löydä itsestäsi elämänilo ja naurun mukanaan tuoma vapauden tunne![/i]

Narri voi edustaa myös lapsellisuutta, välinpitämättömyyttä, vastuuttomuutta, laiskuutta, epäröimistä ja kypsymättömyyttä.

MEDITAATIO - Heittäydyn tuntemattomaan! Olen lapsenomaisen vilpitön, kuitenkaan unohtamatta vastuutani.


2. Miekkojen nelonen:  Astrologisesti korttia symboloi Jupiter Vaa'assa.
NEUVO - Järjestä itsellesi aikaa olla yksin. Rentoudu, meditoi ja anna itsellesi mahdollisuus nähdä asiat uudella tavalla. Anna kehosi ja mielesi levätä ja kerää uusia voimia. Jos mahdollista, koeta viettää pieni hiljainen hetki joka päivä. On hyvä löytää sellainen paikka ja aika vuorokaudesta, jolloin voit karistaa kaikki kiireet ja huolet mielestäsi. Puhdistaudu niin sisäisesti kuin ulkoisestikin ja pidä itsestäsi hyvää huolta.

Älä kuitenkaan piiloudu liiaksi yksinäisyyteen ja eristäydy muista ihmisistä.

MEDITAATIO - Annan parantavan energian vaikuttaa itsessäni.

3. Lanttien Kuutonen: Astrologisesti korttia symboloi Kuu Härässä.

NEUVO - Lanttien Kuutonen kehottaa sinua opettelemaan oikean antamisen ja vastaanottamisen taidon. Se on syvällistä vuorovaikutusta, johon ei liity minkäänlaisia taka-ajatuksia. Kun annat, älä odota mitään vastalahjaksi itsellesi. Ja kun sinulle tarjotaan lahjaa, ota se vastaan nöyrällä ja kiitollisella mielellä, niin teet antajan iloiseksi.

Ole kuitenkin tarkkana, ettet sorru sen enempää kerjäläisen kuin pyhimyksenkään rooliin.

MEDITAATIO - Pidän rakastavaa huolta itsestäni ja läheisistäni.


Tarot-kortit ovat puhuneet, Tähtisielulle.
Toivon mukaan ei tarvitse negatiivista energiaa enää muutenkaan jatkaa.

Hyvää ja rattoisaa viikonloppua, siis, edelleenkin kaikille ja tasapuolisesti.
 smitten   Wink

Elämä on lahja, josta tulee nauttia!  Cheesy  angel  smitten  laugh
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 316



Profiili
« Vastaus #21 : 18.02.2011 16:25:10 »

Hämmästyttävää, miten paljon ihmiset jaksaa silti käyttää energiaa todisteluun aiheessa, johon eivät halua käyttää energiaa..
Jos uniin haluaa tulkintaa nii anti palaa, yritetään parhaamme mukaan tulkita. Jos tulkinta ei kelpaa, niin sitte ei kelpaa ja piste. Miettiköön sitte ite parhaiten.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #22 : 18.02.2011 16:34:48 »

Hei!

Mielentiloistani en yleensä tunne tarvetta jutella tuntemattomien kanssa netissä. Mutta olkoon nyt tämän ainokaisen kerran, kun nyt kysyit: Tyytyväinen, sillä tajusin tänään ratkaisun erääseen visaiseen työprobleemaan. Iloinen siitä, että on edessä kerrankin täysin aikatauluttamaton viikonloppu. Ohimeneviä tunnetiloja kuitenkin, kuten kaikki tunnetilat jos niiden antaa olla sitä.

Yleensä en ole millään tuulella, perustila on neutraali ja mielentilat ovat ohimeneviä. Vertaus: Mieli on tyyni kuin syvä lampi, mielentilat ovat ohimeneviä väreitä lammen pinnalla.

Minä olen faktamielellä liikkeellä netissä, tunnepuolen jutuista keskustelen vain kasvokkain ystävieni kanssa, en edes mielellään puhelimessa, sillä silloinkin jää 70% informaatiosta saamatta. Minusta tämä on hyvä jako sen vuoksi, että netissä  kommunikaatio on - hymiöistä huolimatta - enintään 10% potentiaalisesta maksimista:

Kommunikaatiomme jakautuu näin:
Ruumiinkieli muodostaa 70% kommunikaatiosta
Äänesävy- modulaatio yms. n 20% kommunikaatiosta
Sanojen  merkityssisältö enintään 10% kommunikaatiosta.

(Tämä on yksi syy, miksi itse tuijotan niitä sanoja ja vältän huolella rivinvälitulkintoja. En myöskään yleensä kommunikoi sähköpostilla tai tekstareilla mitään muuta, kuin tapaamisista sopimisia tai muuta faktajuttua. Teksti on yksinään huono väline tunneilmaisuun yllämainituista syistä. Tämä ylläoleva jako on myös nettiflametuksien yleisin syy: Kun osa kommunikaatiosta puuttuu, sitä täydennetään arvioilla tai viesti luetaan muuten toisin kuin kirjoittaja tarkoitti.)

Tämän ketjun aloittaja on muuten jutellut (jollain toisella nimimerkillä, jota en nyt juuri muista) hyvin aktiivisesti tästä Boneko-projektistaan siellä Tiede-lehden keskustelupalstalla, joskaan en nyt löytänyt sieltä hänen keskusteluketjuaan. Sitä kauttakin hänet saattaisi löytää? Lisäksi hänen viestejään oli tuolla kirja- ja linkkivinkit osiossa, hänellähän taitaa olla omat nettisivutkin.

Unientulkinta voi olla aika haastavaa. Minulla oli aikoinaan sukkanauhakäärmeitä. Kun noihin aikoihin näin unta käärmeistä, se ei tarkoittanut mitään fallista tai uudelleensyntymään liittyvää (yleiset tulkinnat käärmeille...), vaan vaikkapa sitä, että on aika siivota käärmeiden terrarrio...  Cheesy

Kuten Sigmundkin joskus totesi: Sikari on joskus vain sikari. Grin
Hyvää viikonloppua.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #23 : 18.02.2011 17:10:31 »

Minullakin on oma nettisivu / blogi. Sinne ovat kaikki tervetulleita katsomaan, vetelemään omat johtopäätöksensä, jos kiinnostusta löytyy.  Smiley

Tähänhän saa myös linkitettyä omaan profiiliinsa sen oman nettisivun, jos haluaa. Oman profiilin editointi-toimintojen kautta. Sitten se näkyy hyperlinkkinä tai "maapallon kuvana" tuossa profiilikuvan alla, aina sivupalkissa esim. keskustelupalstan ketjuissa, jos jollakin se on lisätty tähän palveluun siis.

Ihan sitä "maapalloa" klikkaamalla sen kunkin ihmisen oman kotisivun / blogin tai muun vastaavan linkin pitäisi toimia ja aueta.

En tiennyt, olitko Elektikko oivaltanut käydä katsomassa sitä kautta ollenkaan. Mutta ainakaan blogissani en yritä kommunikoida kenenkään kanssa jotenkin projisoiden, liioitellen, kärjistäen tai aggressiiviseen sävyyn. Siksi olen ollut vähän ihmeissäni, miksi minua kohtaan on tällä lailla täällä alettu käyttäytymään, kun tarkoitus on ollut hyvä ainakin ensimmäisissä viesteissä...  Embarrassed

Ja jos blogiani joku käy katsomassa, no juu -siellä runojen avulla mm. käsitellään omia tunteita jne. mutta omassa blogissa se mielestäni on täysin sallittua. Mutta siitä voi sen käsityksen saada, että olen hyväntahtoinen ja aika syvällisen filosofinen ihminen, jopa huumorintajuiseksi haukkuvat.

Energian käyttöön / tuhlaamiseen, en ikinä toimi niin, että haluaisin jättää ihmiset huonolle tuulelle tai katkeroituneiksi tai turhautuneiksi minun vuokseni.
Omaa kunniaa toki saa ja pitääkin kaikkien pystyä puolustamaan, jos sukset menee niin pahasti ristiin, että minut on ihan väärin ymmärretty.
Pahoittelut hänelle, joka ei tätä näkökantaa ymmärrä tai kokee sen loukkaavana, jos koetan saada oman ääneni myös palstalla OIKEIN käsitettynä kuuluville, ettei tule katkeria väärinkäsityksiä ilmaan...  Undecided

Ja aivan: jos apu ei kelpaa, ni ei sitte. Omatpahan on siinä vaiheessa ongelmansa, ottakoon jonkun muun avun sitten vastaan kun soveliaaksi sen itse katsoo...  smitten

"M" / Topaasi
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
[:]Tähtisielu[:]
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 132



Profiili
« Vastaus #24 : 22.03.2011 22:56:49 »

Tervehdys,

tein ensimmäisen ennustukseni joka toteutui, ylläpito lukitsi aiheen.

Astrologiafoorumilla on "pelonlietsontaa" kun ennustukset käyvät toteen?

Tämä pistää miettimään, mikä on tämän foorumin oikea luonne..

Tässä aihe, mikä lukittiin:

http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=41280.15

- Kiltamestari
tallennettu

[:[[ Boneko Brothers ]]:]

http://www.BonekoBrothers.com

[:[[ Suomen Kiltajärjestelmä ]]:]

http://forum.SuomenKillat.org

[:[[ Ytimessä ]:]]

http://Ytimessa.org
[:]Tähtisielu[:]
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 132



Profiili
« Vastaus #25 : 23.03.2011 06:24:53 »

Tervehdys,

eikös ne ydinpommit sitä pelkoa lietso, eikä ihmiset, ketkä yrittää sulkea ne, hmm?

Eikös foorumit ole paikka, missä ihmiset juttelevat asioista, oli ne sitten ennustuksia tai ydinpommeja?

Tällainen jutustelu tästä aiheesta, että Suomeen tulee suoraan ilmavirta Japanista, voi pelastaa jonkun hengen: jo pienikin määrä näitä aineita voi aiheuttaa syövän.

Ihmisillä on oikeus tietää tästä.

Ja itse aiheeseen, tein uuden harjoitteluvideon tuon vanhan tilalle. Kun kuulemma voi lukea auraa jopa kuvista niin ehkä tämä auttaa joitain ihmisiä näkemään jotain minusta, mitä en itse edes tiedä:

http://www.youtube.com/watch?v=-edI7_uWQLw

- Kiltamestari
« Viimeksi muokattu: 23.03.2011 06:30:04 kirjoittanut [:]Tähtisielu[:] » tallennettu

[:[[ Boneko Brothers ]]:]

http://www.BonekoBrothers.com

[:[[ Suomen Kiltajärjestelmä ]]:]

http://forum.SuomenKillat.org

[:[[ Ytimessä ]:]]

http://Ytimessa.org
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: