Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voimakkaasti rauhottavat pillerit/teet/yrtit etc.  (Luettu 32851 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« : 13.10.2010 21:37:52 »

Onko elintarvikkeissa tai luontaistuotekaupoissa mitään selkeen voimakkaasti rauhottavia valmisteita mitä vois käyttää unettomuuteen ?

Valeriaa varmaan moni tarjoaa, mut se taitaa olla niin mietoa et mun toleranssilla joutusin varmaan syömään kerralla koko pakkauksen.
Mikään kamomillatee ei tehoa meikään.

Jaa-a, täytyy kai vaan säästää rahaa ja mennä kunnon lekurille - terveyskeskuslääkärit on nykyään kaikki "valelääkäreitä".
tallennettu

.
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #1 : 14.10.2010 16:20:19 »

Melatoniini auttaa useimmille,toisille ei.Toiset saavat avun samantien,toiset muutaman viikon käytettyään.Meletoniini on turvallinen,sitä käyttävät opiskelijat,joiden on luettava yötäpäivää,sitten on nukkumisen tasoittumisen vuoro.
Itsellä neroli öljy nenän alle pyyhkäistynä on hyvä.En kyllä tarvitse unta paljoakaan,koska otan viiden minuutin tirsoja pitkin päivää.

Nykyään on lääkäreillä apuja unettomuuteen.Mirtazapin on hyvä lääke hyvin pienenä määränä,ei aiheuta riippuvuutta,kuten monet muut.Halpa hyvä lääke.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2010 16:44:05 kirjoittanut sansai » tallennettu
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #2 : 14.10.2010 18:55:33 »

Mirtazapin on hyvä lääke hyvin pienenä määränä,ei aiheuta riippuvuutta,kuten monet muut.Halpa hyvä lääke.

Mulla on ollu tää käytössä kesästä lähtien. Tykkään tästä, uneliaisuus tulee hitaasti ja tuntuu luonnolliselta.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #3 : 21.10.2010 19:32:22 »

Mirtazapin on SSRI-lääke eli mielialalääke. Niistä mä oon kyllä valitettavasti kuullu vaan negatiivista; Mirtazapinilla on myös taipumus hidastaa aineenvaihduntaa, paljonkin on tapauksia joissa käyttäjä on lihonu vuodessa 20 kiloa.

Neroliöljyä vois ehkä kokeilla.
tallennettu

.
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #4 : 21.10.2010 19:52:30 »

No eipä oo mulla ainakaan ollu mitään sivuvaikutuksia tuosta ja tosiaan muutaman kuukauden jo käyttänyt. Annos on niin pieni unettomuuden hoidossa verrattuna mielialan hoitoon, että tuskin sivuvaikutuksia on samalla tavalla... Masennuksen hoidossa kait 15-30mg tai enempikin, mutta unettomuuden hoidossa esim mulla 7mg tabletista puolikas tai 1/4.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #5 : 21.10.2010 20:21:28 »

Mirtazapin on SSRI-lääke eli mielialalääke. Niistä mä oon kyllä valitettavasti kuullu vaan negatiivista; Mirtazapinilla on myös taipumus hidastaa aineenvaihduntaa, paljonkin on tapauksia joissa käyttäjä on lihonu vuodessa 20 kiloa.

Neroliöljyä vois ehkä kokeilla.

Mirtatsapiini (alkuperäiseltä kauppanimeltään kai Remeron) on Wikin mukaan
NaSSa eikä SSRI. Sen kehonpainoa lisäävä vaikutus perustunee lähinnä
siihen, että se aiheuttaa ns. suden nälän!

 :Smiley
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #6 : 23.10.2010 00:34:48 »

Unettomuuteen käytettäessä Mirtazapin on turvallinen vertailussa muihin unilääkkeisiin.Otettava annos on hyvin pieni.
Tein pienen kysely kierroksen.Yksi käyttäjä kertoi ruokahalun parantuneen.Hän oli kärsinyt siitä kun ruoka ei maistunut,nyt saadessaan nukkua oli ruokahalutkin tulleet.
Porukat joilta lääkkeistä kysyin,ovat kokeneet monia vaikeita asioita ja käyttäneet isoja määriä erilaisia rauhoittavia ja nukkumiseen vaikuttavia lääkkeitä.Mirtazapinin pieni annostus oli ihmetyttänyt useimpia,mutta siinä on juuri sen vaikutuksen ominaisuus,kuta pienempi määrä,sitä tehokkaampi.
Mieliala lääkkeenä käytettäessä annostus on suuri.

Joitakin masennuslääkkeitä käytetään kivun hoitoon jne.  Wink
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #7 : 10.11.2010 18:04:52 »

Googlaa l-teaniini. Itel ei kokemusta, mut aion testaa lähiaikoina
tallennettu
jenjen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


Profiili
« Vastaus #8 : 16.12.2010 14:55:50 »

Humala, rohtovirmajuuri eli valeriaana, rohtovuohennokka (tätä saa ainakin ostaa siemeninä, ja kasvattaa itse). Siinä jotain rauhoittavia yrttejä. Tietoa ei ole, että onko noita saatavilla sellaisenaan luontaistuotekaupoista, vai joudutko lähteä ite keräämään, toki se taitaa olla näin talvella hiukan hankalaa  Grin
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 21.12.2010 09:40:17 »

Jos tilanne on todella tuskainen ja ikävillä fyysisillä vaikutuksilla ei ole väliä, niin tässä eräs keino:

Gluteeni. Se muodostaa ohutsuolessa exorfiinia, joka on siis opiaatti - kuten heroiini, morfiini jne. Tämä johtuu siitä, että suurimmalla osalla ihmisistä viljojen gluteeni hajoaa suolistossa epätäydellisesti.

Voisin kuvitella että seitan, eli vegaanien suosima 'kasviskinkku' - joka on lähes puhdasta gluteenia - voisi toimia kaikkein tehokkaimmin. Opiaatit ovat erittäin voimakkaita rauhoittavia, joten pitäisi tepsiä pahaankin ahdistukseen.

Itse uskon, että iso osa 'lohtusyömistä' on alitajuista pyrkimystä saada 'rauhoittavia' ruuasta. Tosin gluteeniviljoilla - erityisesti modernilla vehnällämme, joka on 1960-luvulla kehitetty kääpiömutanttilajike - on sitten niin paljon muita ikäviä vaikutuksia, että ehkä kannattaa käyttää jotain muuta rauhoittavaa...

Kun ekaa kertaa näin seitan-kinkun reseptin kauhistuin  melkoisesti - exorfiinit paitsi rauhoittavat ja väsyttävät, niin myös koukuttavat ihan kuten mikä tahansa syöty opiaatti. (Sana syöty tuossa siksi, että koukuttavuusaste on erilainen nauttimistavasta riippuen.)

Myös puhdistettu sokeri tuottaa exorfiineja ohutsuolessa. Samoin maitotuotteet, mutta tuon viljagluteenin ja maitotuotteiden osalta tilanne on se, että ne tuottavat exorfiineja vain osalla ihmisistä, ei kaikilla. Sokeri sen sijaan taitaa tehdä sen kaikille.

Minulla kasvaa unentarve tunnilla vuorokaudessa jos syön gluteenia. Sen vuoksi en syö mitään gluteeniviljoja, vaikken olekaan keliaakikko. Karjapaimentolaisen aineenvaihdunnan omaavana (veriryhmä B) maitotuotteet eivät sen sijaan tee minulle tuota vaikutusta, eli todennäköisesti eivät tuota exorfiineja. Voisin myös kuvitella että maanviljelijän aineenvaihdunnalla varustetut (veriryhmä A ja osin AB) saattavat välttyä gluteenin exorfiinivaikutukselta.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #10 : 22.12.2010 22:53:24 »

Jaa-a, olen tosiaan huomannu että sikeemmin nukkuu kun vetäsee jotain pastaa esim iltapäivällä, siis jos sillon aikoo nukkua  Kiss, se on varma keino hankkia ittelleen puolentoista tunnin sikeet unet, edes yöllä ei nuku niin sikeesti-

- mutta tosiaan minäkään en viitti suuria määriä valkosia viljatuotteita syödä; maitoa tulee kittailtua 2-3 lasillista päivässä useinkin ei aina - toi seitan vaikuttaa niin epämääräseltä ja epämiellyttävältä et siihen en taida koskea kepilläkään-

yllättävää kyllä jossain vaiheessa taas huomasin että kun jätän lähes kaikki viljtatuotteet veks niin unen laatu paranee ?
tallennettu

.
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #11 : 21.03.2011 14:45:36 »

Ja minä taas olen huomannut, että kun olen vähentänyt viljatuotteita, olen pirteämpi. Smiley

Mulla on ekokauppa Ruohonjuuresta ostettua iltayrttitee "organic sleep easy infusion" (merkkiä clipper) joka sis. Kanelia, Kamomillaa, hunajapensasta, sitruunamelissaa ja valeriaanaa (sekä luonnollista appelsiinimaustetta) ja minä olen huomaavinani että se auttaa unen saannissa.

Myös pelkkää kamomillaa keittelen illansuussa välillä.. Smiley

En huomannut aiemmin yrttien vaikutuksia niin hyvin kuin nyt, kun olen muuttanut muuta ruokavaliota terveellisempään suuntaan. Eli jättänyt pois aspartaamin ja kaikki E:t (ainakin synteettisiä välttelen kuin ruttoa), siirtynyt luomu-ruokaan, syönyt enemmän tuoreita kasviksia ja vähentänyt viljoja sekä palannut lihan syönnissä n. 1-2krt viikkoon. Ja juon enempi vettä, ja mehut korvannut luomumehuilla tai sitruunavedellä.. lisännyt myös viilin syöntiä ja siementen.. Ja juon macaa sekä yrttejä.

Nyt tuntuu siis, että kun en ole "tukossa" kaikesta epäterveellisestä, yrtitkin toimii paremmin.  Smiley
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 21.03.2011 14:51:12 »

Lainaus
- mutta tosiaan minäkään en viitti suuria määriä valkosia viljatuotteita syödä;

Eksorfiinien - siis niiden opiaattien - saannin kannalta ei ole mitään väliä, onko viljatuote valkoinen vai täysjyvä! Se on se viljan gluteeni, josta exorfiinia muodostuu.

Niinpä venhä, ohra, ruis ja speltti tuottavat sitä exorfiinia ohutsuolessa, olipa vilja sitten täysjyvää tahi puhdistettua! Jos viljalaji on edellämainittu, tulee exorfiineja. Viljan puhdistamisen asteella ei ole mitään merkitystä asiassa.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Fawn
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 321



Profiili
« Vastaus #13 : 21.03.2011 15:40:05 »

Jos ihan lääkettä, eikä luontaistuotetta niin ketipinor on toiminut ainakin mulla tosi hyvin. Käytetään myös masennukseen ja ahdistukseen, mutta menee myös univaikeuksiin.
tallennettu

"Rakasta elämää, rakasta lähimmäistäsi, rakasta eläimiä, rakasta puutarhaa ja kukkia! Rakasta, rakasta! Siinä on ratkaisu elämän arvoitukseen."
-Carl Larsson

Aurinko vaaka, nouseva skorppari
Sininen Sähköinen Yö
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #14 : 21.03.2011 16:11:09 »

"Ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia."

"Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita. Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisia aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ketiapiini (ketipinor)

Neuroleptit ovat minun mielestäni täysiä myrkkyjä, ja suosittelenkin nyt lukemaan neurolepteistä lisää.. jos vaiva on nukahtaminen, hurja on lääkitys.. Tiedän kyllä, että tk-lääkärit määrää tuota kuin karkkia, enkä voikaan mitenkään ymmärtää sitä.. Kauheimmassa tapauksessa voipi kasvosi halvaantua tai voit kuolla. JO lyhytaikaisesta käytöstä.. Sitä kun ei voi tietää, reagoiko juuri Sinun elimistösi siten (neuroleptioireyhtymä, sekä jokin toinen halvaus-juttu, jonka nimeä en nyt muista).

http://www.kakspy.com/kakspy/kirj_kn_16.html tuolla sivulla myös sivuvaikutuksista ym..
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: