Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Talot/Huoneet  (Luettu 8733 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Electra
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26



Profiili
« : 25.10.2005 20:08:23 »

Näen jatkuvasti samaa unta
Olen isossa valkoisessa talossa mikä todellakin on iso kolmikerroksinen kartanon tyyppinen, talossa ei ole ketään ja kiertelen taloa sitä katsellen, ovet ja ikkunat ovat suljettuina etten pääse ulos, ikkunasta näkyy hevoslaidun jossa valkoisia hevosia ja kauniisti hoidettu puutarha, pihassa on luxus autoja, yht´äkkiä minut valtaa pakokauhu ja yritän talosta ulos enkä pääse!! Tähän kohtaa yleensä herään???

Tämä uni ei toistu mutta näin tälläisen unen viimme yönä että olin punaisessa huoneessa kaikki oli todellakin tummanpunaista, seinät, katot, lattiat huonekalut olivat mustia ja seinällä oli joku musta rautainen tribaali kuvio?
tallennettu

aurinko leijona askendentti skorpioni kuu jousimies
Sininen Kristalli Apina Kin 51
Tuli Käärme
thankat7
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2



Profiili
« Vastaus #1 : 25.10.2005 20:34:53 »

Hassua... minulla toistuu myös talo- ja autounet. Minun taloni on vain päinvastaisesti ilman ikkunoita ja ovia. Siellä sitä sitten vaeltelen. Autot taasen ovat vaihdelleet urheiluautoista suuriin pakettiautoihin. Autoista olen saanut sen tulkinnan, että kuvastavat omaa itseä - sen hetkistä tilaa.

Joku viisas on myös sanonut, että vaikka minne menisi... unissaan palaa aina sielunsa syntysijoille lapsuusmaisemiin. Ainakin minulla ne talot on siellä. Entäs sinulla?
tallennettu
Indigo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« Vastaus #2 : 25.10.2005 22:21:51 »

Talohan kuvastaa omaa itseä, se on tämän hetkinen sieluntila jossa asut. Onkohan se valkoinen jotenkin liian täydellinen? En tiedä, mitä itse näkisit se kuvastavan, olet siellä kuitenkin yksinäinen? Ulkona on kyllä yhtä täydellisiä valkoisia hevosia, mutta ne ovat kauniisti niityllä ja kaukana, saavuttamattomissa kenties. Ihmisyyteen kuuluu olennaisena osana virheet ja myös epäkohdat. Niiden kautta syntyy kasvu ja ymmärrys. Jokainen nainen kai odottaa prinssiä valkealla ratsulla, mutta jaksaisiko sellaista täydellisyyttä kuitenkaan todellisuudessa?

Ikkuna on pääsy itsen ulkopuolelle, myös se mitä muut näkevät sisään ihmiseen. Siis salliiko muille pääsyn sisälle ja onko vuorovaikutuksessa muiden kanssa.

Jospa järjestettäisiin Unijuhlat, yhteiset kutsut joissa olisi paljon ystäviä ja vieraita? Sellaisia ihan tavallisia, ei niin täydellisiä, mutta mukavia.

Auto tarkoittaa elämän matkaa lyhyessä mittakaavassa, tällä hetkellä. Tarkkaile ajatko itse ja millainen auto on. Millaista on matkanteko?
tallennettu
Miisu67
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Voimariimu: Fehu


Profiili
« Vastaus #3 : 26.10.2005 07:09:52 »

Hei,

itse näin talo- ja autounia muutama vuosi sitten, kun elämä oli melkoisessa juntturassa. Pähkäilin itseäni, liittoani - monia isoja prosesseja kävin läpi.

Talot olivat hyvin erilaisia, mutta niiden tunnelma lienee tärkein. Näin jälkikäteen olen tajunnut, että varsinkin kun talo muistutti sitä taloa jossa asuin, se oli usein kummallinen ja vääristynyt. Olo usein epämiellyttävä, joskus pelokaskin. Nyt en siellä enää asu, eikä elämäntilanteeni ole sama. Enkä kaipaa takaisin! Joten minulle ne kuvasivat sen hetkistä omaa olotilaani siinä elämäntilanteessa.

Autoilla ajossa oli oma viehätyksensä. Nekin olivat hyvin erilaisia ja useimmiten olin itse ratissa. Yhdistävä tekijä oli se, että aina pääsin perille, vaikka auto usein meni romuksi tai tuli läheltä piti -tilanteita. Ja niihin aikoihin tämä "henkinen taivallus" alkoi avautua.

Pahoitteluni, jos seuraavat aatokseni menevät ihan metsään, mutta tällaista minulle tuli mieleen:

Electra,
Oletkohan lukinnut itsesi "vankilaan"? Kaikki ympärilläsi on hyvin (siis ulkoisesti), mutta ehkä taistelet irti täydellisyyden ympyröistä. Oletko ankara itsellesi? Olisiko tarpeen olla itselle hieman armeliaampi ja laskea odotusten rimaa? Huomasin, että olet Kuu-Jouskari (kuten minäkin) - tsekaa onko esim. Pluto tehnyt juuri tuolloin yhtymää kuullesi - sekin voisi selittää asiaa.

Itse olen joskus kokeillut tätäkin: käyn epämiellyttävän unen läpi valveilla (rentoutuen ja rauhallisessa ympäristössä). Kuvittelen siihen erilaisen lopun ja yritän nähdä asiaa jonkun muun silmin. Havainnoida uusia asioita siitä, kuulostella olotiloja ja etsiä juuri se asia, mikä saa aikaan huonon mielen tai inhottavan tunteen. Ja olen joskus onnistunutkin "muuttamaan" untani. Uskon, että jokin lukko on silloin avautunut ja mieli alkanut työstää jotain asiaa vähän eri tavalla.

Indigo,
Unibileet - eipä hullumpaa! Ja isosti halauksia Sinulle  angel
« Viimeksi muokattu: 26.10.2005 07:14:24 kirjoittanut Gebardi » tallennettu

Aurinko kalat ,  AC vesimies , Kuu ja MC jousimies , Venus oinas , Mars skorpioni
Punainen Kristalli Kuu
Tuli-Vuohi
Lake
Vieras
« Vastaus #4 : 26.10.2005 07:46:25 »

Näen jatkuvasti samaa unta
Olen isossa valkoisessa talossa mikä todellakin on iso kolmikerroksinen kartanon tyyppinen, talossa ei ole ketään ja kiertelen taloa sitä katsellen, ovet ja ikkunat ovat suljettuina etten pääse ulos, ikkunasta näkyy hevoslaidun jossa valkoisia hevosia ja kauniisti hoidettu puutarha, pihassa on luxus autoja, yht´äkkiä minut valtaa pakokauhu ja yritän talosta ulos enkä pääse!! Tähän kohtaa yleensä herään???

Olisitko materialismiin ja ulkoiseen kauneuteen kahlinnut liikaa itseäsi.

Itse näen kaikenlaisia monikerroksisia taloja joissa ei ole portaita kerrosten välillä vaan pelkkä aukko lattiassa. En pääse toisiin kerroksiin sen vuoksi.
Joskus joku ovi sulkeutuu silmien edestä ja mietin miten ehdin sinne. Smiley
Kerran seikkailin romahtavassa talossakin.
tallennettu
Indigo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« Vastaus #5 : 26.10.2005 18:48:35 »

Halauksia sinullekin Gepardi!

Unia kertaamalla ja niiden tunnelmaa pohtimalla niistä todella löytää itsensä. On merkillistä kuinka ajatuksen voimalla saakin asioita loksahtamaan paremmin paikoilleen. Muistelen jollain intiaaniheimolla olleenkin juuri tuollaisen tavan selvitellä mielen prosesseja, eli mietitään uneen uusi ratkaisu. Uneen voi ottaa mukaan vaikka pillin, johon puhaltamalla pelastaja saapuu oitis paikalle. Tai intiaanit kai ottivat nuolipyssyn? Voi päättää vastata jollekin ihmiselle unessa ja katsoa mitä saakaan itse vastaukseksi. Sama juttu voi toimia myös puolivalvetilassa. 

Minun varmaankin pitäiis enemmän unissani harjoitella tuota autolla ajoa, jospa sitten uskaltaisin oikeastikin... tai siis oikeastaan, muuten kyllä uskallan elämässä aika paljonkin, mutta tuo oikea autolla ajo...
...ehkä voin taas siirtää kevväämmälle kun alkoivat nuo liukkaatkin taas sopivasti

Eri kerrokset talossa kuvaavat mielen eri tasoja. Alitajunta asuu syvissä kellareissa ja henkisyys ylhäällä. Mitähän onkaan jos ullakko on kovin pölyinen ja autio? Olisi tietty hyvä rakentaa portaat sinne eri kerroksiin, vai mitä, Lake? Antaa mielikuvitukselle vähän vapauksia ja kuunnella tunteita enemmän.
tallennettu
Electra
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26



Profiili
« Vastaus #6 : 26.10.2005 21:09:02 »

kiitos kaikille tulkinnoista smitten, yritän nyt selvittää mikähän niistä loksahtaisi kohdalleen? Cheesy idiot2
tallennettu

aurinko leijona askendentti skorpioni kuu jousimies
Sininen Kristalli Apina Kin 51
Tuli Käärme
tiikerinlapsi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #7 : 01.11.2005 15:16:14 »

Mä näin yhtenä yönä unta että päästin asuntoomme kaksi minulle tuntematonta miestä. Jostain syystä luotin heihin, mutta he sotkivat asuntoni ihan täysin: kukkamultaa oli joka puolella.

Muistan kun heräsin yöllä unesta ja aloin miettimään että talohan kuvastaa unennäkijää itseään.. että mitähän tämä uni tarkoittaa.
tallennettu
RistoPaavo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #8 : 01.11.2005 17:53:03 »

käykö tähän.... smitten

Tämä uni ei toistu mutta näin tälläisen unen viimme yönä että olin punaisessa huoneessa kaikki oli todellakin tummanpunaista, seinät, katot, lattiat huonekalut olivat mustia ja seinällä oli joku musta rautainen tribaali kuvio?

Katsoin jossain vaihessa itselleni punaista väriä.... Cheesy
ja ihmettelin minäkö kaipaan "palavaa rakkautta.... angel

ehkä niinkin... Embarrassed
tallennettu

Ei mikään
Ladyliketupperwaretyllerö....
Heli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 222



Profiili
« Vastaus #9 : 18.01.2006 20:14:37 »

Talo unessa olet sinä itse. Huoneet kehon eri osia... En nyt sitten tietenkään muista, että miten ne meni !!
Jotenkin tunnut olevan jumissa itsesi kanssa ja sinne minne olet menossa, tiedät sen itsekkin, on sitä mitä haluat.
Jokin silti tuntuu vielä olevan esteenä !!!

oletko se sinä itse ?

Tässä oli minun versio unestasi !!
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #10 : 19.01.2006 10:26:46 »

Lainaus
Mä näin yhtenä yönä unta että päästin asuntoomme kaksi minulle tuntematonta miestä. Jostain syystä luotin heihin, mutta he sotkivat asuntoni ihan täysin: kukkamultaa oli joka puolella.

Muistan kun heräsin yöllä unesta ja aloin miettimään että talohan kuvastaa unennäkijää itseään.. että mitähän tämä uni tarkoittaa

Olet päästänyt sisään elämääsi ja lähelle itseäsi kaksi tuntematonta miestä. Miehet voivat kuvastaa ihan fyysisiä mieshenkilöitä tässä elämässäsi, mutta myös joitakin asioita, tapahtumia tai miksei naispuolisiakin henkilöitä, joita olet sisään päästänyt. Luotat heihin ja ajattelet, että kaikki on hyvin, mutta loppupelissä valintasi päästää nämä asiat/henkilöt elämääsi vain sotkevat tilanteen ihan perin pohjin. Mullan näen eräänlaisena perustuksena, maan pohjana, joka menee sekaisin sinussa tämän asian tiimoilta.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: