Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Narsismi  (Luettu 16520 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Electric Eagle
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« : 30.07.2010 10:13:39 »

Sattuneista syistä oon joutunut pohtimaan, että miten narsismi näkyy kartalla, mitkä on ne tyypillisimmät kuviot?
Onko aurinko yhtymä pluto yksi, ainakin selittäisi mun mielestä nyt ko. henkilöä...
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #1 : 30.07.2010 11:42:04 »

Sattuneista syistä oon joutunut pohtimaan, että miten narsismi näkyy kartalla, mitkä on ne tyypillisimmät kuviot?

Onko aurinko yhtymä pluto yksi, ainakin selittäisi mun mielestä nyt ko. henkilöä...

Tuo yhtymä tarkoittaa kyllä valtavan kokoista egoa, mutta narsismiin liittyy pikemminkin korostunut Venus. Tuttavapiiristäni löytyy tällainen esimerkki, sillä on  aurinko aspect_con venus aspect_con uranus ja  kuu aspect_opp uranus.
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #2 : 30.07.2010 11:42:12 »

Miten toimii sitten  pluto aspect_con aurinko? Ukollani vaan on tämä aspekti..Sinänsä en ole häntä ikinä narsistiksi ajatellut mutta minusta hänellä on todella paljon puutteita esimerkiki oman toiminnan/ luonteen kriittisessä analysoinnissa...Esimerkiksi väittää joskus kiven kovana olevansa tietynlainen vaikka kaikki faktat osoittavat päinvastaista..Eikö narsismiin liitetä juuri kyvyttömyys tarkastella itseään ns. objektiivisesti tai lähinnä kriittisesti..Muuten pidän häntä ns. "normaalina" mutta tuo asia häiritsee mua aika paljon, lisäksi jos vitsailen esimerkiksi hänen pikkutarkkuudestaan tietyissä asioissa hän saattaa suuttua siitä todella paljon..
tallennettu
Electric Eagle
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #3 : 30.07.2010 12:29:36 »

Sattuneista syistä oon joutunut pohtimaan, että miten narsismi näkyy kartalla, mitkä on ne tyypillisimmät kuviot?

Onko aurinko yhtymä pluto yksi, ainakin selittäisi mun mielestä nyt ko. henkilöä...

Tuo yhtymä tarkoittaa kyllä valtavan kokoista egoa, mutta narsismiin liittyy pikemminkin korostunut Venus. Tuttavapiiristäni löytyy tällainen esimerkki, sillä on  aurinko aspect_con venus aspect_con uranus ja  kuu aspect_opp uranus.

No kiitos! Tuolla kartalla möllöttää venus erittäin vahvassa asemassa, en vaan tullut aatelleeksi tuota venusta tässä mielessä.
Se on Ac:llä ja vahvoilla aspekteilla mm. marsiin, jupiteriin ja uranukseen.
Ja ego on iso sekä aukoton, pitää paikkansa : Cool
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #4 : 31.07.2010 12:59:59 »

Miten toimii sitten  pluto aspect_con aurinko? Ukollani vaan on tämä aspekti..Sinänsä en ole häntä ikinä narsistiksi ajatellut mutta minusta hänellä on todella paljon puutteita esimerkiki oman toiminnan/ luonteen kriittisessä analysoinnissa...Esimerkiksi väittää joskus kiven kovana olevansa tietynlainen vaikka kaikki faktat osoittavat päinvastaista..Eikö narsismiin liitetä juuri kyvyttömyys tarkastella itseään ns. objektiivisesti tai lähinnä kriittisesti..Muuten pidän häntä ns. "normaalina" mutta tuo asia häiritsee mua aika paljon, lisäksi jos vitsailen esimerkiksi hänen pikkutarkkuudestaan tietyissä asioissa hän saattaa suuttua siitä todella paljon..

Realistisen itseanalyysin puute ei ole oikeastaan mistään aspektista kiinni - ihminen kokonaisena lajina on aivopesty sokeaksi omalle luonnolleen, koska se on ristiriidassa monien sellaisten ihanteiden kanssa joiden varassa yhteiskuntia pyöritetään. Kun ihmiset eivät halua nähdä edes ympärillään selvästi havaittavissa olevia (ikäviä tai muuten vaikeita) asioita, miten voi olettaa näiden samaisten olentojen näkevän itsensä, tai toisensa todenmukaisessa valossa? Joiltakin onnistuu, toisilta ei.

Palatakseni tuohon  aurinko aspect_con pluto:n, kuvioon kuuluu sen ison egon lisäksi erityinen yksityisyys liittyen omiin ominaisuuksiin. Se näyttäytynee muille sulkeutuneisuutena, eikä tarkoita ettei henkilö olisi tietoinen omista todellisista ominaisuuksistaan tai virheistään, niitä vain ei haluta mainostaa, ja sanotaan ääneen mieluummin vain mitä itse halutaan kuulla.

Mutta kuten todettua, tämä on aspekteista ja merkistä riippumaton, hyvin tyypillinen taipumus ihmisten keskuudessa ylipäänsä johtuen ristiriidoista vallitsevien arvojen ja todellisuuden välillä.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10602


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #5 : 06.08.2010 21:04:18 »

joko Venuskin hyvillä aspekteilla esim sekstiileillä, asciin ja muihin planeettoihin on narsismia? meneekö tämä näin? pitää tietysti tietää omat vahvuutensa, mutten oikein usko että olen narsisti. I think.  Grin
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 02.03.2015 13:11:35 »

Tämä on varsinainen suosikkiaihe astrologiassa, mutta loppujen lopuksi yhtä selittävää tekijää on vaikea nähdä kartalta.

Mieleen on jäänyt toiselta palstalta ihan aurinkomerkkitasolla kulkeva keskustelu, jossa pohdittiin, ovatko tietyt merkit alttiimpia narsismiin kuin toiset. Narsisteiksi on epäilty milloin Skorpioneja, milloin Kaksosia, milloin Kauriita. No ei se narsismi selittynyt aurinkomerkeillä. Narsistien uhreissa oli sen sijaan ihmeen paljon Leijonia, vaikkei se uhriuskaan pelkästään tällä selity. Joka tapauksessa Leijonien kohdalla voi helposti ajatella, että imartelu ja kehuminen uppoaa kuin metrinen halko ja se on Leijonien altistava tekijä narsisteille.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #7 : 02.03.2015 14:26:03 »

Kiinnostaisi tietää narsistiksi epäillyn kartta suhteessa hänen vanhempiensa karttaan. Voisi kuvitella, että lapsuuden kokemukset altistavat narsismille. Luonnollisesti perimässä pitää altistava tekijä, jonka lapsuus laukaisee. Vai olenko ihan hakoteillä?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 02.03.2015 14:34:39 »

Täällä on aiheesta pitkähkö keskustelu. Karttojakin on esimerkkinä ihan diagnosoiduista tapauksista.

http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=11836.15
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
elyce
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29


Profiili
« Vastaus #9 : 17.09.2015 04:01:40 »

Itse tunsin erään narsistin, jolla Aurinko ja Jupiter yhtymässä ja ne neliössä Neptunukseen. Paisunut ego ja harhainen käsitys itsestä, huvittavan helposti tulkittavaa, vaikkei silloin hauskaa ollutkaan buck2 Sitten vielä  venus aspect_squ kuu.
tallennettu
Ordre.Public
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 72


Profiili
« Vastaus #10 : 21.09.2015 11:15:08 »

Itse tunsin erään narsistin, jolla Aurinko ja Jupiter yhtymässä ja ne neliössä Neptunukseen. Paisunut ego ja harhainen käsitys itsestä, huvittavan helposti tulkittavaa, vaikkei silloin hauskaa ollutkaan buck2 Sitten vielä  venus aspect_squ kuu.

Hyvin on tässä ketjussa poimittu "narsismiin" liittyviä astrologisia tekijöitä. Perusreseptihän on Au (toissijaisesti Kuu) + transsendentaaliset planeetat + mieluusti Jupiter (erityisesti kovissa aspekteissa tai suurkolmiossa). Paitsi että narsismi on harhaanjohtava termi. Edellä mainitut ovat psykopatian astrologisia tekijöitä.
tallennettu
s22
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #11 : 25.02.2016 23:40:27 »

Viime vuonnahan tuli Hottikset sarja, jossa oli varsin mukava määrä tämän tyyppisiä henkilöitä. Harmi vain ettei syntymäaikoja ole tiedossa. Yhdessä jaksossa yksi näistä ohjelman henkilöistä eli Juha kävi astrologilla, mutta muuta ei hänestä paljastunut, kuin että on nousu leijona. Tommin syntymäaika on ainut melko helposti löydettävissä eli  3.7.1988.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hottikset
« Viimeksi muokattu: 25.02.2016 23:42:38 kirjoittanut s22 » tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #12 : 26.04.2016 12:15:57 »

Narsistien uhreissa oli sen sijaan ihmeen paljon Leijonia, vaikkei se uhriuskaan pelkästään tällä selity. Joka tapauksessa Leijonien kohdalla voi helposti ajatella, että imartelu ja kehuminen uppoaa kuin metrinen halko ja se on Leijonien altistava tekijä narsisteille.

Tähän asiaan liittyen, itse tiedän kaksi miespuolista henkilöä, joiden kumppaneilla (toisella jo ex) on narsistisia/hyväksikäyttäjän piirteitä (en tykkää heilutella narsistikorttia turhaan). Molemmat herrat ovat  aurinko vaaka :oja. Ja molemmilla on  venus skorpioni .

Toinen miehistä on  askendentti skorpioni , hällä lisäksi merkittävä pommi planeettoja ( merkurius venus mars uranusskorpioni :ssa ja 1. huoneessa. Sinällään aika jännä, koska kuvittelisin, että Skopu-painotteiset olisivat varsin herkkävaistoisia ja osaisivat erotella "mädät omput syötävistä"... Lisäksi tällä miehellä on  kuu kaksoset 8. huoneessa. Skorpionia kerrakseen!  aurinko tulee tällä herralla 12. huoneeseen.

Toisen miehistä syntymäkellonaikaa en tiedä, mutta hänellä näyttäisi myös olevan  merkurius ja  venus  skorpioni :ssa.  mars neitsytkuu on kellonajasta riippuen  kalat tai  oinas , jokseekin uskoisin ko. herran syntyneen aamupäivästä/-yöstä, koska  kalat :n piirteet sopivat häneen paremmin - on aika herkkä reagoimaan, tunteellinen ja vähän semmoinen naiivi ja sinisilmäinen. Oinaassa kun ei mitään naiivia taida juuri ollakaan... :Smiley
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #13 : 26.04.2016 15:03:50 »

Narsistilla ja uhrilla saattaa jopa olla jotain samaakin kartalla. Näissä kaavoissa usein uhrilla ja narsistilla on sama ydin, eli jokin aukko sisimmässään, mitä ei osaa itse täyttää, vaan hakee täytettä toisesta. Joskus tällaisissa narsistisissa suhteissa osat voivat vaihdella, että aina ei edes tiedä kumpi on kumpi. Olennaisinta varmaan on se ydin, eli jonkinnäköinen riippuvuus toisista, uhriutuminen, ajattelee toista itsensä jatkeena jne....Uhri täydentää narsistin egoa, jolloin narsistin ei tarvitse itse kohdata omia haavoittuvuuksiaan, ja narsisti täydentää uhrin tarvetta miellyttää, tulla kuulluksi, ymmärretyksi, tarpeelliseksi yms... Jolloin jossain vaiheessa kaikki sitten pyöriikin narsistin navan ympärillä. Näin yleistettynä kaavana. Tosiasiassahan näähän on aika isoja osa-alueita, eikä niin yksiselitteisiä.

Usein juontaa lapsuuteen, omiin vanhempiin ja niiden kautta opittuihin vuorovaikutuksiin.

Mitähän mahtaisi näkyä synastriassa? Sieltäkin saattaa löytyä jotain hankalia aspekteja, mitkä saattaa nostaa esiin jotain tietynlaisia teemoja.

Tosin monestihan siellä taustalla saattaa olla jotain muitakin persoonallisuushäiriöitä, mitkä sinänsä sisältävät narsismia. Esim. epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö...
« Viimeksi muokattu: 26.04.2016 15:10:30 kirjoittanut downtempo » tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 26.04.2016 19:20:02 »

Itsekkin muutamia narsisteja kohdaneena...  :Smiley

Hemmetisti eksiä, uusi mato koukussa jo ennen kuin on päässyt edellisestä, iskee useampia saman aikaisesti, heittää vaatteitaan pois, tunteeton, ei ota vastuuta, erot eivät koskaan omaa syytä vaan ne muut aina kylmiä paskoja, maailma kylmä, ei koskaan tyytyväinen olosuhteisiin, esittää itsensä kärsivänä raukkana herättäen varomattomissa sympatiaa...

Muutamia avainsanoja luetellakseni. Mulle selkein narsismin piirre on uhriutuminen eli konfliktissa syy tietty aina muualla vaikka oma käytös kuinka räikeää - sitä ei nähdä.

Itse liitän narsismiin neptunuksen aspektit, koska narsistithan pettävät myös itseään uskomalla omiin valheisiinsa, luovat itselleen vaihtoehtoisen todellisuuden johon uskovat sataprosenttisesti. Narsistin tarve rakkaudelle ja huomiolle on suuri ja kun kokevat ettei kumppani välitä niin sitten uiskennellaan muualle kalaan, vielä vanhan suhteen aikanakin. Narsisitit eivät tunnista luovansa itse ne tilanteet, jossa kokevat olevansa uhri ja tulevansa kaltoin kohdelluksi.

En tiedä niiden muiden karttoja, mutta yhdellä ainakin venus vaa'assa, jota neptunus neliöi. Lisäksi neptunus kolmioi aurinkoa ja marssia. Hän on taiteilija, joka hukuttautuu viinaan ja naisiin, näin pähkinänkuoressa. On olevinaan henkistynyt ja tehnyt itsetutkiskelua sen verran että on todennut olevansa liian kiltti ja siksi tulee aina hyväksikäytetyksi.  :Smiley Todellisuus on tietysti jotain ihan muuta...

Narsisti voi kyllä tietysti olla kaikilla planeetta sijainnilla ja kaikilla yhdistelmillä. Vaaka-narsistit lienevät sopuisia, paitsi jos tulevat jätetyksi?  :Smiley Skorppiooni-narsistit taas taitavia manipuloijia kehittyneen tunneälynsä ansiosta, Leijona-narsistit tähtäävät maineeseen ja kunniaan, jonka kautta kompensoivat rakkauden ja huomion kaipuutaan, Kaksoset juoruavat toisista, mustamaalaavat seläntakana...? Tässä hieman aatoksia.  :Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: