Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 12.HUONE  (Luettu 60262 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #15 : 14.02.2006 21:06:23 »

venus on minulla 12.huoneessa ja se on kutosen kanssa laajin koko kartalta!TUnteiden ilmaisussa on kyllä ongelmia..
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #16 : 14.02.2006 22:38:35 »

Mitä se kertoo ihmisestä, että minulla 12.huone loistaa tyhjyyttään, mutta sen kärki on Ravussa ? Onko sillä että huoneen kärki on Ravussa jotain merkitystä, vaikka huoneessa ei olekaan yhtään planeettaa Huh?? Tämä on kaikista lukemisista huolimatta jäänyt minulle epäselväksi  :idiot2:Minulla on tyhjänä myös huone 11 ja 1.HuhHuhHuhHuh??
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #17 : 15.02.2006 16:37:02 »

12. huoneessa köllöttelee  saturnus , pluto & pallas . Kaikki vaa'an merkissä.

Saturnuksen sijainnista tässä huoneessa sanotaan näin:
suppresses depression. Of course everyone gets depressed now and then. But when someone with this placement gets depressed, the trap door to the subconscious swings open and all the old depression comes out. This can be temporarily immobilizing, the "I just can’t get out of bed today" syndrome. Folks with Saturn in the twelfth house are usually very reliable. Everybody else depends on them and leans on them as well. They have to find someone to lean on as well.

Ja plutosta taasen näin:
While Mars here can suppress anger, Pluto suppresses rage. Don’t mess with this one. On the positive side, there is increased ability in the healing professions (medicine, psychotherapy, etc.).

Tutulta kuulostaa. Masennus ei ole koskaan minulle pelkkää mielipahaa ja alakuloisuutta, vaan aina enemmän tai vähemmän massiivista ja totaalista mielen mustuutta ja ahdinkoa. Enemmän kuin usein käy juuri niin, että nykyisyyden vaikeudet ja ongelmat jäävät lopulta menneisyyden tuskan peittoon, kun eilisen haamut vyöryvät mielen sopukoista moninkertaistaen hetken negatiivisen tunnelatauksen. Sillä, usein todella lähes "halvaannuttavalla" olotilalla jonka valtaan joudun, on lopulta siis hyvin vähän tekemistä tuon nimenomaisen hetken/tilanteen/tapahtuman/ihmisen kanssa, joka masennuksen alunperin laukaisee.

Mitä taas tuohon raivoon tulee...no, se on se tunne, jonka kanssa saan tehdä töitä päivittäin. Tunne, joka ehkä tällä hetkellä (kun mitään järisyttävämpiä masennuksia tms ei hetkeen ole ollut) eniten hankaloittaa elämääni. Todellakin mitä mitättömimmätkin asiat ja arjen vastoinkäymiset saattavat saada minut hetkeksi aivan raivon valtaan Sad. Se ei epäilemättä tee hyvää sen enempää minulle itsellenikään kuin läheisillenikään, koska tunne on voimassaan hyvinkin kuluttava. En tietenkään hyökkää nyrkit pystyssä viattomien ihmisten kimppuun, mutta sieluttomat, tunnottomat esineet ja tavarat saavat useinkin tuta nahoissaan plutomaisen vihanpurkaukseni ja alkuviikosta puraisin toisesta etuhampaastani irti kiilteen murusen suutuspäissäni Embarrassed. Kun asiat eivät mene niin kuin toivoisin tai joku ihminen/asia käy kanssani vastahankaan alkavat sisäiset tulivuorenpurkaukset välittömästi.
Jo lapsena oli sama juttu, vaikka muuten olinkin suorastaan sairaalloisen kiltti ja hiljainen lapsi. Suuttuessani saatoin kuitenkin muuttua kuin toiseksi ihmiseksi ja riehua raivoissani kieltoja uhmaten ja rangaistuksista (fyysisistäkään) piittaamatta. Mieleeni on jäänyt erityisesti sellainen juttu, kun suutuin jostain äidilleni ja särjin säpäleiksi ihanan kissapeilini, jonka olin häneltä saanut. En päästänyt ketään huoneeseeni edes imuroimaan sotkua, vaan kiljuin ja itkin sirpaleiden keskellä. Vasta hiukan rauhoituttuani päästin isäpuoleni veljen imuroimaan.
Teini-iässä tämä oli pahimmillaan kun aloin oireilla muutenkin henkisesti mm. lapsuuteni juttuja. Äkillisen hillitsemättömän kiukunpuuskan kourissa saatoin riuhtoa kaapinovet saranoiltaan tms ja usein kohdistin nämä raivonpurkaukset myös itseeni. Myöhemmin äitini kertoikin pelänneensä jopa minua näihin aikoihin Sad
Aikuistumisen myötä olen tietenkin oppinut paremmin hillitsemään näitä tunteita, enkä varmaan ulos päin vaikutakaan kuin asteen-pari tavanomaista tuliluontoisemmalta tyypiltä (mikä tosin sekin voi tulla joillekin yllätyksenä pikkuruisen, siron ja herkän ulkoisen olemukseni vuoksi). Vielä kun saisin sisäisenkin yliotteen näihin tunteisiini tämän näennäisen sijaan, mutta niin vain sisuksissa pihisee ja kihisee kuin mikäkin hornankattila. Mutta pitää tehdä töitä sen eteen, kasvaa ja kehittyä henkisesti kanavoimaan sisäisen energiansa jotenkin positiivisemmin ja rakentavammin -eikä vähiten siksi, että nyt on mietittävä myös sitä millaisen mallin haluan antaa jälkikasvulleni. Pitää vain tässäkin kohtaa koittaa sitten olla sortumatta liiallisuuksiin...negatiivisetkin tunteet ovat osa elämää ja tärkeä pala inhimillisten tunteiden kirjoa. Tukahduttaminen, kieltäminen ja salaaminen on ehkä pahinta, mitä voi tehdä, eikä se ainakaan opeta lastani terveeseen tunteidensa käsittelyyn ja ilmaisemiseen. Kultainen keskitie se olisi vain tässäkin löydettävä... :Smiley

Että semmoista itsetutkiskelua noiden planeettasijaintien innoittamana. Jotenkin lohdullista ja silmiä aukaisevaa löytää aina joku "syy" omille puutteilleen ja kun ei piiloudu tuon "syyn" taakse, vaan oppii sen kanssa paremmin tiedostamaan omat heikkoutensa ja tekemään niille jotain, on taas päästy yksi askel eteen päin.

Hmm...mietin vain sitten tuon  vaaka-merkin asemaa tässä jupakassa Huh. Se ei varmaan ole huonoin mahdollinen merkki tässä kohtaa. Joku sotaisampi, tulisempi (tai toisaalta synkkämielisempi ja masentuvaisempi)  merkki samoilla sijainneilla voisi olla jopa tuhoisampi. Vaa'an voisi kuitenkin hiukan odottaa laimentavan näiden planeettojen sijainnin tuomaa painolastia, eikö? Toisaalta tuo voisi olla myös asia, joka aiheuttaa ristiriitaisuutta...Mitä olette mieltä? Olenkin kyllä varsinainen ristiriitaisuuksien ihminen, kun hallitseva merkkini on seesteinen vaaka ja hallitsijaplaneettani sotaisa  mars. (kakkosena planeetoista muistaakseni venus ja merkeistä skorpioni, joka muuten kiilaa vaa'an ohi, jos ottaa mukaan lilithit, vertexit yms)

Myös pallaksen tehtävä tässä kuviossa on minulle epäselvä Huh...josko joku sitä osaisi minulle valottaa :Smiley? Entäpä mikä merkitys (jos mikään) on sillä, että ko. huone on kooltaan varsin pieni, itse asiassa pienin koko kartalla?

Olisin kovasti kiitollinen vastauksista Smiley
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #18 : 19.02.2006 17:54:49 »

Myös kirjoittelu (vaikka tällä foorumilla) hyvin henkilökohtaisista asioistaan kasvottomasti isolle joukolle tuntemattomia ihmisiä on hyvin 12 huonetta, subjektiivisuus ja kollektiivisuus sekaisin, yksilön salatut asiat salatulle joukolle, ei kukaan ja kaikkea...ei ollenkaan huono asia, ainakin itselleni ollut innostavaa ja avartavaa Smiley

Hmm...en nyt ole varma viittasitko tällä siihen, että sinulla tosiaan on tuo kommunikoinnin ja itseilmaisun planeetta merkurius ko. huoneessa Huh...vai tarkoititko vain yleisesti ottaen sitä, jos huoneessa 12. sijaitsee useampikin planeetta?

Itsessäni joka tapauksessa tunnistan tuon piirteen. Minulle on luonnollista kirjoittaa hyvinkin avoimesti ja henkilökohtaisesti, hyvinkin aroista ja henkilökohtaisista asioista tämän kaltaisilla keskustelufoorumeilla (tosin myös yksityiselämässäni). En oikein osaakaan muuta, vaikka yrittäisinkin idiot2. Jos jokin minulta puuttuu niin kyky asettua täysin ulkopuolisen tarkkailijan asemaan. Osaan käsitellä ja tarkastella asioita vain samaistumalla aiheeseen jotenkin henkilökohtaisella tasolla, löytämällä peilauspinnan omasta historiastani tai nykyisyydestäni, enkä näin tehdessäni kaihda kaivella luurankojakaan kaapeistani ulos tuulettumaan Cheesy. Se voi ehkä olla joistakin ihmisistä hämmentävää, jopa vaivaannuttavaa ja kieltämättä asetan itseni usein hyvin haavoittuvaiseen asemaan, sillä "vastapuoli" ei läheskään aina välttämättä anna itsestään yhtä paljon. Silloin tällöin asia vaivaa hiukan myös itseäni ja tulen miettineeksi, olikohan sittenkään fiksua sanoa sitä tai tätä Embarrassed...mutta näin vain on, enkä osaa oikein muuttuakaan.

Tämä piirre tai taipumus voi tosin johtua muistakin tekijöistä kartallani, enkä tiedä onko se ehkä lainkaan tekemisissä 12. huoneen kanssa (eikä sign? ehkä sitä edes tarkoittanutkaan, vaan pikemminkin mietti asiaa tuon oman merkkarinsa sijainnin kannalta). Itse olen ajatellut, että tuo voisi hyvinkin olla yhteydessä esimerkiksi kuu- ja nousumerkkiini. Kuu oinaassa tekee minut tunneasioissa avoimen ja suorasukaisen ja  askendentti skorpparissa taas pakottaa aina pureutumaan pintaa syvemmälle likaisiin pohjamutiin saakka. Siinä missä oinas harvoin osaa peitellä todellisia tunteitaan tai motiivejaan edes niin halutessaan, skorpionille yksityisyys ja tietynlainen salaperäisyys on hyvinkin tärkeää -tämä siis voisi aiheuttaa ajoittaisen ahdistukseni kykenemättömyydestäni ns. pitää suutani kiinni. Merkuriuksen huonesijainti ja merkki epäilemättä voisi myös vaikuttaa asiaan, mutta nyt alkaa taas aihe karata käsistä joten Lips Sealed
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #19 : 21.02.2006 16:36:27 »

Täältä löytyy muuten mielenkiintoista juttua eri planeettojen sijainnista 12. huoneessa Wink. Siinä on mietiskelty asian karmallistakin puolta, kannattaa käydä katsomassa, jos kiinnostaa.

Itselleni kolahti ainakin aika täysillä sekä saturnuksen että pluton sanoma tässä huoneessa. Ainakin mitä lapsuuteen tulee, niin suorastaan pelottavan hyvin pitivät paikkansa etenkin tuon  pluto osalta Shocked. Sairasta...miten nää meneekin näin Cheesy
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #20 : 22.02.2006 13:08:21 »

Aika näyttää mikä sen kaiken merkitys on ja mitä tuolle tiedolle pitäis tehdä...unohtaa että tietää siitä mitään ja jatkaa elämää, antautua toteuttamaan sitä vai yrittää kumota. Noissa on monesti esillä myös se mihin suuntaan elämä tulee kulkemaan, mietin vaan onko se vääjämätöntä ja kohtalonomaista...Tavallan jos alku on mennyt niin kuin tuolla sanotaan, tuleeko loppukin menemään jonkun suunnitelman mukaan. Onko meidät käsikirjoitettu?

Juuh, noiden kysymysten parissa sitä painiskelee silloin tällöin varmaan jokainen astrologiasta tai mistään muustakaan vastaavasta kiinnostunut. Etenkin silloin, kun joku tulkinta tai kuvaus sattuu osumaan erityisen hyvin ja tarkasti oikeaan on vaarana sortua siihen ajatukseen, että "no niin, näin se on, just näinhän se on; nyt se on tähdissäkin julistettu, minkäs sille sitten enää...mitä sitä kohtaloaan vastaan taistelemaan".

Varmaan ei kuitenkaan liene kenenkään edun mukaista lähteä siitä ajatuksesta, että nää olis jotain abosluuttisia, väistämättömiä totuuksia. Enkä siis luule, että sinä sign? näin tekisit, kunhan nyt yleisesti ottaen asiaa pohdiskelen Wink. Itse ainakin koitan aina muistaa ottaa asian niin, että tässä ikään kuin opetetaan ihmiset paremmin tunnistamaan omat heikkoutensa ja vahvuutensa, annetaan erilaisia skenaarioita siitä, mihin suuntaan elämällä on potentiaalia lähteä kulkemaan. Mihin on taipumuksia, mihin on mahdollisuuksia...Mutta siis kuitenkin niin, että ihminen itse loppupelissä määrää kohtalonsa suunnan tai ainakin pystyy ratkaisevalla tavalla vaikuttamaan siihen omilla valinnoillaan ja teoillaan.

Mä oon aina ajatellut jotenkin niin tän asian, että elämä on vähän niin kuin ne semmoset yhdet seikkailukirjat, joita joskus lapsena luettiin; kirja oli tietenkin kannesta kanteen valmiiksi kirjoitettu, mutta aina aika ajoin tuli vastaan sivu, jossa annettiin eri vaihtoehtoja, joista valitsit mieleisesi ja tarina jatkui sitten taas sen valinnan mukaan. Tarinan päätöksetkin oli tietty jo valmiina olemassa, mutta niitä oli useita erilaisia ja niihin oli mahdollisuus päätyä usealla eri tavalla. Ehkä kohtalon kanssa on samoin; suuret linjat on jo valmiiksi jossain vedetty ja horisonttiin maalattu maaliviivat, mutta miten siinä välillä etenet ja mihin "kotipesään" lopulta päädyt niistä kaikista mahdollisista, on sinun valintasi Smiley

...olikohan mitään tolkkua Cheesy
tallennettu
on se niin väärin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35


Profiili
« Vastaus #21 : 22.02.2006 14:15:57 »

huvittaa toi p... puhuminen.löydät itses vain erakoituneena..tarkoitan et sun on pakko löytää vuori jonne kiivetä ajattelem.voit silti olla ihana kumppani..sä löydät itsekseen itsesi..
tallennettu
marzukka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 125


Jos en hyväksyisi itseäni tälläisenä-en olisi mtn!


Profiili
« Vastaus #22 : 22.02.2006 14:44:40 »

No muuten ihan kiva...mut mie en vieläkään (vaikkas olsiki hyvä linkki) löytäny selitystä omalle kohalle... Cry
tallennettu

Nouseva Rapu                   chiron-härkä-h.12
Aurinko Skorpioni
Kuu Kauriissa
Merkurius Skorpionissa
Venus Jousimiehessä
Mars Kauriissa
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #23 : 22.02.2006 15:37:16 »

No muuten ihan kiva...mut mie en vieläkään (vaikkas olsiki hyvä linkki) löytäny selitystä omalle kohalle... Cry

Kuules marzukka, löysin siulle tällaista "dataa"...olisikohan apua? Smiley

Chiron in the 12th house: As always, Chiron shows where we can do more for others than ourselves. A 12th house Chiron may compulsively try to take care of the poor the sick, and the unfortunate while neglecting their own needs and those of their own family. Conversely, there may be malingering and the person with this placement may themselves always seem in "need" because of one (frequently self-caused) "problem" after another. This placement tends to make a person feel tired and fatigued. If you have this one, be sure to get plenty of rest.

Chiron in Taurus: Taurus is the sign of money and resources and it shows our ability to possess things. It also shows what we instinctively value, including ourselves. This is the sign that gives us our gut level sense of self-worth. Chiron here can give us a miser's urge to hold on to every penny while denying ourselves any of life's pleasures, or a rejection of "those low, materialistic values" and, consequently, a life of poverty. And guess what? Deep down inside, both are the same. They both deny themselves pleasure and enjoyment because they don't value themselves. Of course, as always with Chiron, there is the ability to give good advise to everyone else concerning their material needs and sense of self worth. People with Chiron in Taurus have to learn how to enjoy the basic physical pleasures of life. They won't be able to do this, however, until they deal with their damaged sense of self-worth.

lähde (täältä löytyy muillekin tietoa chironista ja sen sijainnista eri huoneissa ja merkeissä, mikäli kiinnostaa)

Jos enklanti ei aukene, voin halutessasi koittaa tulkata yv:llä



"on se niin väärin", mä puolestaan kaipaisin tulkkausta tuohon sun viestiis idiot2. Meni ohi niin, että humisi. Kirjallinen itseilmaisu ei ehkä ole vahvinta alaasi (?), mutta jotenkin voisit koittaa muotoilla ajatuksesi ymmärrettävämmin ja selkeämmin Huh...tai ehkä tarkoituksesi onkin vain aiheuttaa hämmennystä eikä sen enempää :Smiley. If so, onnistuit Cheesy
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #24 : 22.02.2006 15:47:52 »

Hei Katja Q, tälläinen vastaus minulle tuli lähteestäsi .Osaan kuitenkin itse sen suomentaa joten laitoin sen vain tähän esimerkiksi muillekin joilla chiron on 8, huoneessa
Chiron in the 8th house: What a great sex therapist you can be. A more likely scenario is that you have the ability to bring out the sexual best in a romantic partner, while giving yourself the short end of the stick (no pun intended). But the 8th house rules more than sex. You could also get stuck with taking care of partnership resources because "you're so good at it," or, conversely, keep getting partners who want to "take care" of it and do you out of your fair share. Perhaps you become too dependent on money from others for support, or too much of what you earn goes to support others. You might tend to accept other people's values (your family, group or society) too readily. One other thing. The myth of Chiron can actually come alive with this placement. You could have a talent for healing or rehabilitating others, but not yourself.
 Cheesy Cheesy
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #25 : 22.02.2006 16:06:30 »

Täältä löytyy muuten mielenkiintoista juttua eri planeettojen sijainnista 12. huoneessa Wink. Siinä on mietiskelty asian karmallistakin puolta, kannattaa käydä katsomassa, jos kiinnostaa.

Hei Katja-Q, täytyy erikseen kiittää tuosta linkistä, sillä löysin pääsivujen kautta paljon hyödyllistä asiaa! Ei siis pelkästään 12. huoneesta, vaan myös muista huoneista, sekä transiiteista ja progressioista huoneissa. Indeksi jutuista löytyy suoraan täältä: http://www.dkfoundation.co.uk/Articles1.htm. Paras nettilöytö vähään aikaan, kiitos. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #26 : 22.02.2006 16:15:15 »

Paras nettilöytö vähään aikaan, kiitos. Smiley

No eipä kestä, ilohan näitä "löytöjä" on jakaa samoista asioista kiinnostuneiden kanssa Smiley Saapa siinä sivussa vaikka uutta jutun juurta aiheen tiimoilta Wink

Tosiaan, tuolta linkistä siis löytyy kaikki muutkin huoneet. Enpä tajunnut sitä mainitakaan, kun toin sen tähän ikään kuin vain käsittelyssä olevan aiheen tiimoilta...mutta kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa muutoinkin. Oli paljon mielenkiintoista juttua. Itse syynäilin sieltä mm. kuun sijainnit mieheni, itseni ja tyttäreni kartoilta.
tallennettu
marzukka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 125


Jos en hyväksyisi itseäni tälläisenä-en olisi mtn!


Profiili
« Vastaus #27 : 23.02.2006 19:01:19 »

Heissan Katja-Q  Wink

Jees...kiitos...sanotaan että tuo chiron hommeli piti paikkaansa...ja osittain tuo härkäkin...muttas olen sentään oppinut nauttimaan myös enkä venytä ihan joka senttiä...eli kerran kuussa tai kerran 2ssa kk otan esim vaikkas 20e ja laitan ne itseeni...vaikkei varaa ihan aina olisikaan...
ja kyllä inhoan materialistisia ihmisiä ja narisen niille..kuten avolleni...kun on tärkeempiäki asioita elämässä ku se mikä liittyy materialistisuuteen  smitten
tallennettu

Nouseva Rapu                   chiron-härkä-h.12
Aurinko Skorpioni
Kuu Kauriissa
Merkurius Skorpionissa
Venus Jousimiehessä
Mars Kauriissa
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #28 : 24.02.2006 19:20:16 »

Johan on mielenkiintoista tekstiä!
Mulla  on huoneessa 12 Kuu ja vesta, Kaikki tämä skorpionissa. Vasta päätä 6 huoneessa möllöttä Chiron härässä, joka muodostaa opposition niin kuun kuin vestankin kanssa. Tässä on  haaste, joka mulle ei aivan avaudu. Pystyykö joku auttamaaan?
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Ave^^
Vieras
« Vastaus #29 : 21.10.2006 14:50:05 »

kaivetaan vanha aihe esille.
tämä huonehan on niin mielenkiintoinen.

itselläni se ei ole kovin korostunut, mutta suurikokoinen (vaikuttaako tuo sitten?)  kuu ja  kuunsolmu siellä, joidenkin kartanpiirtureiden mukaan myös  venus (??), lasken mielummin tuon huoneeseen 11.

nyt kun luin tätä, en saanut huoneesta irti mitään muuta kuin negatiivista. ihan niinkuin neptunuksellakin, täytyy tälläkin olla ne hyvät puolensakin.
minulla tuo kuu on siellä, ajattelin että se voisi olla myös siunaus. kehittyvä intuition lahja, jonkinlainen salaperäisyys muiden silmissä, tunteet, ihmisen mielen ymmärtäminen, piilossa olevien asioiden esiin tuominen ja tutkiminen..
uskon, että juuri tämän huoneen avulla pystyy kehittymään.
katsotaan muuttuuko mielipiteeni jonkin ajan päästä, kun elämä painaa päälle.  Grin
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: