Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suojaus  (Luettu 232742 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #75 : 14.06.2012 20:40:33 »


Silloin avaat itse itsesi vahingossa. Teet suojan ja sitten jokin sinussa laukaiseen tunnepuolen reaktion ja lasket suojat alas. Esim pelko, hyväksytyksitulemisen tarve, viha, katkeruus, hylätyksitulemisen pelko yms syövät suojausta sisältäpäin. Oma ajatusmylly on usein syypäänä häiriköiden läpipääsyyn.

Joskus ulkopuolelta tuleva - sinusta riippumaton - "hyökkäys" on niin kova, että se syö suojaenergian. Silloin suojausta saattaa joutua tekemään jatkuvasti, kunnes tilanne helpottaa. Silloin kannattaa pyytää vahvimmat mahdolliset energiat avuksi.

Jälkimmäänen  kappale todnäk, koska ei noi muut. En tajunnu pelätä ku en tienny jotta kyseessä on hän, katto vastaus tuolle toiselle. Eikä oo vihaa, katkeruutta (sääliä lähinnä ja suru hänen puolestaan) eikä hyväksytyksi tulemisen tarvetta hänen suunnaltaan.
Tuo toinen kappale siitäkin syystä jotten aina jaksa tehdä. Suojauksia siis.
[/quote]
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #76 : 14.06.2012 22:53:33 »

Jaa-a, en tiedä. Minusta aika moni pelkää tulla hyväksytyksi, koska se tarkoittaa, että toiselle pitää paljastaa itsensä kokonaisuudessan pelkoineen, virheineen jne. Moni janoaa ja haluaa tulla hyväksytyksi, muttei ehkä uskalla ottaa sitä tärkeintä askelta. Tai ei hyväksy itse itseään.

Minulla romahtaa suojaukset heti, jos sanomisiani ei oteta todesta ja jos minua syytetään asioista, jotka eivät ole totta. Rehellisenä oinaana asia loukkaa minua kovasti ja yritän aina vetäytyä HETI paikalta, jos moinen uhkakuva on ilmassa. Väsyn moneksi päiväksi pahimmillani. Kamalinta on, jos toinen luulee, että yritän tarkoituksella loukata tai tehdä pahaa - minulla kun ei ole mitään ketään vastaan.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #77 : 15.06.2012 09:04:41 »

Minulla romahtaa suojaukset heti, jos sanomisiani ei oteta todesta ja jos minua syytetään asioista, jotka eivät ole totta. Rehellisenä oinaana asia loukkaa minua kovasti ja yritän aina vetäytyä HETI paikalta, jos moinen uhkakuva on ilmassa.

Mikä tunne/pelko on tuolla taustalla? Voi olla jotain muutakin, kuin oinaan rehellisyyttä. Jos löydät tuon asian alkulähteen ja työstät sen, suojaukset eivät romahda.
Tämä koskee kaikkia ihmisiä kaikkialla maailmassa, asiat ja syyt vain vaihtelevat.

Suojauksissa kannattaa olla tarkkana, ettei putoa tekopyhyyden ansaan. Ihminen vetää suojat päälleen, ettei muiden negaatioit tule läpi. Siellä suojien sisällä tulee helposti ajateltua negatiivisesti muista ihmisistä. Esim niistä, joilta kokee saavansa epäreilua kohtelua ja negaa niskaan. Rehellisyyden nimissä pitäisi olla huipputarkkana ajatuksistaan ja tunteistaan, jos käyttää suojia. Tosin Univeraalit oikeudenmukaisuuden lait pitävät huolen, että puntit tasaantuu.

tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #78 : 15.06.2012 11:03:13 »

Tuttua huttua Yep Wink Minusta on vain oikeasti epäreilua, jos ihmisten mielipiteitä ei kuunnella eikä kunnioiteta, vaan tilanteeseen tullaan päälle egoistisella "minä nujerran sinut ja todistan, että olet väärässä". Minulla ei ole intressejä todistella muille, että he olisivat väärässä ja minä oikeassa, joten tällainen asetelma tuntuu kierolle, enkä halua olla siinä missään tekemisissä. Aivan samoin kuin en halua olla mukana tekopyhissä parisuhteissa tai vihanlietsonnassa.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #79 : 15.06.2012 16:47:14 »

Onhan se epäreilua. Kuten moni muukin asia tässä maailmassa, mukaanlukien väkivalta, uskottomuus, sairaudet ja ennenaikaiset kuolemat.

Suojaukset on kinkkinen juttu. Itsekkin käytän välillä. Aiemmin paljon enemmän.

Tällä hetkellä ajattelen asian niin, että kaikki negatiiviset (ja epäreilut) asiat ovat täällä opettamassa meille tärkeintä läksyämme: Rakasta vihollistasi. Ja vielä tärkeämpää läksyä; Rakasta itseäsi. Rakkaus on se, mitä tänne on tultu opettelemaan. Aina, kun tuomitsemme toisen,vaikkakin hän olisi tehnyt meille jotain pahaa, rikomme tätä oppia vastaan. Luonnollisesti se romahduttaa energiamme, koska olemme silloin ITSE erossa rakkaudesta. Miksi oletamme, että meillä on etuoikeus tehdä toiselle sitä, miltä itse suojaudumme?! Ja samalla itse vahingoitamme itseämme. Energian laskusta on kuitenkin mukavampi syyttää toista, kuin ottaa vastuu omista asenteista.

Negatiivinen energia vaikuttaa meihin niin kauan, kuin meissä itsessämme on negatiivisuuta jonka kanssa se voi resonoida. Kun joskus vapaudumme negatiivisuudestamme (eli tulemme valmiiksi, ylösnousemme), negatiivinen energia ei kosketa meitä, vaan ikäänkuin sulaa pois kentästämme. Silloin emme tarvitse suojiakaan.
Ollessamme keskeneräisiä, meidän on hyvä suojautua. Mielestäni se kuitenkin edellyttää rehellisyyttä ja sitä, että pyrimme tietoisesti vapautumaan negoistamme. Pahimmillaan suojaukset aiheuttaa meille pikakarmaa, jos käytämme niitä  välinpitämättömästi ja väärällä asenteella.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2012 16:51:25 kirjoittanut Yep » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #80 : 15.06.2012 21:30:39 »

Ilman muuta! Kirjoitit hyvän pointin suojauksiin liittyen. Suojausten tarkoitus on antaa meille lisää tukea, muttei poistaa meiltä oppitehtäviämme. Aina on mahdollista hioa itseen paremmaksi. En suosittelisikaan käyttämään suojauksia koko ajan, ainoastaan, kun tuntee tarvetta lisätuelle.

Täydelliseksi ei tarvitse tulla. Saa keittää yli, saa itkettää, saa harmittaa, saa suututtaa, saa pelottaa. Vasta siinä vaiheessa, kun tunnetila jää päälle ja se alkaa häiritä elämää (tai se toistuu usein) on kyseessä epätasapaino, josta pitää opiskella pois. Silloin kyseessä on oppitehtävä, josta Yep kirjoitti. Muuten tunteiden pitää antaa tulla niin kuin ne tulevat, koska patoutunut energia kehossa aiheuttaa mm. sairauksia.

Olen viimeiset 10 vuotta tehnyt töitä itseni kanssa ja yksi hienoimpia asioita on ollut sen opiskelu, että tunteet kuuluvat ihmiselämään. Niiden ei vain saa antaa hallita meitä niin, että tulemme sätkynukeiksi.

En pidä, Yep, kirjoittamiasi asioita epäreiluina - kaikki tapahtuu aina parhain päin ja tarkoituksensa mukaisesti. En itse henkilökohtaisesti usko, että kukaan kuolisi ennen aikojaan ainaaan kovin usein (itsemurha yleensä poislukien, tosin ei aina - ja minulla on mennyt elämä, jossa olen kuollut toisen ihmisen päätöksien takia liian aikaisin), että uskottomuus olisi pahasta (koska jos joku pettäisi minua - ja onkin pettänyt - se on ollut kyseisen ihmisen oma valinta ja kertonut hänestä), että sairaudet olisivat pahoja vitsausia ymv. Kuten sanoit, ne ovat oppitehtäviä - isot asiat kuten sodat ja epidemiat ovat koko ihmiskunnan oppitehtäviä. Toivottavasti ihmiset ponnistaisivat kovasti vielä paremman tulevaisuuden eteen!

Suurimmat vaikeudet ovat suurimpia opettajia. Tunteitaan ei silti pidä kieltää tai patoa. Joskus kunnon paasaus tekee todella hyvää, jonka jälkeen aiheen, joka paasausvaihteen pisti päälle, voi unohtaa ja jatkaa elämäänsä leppoisasti.  Grin Tai itkeä vollottaa pari tuntia ja sen jälkeen kaikki on taas hyvin. Älkää siis käyttäkö suojauksia negatiivisten energiapatoutumien kieltämiseen, koska ihmisenä elämiseen kuuluu aitous, johon kuuluvat kaikki tunteet. Vasta sitten, kun tunnetila vahingoittaa teitä jatkuvasti tai haittaa ympäristöäsi, on peiliin katsomisen paikka.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2012 21:52:22 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #81 : 16.06.2012 11:23:08 »

Täydelliseksi ei tarvitse tulla. Saa keittää yli, saa itkettää, saa harmittaa, saa suututtaa, saa pelottaa. Vasta siinä vaiheessa, kun tunnetila jää päälle ja se alkaa häiritä elämää (tai se toistuu usein) on kyseessä epätasapaino, josta pitää opiskella pois.

Suurimmat vaikeudet ovat suurimpia opettajia. Tunteitaan ei silti pidä kieltää tai patoa. Joskus kunnon paasaus tekee todella hyvää, jonka jälkeen aiheen, joka paasausvaihteen pisti päälle, voi unohtaa ja jatkaa elämäänsä leppoisasti.  Grin Tai itkeä vollottaa pari tuntia ja sen jälkeen kaikki on taas hyvin. Älkää siis käyttäkö suojauksia negatiivisten energiapatoutumien kieltämiseen, koska ihmisenä elämiseen kuuluu aitous, johon kuuluvat kaikki tunteet. Vasta sitten, kun tunnetila vahingoittaa teitä jatkuvasti tai haittaa ympäristöäsi, on peiliin katsomisen paikka.


Erittäin samaa mieltä!
Moni ns. henkinen ihminen pyrkii tukahduttamaan tummat tunteensa henkisyyden nimissä. Padottuna ne aiheuttavat todella rumaa jälkeä. Varsinkin ihmiselle itselleen. Valitettavasti siitä saa osansa myös lähimmäiset.
Erityisen paljon pidin lauseestasi:
"Älkää siis käyttäkö suojauksia negatiivisten energiapatoutumien kieltämiseen"

En pidä, Yep, kirjoittamiasi asioita epäreiluina - kaikki tapahtuu aina parhain päin ja tarkoituksensa mukaisesti. En itse henkilökohtaisesti usko, että kukaan kuolisi ennen aikojaan ainaaan kovin usein (itsemurha yleensä poislukien, tosin ei aina - ja minulla on mennyt elämä, jossa olen kuollut toisen ihmisen päätöksien takia liian aikaisin), että uskottomuus olisi pahasta (koska jos joku pettäisi minua - ja onkin pettänyt - se on ollut kyseisen ihmisen oma valinta ja kertonut hänestä), että sairaudet olisivat pahoja vitsausia ymv. Kuten sanoit, ne ovat oppitehtäviä - isot asiat kuten sodat ja epidemiat ovat koko ihmiskunnan oppitehtäviä. Toivottavasti ihmiset ponnistaisivat kovasti vielä paremman tulevaisuuden eteen!


Tarkoitin, että nämä asiat TUNTUVAT yhtä epäreilulta, kuin väärät syytökset. Kyseessä on vain "erikokoiset" oppiläksyt.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2012 11:30:39 kirjoittanut Yep » tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #82 : 16.06.2012 11:26:34 »

Silloin avaat itse itsesi vahingossa. Teet suojan ja sitten jokin sinussa laukaiseen tunnepuolen reaktion ja lasket suojat alas. Esim pelko, hyväksytyksitulemisen tarve, viha, katkeruus, hylätyksitulemisen pelko yms syövät suojausta sisältäpäin. Oma ajatusmylly on usein syypäänä häiriköiden läpipääsyyn.

Joskus ulkopuolelta tuleva - sinusta riippumaton - "hyökkäys" on niin kova, että se syö suojaenergian. Silloin suojausta saattaa joutua tekemään jatkuvasti, kunnes tilanne helpottaa. Silloin kannattaa pyytää vahvimmat mahdolliset energiat avuksi.

Jälkimmäänen  kappale todnäk, koska ei noi muut. En tajunnu pelätä ku en tienny jotta kyseessä on hän, katto vastaus tuolle toiselle. Eikä oo vihaa, katkeruutta (sääliä lähinnä ja suru hänen puolestaan) eikä hyväksytyksi tulemisen pelkoa...Öö siis MITÄ?Huh HYVÄKSYTYKSI TULEMISEN PELKO??? Onko tossa nyt joku kirjotus-tai ajatusvirhe? Ei kai kukaan pelkää tulla hyväksytyksi? Meni yli. Sorry.

Tuo toinen kappale siitäkin syystä jotten aina jaksa tehdä. Suojauksia siis.

Tekstissäni lukee: HYVÄKSYTYKSItulemisen TARVE ja HYLÄTYKSItulemisen PELKO.
Mutta kuten AthaMaarit kirjoitti, hyväksytyksitulemisen pelkokin on varmaan totta.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2012 11:29:00 kirjoittanut Yep » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #83 : 16.06.2012 15:24:40 »

Hyväksytyksi tulemisen pelon rinnastan siis haavoittuvaisuuden hyväksymisen ja ilmaisemisen kanssa, joka on monelle vaikea pala - varsinkin, kun suomalaisessa kulttuurissa iskostetaan ihmisten päähän "itse pitää pärjätä, ei saa olla heikko". Hyväksytyksi tuleminen tarkoittaa minulle sitä, että hyväksyy itsensä kokonaisena ja uskaltaa näyttää itsensä toiselle sellaisena kuin on ja näin ollen antaa toiselle mahdollisuuden hyväksyä sinut sellaisena kuin olet, virheinesi kaikkinesi.
tallennettu
Vagabond
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50


Profiili
« Vastaus #84 : 16.06.2012 19:00:17 »

Lainaus
Minulla romahtaa suojaukset heti, jos sanomisiani ei oteta todesta ja jos minua syytetään asioista, jotka eivät ole totta. Rehellisenä oinaana asia
loukkaa minua kovasti ja yritän aina vetäytyä HETI paikalta, jos moinen uhkakuva on ilmassa. Väsyn moneksi päiväksi pahimmillani. Kamalinta
on, jos toinen luulee, että yritän tarkoituksella loukata tai tehdä pahaa - minulla kun ei ole mitään ketään vastaan.

Mulla on vähän sama että mua alkaa häiritä jos syytellään jostain mikä ei pidä paikkansa. Niitä tilanteita nyt ei
moneen vuoteen kylläkään ole (muistaakseni) tullut, joten ehkä olen sitten tuon asian jo oppinut. Tietysti se riippuu
paljolti että kenestä on kysymys... Itse liitän tuon/nuo huonoon itsetuntoon. Isäni ei ehkä ole kaikkein henkevin ihminen
mutta hän on mulle monesti sanonut älyttömän viisaasti että "anna muiden ajatella mitä ne haluaa, se on tärkeintä että
sä sydämessäs tiedät että oot tehnyt oikein". 

Lainaus
Hyväksytyksi tulemisen pelon rinnastan siis haavoittuvaisuuden hyväksymisen ja ilmaisemisen kanssa, joka on monelle vaikea pala - varsinkin,
kun suomalaisessa kulttuurissa iskostetaan ihmisten päähän "itse pitää pärjätä, ei saa olla heikko". Hyväksytyksi tuleminen tarkoittaa minulle sitä,
että hyväksyy itsensä kokonaisena ja uskaltaa näyttää itsensä toiselle sellaisena kuin on ja näin ollen antaa toiselle mahdollisuuden hyväksyä sinut
sellaisena kuin olet, virheinesi kaikkinesi.

Tähän haluan kommentoida että omalla kohdalla tuon "pelon" puuttuminen on johtanut siihen että mulla ei ole oikeastaan
ollenkaan ystäviä. Tai yksi on, mutta nähdään ehkä kerran tai kahdesti vuodessa, joten... Ja tähän nyt tietysti joku "valaistunut"
tulee ja kommentoi että "mikä onnenpotku". Olen ehkä liiankin rehellisesti oma itseni. Ehkä tämä rehellisyys sitten jossain
vaiheessa palkitaan jollain ihan satumaisella ystävyydellä&rakkaudella.

VB
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #85 : 16.06.2012 20:53:54 »

No onneksi tosiaan noita syyttely-tilanteita ei tule kauhean usein vastaan! Omalla kohdalla viime kerrasta on aikaa useita vuosia.
tallennettu
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #86 : 16.06.2012 22:01:05 »



Tekstissäni lukee: HYVÄKSYTYKSItulemisen TARVE ja HYLÄTYKSItulemisen PELKO.
Mutta kuten AthaMaarit kirjoitti, hyväksytyksitulemisen pelkokin on varmaan totta.

Korjasin tuon. Tai luulin. Siis siellä näkyy olevan kaks mun viestiä, ekaks tuo jossa luin väärin tuon sun kohdan ja sitten luulin poistaneeni sen ja laittaneeni toisen tilalle mutta ne on sielä kummatkin. Huomasin siis jotta luin väärin.

Mutta siis minä en haluaisi muuta kuin nukkua rauhassa...Tää tosiaan lähti todnäk siitä että vastasin eräällä toisella keskustelupalstalla jollekkin nikille joka olikin juuri tämä joka on aiemminkin härkkinyt mua. Siitä syystä kun olen ollut eri mieltä. En tienny kun kuten jo sanoin hällä ei ole munaa enää omalla nikillään kirjoittaa.  Oon joskus tuntenu jopa myötätuntoa häntä kohtaan ja toivonu että hän ymmärtäis jottei olla vihamiehiä vaikken aina allekirjoitakkaan hänen sanomisiaan, mutten enää jaksa ajatella myötätuntoisesti kun en ole pyhimys vaan tavallinen ihminen, jos toinen lykkää paksaa en jaksa olla yksinkertasesti myötätuntonen. Ja ku hyökkäykset hänen taholtaan tulee vaikken tiedä siihen mitään syy-yhteyttä.

Haluisin siis vaan nukkua rauhassa. Mulla ei ole mitään kostotoimenpidetoiveita hänen suuntaan. En haluisi olla hänen kansaan missään tekemisissä mutta mistä minä tiedän kun en tiedä millä nikillä hän millonki kirjottaa. Jos vastaan oman näkemyksen ihan asiallisesti niin avot...sitten taas härkitään...ja tiedän vasta sitten jotta joo...tuli taas väärälle nikille kommentoitua.

Mut toki, jos suojaan ja tietämättäni kommentoin hälle eihän se sitten kait pidä kun olen tekemisissä hänen kanssaan. Enkö voi sielä enää kommentoida kenellekkään jonka kans ois eri näkemys? Ja toi jotta hänellä on voimakkaat energiat. On varmaan. Harmi kun käyttää niitä näin.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #87 : 16.06.2012 22:04:56 »

Jaa-a, en tiedä. Minusta aika moni pelkää tulla hyväksytyksi, koska se tarkoittaa, että toiselle pitää paljastaa itsensä kokonaisuudessan pelkoineen, virheineen jne. Moni janoaa ja haluaa tulla hyväksytyksi, muttei ehkä uskalla ottaa sitä tärkeintä askelta. Tai ei hyväksy itse itseään.

Niin mutta tuo kait pitää paikkansa semmosissa läheisemmissä suhteissa. Emmä ainakaan kelle tahansa hyvänpäiväntutulle kaikkia itestäni paljasta.
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #88 : 16.06.2012 22:12:42 »


Tällä hetkellä ajattelen asian niin, että kaikki negatiiviset (ja epäreilut) asiat ovat täällä opettamassa meille tärkeintä läksyämme: Rakasta vihollistasi. Ja vielä tärkeämpää läksyä; Rakasta itseäsi. Rakkaus on se, mitä tänne on tultu opettelemaan. Aina, kun tuomitsemme toisen,vaikkakin hän olisi tehnyt meille jotain pahaa, rikomme tätä oppia vastaan. Luonnollisesti se romahduttaa energiamme, koska olemme silloin ITSE erossa rakkaudesta. Miksi oletamme, että meillä on etuoikeus tehdä toiselle sitä, miltä itse suojaudumme?! Ja samalla itse vahingoitamme itseämme. Energian laskusta on kuitenkin mukavampi syyttää toista, kuin ottaa vastuu omista asenteista.

Joskus olen onnistuntu häätämään häirikön pois kun olen kuvitellut huoneen täyteen valkoista valoa. Onko tuo nyt sitten sitä Rakkautta? Mutta sillon en olekkaan ollut niin suuressa hädässä, hän ei ole päässyt niin iholle. Hän on ollut hienovaraisempi, tosin en muista onko tämä se toinen häirikkö. Mulla nimittäin on kaksi. Toinen on hienovaraisempi, toinen väkivaltaisempi. Mutta jos nyt joku kuristaa kurkusta, yrittää vetää väkisin mun astraali- tai mikä lie ruumis se on kun en osaa näitä termejä pois mun kehosta, tai on muuten ihan iholla kiinni niin ne rakkaudelliset ajatukset on aika vaikeita. Tulee lähinnä mieleen jotta "tuo pitää saada pois kimpusta hinnalla millä hyvänsä".
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #89 : 16.06.2012 22:47:24 »

Moni ns. henkinen ihminen pyrkii tukahduttamaan tummat tunteensa henkisyyden nimissä. Padottuna ne aiheuttavat todella rumaa jälkeä.

Mitä jos energiahäiriköinti siis jotta häirittee toisia, johtuu tästäkin? Päivätietoisuudessa ollaan niin henkistä niin henkistä...Sit yöllä...
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: