Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 4.huone hämmentää  (Luettu 12647 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Fawnette
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148



Profiili
« : 06.05.2010 10:39:41 »

Hei.

Olen vähän miettinyt tuota 4.huonetta, kun se on itselläni erittäin vahvasti painottunut. ( venus mars neptunus uranus saturnus ja kaikki noista hyvin vahvasti aspektoituneita)

Sehän liitetään melkein aina kotiin, äitiyteen ja sensellaisiin asioihin, mutta se tuntuu mielestäni vähän liian suoralta ja yksioikoiselta. Kai se sisältää muitakin teemoja? Noi kotiasiat tuntuu jotenkin niin kaukaisilta, olen muuttanut vaikka kuinka monta kertaa (lapsena vaihdoin aina 2vk välein äidiltä isälle heidän eronsa takia) enkä tunne mitään erityisiä tunnesiteitä kotimaahan tai mihinkään tiettyyn paikkaan. Ulkomaille muutostakin haaveilen. Voisiko se olla se 4.huoneen kärki  jousimies joka noin vahvasti vaikuttaa? Toisaalta tunnistan luonteessani sellaista "rapumaisuutta" toisinaan ja kuun vaikutus tuntuu melko vahvalta.. Smiley
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #1 : 06.05.2010 11:13:17 »

Eikös se 4.huone kuvaa myös yksityistä puoltamme, sisimpäämme jollain tapaa. Miten olemme itsemme kanssa???
Perhe, vanhemmatkin, koti, kotiolot..
tallennettu
Fawnette
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148



Profiili
« Vastaus #2 : 06.05.2010 11:45:41 »

Joo toi äitiys juttu on kanssa hassu.. mulla ja äidillä on kyllä tosi läheinen suhde. Ite en taas haluais äidiksi vielä piitkään aikaan.. Cheesy

Niin ja valaiskaahan vielä vähän tätä tyhmää, vaikuttaako toi huoneen kärki (mulla  jousimies) noihin huoneen planeettoihin? Vai tuleeko niihin enemmän sitten  rapu- vaikutus? 4.huoneen planeetat on mulla kaikki siis  kauris mutta en omasta mielestäni oo mitenkään kaurismainen.

 Jossakin luki että  uranus 4.huoneessa tekee epäsovinnaisuutta kotielämään mutta sitten siellä on kanssa toi  saturnusGrin että heh.. Niin ja näkyykö 4.huoneessa mitenkään  kuu- tunteet ja intuitio jne vai meneekö ne samointein sinne 12.huoneeseen?
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 06.05.2010 13:23:20 »

Kyllä tulkinta on täysin erlainen, jos 4. huoneessa sijaitsee esim. Uranus ja Saturnus, kuin jos siellä olisi vaikkapa Aurinko tai Kuu.

4. huoneen Uranus on tyypillinen juuri näillä usein muuttavilla ihmisillä. Koti on vähän kaikkialla, muttei oikein missään. 4. huoneen Satunus voi viitata kotioloihin, joita ovat leimanneet joko vaativuus ja työkeskeisyys, tai vaihtoehtoisesti jomman kumman tai molempien vanhempien henkinen tai fyysinen poissaolo. 4. huoneen Neptunus voisi viitata vaikkapa sosiaalisesti ja henkisesti tiedostaviin vanhempiin, jotka ovat myös luovia ja taiteellisia, mutta toisaalta kotia on voinut leimata erilaiset riippuvuudet, valheet ja vaikeiden asioiden lakaiseminen maton alle. Koska Venus ja Mars ovat niinikään 4. huoneessa, vaikuttavat kaikki edellä mainitut asiat voimakkaasti myös naiseuteesi ja seksuaalisuuteesi, ehkä myös mieskuvaasi. Jos ja kun mahdollisesti itse tulet joskus vanhemmaksi, nämä planeetat lyövät siihenkin voimakkaasti leimansa.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #4 : 06.05.2010 17:56:33 »

Itselläni on 4.huoneessa ainoastaan  kuu harka, enkä ole koskaan oikein pitänyt tai ollut sinut tämän sijainnin tai merkin kanssa. Luulisi kaiketi, että tuo yhdistelmä tekisi minusta oikein kunnon äidin, mutta ainakaan tähän päivään mennessä en ole lapsista haaveillut. En koskaan ole kokenut olevani erityisen äidillinen persoona. Vai aktivoituuko tämä puoli sitten joskus myöhemmällä iällä? Olen ehkä liian realisti edes ajatellakseni lapsia kun on opiskelut kesken, eikä palkka kunnolla juokse. Koti on kaiketi ihan tärkeä, vaikka en siellä koskaan olekaan. Aina tosin haaveilen ajasta kotona, mutta olen liian levoton olemaan kotona kovinkaan kauaa. Oletteko muut 4.huoneen  kuu omaavat kokeneet samanlaista?

Tosin, 4. huoneen kärki on  oinas, joten vaikuttaako tämä jotenkin vahvasti omaan kotisuhteeseeni?
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 06.05.2010 18:41:06 »

Kyllä siihen 4.huoneeseen todella liittyy paljon muutakin kuin vain sitä äitiyttä. Se on oma pohja, juuret, se mistä ammennamme. Minulla on itselläni Kuu Ravussa 4.huoneessa ja koti on minulle maailman tärkein paikka; paikka, jossa olen ihan hiljaa itseni kanssa, vetäydyn, rauhoitun ja kerään energiaa kohdatakseni taas toisena päivänä maailman. Smiley

4.huoneen runsaus tai Kuu siellä voi viitata myös juuri rauhoittumisen tärkeyteen, luonnon ja meren rauhoittavaan voimaan henkilön elämässä ja omien juurien pohdintaan. Oma tunne-elämä liittyy voimakkaasti siihen, miten perhe-elämässä menee ja miten suhteet omiin vanhempiin ja läheisiin ovat. Kuu 4.huoneessa ihminen näyttää tunteensa harvalle ja valitulle ja tunteet saattavat pulpahdella pintaan juuri kotioloissa. Kuu 4.huoneessa voi myös viitata rakkauteen omaan kotimaahansa tai kotipaikkakuntaan ja tällaiselle ihmiselle on usein erittäin tärkeää, että kokee kuuluvansa sinne kotiinsa ja omaan kotiympäristöönsä - väärä paikkakunta tai vääränlaisessa maassa asuminen voi saada tunne-elämän sekaisin.

4.huone voi kuvata myös sitä millaisessa kotiympäristössä vietti lapsuuden, mutta myös millainen itse oli lapsena. Kuu 4.huoneessa voi viitata siihen, että on ollut ehkä äidin pikkulemmikki ja välit ovat usein lämpimät (aina riippuen aspekteista) tai ainakin hyvin merkittävät, jos ei muuta.

Kaikki planeetat, jotka ovat 4.huoneessa saavat sellaisen rapumaisen säväyksensä. IC viittaa myös kotiin ja juuriin ja jos se on eri kuin Kuun merkki 4.huoneessa, niin kotielämässä on varmaan kummankin näiden sävyä, mutta erona se, että Kuu kertoo tunteista ja IC siitä konkreettisesta kodista ehkä enemmän.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
suski7
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 474



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 06.05.2010 19:08:00 »

4. huone on "turvallisuuden tunne", kun huone 4 vastaa aloitekykyistä vesimerkkiä rapua ja kuuta niin on helppo arvata huoneen sisältö: koti ja kotimaa, lapsuuden kotiolot ja suhteen äitiin, perhe-elämän ja harrastukset kotona. Se liittyy myös kiinteään ja perittyyn omaisuuteen, isänmaallisuuteen, ennakkoluuloihin, suojeleviin asenteisiin, lapsuuden tunne-elämään, elämän loppuosaan ja elämän alkupaikkaan, kohtuun. Poliittisella alalla sen piiriin kuuluu hallitusoppositiot, maanviljely, maaseutu ja kunnallisasiat.

Mulla on 4.huone kaksosissa ja tyhjä. Silti mulla on lapsia ja yllätys, yllätys kaikilla heillä on paljon kaksosta (asc:, aurinkoa tai kuuta....). Ja mun äiti on kaksonen aurinkomerkiltään.
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
Fawnette
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148



Profiili
« Vastaus #7 : 07.05.2010 09:48:57 »

Hienoja vastauksia olette antaneet, kiitos.<3 Kyllähän nuo asiat ovat siis vähän syvemmällä siellä omassa itsessään.. Smiley
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
ancelica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 294



Profiili
« Vastaus #8 : 07.05.2010 14:16:47 »

Vaihdetaan pois koko 4 huone. Sisältönä  vesimies merkurius, aurinko aspect_con kuunsolmu. Aurinkohan valaisee huoneen jossa on, mut asiat nimeltä äitiys, perhe, suku voisin mielellään lahjoittaa niitä haluaville. Oon miettinyt paljon tuota  aurinko 4 H- teemaa, ja jotenkin tuntuu että kaikki mikä enemmän kiinnostais - lisäopiskelu, ura - on tehty karmallisesti vaikeiksi tässä elämässä saavuttaa.  vesimies tietty merkkinä ei ole koti-ihminen.. mutta tuntuu että jokin voima yrittää pitää kiinni kotiasioissa. Monella kaverilla on sama  aurinko sijainti, ja käyneet pitkiä työttömyysputkia lävitse. Koti voi olla näissä tapauksissa taloudellisista syistä esim lähinnä vankila - mullakin ankara isä joka ei päästänyt mihinkään. Nelkku  merkurius taas ei tunnu niin pahalta - miellelläni opiskelen kotona omaan tahtiin.  rapu - teema huoneessa tosin avaa intuitiota, varsinkin kun  uranus ja  pluto aspektoi vahvasti. Kapinaa.. mutta tietenkin aurinko on progena siirtynyt jo toiseen huoneeseen alta kymmenen vuotiaana.
Olen myös kovasti etsinyt vahvaan neloshuoneeseen muutakin sisältöä kun nämä perinteiset..jotenkin se tuntuu siltä että siinä ei ole kaikki. Any comments? Smiley
« Viimeksi muokattu: 07.05.2010 14:23:50 kirjoittanut ancelica » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 08.05.2010 21:15:11 »

Eikös se 4.huone kuvaa myös yksityistä puoltamme, sisimpäämme jollain tapaa. Miten olemme itsemme kanssa???
sanoi Artemis,
ja juuri näin voisi tuota IC:tä  myös ajatella, onhan se vastapäätä sosiaalista MC:tä,
sosiaalista yksin työskentelevällekin siinä mielessä, että MC liittyy yhteiskunnan velvollisuuksiin
(MC / kaurissaturnus ja hyvässä lykyssä kellokortti ja työaikakin).
Näin IC:llä emme enää suoritakaan ( saturnus) vaan paremminkin reagoimme ja tunnemme,
teemme niinkuin tunnemme ( rapu/ kuu), emme niinkuin MC-pomo käskee.
Rapu on johtava merkki (siis sinulla ei tarvitse olla IC  rapu, vaan ajatellen että IC on sitä Ravun aluetta) mikä usein unohdetaan, mutta siis IC voisi kuvata kuinka itse johdat itseäsi,
mikä on oma sisäinen motivaatiosi silloin kun sinun ei olekaan "pakko" suorittaa, jotta saat verosi ja vuokrasi maksettua.

MC on keskipäivän aikaa ja IC keskiyötä. Näin IC voisi kuvata myös vaikka unirytmiä ( kuu),
oma sisäinen kello ,toisin kuin Ajan herra  saturnus kello kello siellä MC:llä, suomalaisilla vielä hyvinkin täsmällinen kello verrattuna muihin kulttuureihin.
Oma esimerkki IC  oinas ja kyllähän minä kukun yli puolenyön harva se ilta, aktiivinen  oinas/ mars IC. 3 huoneessa  alkaa sitten itellä kalojen vahvan alitajunnan tuottamat unet kunnes herään  jousimies askendentti:lla uuteen päivään.

Uneen ja kuuhun liittyen IC;llä voisi näkyä myös kuinka vahvasti reagoimme kuun eri vaiheisiin,
koskapa ne vaikuttavat paljon luonnossa (kasbvava / vähenevä) niin miksei myös ihmisessä.
Ja tähän liittyen naisilla esim. kuukautiskierto, säännöllinen, epäsäännöllinen, runsas vai niukka vuoto, yhdessä kuun kera voisi näkyä IC:llä myös. Esmes  kuu oinas 4 huoneessa ja kuukautiset alkavat aina oinaan päänsäryllä.

Iän karttuessa tämä MC-IC akseli muuttaa merkkejään progressiivisesti, eli en enää tee sitä mitä tein melkein 30 vuotta vaan nyt proge MC  jousimies:llä opiskelen uuteen ammattiin.
Silti siellä taustalla on se alkuperäinen IC-MC-akseli vaikuttamassa kokemuksena ,voimavarana, luontaisena ominaisuutena, mutta pointti siis se, että se IC:kin tavallaan muuttuu elämän myötä.
Otin tämän tähän ihan tarkotuksella ,kun täällä astrolla alkaa keski-ikä olla kohta siinä parikymppisten hujakoilla, eikä näitä tulevia tule ajatelleeksi, eikä tarttekaan, mutta että siis kokemuksesta käytännössä näin.
Proge  kuu oinas vaeltaa nyt siellä syntymä 4 huoneessa ja kun proge Mc-akseli on suurinpiirtein syntymä askendentti:lla niin nyt sitten ehkä on  kuu /tunne että teen sitä mitä minun pitääkin.TAI oltava nimenomaan tarkkana, että TEEN JUST SITÄ.

Sekä 4 että 10 huone on itellä tyhjinä, ei siis mikään eikä kukaan (planeetta) määrittelemässä mitä teet ja koenkin, että olen ollut aika vapaa valitsemaan monista vaihtoehdoista, eli olen tehnyt sitä mistä olen tykännyt.Mut onhan ne toisaalta just johtavissa merkeissäkin. Just yks kaveri sano pallopelissä, että yleensä sanotaan , että otan kun ottaa pallon haltuun, mut minä sanoin , että OTA! ja nauroin että olen vissiin tottunut käskemään. Mut siinähän just näkyi se spontaani IC tunne-reaktio oinaan lailla ja siellä vapaammissa olosuhteissa.
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #10 : 09.05.2010 08:35:55 »

Kiitos nikki, tuli taas uutta ajateltavaa Tongue Wink
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Fawnette
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 148



Profiili
« Vastaus #11 : 10.05.2010 09:39:41 »

Lainaus
Uneen ja kuuhun liittyen IC;llä voisi näkyä myös kuinka vahvasti reagoimme kuun eri vaiheisiin,
koskapa ne vaikuttavat paljon luonnossa (kasbvava / vähenevä) niin miksei myös ihmisessä.

Mielenkiintoinen pointti. Mutta mitkä olisivat sitten tekijöitä, jotka kertovat tästä kuinka reagoimme?  kuu? Vesimerkit vahvoja reagoimaan?
tallennettu

aurinko vesimies
kuu  askendentti neitsyt
merkurius  venus  mars saturnus neptunus uranus kauris
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 10.05.2010 19:43:40 »

Kiitos tiedoista!

Minullakin on 4. ja 10. huoneet aivan tyhjiä. Mietin tuota 'turvallisuutta'. Joku tuolla sanoi, että on kotona vaikka missä ja ei kuitenkaan kotona missään. Minusta (vaikka olen Au-rapu ja muutenkin rapua), niin ehkä se on juuri tuo perusturvallisuus se, mitä ei tarvitse työstää. Minä olen helposti kotonani vaikka missä ja tunnen olevani kotona. Ja vaikka olen missä, niin tunnen oloni turvalliseksi.
Rapumaisena teen kyllä kaikkeni, että se kolo missä milloinkin olen, tuntuu kodilta ja kodikkaalta. Vaikka metsässä pöyhin paikkani puhtaaksi, haalaan kuusenokisia, etsin istuinta ja sytytän nuotion. Siinä viihtyisin vaikka kuinka pitkään. smitten
 

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #13 : 11.05.2010 09:16:06 »

Minulla 10:ssä  aurinko ja  venus - ja perusturvassa on ollut tekemistä...  Huh

Minulla myös venus ja  aurinko  rapu huoneessa 10.
Ja myös minulla perusturvallisuudessa on ollut paljon tekemistä. Luulen että vaikka huoneen 4 kärjellä on  jousimies ja tyhjä planeetoista - niin  kauris merkki puhuttelee omassa hiljaisuudessa.
Oma aika ja pitkä yöuni ovat tärkeitä.

Itsekin pidän huoneen 4 oppositiota (=huone 10) osaa myös tärkeänä.
Luulisi että  aurinko  rapu :lle huone 4 teemat olisi helppoja - mutta sitten kauriin  kauris  teema tekee raskaat vaatimukset.

Sain myös mielestäni ainakin astrologisesti haastavan lapsen. Eli äitiys on haastava...

Myös "aikajanaa" eteen- ja taaksepäin katsovana...
Uskon että myös vanhempani tuovat "oman lastinsa" kun tulevat vanhoiksi.
Mutta toisaalta sain heiltä hyvän alun omaan elämääni.
Perhe on aina "taakka"...eli alitajunnan mielen huolto on tärkeätä.

Hurjaa kuinka tuo "perheen taakka" periytyy myös eteenpäin.
Siis vaikka vain tälläistä positiivista toisista huolehtimista olisi suvussa paljon....

...Vai onko? Ehkä olen niitä taakan kantajia??
« Viimeksi muokattu: 11.05.2010 13:05:09 kirjoittanut helinä » tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #14 : 11.05.2010 17:16:33 »

Mulla on 4. huoneen kärki  skorpioni. Ja samaisessa huoneessa sijaitsee  kuunsolmupluto. Ja en tiedä vaikuttaako tämä mitenkään; mutta siis  skorpioni lisäksi 4. huoneessa on myös  jousimies (------------:
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: