Äänestys
Kysymys: Mikä on normaali ruumiisi lämpötila ?
Yli        37      astetta - 2 (4%)
Alle      37      astetta - 15 (30%)
Alle      36.5   astetta - 22 (44%)
Alle      36      astetta - 11 (22%)
Äänestäjiä yhteensä: 41

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä on normaali ruumisi lämpötila ?  (Luettu 30304 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ikiaika.
Vieras
« : 25.10.2005 09:22:16 »

Vuoteen 2002 asti minun normaali lämpö oli 36.6 astetta.
2002 minulta saneerattiin amalgami paikat. Jonka jälkeen kroppani normaali lämpötila pikkuhiljaa laski vuodessa 35.6 asteeseen, jossa se on pysynyt sen jälkeen. Cool smitten
Onko Teillä toisilla, mitään havaintoja asiasta? :Smiley
Ja mikä on tämänhetkinen NORMAALI lämpönne  ?? smitten
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 25.10.2005 09:37:52 »

Mielenkiintoinen aihe! En tiedä normalilämpöäni, sillä olen vain perin harvoin mitannut sitä. Luomuperiaatteella meillä mitataan mahdollinen kuumekin käsi otsalle-konstilla. Oikein kuuma otsa: paljon kuumetta, viileä otsa; ei kuumetta. Wink

Mutta Ikiaika tuo on mielenkiintoista, että ruumiinlämpösi on laskenut ja liität sen tehtyyn amalgaamisaneeraukseen. Eli voisi ajatella, että amalgaamipaikoista irronnut elohopea on pitänyt pientä tulehdustilaa elimistössä ja elimistö on sitten tulehduksesta selvitäkseen nostanut ruumiinlämpöä.

Minulle tehtiin amalgaamisaneeraus juuri pari viikkoa sitten. Pitääpä nyt heti täältä töistä kotiin päästyäni mitata lämpö ja tarkkailla sitä tulevina kuukausina. Kerron sitten sinulle joskus kuukausien päästä havaintojani vaikkapa yv:llä.
tallennettu

Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5082


4ever


Profiili
« Vastaus #2 : 25.10.2005 09:42:53 »

Olen kuullut, että korvakuumemittarilla lämpöä mitattaessa saadaan suuremmat arvot kuin digitaalisella.
Tulokseen vaikuttaa myös se, osuuko mittaussäde suoraan tärykalvolle vai ei.
Äsken itselläni oli 36,3.

May, Onnea uusille paikoillesi! Niin ja Ikiajalle myös!
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #3 : 25.10.2005 09:44:28 »

Mielenkiintoinen aihe! En tiedä normalilämpöäni, sillä olen vain perin harvoin mitannut sitä. Luomuperiaatteella meillä mitataan mahdollinen kuumekin käsi otsalle-konstilla. Oikein kuuma otsa: paljon kuumetta, viileä otsa; ei kuumetta. Wink

Mutta Ikiaika tuo on mielenkiintoista, että ruumiinlämpösi on laskenut ja liität sen tehtyyn amalgaamisaneeraukseen. Eli voisi ajatella, että amalgaamipaikoista irronnut elohopea on pitänyt pientä tulehdustilaa elimistössä ja elimistö on sitten tulehduksesta selvitäkseen nostanut ruumiinlämpöä.

Minulle tehtiin amalgaamisaneeraus juuri pari viikkoa sitten. Pitääpä nyt heti täältä töistä kotiin päästyäni mitata lämpö ja tarkkailla sitä tulevina kuukausina. Kerron sitten sinulle joskus kuukausien päästä havaintojani vaikkapa yv:llä.

Joo, liitän sen toistaiseksi amagamiin. Mutta fakta tietoa ei ole. Ehkä tämä kysely, vähän valaisee asiaa. coolsmiley coolsmiley coolsmiley
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #4 : 25.10.2005 09:45:10 »

Noh...ruumis nyt en ihan vielä ole  Wink, mutta minulla on aina ollut suhteellisen alhainen kehon "normaali" lämpötila eli n.35,1-35,5.
Muutenkin verenpaine, hemoglobiini, sydämen lyöntitiheys yms ovat aina olleet alhaisia.

Jotkut sanovat, että tietää pitkää ikää...  Smiley
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #5 : 25.10.2005 09:58:40 »

Vuoteen 2002 asti minun normaali lämpö oli 36.6 astetta.
2002 minulta saneerattiin amalgami paikat. Jonka jälkeen kroppani normaali lämpötila pikkuhiljaa laski vuodessa 35.6 asteeseen, jossa se on pysynyt sen jälkeen. Cool smitten
Onko Teillä toisilla, mitään havaintoja asiasta? :Smiley

Hei Ikiaika Smiley
Mulla on "normaali" kehonlämpö on noin 36,4 - 36,5. Jos se nousee 36,9 tai ylemmäs, elimistö kielii taistelujoukoista, nitistääkseen pöpöläiset knuppel2 police.
Amalgaaneista, en pääse eroon, ainakaan terveyskeskus hammaslääkärin kanssa Undecided.
Kysyin muovipaikkoja purupinnoille. Tohtori tuumas, ettei ne kestä, että amalgaania käytetään vielä koska sen kestävyys on taattu Tongue
No, hän tasoitti etuhampaan, esteettisyyden takia ja sanoi, ettei muovipaikka kestä.
Tästä on muutama vuosi kulunut ja yllätys yllätys: muovipaikka on sulautunut hampaaseen :Smiley, että näin kävi mun Smiley
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #6 : 25.10.2005 10:02:42 »

Sama juttu Stareyes, 36.8ssa asteessa joudun sänkyyn.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #7 : 25.10.2005 10:15:04 »

Oma ruumiinlämpöni on viimeisen mittauksen mukaan normaalitilassa alle 36,5 astetta. Tosin mittauksesta on aikaa jonkin verran  Grin Kun lämpö nousee 37 asteeseen alkaa jo tuntua aika tokkuraiselta, tosin ikilikkuja Oinaana en osaa rauhottua sairastamaan ennen kuin kuume on yli 39 astetta - jos sittenkään!  Cheesy
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #8 : 25.10.2005 10:33:20 »

Sama juttu Stareyes, 36.8ssa asteessa joudun sänkyyn.
Tuosta vielä Ikiaikainen Wink
Mä kuuntelen kehoani tosi tarkkaan, mitä se viestii.
Kun olin lapsi, jouduin menemään kouluun, vaikka nenä vuoti solkenaan ja olo oli kurja Sad. Ei puhettakaan, että olisi saanut pari päivää lepäillä knuppel2->  "kouluun mars  knuppel2"

Silloin päätin, että kun olen aikuinen, niin lepään vaikka mikä olisi, jos tauti jyllää. Ja kun nykyisin vedän-lonkkaa Grin, niin elimistö saa rauhassa toipua.
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Aniara
Vieras
« Vastaus #9 : 25.10.2005 10:36:37 »

Minulla normaali lämpötila on 36.6 - 36.7 astetta. Jos lämpö nousee yli 37, olen ¨todella sairas¨ Wink. Vain harvoin kuume nousee lähelle 38 astetta.

Digitaalimittareilla tulokset ovat mitä sattuu. Lapsille käytetään Mayn mainostamaa kädellä otsasta lämmön mittausta, itseltäni mittaan asteet elohopeamittarilla suusta. Vaikka periaatteessa olotila kyllä kertoo sen, olenko sairas vai en. Wink
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #10 : 25.10.2005 19:55:49 »

Minulla normaalilämpö on myös tuo 36,6-36,7.
Jos on 37 tai yli, niin jo on veto pois..tai ei aivan, sillä tulimerkeille tyypillisesti kohkaan joskus liikaa ja silloin lämpö nousee tuonne 37 tietämille.

Niin, ja minulla on 2 amalgaamipaikkaa. Saneeraisin jos talous sallisi.
tallennettu
Annikki*
Supermoderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 397



Profiili
« Vastaus #11 : 27.10.2005 18:32:48 »

Olipa kummallinen ketju, kun kaikki on noin alilämpöisiä.... Embarrassed

Tai no, itselläni on kohta vuoden ajan ollut lämpö useimmiten 37,2! Vain harvemmin karvan verran alle 37. Mitattu kahdella eri mittarilla, ja suusta ja kainalosta aina samalla tuloksella. Kaipa se jo lasketaan sitten normaaliksi, kun ainakin useita kuukausia on ollut samanlainen.

Oli vain omituista, kun flunssan yhteydessä mittasin ensimmäisen kerran varmaan vuosiin, ja vaikka tauti lähti niin lämpö jäi. Alkuun olin kyllä tosi väsynyt ja nuutunut muutenkin, mutta kaipa tähänkin tottuu. Aiemman elämän perusteella olin oppinut, että kouluun/töihin ei tarvi mennä, jos tuo 37 raja menee rikki ja yleensä flunssassa ei edes mitään kuumetta ollutkaan. Ja nyt sitten jos pari kymmenystä nousee, niin vuoteenomaksi joutuu. Eipä ole kivaa se.

Sen verran stressaavat viime talvi oli, että ajattelin tällä olevan ainakin osasyy. Nyt on paineet vähentyneet, mutta eipä taida olla muutosta. Vaikka eipä todellakaan joka päivä tai viikko tule testattua.
tallennettu
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« Vastaus #12 : 31.10.2005 13:58:20 »

Sama juttu Stareyes, 36.8ssa asteessa joudun sänkyyn.

Huh, vihdoinkin joku muu jolla on sama "ongelma". Ihmiset kun eivät meinaa uskoa että minulla on kuumetta, on kuulemma normaali lämpötila. Yritä sitten selittää että itsellä on normaalisti 35,8-36,6. 36,9 on jo lievää kuumetta minulla. Sad
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #13 : 31.10.2005 14:05:58 »

Sama juttu Stareyes, 36.8ssa asteessa joudun sänkyyn.

Huh, vihdoinkin joku muu jolla on sama "ongelma". Ihmiset kun eivät meinaa uskoa että minulla on kuumetta, on kuulemma normaali lämpötila. Yritä sitten selittää että itsellä on normaalisti 35,8-36,6. 36,9 on jo lievää kuumetta minulla. Sad
En pidä sitä ongelmana, vaan hyvänä asiana. Asiaa enempää nyt kommentoimatta. smitten smitten smitten
tallennettu
manjaana
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 66



Profiili
« Vastaus #14 : 31.10.2005 14:16:29 »

Noh...ruumis nyt en ihan vielä ole  Wink, mutta minulla on aina ollut suhteellisen alhainen kehon "normaali" lämpötila eli n.35,1-35,5.
Muutenkin verenpaine, hemoglobiini, sydämen lyöntitiheys yms ovat aina olleet alhaisia.

Jotkut sanovat, että tietää pitkää ikää...  Smiley

Liittyykö tuo kehon lämpötila noihin muihin? Itsellä on ihan samoin, olen vaan tuota lämpöä aina ihmetellyt Embarrassed

Kiittää Manjis Cheesy
tallennettu

Aurinko härkä
Kuu oinaassa
venus kaloissa
ASC leijona
DC vesimies
MC oinas
Sininen rytminen myrsky
Vesi-Jänis
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: