Äänestys
Kysymys: Mikä on normaali ruumiisi lämpötila ?
Yli        37      astetta - 2 (4%)
Alle      37      astetta - 15 (30%)
Alle      36.5   astetta - 22 (44%)
Alle      36      astetta - 11 (22%)
Äänestäjiä yhteensä: 41

Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä on normaali ruumisi lämpötila ?  (Luettu 30308 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #15 : 31.10.2005 14:31:47 »

Verenpaine kannattaa pitää niin korkealla että ei ala huimaamaan.
Ja tämä ei tarkoita sitä että se olisi liian korkealla.  Wink

nuo toiset on hyvän merkki, kun ovat alhaalla. coolsmiley coolsmiley coolsmiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #16 : 31.10.2005 17:25:40 »

Hmm,
onko se nyt alilämpöisyyttä (kuten joku aiemmin totesi) jos ruumiinlämpöni
on yleensä 35,5 tienoilla? Saattaisi olla myös yhteydessä muuhun pohjoiseen sopeutumaani, eli en rusketu, en hikoile juuri lainkaan eli kuumansieto on huono ja hämäränäkö on erinomainen. Ei täällä pohjoisessa kannata tuhlata kaloreita (80% syömisistämme menee ruuminlämmön ylläpitoon) siihen että hohkaa lämpöä ympäristöön, mieluummin  pidetään se saman tien matalammalla.  Grin

Amalgaamia on kyllä suussa, joten joko se ei nosta ruumiinlämpöäni, tai sitten olisin oikeasti vielä kylmäverisempi... Kuumetta ei ole enää vuosiin ollut, ei edes minun "36,6 on jo kova kuume" mittapuullani. Tämän uskon johtuvan lähinnä siitä, että immuunijärjestelmäni kyykyttää pöpöt ilmankin, sillä enpä ole juuri sairastellutkaan viimeisen 10 vuoden aikana.

Onneksi en ole ollut sellaisessa järjettömässä työpaikassa, jossa on kiinteä "kuumetta pitää olla 37,x ennen kuin saa lähteä kotiin" sääntö. Sellaisia nimittäin on. Takavuosina kun vielä kuume nousi, oli 36,8 minulle jo esimerkiksi todella ökön olon tuottava lämpö ja sillä ei olisi kotia päässyt. Tai sitten olisi pitänyt mittauttaa työpaikan terveydenhoitajalla normaalia lämpöä vaikka viikon verran, jotta olisi nähnyt että lähtökohta on vähän tavallista matalampi.

t. Eklektikko
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #17 : 01.11.2005 11:56:41 »

en hikoile juuri lainkaan eli kuumansieto on huono
 t. Eklektikko

Kaikki muuten hyvin, mutta tämä on juuri se vaarallinen tilanne. Koska sinä et hikoile. Jäävät sinun soluissasi poltetun energian kuonaaineet kroppaasi. Ja ne kulkeutuvat pikkuhiljaa aivoihisi. Ja saat Alzhaimerintaudin, Dementian, tai luukadon. Jonkun niistä, riippuen geneistäsi. Tai kaikki yhdessä.
Ja kun olet siinä tilassa, annetaan sinulle sellainen lokerolaatikko jossa on pilleri, pillerin perään. Avoltaan ne ovat 50-100€/pv. Ja siinä on myös paljon turhia pillereitä, Syystä että arvostelukykysi on kadonnut.
Näin sinusta tulee, lääketeolisuuden huippuasiakas.

Eli ihmisen pitää pystyä hikoilemaan kropan kuona-aineet ulos. Jos ei, rupeaa hän ensin haisemaan pahalle, ja sitten seuraa edellä kertomani. coolsmiley coolsmiley coolsmiley
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #18 : 01.11.2005 13:19:18 »

en hikoile juuri lainkaan eli kuumansieto on huono
 t. Eklektikko
Eli ihmisen pitää pystyä hikoilemaan kropan kuona-aineet ulos. Jos ei, rupeaa hän ensin haisemaan pahalle, ja sitten seuraa edellä kertomani. coolsmiley coolsmiley coolsmiley

Hmm..olisipa mielenkiintoista tietää, miten nämä kehonlämmöt ja muut vastaavat, selitetään ns"hengen anatomiassa", eli mitä ne symboloi ihmisen sisäisestä tilasta? (tunteiden tasolla esim.)

Itse kun olen aina ollut ns.'alilämpöinen' ja nuorena en myöskään hikoillut (katselin vain kun muut posket punakkoina ja hikisinä huohottivat liikunta tunnin jälkeen)  Huh Myös jalat ja kädet olivat aina 'jäätävän kylmät'. Kuitenkin jossain vaiheessa, vaikkain kaikki arvot edelleen ovat säilyneet matalina, tuo "aineenvaihdunta" lähti liikkeelle ja nykyään jopa hikoilen saunassakin. Myös kädet ja jalat ovat lähes aina lämpimät tai jopa kuumat.

Smiley
tallennettu
jam0
Vieras
« Vastaus #19 : 01.11.2005 13:46:27 »

se on vähän alle 37 astetta, se normi lämpö, sitten kun mittari koskee 37 astetta huomaan että nyt ei ole kaikki kondiksessa. Tuolla alussa otettiin esille tuollainen yhtäjaksoinen tulehdustila ihmisessä, epäilen itselläni sellaista. Mitenköhän tuota voisi itse hoitaa, paikalliset legurit ei ole minun suosiossa, enkä minä ole niitten.  buck2
tallennettu
Karoliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57



Profiili
« Vastaus #20 : 01.11.2005 18:14:32 »

Ja mun normaali on se alle kolokytäkuus piste viis. Ja jos on 37 lämpöä, niin kovassa kuumeessa ollaan. Ja mä kun luulin että oon ainoa jolla on tällä tavoin! Meitähän on vaikka kuinka paljon!  Cheesy

T: Karoliina  Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #21 : 01.11.2005 19:30:35 »

Ikiaika kirjoitti:
Kaikki muuten hyvin, mutta tämä on juuri se vaarallinen tilanne. Koska sinä et hikoile. Jäävät sinun soluissasi poltetun energian kuonaaineet kroppaasi.

Jos ihmisruumiin tärkein myrkynpoistojärjestelmä olisi hikoilu, minulla saattaisi ehkä ollakin ongelma. Onnekseni KEUHKOT eli hengitys poistaa kuitenkin noin 70-80% kuona-aineistamme. Ne loput tulevat sitten maksan, munuaisten ja hikoilun kautta.

Tämän vuoksi pinnallinen hengittäminen on vaarallista: Maksa, munuaiset - ja se iho - ylirasittuvat ja myrkkyjä pääsee silti kertymään. Syvähengitys on siis tehokkain keino pitää kroppa puhtaana myrkyistä.

Minä hikoilen ihan riittävästi tänne pohjoiseen ilmastoon, en suinkaan ole täysin hikoilematon - ehkäpä kirjoitukseni oli mahdollista käsittää silläkin tavoin, mutta niin ei ole. Olen vain kylmän ilmaston ihminen geeneiltäni, kestävyys tuplaantuu viileässä ja treenailen mielellän t-paitahihasillani tuollaisessa 5-10 celsiusasteessa. Mutta jos lämpötila menee yli 25 asteen, hikoiluni ei oikein siihen riitä.

t. Eklektikko
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #22 : 01.11.2005 20:02:47 »

Jos ihmisruumiin tärkein myrkynpoistojärjestelmä olisi hikoilu, minulla saattaisi ehkä ollakin ongelma. Onnekseni KEUHKOT eli hengitys poistaa kuitenkin noin 70-80% kuona-aineistamme. Ne loput tulevat sitten maksan, munuaisten ja hikoilun kautta.

t. Eklektikko
Nythän sinä oikein huuhaa jutun päästit. Keuhkojen kautta kuona-aineita ulos, aihan hitto. Keuhkot jotka ovat ihmisen pahimmat saastuttajat, huonon ilman takia.
Maksan ja munuaisten kautta tulee ulos ruuasta tulleet ravinto ylijäämät.

Ja, vain ja ainoastaan, hikoilun kautta tulevat ulos, solujen polttamat kuona-aineet.
Kannataisi mennä opiskelemaan vähän, ennen kuin kirjoittaa läpiä päähänsä. tickedoff tickedoff tickedoff
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #23 : 02.11.2005 15:52:23 »

Tuo arvio 70-80% myrkynpoistosta ei siis ole itse keksimäni, vaan on peräisin yhdestä syvähengitystä käsittelevästä kirjasta, sekä yhdeltä kurssilta jossa sellaista opetettiin.

Valitettavaa, että en muista ko. kirjan nimeä, kun siinä oli ihan agadeeminen lähdeluettelokin. Grin

Kukin meistä uskoo mitä uskoo. Sinä saat vapaasti uskoa, että uloshengitys - siitä siis nimittäin on kyse, ei se sisäänhengitys sitä tietenkään tee - ei poista myrkkyjä elimistöstä.

t. Eklektikko
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5082


4ever


Profiili
« Vastaus #24 : 02.11.2005 17:24:46 »

Itkeminen poistaa myös myrkkyjä - siis kyyneleet!  Cry
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #25 : 02.11.2005 18:56:09 »

Johan nyt myrkyn lykkäs Undecided Undecided Undecided en mä tienytään, että ihmisessä kehityy myrkkyjä tickedoff tickedoff tickedoff
Ilmankos ollaan ympäristölle vaarallisia Shocked Shocked Shocked. Siinä tapauksessa Linkola on oikeassa. angel angel angel
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 03.11.2005 17:51:48 »

Jaa, en tiedä kehitämmekö itse myrkkyjä kovinkaan paljoa, vaikka olen  kuullut väitettävän, että lihatuotteiden nitraatit yhdessä suolistobakteerien kanssa saavat aikaan karsinogeenisiä yhdisteitä.

Minä kyllä tarkoitin ulkoa tulleiden myrkkyjen poistoa noin etupäässä. Helpoin esimerkki tästä on alkoholi: Siihenhän se alkometrin toimintakin perustuu, että kroppa poistaa alkoholia melkoisen tehokkaasti myös hengityksen kautta. Sitten kun Alkoholi on suunnilleen poistunut ja enimmäkseen kai palanut maksassa, niin kroppa alkaa poistaa niitä palamistuotteita, mm. erilaisia aldehydejä. Tämä on se ero tuoreen ja vanhan viinan hajussa ihmisen hengityksessä: Samana iltana haisee viina, seuraavana päivänä ne aldehydit.

t. Eklektikko

P.S. Se mitä se itkeminen eniten poistaa on muuten stressihormoni. Se kun vaikuttaa immuunijärjestelmää heikentävästi, niin kaipa se tavallaan "myrkky" onkin, vaikka on itse tuottamamme hormoni. Jos silmät vuotavat sipulia kuoriessa tai kovassa tuulessa kyynelten mukana ei poistu ko. hormonia, vain "oikeasti" itkiessä sitä poistuu.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2005 18:11:33 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #27 : 03.11.2005 18:24:28 »

No niin Elektikko, mitenkäs nämä sinun tavanomaiset jaarituksesi, liittyvät kropan lämpötiloihin, varsinkin sinun alilämpöisyyteen. coolsmiley coolsmiley coolsmiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #28 : 03.11.2005 18:46:19 »

Tapahtumien kulku nähdäkseni:

1) Minä puhuin ruumiinlämmöstä ja sen yhteydessä hikoiluni vähyydestä
2) Sinä varoittelit, että kun ei hikoile ei poistu myrkkyjä  jne
3) Minä kerroin että 70-80% myrkynpoistosta tapahtuu uloshengityksessä
4) Sinä kiistit asian
5) Minä selvensi
6) Joku muu mainitsi itkemisen myrkynpoistossa
7) Sinä ihmettelit tuottaako ihminen itse myrkkyjä
Cool Minä selvensin lisää ja kommentoin itkemisjuttua

Minusta tämä oli aika lailla selvä esimerkki keskustelusta joka vaeltaa suhteellisen loogista ketjua yhdestä asiasta toiseen sitä sivuavaan asiaan.

Toisaalta on siinä sinun sisälukutaidossasi ennenkin ollut vähän klappia.

t. Eklektikko

P.S. Herregud tätä systeemiä: Numero kahdeksan  ja kaarisulku tuossa listan lopussa muuttuu aurinkolasipäiseksi hymiöksi... automatisoiduilla toiminnoilla on näköjään varjopuolensa. En jaksa korjata kun poistun koneelta ihan justiinsa.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2005 18:48:04 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #29 : 03.11.2005 18:55:21 »

Tapahtumien kulku nähdäkseni:
2) Sinä varoittelit, että kun ei hikoile ei poistu myrkkyjä  jne

Pitäisi lukea se mitä kirjoitetaan, eikä nähdä omia luuloja. idiot2 idiot2 idiot2 en missään ole sanonut että, kun ei hikoile ei poistu myrkkyjä. knuppel2 knuppel2 knuppel2

Vaan sanoin, ei poistu kuonaaineet. Ja ne eivät ole myrkkyjä.
« Viimeksi muokattu: 03.11.2005 18:56:55 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: