Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uskotko kohtaloon?  (Luettu 26075 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #15 : 05.03.2007 17:59:10 »

en nyt tiedä uskonko sinäänsä kohtaloon mutta uskon siihen että tietyt asiat elämässämme on etukäteen kirjoitettu "opittavaksi" ja jotkut asiat tehtäväksi ennen kuin voimme täältä taas siirtyä eteenpäin kohti suurempaa värähtelytajuutta.

se miten elämme elämäämme niin on kiinni vaan meistä itsestämme ja omista valinnoistamme joihin voimme aina vaikuttaa joka päiväisellä käytöksellämme ja tekemisellämme.

jokaisella teollamme tässä maailmassa on kaksi puolta joista itse valitsemme toisen kuljettavaksemme...voiko tätä siis sanoa kohtaloksi?minä ainakin ymmärtäisin kohtalon sanana pikemminkin hyvin muuttumattomaksi asiaksi johon et voi itse vaikuttaa siispä itse en varmaan sitten ihan usko koska uskon että elämässämme teemme koko ajan valintoja (jopa sellaisia jotka eivät olisi edes kovin tietoisia)jotka saattavat vaikuttaa elämäämme vielä pitkän aikaa ja jonka kanssa on silloin elettävä.silti voimme aina laajentaa näkökantojamme ja muuttaa asenteitamme asioita kohtaan joka aina silloin väistämättä muuttaa elämäämme.

mutta toisaalta jos kohtaloaan voi muuttaa ihan vapaasti itselle sopivaksi niin silloin siihen varmasti uskon.

no mutta onkohan se kohtaloa että mie aina selitän nämä asiat jotenkin kauhean vaikeasti... Cheesy Wink
tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #16 : 05.03.2007 19:04:16 »

Mitä valintoihin tulee, niin olen huomannut, että tietyt valinnat laukaisevat nopean ja dramaattisen tapahtumaketjun ja tässä on voimakkaasti kohtalonomaisuuden tuntu. Toisenlainen valinta johtaa "kivireen vetoon".

Itse ainakin kuulin vahvasti kohtalon siipien havinaa v. 1999-2000, jolloin minusta, rationaalisesta tiedenaisesta ja skeptikosta tuli kertarysäyksellä mystikko. Tapahtumaketjun laukaisi se, että lähdin etsimään elämääni todellista rakkautta. Ja sitä todella löysin, tosin täysin eri tavalla kuin alunperin kuvittelin.

Nykyisin olen jo aika taitava aistimaan, milloin alkaa ns. kohtalonomainen tapahtumaketju. Yleensä nämä liittyvät erinäisten ihmisten tapaamisiin ja mahdollisesti karmaan tai tehtäväkumppanuuteen. Näissä minä vain nöyrästi katson, mikä on homman nimi. En yritä kauheasti vastustella, vaikka toisinaan mieli tekee. Ainahan nämä tapaamiset ja kohtaamiset eivät ole pelkästään miellyttäviä.

Sama asia voi tietysti koskea esim. uravalintoja. Joskus ura tai työ suorastaan löytää tekijänsä eikä toisinpäin. Jossain tietyssä polussa on vain voimakkaammin imua kuin jossain toisessa. On myös tapahtumia, joille ei kerta kaikkiaan voi mitään ja niistä tulee osa elämää ja ihmisen kohtaloa.

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Valo
Vieras
« Vastaus #17 : 05.03.2007 19:05:38 »

Sydän kompassina löydän kauneimman reitin, sillä mikä voisi viedä hahmottelemallani polulla paremmin valossa kuin com-passion? Luulen olevani kohtaloni ruorissa, uskon siihen.
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #18 : 05.03.2007 22:39:53 »

niin. minä kait voisin kompata kaikkia vastanneita. Hahmottelen kuitenkin oman vastauksen.

Uskon että on olemassa kohtalon suuret linjat. Eli jotta elämänpolun ympäristö täyttyy tulee ihminen kohtaamaan ne asiat joita hän ennen syntymäänsä on päättänyt kohdata. Tämän lisäksi on kaikenlaisia omaan valintaan perustuvia asioita, kivoja ja tylsiä jotka valitaan kullakin hetkellä ja intuitiota kuunnellen. Eli on välttämättömiä asioita joihin itse ei voi vaikuttaa - ja on asioita, joihin voi itse vaikuttaa.
tallennettu
BlueRose
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 348


I Love Yuo Mom


Profiili
« Vastaus #19 : 06.03.2007 00:56:19 »

Uskon kohtaloon, koska olen sen kokenut smitten kaikella on tarkoituksensa ja aikansa, siihen täytyy luottaa. Ilman uskoa ei ole kohtaloa.
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #20 : 06.03.2007 09:55:16 »



Uskon.

Elämässä tapahtuu niin paljon sellaista,
mitä ei ole itse "suunitellut"  tapahtuvaksi.
Kohtalon polkua voi yrittää kiertää omilla elämän valinnoillaan, muttei väistää kokonaan.

 Cool


tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #21 : 06.03.2007 10:33:43 »

Uskon ja en.
Uskon siihen, että en voi muuttaa tiettyjä asioita elämässäni, kuten sitä mihin olen syntynyt ja kelle ja kaikkea mikä siitä kumpuaa.
Se taas, että elämäni tapahtumat olisi jotenkin ennalta määrätty tai suunnattu onkin jo toinen juttu.
Olen huomannut, että silloin kun haluaa tietyllä tavalla paeta vastuutaan jostain, voi helposti asian kuitata "kohtalon omaiseksi" ja toisaalta, jos haluaa jostain "grediittiä" itselleen, sitä voi silloin ajatella, että on itse valinnut ja toiminut ansiokkaasti itse.  buck2 Yritän olla ainakin moiseen sortumatta.

Sitä kun on kaikenmoista kokenut, on moni rakennelma ropissut alas ja tuo "kohtalo" on tietyllä tapaa siirtynyt aina jonnekin kauemmas. Määrittelemättömämmäksi. Joksikin, mihin ei ihmisellä ole kosketusta. Toisaalta niin pitkälle kuin itse voi vaikuttaa elämässään, niin pitkälle mikään ei ole "kohtalon" käsissä. Niitä rajoja voi vain aina koetella itsellään.

Monet "kohtalonomaisilta" tuntuvat tapahtumat, ovat auenneet joskus jälkikäteenkin ihan eri tavalla, kun on kokenut elämää ja sen eri syvyyksiä lisää. Mitä enemmän tiedostaa omaa kerroksellisuuttaan, sen enemmän siirtyy vastuu itselle omasta elämästä.
Ja toisaalta samalla, sen kauemmas kätkeytyy salaperäisyyden verhon taa, itse kohtalo.

Jos miettii astrologiaa, niin se herättää monenmoisia ajatuksia. Astrologia sinällään perustuu hyvin johdonmukaisesti todellisuuteen. Taivaankappaleet, aika, paikka yms ovat asioita, jotka meihin vaikuttaa, halusimmepa sitä tai emme. Toisaalta sitten taas tulkinnat taivaankappaleiden asennoista yms, ovat aina ihmisen tekemiä ja hyvin suppeita.

Siihen en usko, että elämä on koulu tai oppitunti. Se on tietysti eräänlainen näkökanta elämään ja tuo siihen sellaista katsantokantaa, ettei voi tarkastella itseään itsen ulkopuolelta. Mutta tässä hetkessä elettyä elämää ei voi tarkastella ulkopuolelta, sillä silloin ei ole tässä ja nyt.

(eilen tuli mielenkiintoinen ohjelma yle2:lta munkista, joka eli ensin 16 vuotta munkkina, sitten kokeili "tavallista" elämää 4vuotta ja palasi jälleen munkiksi)

Kohtalo on uskomuksissa käsitys, jonka mukaan asiat ovat tavalla tai toisella ennalta määräytyneet. Usko jonkinlaiseen kohtaloon kuuluu valtaosaan uskonnoista, ja jopa monille uskontokuntiin kuulumattomille. Joskus kohtalon vastavoimana pidetään vapaata tahtoa. Kohtalouskoa kutsutaan fatalismiksi.

Jotkut ajattelevat, että kohtalo tarkoittaa sitä, että ihminen toimii mekanistisesti syyn ja seurauksen lakien mukaan kuin kone, ja siksi seuraa ennalta määräytynyttä maailmanviivaa. Toisille kohtalon aikaansaa henkiolento, joka pyrkii tuottamaan ihmiselle tai asialle haluamansa kaltaisen tapahtumahistorian, vaikka tämä haluaisi muuta.

Ihmisen kohtalo saattaa joidenkin mielestä määräytyä esimerkiksi syntymähetkellä, toisten mukaan se on määräytynyt jo maailman syntyessä. Voidaan ajatella että on olemassa yksilön kohtalo, mutta myös suurempia, kuten kansakuntien tai maailman kohtaloita, joihin yksilön kohtalo nivoutuu.

Kohtalo saattaa olla täysin orjuuttava, johonkin suuntaan vetävä, tai jotain siltä väliltä. Joidenkin mukaan kohtalo toimii aina samalla tavalla, esimerkiksi huono-onniseksi syntynyt kokee aina huonoa onnea. Toisten mukaan kohtalo taas vaihtelee.

Ihmisen tai asian loppua tai huonoa onnea sanotaan myös sen kohtaloksi.

Ennustaminen perustuu siihen uskomukseen, että asioilla on jonkinlainen ennalta määräytynyt tulevaisuus, eli siis kohtalo.


http://fi.wikipedia.org/wiki/Kohtalo





tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #22 : 06.03.2007 10:49:30 »



                           coolsmiley

       Kohtalo = sielunsuunnitelma, joka onkuin VARJO, mutta etupuolellamme, jota kohti kokoajan kuljemme yrittäen täyttää se.


                             smitten
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
AUTTAJA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 641


Miksi ihmiset ovat niin kiireisiä, minne = kiirus?


Profiili WWW
« Vastaus #23 : 06.03.2007 22:53:04 »

Meidät = ohjelmoitu - valitut kuin Jeesus - muut kuin
Maria.... angel smitten skorpioni
tallennettu

Ikuisesti kun elämme - Miksi murehdimme?
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #24 : 07.03.2007 02:24:36 »

Kyllä meitä jokaista varten jonkinlainen "korkeampi suunnitelma". Siihen olemme itsekin olleet vaikuttamassa/valitsemassa. Kuitenkin, lyhyesti sanottuna: uskonsmitten angel
tallennettu
Unisee
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #25 : 20.04.2010 23:29:19 »

Kyllä kohtaloa on. Se vain usein on pilvien sumuisten peitossa, eikä sitä voi helposti havaita. Kohtalo on kuin labyrintti, solmukohtia on. On vain etsittävä ja etsittävä ja tunteita tutkiskeltava.
tallennettu

Jos epävarma olet
tunteitasi tutkiskele
jos mietteitä laskettelet
pohtiva oleskele.
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #26 : 01.05.2010 16:43:57 »



                              coolsmiley

            Meillä on valinnan vapaus, ja vaihtoehtoja, runsaastikin.

              Jälki jonka jätämme saattaa olla melkoista siksakkia.

                Tarkoitus on kuitenkin päästä perille. Toivottavasti

                       ilman suurempia harhailuja menneissä

                                energioissamme.


                                           smitten

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #27 : 02.05.2010 17:56:16 »

Olen pohdiskellut pitkään kohtalon olemusta ja tähän mennessä olen onnistunut väsäämään yhden teorian. Kohtalo ei ole tähtiin tai Jumalan muistivihkoon kirjoitettu, mutta asiat tuppaavat toimimaan tietyn logiikan mukaan, jos niitä ei tietoisesti muuteta. Kyse on siis logiikasta ja todennäköisyyksistä. Ihminen, joka ei ole itseohjautuva, toimii oman käytöksensä logiikan ohjauksessa.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #28 : 03.05.2010 21:20:38 »



                                              coolsmiley

                    Just joo, logistiikka on päivän trendi, kun liikutellaan TAVAROITA.

                     Sielua kuljettaa erillaiset virtaukset kautta aikojen.  knuppel2


                                                  smitten

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #29 : 03.05.2010 22:36:50 »

Tarkoitan logiikalla piintyneitä käytös- ja ajatusmalleja, ja sitä, mihin ne johtavat ajan kuluessa. Oletko huomannut, kuinka ihmiset usein elämässään toteuttavat jotain arkkityyyppiä ja kuinka usein kuulee erittäin samanlaisia tarinoita eri ihmisiltä? Se on tosiaan asian luonnollinen laita, jonka voi muuttaa tiedostamalla toimintaansa.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: