Äänestys
Kysymys: Kuinka hullu olet?
pelkään usein sekoavani lopullisesti
tunnen olevani "keskivertoihmistä" hullumpi
olen suhteellisen tasapainoinen, joskus mieliala heilahtelee rajustikin
en tunne ikinä itseäni hulluksi, mutta olen hyvin lievästi ailahtelevainen
olen järkevä ja tasainen luonne

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hulluudesta  (Luettu 34527 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #15 : 09.02.2006 20:36:53 »

uglystupid2
          Mielestäni hulluus toimii oikein hyvin silloin, kun puhutaan

          luovasta hulluudesta. Normaalit rajat ( mitä lienee ) on silloin

          ylitetty ja on syntynyt jotain erillaista, mitä ei tasasen taa-

          pertamisen taulukkoa seuratessa olisi saavutettu. Ei niin..

H U L L U  J A    L U O  M A A N ,  tosin  insinöörejäkin  tarvitaan . . .
                        2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
remppa11
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165



Profiili
« Vastaus #16 : 10.02.2006 09:11:19 »

Olen sitä mieltä että HULLU saa olla muttei TYHMÄ  2funny
Lievän asteinen hulluus helpottaa elämän kolhuissa,voi laittaa asioita joita sattuu ns.hulluuden piikkiin,ja taas,menee kuin ennenkin Cheesy
tallennettu

Elämässä on oltava suolaa ja sokeria ei se muutes pelaa!

Nouseva vaaka,aurinko kasosissa,kuu härässä,merkurius härässä.venus ravussa.mars härässä
marzukka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 125


Jos en hyväksyisi itseäni tälläisenä-en olisi mtn!


Profiili
« Vastaus #17 : 10.02.2006 12:10:21 »

Olen hivenen hullumpi kuin muut...
Minä sanoin vähän aikaa sitten lääkärilleni että eikös se ole parempi olla vähän hullu kuin ihan tyhmä...kyllä se katto mua aika pitkään... Grin
Iteppä kysyi pelkäänkö että tulen hulluksi...heh  Cheesy

Ja siis tämä oli sairaalassa psykiatrisella osastolla...joten muthan voi ja saa luokitella mieleltään sairaaksi. Parempi se mulle niin on ku olla jotain muuta. Eikö tarkoitus ole vain olla tyytyväinen itseensä ja tulla toimeen itsensä kanssa? Noin niiku pääasiallisesti? (toiv. kukaan ei ymmärtänyt tätä lausetta väärin...hmmm...en ihmetttelisi... buck2 )

Jos ei hyväksy itseään kaikkine vikoineen (kaikkine päävikasuuksineen  idiot2 ) niin eihän silloin voi olla oma itsensä?vai?
tallennettu

Nouseva Rapu                   chiron-härkä-h.12
Aurinko Skorpioni
Kuu Kauriissa
Merkurius Skorpionissa
Venus Jousimiehessä
Mars Kauriissa
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #18 : 10.02.2006 14:24:39 »

Veteen piirretty viiva..

Jos joitain filosofisia ajatuksia olisi esitetty väärään aikaan
ja väärässä paikassa. Meidän suurimmat
sivistyksen sipulit olisivat varmaan kaikki päätyneet lataamoon...
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Ozzette
Vieras
« Vastaus #19 : 10.02.2006 14:46:29 »

Minä sanoin vähän aikaa sitten lääkärilleni että eikös se ole parempi olla vähän hullu kuin ihan tyhmä

Ja siis tämä oli sairaalassa psykiatrisella osastolla...joten muthan voi ja saa luokitella mieleltään sairaaksi.

Jos ei hyväksy itseään kaikkine vikoineen (kaikkine päävikasuuksineen  idiot2 ) niin eihän silloin voi olla oma itsensä?vai?
Hyvin samankaltaiset ajatukset on asiasta minullakin. Ja tullut itsellänikin koluttua sekä suljettu psykiatrinen laitoshoito, että avopuoli ym. terapiat. Että, KYLLÄ siinä mielessä olen "hullu".  smitten
tallennettu
Nefertari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #20 : 10.02.2006 15:19:22 »

juu meikä on kans sitä mieltä, että on oma ongelma jos muita menee hulluks leimaamaan. Hyvin usein käy niin, että masentuneita, maanis-depressiivisiä leimataan hulluksi. Ja jos joku minua luulee hulluksi, se on sen murhe! Mutta toisaalta, MIKÄ ON NORMAALIA sitten, jos hullullakin on ailahteleva raja...  Shocked
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
Mirjam
Vieras
« Vastaus #21 : 10.02.2006 16:11:57 »

Ajatuksia...jostain.... :Smiley


""Ihminen ei enää uskalla päästää totutuista tavoistaan irti, enää ei juhlita humalaisina hedelmällisyyttä tanssien ja huutaen. Kännissä kyllä edelleen heilutaan ja toilaillaan, mutta touhulla ei ole merkitystä. Nykypäivän ihminen ei uskalla kokeilla, miltä tuntuu olla hullu. Ja mitä muuta on hulluus kuin käyttäytymistä, jota muut eivät uskalla kokeilla? Me rankaisemme näitä hulluja työntämällä heidät yhteiskunnan ulkopuolelle, synkkiin luoliin, ja silti heidän olemassaolonsa jää nakertamaan takaraivoomme. Mielipuolet ovat vaarallisia ja arvaamattomia, heidät on hiljennettävä, erotettava laumasta. Ja me työnnämme ne ihmiset, joiden ajatuksia emme käsitä, mahdollisimman kauas itsestämme, erämaahan, yksin. Me emme hyväksy heitä maailmaamme, sillä he hajottavat maailmankuvamme, sotkevat täydelliset suunnitelmamme ja aiheuttavat epävarmuutta elämäämme."""

© Ytimennävertäjät
tekstin kirjoitti Usva
http://www.kolumbus.fi/sagafre/Faunit.html
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #22 : 10.02.2006 16:21:40 »

Kahelit ei koe olevansa vastuussa tekemisistään.


Tuo ei kyllä ole totta, ainakaan minun kohdallani ! Koen olevani täysin ns. samalla viivalla tässä suhteessa kaikkien muiden kanssa, eli aivan yhtä vastuussa tekemisistäni/tekemättä jättämisistäni, kuin kuka tahansa muukin. Enkä yritä verhota/puolustella kaikkea sairauteni piikkiin. Lääkityksellä ja terapialla olen ihan kunnossa.  smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #23 : 10.02.2006 17:07:21 »

Jos hulluus on synonyymi sairaudelle, niin johan on outoa... idiot2

Mielenalueen sairaudet ei ole sen kummempia kuin syöpä, päänsärky, nivelvaivat tai mikään muukaan fyysinen sairaus..

Jos emme yhdistä päänsärkyäkään hulluuteen, niin miksi mitään muutakaan sairautta....

Hulluus on ihan jotain muuta...mihin olemmekaan tarvinneet tuota sanaa..... idiot2

Pieni sanaleikki;  Wink
mielisairas/hullu=insane
sane= tervejärkinen, täysijärkinen
in=-ssa, keskelle, keskellä

eli insane=tervejärkisyydessä tai täysjärkisyyden keskellä

kaksijakoisen mielen 'huumaa' parahimmillaan... Wink
Tässäkin...

"sen saat, mistä luovut"
"sen mitä et itsessäsi tiedosta, näet sen mielesi kautta ulkopuolellasi"  jne,

Cheesy
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #24 : 10.02.2006 17:28:03 »

Noh, päänuppi ja aivot melko hankala tutkimusalue... Olisipa se mahdollista, että nekin voisi korvata/vaihtaa... Niin nyt vain valitettavasti ei ole. Kyllä henk.koht. olisin vaikka päänuppinikin vaihtanut, jos se olisi mahdollista...  Wink Jos ITSE todella HAKEE ja HALUAA apua, sitä kyllä löytyy ! Ammatti-ihmisiä on pilvin pimein, sekä erilaisia hoitoja/hoitopaikkoja. Nykyajan hoidot ja lääkitykset erittäin turvallisia ja hyviä. Nimim. KOKEMUKSESSA löytyy...  Wink Ja hankalissa tapauksissa tulee kyseeseen myös ns. pakkohoito. Eli ihminen itse, ammattiauttajat/terapia, läheiset, ystävät & lääkitys voivat joko KOKONAAN parantaa nupin, taikka AINAKIN saada ihminen elämään MAHDOLLISIMMAN mielekästä ja hyvää elämää, sairaudesta huolimatta. Minä ainakin rakastan ja elän elämääni ihan täysillä, vaikka sairauksia onkin !!  smitten Enkä käytä virheellistä ja osin loukkaavaakin sanontaa HULLU, vaan esim. mielenterveysongelmainen, psyykenongelmainen (omalla kohdallani maanis-depressiivinen) tms. Olen itse erittäin suvaitsevainen ollut aina, joten sitäpä kai siksikin odotan myös muilta... Minä en ainakaan kulje ympäriinsä tokkurassa tai silmät kiiluen ja kirves heiluen, koska HOIDAN/HOIDATAN itseäni ! Sitäpaitsi suurin osa mielenterveysongelmaisista on vaarallinen ainoastaan ITSELLEEN. Riippuen paljolti sairaudesta ja miten vakavasti on sairastunut. Ei meidän kutsumamme ns. "hulluus" KAIKISTA tee jotain kirves-murhaajaa tms. Mielenterveyskin on hyvin monitahoinen asia ja kyllähän tietysti silläkin saralla aina parannettavaa löytyy. Ennenkaikkea siinä, että JOKAINEN, joka apua tarvitsee ja hakee, myöskin sitä SAA !! Heh, joskus muinoin minutkin olisi jo kivitetty kuoliaaksi, poltettu roviolla tai muuta vastaavaa...   smitten  Cheesy  angel  angel
« Viimeksi muokattu: 10.02.2006 18:05:18 kirjoittanut Ozzette » tallennettu
Nefertari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #25 : 10.02.2006 17:40:49 »

Juu on olemassa sairauksia, päässä, joita ei saa parannettua. Mutta se ei tarkoita että ihminen on pahassa mielessä hullu tai mielipuoli! knuppel2 On olemassa ihmisiä, jotka tietävät olevansa sairaita, mutta minkäs he sille voivat ja elävät sen mukaan. Toisinaan voi pulpahtaa itse kullakin pahoja viboja pintaan, mutta ehkä se on jo leimaamista sanoa maanis-depressiivistä yms. sairauden omaavaa hulluksi.

Jaottelisin hullun ja mielipuolen kahteen eri kategoriaan. Ihan niinkuin Mi-Olea mainitsi, hullu ei välttämättä ole se joka aiheuttaa pahaa vaan elää vapaasti ja elää hetkessä ties miten sattuu, mutta kuitenkin niin ettei siitä välttämättä koidu kuin korkeintaan mielenpahaa muille. Kun taas mielipuoleksi miellän juuri jonkun kansan murhaajan jne. Eikö näin? Se on se HULLU pahassa mielessä.

Mutta kuten jo aiemminkin saatoin mainita, kantsis varmaan jokaisen harkita silti milloin ketäkin haukkuu hulluksi. Sillä kun on niin monta merkitystä ihmiskohtaisesti. Ja ennen kaikkea, EI SAA LEIMATA AUTOMAATTISESTI IHMISTÄ SAIRAUDEN TAKIA. tickedoff
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
Psychedelist
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Liskot Kiskot


Profiili
« Vastaus #26 : 13.02.2006 23:46:42 »

Sairastuin puoli vuotta sitten psykoosiin, syynä olivat psykedeelit ja vuoden jatkunut itsesuggestiointi. Satutin ihmisiä katseella, tv-lähetykset oli tarkoitettu minun silmilleni, näin auroja, Sain sateen ropisemaan tai auringon porottamaan, kuulin vuoropuheluita ja vihaisia naapureita seinän läpi, vesi totteli minun käskyjäni, eläimet puhuttelivat, tunsin muiden tunteet ja ajatukset, sain huimia pyhän geometrian oivalluksia, yhdistyin luojaan öisin, saatoin olla meditatiivisessa tilassa monta tuntia.

Synkronismia oli kaikessa mitä näki ja kuuli. Koko pari kuukautta kestävän tripin ajan hain yötä päivää elämän henkisiä lakeja ja salaisuuksia kaikesta tekemisestä. En nukkunut viikkoihin ollenkaan.

Jossain vaiheessa sain tavarat katoamaan ja ilmentymään uuteen paikkaan. Kehittelin jo hienon teorian siitä, kuinka omissa ajatuksissa on voimaa, ja psytyy tekemään kaiken mihin vain uskoo. Kaiken maailman Kryonit ja valonsoturi-kanavoinnit luettua olin yhä varmempi että näinhän ihmismieli toimii.

Saatoin aamulla lähteä rantaan piirtelemään hiekkaan symboleja ja tietoa eläimille, illemmalla sitten ihmisten ilmoille vain tarkkailemaan ihmismieltä ja sen käytöstä eri tilanteissa. Viimeisenä tempauksena vapaalla jalalla lähdin sitten ulos voittamaan pelkoja. Hyppelin alasti kaduilla siis  Cheesy Sittenhän sitä lähettiin poliisien avustuksella osastolle, 4 vuorokautta eristyksessä ja yksi vuorokausi lepositeissä. Viikon parin päästä olin kuitenkin parantunut.

Suggestoinnilla saa ihmeitä aikaan, jokainenhan luo oman todellisuutensa. Kaikkien pää ei näköjään kestä liian paljon tarinoita henkimaailman ilmiöistä.
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #27 : 13.02.2006 23:52:29 »

Syynä olivat mitkä? .. psykedeelit?
Tarkoitatko hallusinogeenejä?
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #28 : 14.02.2006 00:00:38 »





Suggestoinnilla saa ihmeitä aikaan, jokainenhan luo oman todellisuutensa. Kaikkien pää ei näköjään kestä liian paljon tarinoita henkimaailman ilmiöistä.
Jaahas... Hmmm... Suggestoisinko tässä siis oman tämänhetkisen depressioni pois ja tuhansia euroja tilille ja ruokaa ja uuden työpaikan yms.yms. OK !!  uglystupid2 Kaipa olin kaikesta huolimatta "liian" iloinen ja positiivinen pitkään...? JAKSOIN USKOA,TOIVOA yms. ! Argh !  tickedoff Nyt on energiat lopussa ja depressio painaa... Nousen taas, kun aika on...
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #29 : 14.02.2006 00:57:10 »


Suggestoinnilla saa ihmeitä aikaan, jokainenhan luo oman todellisuutensa.

 uglystupid2   Hullu ehkä,,, jos joku sanoo.. coolsmiley ( en minä )

               Viisas mielestään ja kaikenaikaa,,, huomatkaa tämä !!!

           Miten`olis tuo tuttu ATLANTIS, jossa jos minkälaista iloa  on

        harjoiteltu ( kuulemma )...  JA siitä olemme saaneet kaiken kar-

     vaisia rasitteita, tälle loivalle alamäkimatkallemme kohti

T U L E V A I S U U T T A    Embarrassed  Embarrassed  Embarrassed  Embarrassed     crazy2   angel
                             2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: