Sivuja: [1] 2 3 ... 65
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vuosi 2012: Mitä tapahtuu?  (Luettu 629337 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
pikkuveli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77


Silmät ovat sielun peili. Mulle ne on vain silmät!


Profiili
« : 24.10.2005 19:16:12 »

Tervehdys Kaikille MAYA-kulttuurista kiinnostuneille!

 Smiley

Ajattelin alottaa uuden keskustelupalstan Maya-kalenterista ja tuosta tarunhohtoisesta vuodesta 2012 kun Baktuni päättyy.

Eli täälä voitte keskustella ja heittää arvailujanne aiheesta. Aikaa on vielä noin seitsemisen vuotta!  laugh

Tai jos joukossamme on todellisia asiantuntijoita niin tulkaa esiin pimeästä ja valaiskaa tietämätöntä. Mua ja varmasti muitakin aihe kiinnostaa, koska aina kuulee kuinka tarkka MAYOJEN luoma kalenteri on.

SININEN YLIÄÄNI MYRSKY jää odottelemaan...

 smiley6600
tallennettu

-ignorents are the blessed ones...

SO WATTA FUCK ARE WE THEN!?

 aurinko + merkurius kaksosetaskendentti neitsytkuu oinasvenus + mars harka
pikkuveli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77


Silmät ovat sielun peili. Mulle ne on vain silmät!


Profiili
« Vastaus #1 : 25.10.2005 01:18:26 »

Hei Innali!

 Smiley

Ja vielä Sininen Myrsky! Voi ku tietäis enemmän tuosta Maya-kulttuurista ja heidän uskomuksistaan. Vaan ku on täytyny valita tuo jo tutumpi astrologia. No ehkäpä siihen tulee korjaus.

Mua kiinnostaa, oletko sinä paljonkin tutustunut Mayoihin? Tälleen taviksena on vaikea erottaa asiantuntijat vähän aiheeseen tutustuneista.  Wink
Esim. en tiedä oikeastaan mitään Mayojen kalenteriin liittyvästä logiikasta tai siinä käytetyistä termeistä, Myrskyistä tai muista. Mutta kuulostaa juuri sellaisilta taikauskoisilta termeiltä mitä siihen maailman aikaan voisi kuvitella itsekin käyttäneensä jos ois eläny suhteellisen eristäytyneessä yhteiskunnassa.

 Smiley

Itse olen kiertänyt suomessa muutamat Maya- ja Inkanäyttelyt, ja tietysti nähny teeveestä ohjelmia heidän kulttuureidensa saavutuksista. Oon aina haaveillut lähteväni kiertämään Väli- ja Etelä-Amerikkaa ja aistia se ilmapiiri mikä jo niistä kaikista noihin paikkoihin liittyvistä kuvistakin välittyy. Niin ja olinhan mä kerran jollain "Vaihtoehtoiset elämänkatsomukset"-messuillakin seuraamassa luentoa Mayojen kulttuurista. Se oli tosi mielenkiintoista, vaikka osa siitä kyllä on jo unohtunu ja osa meni vaan muuten ohi kun esitelmöitsijä oli ulkomaalainen ja jutteli englanniksi. Mutta erään mielenkiintoisen seikan muistan elävästi. Hän mainitsi kirjoitustaidon syntyhetkistä maapallolla tapahtuneen suhteellisen samoihin aikoihin eri kulttuureissa ympäri maapalloa, vaikka sen ajan ihmiset eivät varmastikaan olleet fyysisesti missään tekemisissä keskenään. Tätä jäin pohtimaan ja ihmettelemään suunnattomasti. Niin, eikä tämä muuten ollut mikään ainutkertainen esimerkki. Sitten oli joku ajankohta jolloin kaikki viikingit olivat liikekannalla jostain näin jälkikäteen tuntemattomasta syystä. No, eipä siinä tullut muuta mieleen kun että jokin kollektiivinen juttu täytyy olla näiden sattumien takana tai energiat jotka koskettavat ja saavuttavat jokaisen maankolkan. Ite kehitin teorian että kaikki sama tieto ja taito löytyy meistä kaikista ihmisistä, mutta se on jotenkin lukittuna meidän aivoihin? Sitten kun aika on otollinen ja energiat oikeanlaiset alkaa ihmisissä muutos. Aivan kuin jokin käynnistäisi ohjelman tietokoneessa, tai jotain.

Tuohon vuoteen 2012 liittyen näin tässä taannoin televisiosta tieteisohjelman maan magneettikentän muuttumisesta. Kuinka maan magneettikentän napaisuus on vaihdellut historian aikana. Ja ilmeisesti juuri nyt eläisimme muutosta edeltäviä hetkiä. Tai oikeastaan muutos on jo alkanut, mutta napaisuuden vaihtuminen vielä kestäisi vuosia. Tiedä häntä, mutta pirun kiinnostavaa silti. Aivonystyröitä syyhyttää kuin pienellä lapsella käsiä karkkikaupassa.

 laugh
« Viimeksi muokattu: 25.10.2005 23:26:01 kirjoittanut pikkuveli » tallennettu

-ignorents are the blessed ones...

SO WATTA FUCK ARE WE THEN!?

 aurinko + merkurius kaksosetaskendentti neitsytkuu oinasvenus + mars harka
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 25.10.2005 13:55:37 »

Drunvalo Melchizedekin klassikkokirjat "Elämän kukan salaisuus 1 ja 2" kertovat hyvin yksityiskohtaisesti oman näkemyksensä vuoden 2012 tapahtumista. Kyseessä on kirjojen mukaan ihmiskunnan ulottuvuuden vaihto ja näin uskon itsekin tapahtuvan. Räjähdysmäisesti lisääntyvä kiinnostus rajatietoa, astrologiaa, vaihtoehtohoitoja jne. kohtaan näyttääkin ihmiskunnan kehittyvän huimaa vauhtia kohti muutosta ja askeleen ottamista. Maailmanloppuakin on vuodelle 2012 ennusteltu, mutta omasta mielestäni se on väärä sana, joka heijastelee omaa historiaamme, toisin sanoen peilaamme tulevia tapahtumia negatiivisen merkityksen historiassa saaneella käsitteellä. Itse odotan vuoden 2012 tapahtumia luottavaisella mielellä.
tallennettu

pikkuveli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77


Silmät ovat sielun peili. Mulle ne on vain silmät!


Profiili
« Vastaus #3 : 25.10.2005 15:17:22 »

smitten (ite oot ihana  Smiley)

Ja kiitos linkeistä! En ole ennen tutustunut, mutta juuri aloitin. Ja nyt alkaa asiat huomattavasti selkiytymään. Kun logiikka löytyy, alkaa putkiaivossa synapsit toimia.  laugh

Nähtäväksi jää onko astrologian tuntemuksesta hyötyä vai haittaa Maya-vastaavan sisäistämisessä.

Vähän toi Myrskyn ja taivasklaanin tilitys menee vielä ohi. En ole vielä tarpeeks "huru" ymmärtääkseni kaikkea.  laugh Mutta kuinka MAY asian esitti, on maailmassa henkinen ymmärtämys lisääntynyt ja kasvaa yhä. Toivoa vain sopii että se tuo lohtua ja helpotusta yli valtakunnan- ja kulttuurirajojen katsomatta sosiaalista asemaa...

 Undecided

PS. Maailmanlopun ennustuksia on nähty ennenkin, ja koskaan ne eivät ole toteutuneet. Toisaalta ihminen käsittää usein asiat niin kovin lopullisina, peruuttamattomina ja kirjaimellisesti. Voihan asian nähdä sitenkin että ajankohta tulee olemaan tämän aikakauden loppu ja toisen alku.

 Smiley
tallennettu

-ignorents are the blessed ones...

SO WATTA FUCK ARE WE THEN!?

 aurinko + merkurius kaksosetaskendentti neitsytkuu oinasvenus + mars harka
Mama
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #4 : 25.10.2005 17:26:18 »

Moikka!

Yksi ylitse muiden on kirja "Mayojen perintö : tie yli teknologian ja tieteen rajojen" , kirjoittanut Argüelles, José.

Josélla näyttäisi olevan nettisivutkin
http://www.earthportals.com/Portal_Messenger/arguelles.html

Kirja on kyllä tosi huippu, joten lukekaa lukekaa ! Cheesy
tallennettu
ishtar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45

every man, and every woman, is a star.


Profiili
« Vastaus #5 : 25.10.2005 18:19:31 »

...sivustoista puheen ollen; sitten on olemassa sellasia englanninkielisiä  kuten


www.astrodreamadvisor.com

ja

www.tortuga.com


jotka ovat ainakin omasta mielestäni vähintään viihdyttäviä; niistä saanee myös jotain irti jos haluaa - astrodream-sivujen free_mayan_readings, varsinkin ("wavespelleistä" ja muista asiaan liittyvistä tai liittymättömistä; riippuen siitä miten paljon haluaa harrastaa meditaatiota ja muuta mukavaa)... ja tortuga-sivuilla on aika yksityiskohtaista ajanlasku-propagandaa - kuukausia pitäisi olla 13, eikä 12, ja miksi, ja SIKSI  Wink

...voi, kyllä lukemista riittää... enkä itse oikeastaan "usko" "loppumisiin" ja "alkuihin", vaan tiettyyn jatkuvaan jatkumoon - tai, hea, muutokseen...
 Smiley

(miksei hymiöistä löydy sellasta ujosti/punaposkisesti hymyilevää?... löydän itseni lähinnä siitä olotilasta... möh)
tallennettu

"In addition to a Yes and a No, the Universe contains a Maybe." r.a. wilson
pikkuveli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77


Silmät ovat sielun peili. Mulle ne on vain silmät!


Profiili
« Vastaus #6 : 25.10.2005 22:30:33 »

Moikka!

Yksi ylitse muiden on kirja "Mayojen perintö : tie yli teknologian ja tieteen rajojen" , kirjoittanut Argüelles, José.

Josélla näyttäisi olevan nettisivutkin
http://www.earthportals.com/Portal_Messenger/arguelles.html

Kirja on kyllä tosi huippu, joten lukekaa lukekaa ! Cheesy

Kiitos tiedosta Mama! Taidanpa ottaa selvää, koska kulttuuri kiinnostaa, ja kirjoittajakin näyttäis olevan AIKAS pätevöitynyt.  Shocked

Parasta tässä on se että kuukauden päästä kaikki kaverit pitää mua ihan hurahtaneena!

    ....siis jos en sitä vielä ollut. laugh

-toi viides aikaulottuvuus kuulostaa kivalta! Hups... siis neljäs. Taidankin kaksosena siirtyä suoraan sihen viidenteen!

 2funny 2funny 2funny
tallennettu

-ignorents are the blessed ones...

SO WATTA FUCK ARE WE THEN!?

 aurinko + merkurius kaksosetaskendentti neitsytkuu oinasvenus + mars harka
pikkuveli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77


Silmät ovat sielun peili. Mulle ne on vain silmät!


Profiili
« Vastaus #7 : 25.10.2005 23:08:16 »


...

Itse tunnen, että Sinisen Myrskyn nimi sopii minulle hyvin, olenhan Aurinko-Oinas.
Aiheutan usein myrskyn sinne, missä sitä tarvitaan  Wink.

Joo joo, tiedän kyllä Oinaat, mutta mites tää sopii kuvioihin?:  Smiley

"8.  VAXAC = Galaktinen Sointu.
 Sointu kahdeksan on nimeltään Galaktinen Sointu.
 Sen tehtävä on harmonoida eheyttä ja muovata sitä.Grin

 angel

PS. Tutkailen vielä mayajuttuja ja eksyin sielä numerologian maailmoihin. Piru kun pitää olla niin jauhopää matikassa...  Sad
tallennettu

-ignorents are the blessed ones...

SO WATTA FUCK ARE WE THEN!?

 aurinko + merkurius kaksosetaskendentti neitsytkuu oinasvenus + mars harka
pikkuveli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77


Silmät ovat sielun peili. Mulle ne on vain silmät!


Profiili
« Vastaus #8 : 25.10.2005 23:21:01 »

ishtar, kiitos linkeistä!

Aihehan alkaa ottaa pikkuhiljaa tuuuulta alleen.

 Smiley
tallennettu

-ignorents are the blessed ones...

SO WATTA FUCK ARE WE THEN!?

 aurinko + merkurius kaksosetaskendentti neitsytkuu oinasvenus + mars harka
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #9 : 27.10.2005 10:19:09 »

Aihehan alkaa ottaa pikkuhiljaa tuuuulta alleen. Smiley
Niin näyttää ottavan, mutta onhan paljon uusia ihmisiä mukana.  Cheesy Cheesy Cheesy Yritin puhua aiheesta vanhalla forumilla.  Undecided Undecided Undecided  Ei ollut kiinnostusta.  buck2 buck2 buck2
tallennettu
pikkuveli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77


Silmät ovat sielun peili. Mulle ne on vain silmät!


Profiili
« Vastaus #10 : 27.10.2005 21:13:32 »

Aihehan alkaa ottaa pikkuhiljaa tuuuulta alleen. Smiley
Niin näyttää ottavan, mutta onhan paljon uusia ihmisiä mukana.  Cheesy Cheesy Cheesy Yritin puhua aiheesta vanhalla forumilla.  Undecided Undecided Undecided  Ei ollut kiinnostusta.  buck2 buck2 buck2

Joo, itsekin taidan uppoutua tähän "Mayojen perintö : tie yli teknologian ja tieteen rajojen" kirjan ääreen pitkäksi aikaa...

 Undecided
tallennettu

-ignorents are the blessed ones...

SO WATTA FUCK ARE WE THEN!?

 aurinko + merkurius kaksosetaskendentti neitsytkuu oinasvenus + mars harka
pikkuveli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77


Silmät ovat sielun peili. Mulle ne on vain silmät!


Profiili
« Vastaus #11 : 27.10.2005 21:23:10 »

...

Miten oma sointusi, sopiiko se mielestäsi sinulle?

Tällähetkellä tuntuu että se ei osu edes samaan galaksiin. Mutta noin yleisestiottaen ehkä?

 buck2
tallennettu

-ignorents are the blessed ones...

SO WATTA FUCK ARE WE THEN!?

 aurinko + merkurius kaksosetaskendentti neitsytkuu oinasvenus + mars harka
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5082


4ever


Profiili
« Vastaus #12 : 28.10.2005 21:49:45 »

Täällä jotain kivaa: http://www.mayasunserpent.com/preparing.htm

Muisteloissa vanhalta foorumilta smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Cleo
Vieras
« Vastaus #13 : 28.10.2005 22:07:31 »

Heitänpä tähän villin teorian, jonka sain päähäni luettuani pyramideista, Mars-pyramideista, Okinawan edustalla olevista vedenalaisisita pyramideista ja katsottuani sen jälkeen SpaceOdysseia 2010:n ... Cheesy

Koskapa etenkin näiden vedenalaisten pyramidien iäksi on arveltu ainakin 12000 vuotta, eli suunnilleen sama kuin yksi maya-kalenterin jakso, niin riippumatta siitä onko ne rakennettu "ulkopuolisten" avulla vai ei, niin entäpä jos tosiaan ikään kuin saamme lahjaksi uuden tähden? Eihän sen tarvitse Jupiter olla kuten Space Odysseiassa, mutta selittäisi hyvin sen, miksi kalenteria ei ole voitu jatkaa.

Jos nyt pidätte minua aivan huuruna, niin puolustuksekseni sanon, että a) totuus on usein tarua ihmeellisempää ja b) juuri menossa  merkurius aspect_con neptunus , utopioissa ja sen sellaisissa siis piisaa!  2funny  angel  coolsmiley
tallennettu
pikkuveli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77


Silmät ovat sielun peili. Mulle ne on vain silmät!


Profiili
« Vastaus #14 : 28.10.2005 22:51:13 »

...
Jos nyt pidätte minua aivan huuruna, niin puolustuksekseni sanon, että a) totuus on usein tarua ihmeellisempää ja b) juuri menossa  merkurius aspect_con neptunus , utopioissa ja sen sellaisissa siis piisaa!  2funny  angel  coolsmiley

Jes! Utopiat on just siistejä!!! Voi selittää ummet ja lammet eikä oo pienintäkään tarvetta selittää niitä järkiperäisesti. Voi kun maailma ois yhtä utopiaa.  Smiley
tallennettu

-ignorents are the blessed ones...

SO WATTA FUCK ARE WE THEN!?

 aurinko + merkurius kaksosetaskendentti neitsytkuu oinasvenus + mars harka
Sivuja: [1] 2 3 ... 65
  Tulostusversio  
 
Siirry: