Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kaksisuuntainen mielialahäiriö  (Luettu 34349 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ozzette
Vieras
« : 06.02.2006 15:14:24 »

Kaksisuuntainen mielialahäiriö, Bipolaarihäiriö, Maanis-depressiivisyys. Elinikäinen sairaus, jolle ominaisia ovat tavallisuudesta poikkeavat mielialojen vaihtelut. Mieliala joko laskee epänormaalisti (masennus,depressio) tai nousee epänormaalisti (mania tai hypomania, joka manian lievempi muoto). Sairaus esiintyy jaksoittain. Vaikka sairausjaksot uusiutuvat yleensä useita kertoja, voi potilas elää niiden välillä normaalia elämää. Tätähän hoidetaan yleisesti psyykenlääkityksellä ja terapialla, (kuten minunkin kohdallani), sekä sairauteen liittyy myös usein alkoholismi ja vakava itsetuhoriski (kuten minunkin kohdallani). Eli: olisikohan jollakin tietoa tämän sairauden VAIHTOEHTOISISTA hoitomuodoista ja niiden toimivuudesta ? Kiitollisena otan tietoa vastaan !! Minua pohdituttaa elinikäinen psyykenlääkkeiden popsiminen... Ja muutenkin voin mielelläni aiheesta keskustella ja kertoa !  smitten  smitten
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #1 : 06.02.2006 16:40:09 »

Tahtoisin taas mainostaa tätä http://www.biovita.fi/suomi/uutiset_tiedotteet/130106_01.html

Tuossa juttua hyvistä rasvahapoista ja kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä.
Toivottavasti siitä olisi hiukan edes apua sinulle  Smiley
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #2 : 06.02.2006 16:48:05 »

Jep, kiitokset !! Täytyypäs tutustua...  smitten
tallennettu
ani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 78


Profiili
« Vastaus #3 : 06.02.2006 17:16:52 »

varmaan voisit kokeilla shiatsua sillä saadaan monenlaisiin oireisiin helpotusta,mutta hoitoon joutuu sitoutumaan pitkäksi aikaa oireet voi pahentua aluksi,mutta rupeaa helpottamaan myöhemmin hoito saattaa kestää vuodenkin.siihen homeopatia mukaan ja ruokavalio valitse hyvä shiatsu terapeutti hän osaa sanoa kannattaako sinun satsata shiatsuun ja onko siitä apua,psyykelääkkeet ei pitemmän päälle ole hyväksi niisähän on niin paljon kaikenlaisia sivuoireita.mutta on kait niitä käytettävä jos ei muuten pärjää ennalta ehkäsy tietysti aina parempi ettei tarvitsesi turvautua psyykelääkkeisiin.ota selvää mistä voisit saada apua. kaikkea hyvää sinulle.
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #4 : 06.02.2006 17:52:03 »

Kiitokset ani sinullekin ! Olen jo sinut itse sairauteni kanssa, mutta juuri tuo lääkkeiden popsiminenhan tässä on eniten alkanut minua rassaamaan, kun olenhan jo 3 vuotta niitä syönyt melkoisen massiiviset määrät. Hyväksihän ne kyllä siinä mielessä ovat olleet, että olen saanut pidettyä oireitani kurissa. Ilman niitä olisin varmaankin aivan sekaisin... Ja aluksihan minulle kävikin niin, että yksi määrätyistä lääkkeistä ei sopinut minulle lainkaan ! Muutuin jähmeäksi zombieksi, olo oli koko ajan outo, puhe tökki, olin yliväsynyt ja kuukautiseni loppuivat täysin. Eli paljolti kokeilun kautta sopiva lääkitys yms. löytyy... Mutta, mutta... Entäpä sisuskaluni yms. mikäli esim. syön niitä LOPUN ikääni ? Siksi lähinnä kyselin mahd. muista hoitomuodoista. Kun jostakin olen sellaistakin kuullut, että MIKÄÄN muu kuin psyykenlääkkeet ja terapia eivät auttaisi tähän sairauteen. Kaiken kukkuraksi vielä sekin, että joudun aloittamaan myös epilepsia-lääkkeiden syömisen... Että todellinen lääkkeiden suurkuluttaja olen... Noh, mutta tutkin, katselen ja kuulostelen... Thanks !!  smitten  smitten
« Viimeksi muokattu: 06.02.2006 18:15:49 kirjoittanut Ozzette » tallennettu
Nefertari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #5 : 06.02.2006 19:38:52 »

No en nyt tiedä onko se nyt loppujen lopuksi niin arvelluttavaa popsia niitä loppuelämäänsä....Siihen vaan täytyy tottua. Niin minullekin sanottiin...heh. Eihän niissä itsessään ole mitään arvelluttavaa: aika turvallista kamaa ollakseen siinä "normaalilla" tasolla. Se taitaa olla enemmäkseen vaan se ajattelu, että kun joutuu vetämään lääkkeitä koko loppuikänsä.No, lohdutan, minä vedän kolmeen eri sairauteen loppuelämäni. Jos on maanisdepressiivinen, tai masentunut, niin en oikeastaan tiedä voiko olla ilman hoitoa koskaan...ns. normaalitasolla. En usko, että kun on kyse maanisdepressiivisyydestä, että voi olla ilman. Mutta masennuksessa, tasosta riippuen kylläkin jossain vaiheessa elämää ehkä. Mulla oli pari tuntia sitten psykiatrilla käynti ja taas nousi lääkitys. Ja kun minä sitä aloin miettimään, enhän minä oikeasti tiedä millainen ihminen minä olenkaan. ja innolla odotan, kun alan yhtä jaksoisesti olla "normaali" että mikä minusta vielä kuoriutuu...Mutta, tsemppiä sinulle, loppuelämäksesi.  Cheesy idiot2
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #6 : 06.02.2006 19:47:14 »

Aromaterapia, kukkaterapia... oletko kokeillut niitä?

Vastaavassa tilanteessa hakeutuisin ammattitaitoiselle aromaterapeutille, joka käyttää kukkatippoja tukihoitona.  Smiley

Energiahoidothan ovat sitten luku sinänsä, mutta tällä hetkellä sillä(kin) saralla on jos jonkinlaista viheltäjää... Undecided
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #7 : 06.02.2006 19:48:49 »

No en nyt tiedä onko se nyt loppujen lopuksi niin arvelluttavaa popsia niitä loppuelämäänsä....Siihen vaan täytyy tottua. Niin minullekin sanottiin...heh. Eihän niissä itsessään ole mitään arvelluttavaa: aika turvallista kamaa ollakseen siinä "normaalilla" tasolla. Se taitaa olla enemmäkseen vaan se ajattelu, että kun joutuu vetämään lääkkeitä koko loppuikänsä. En usko, että kun on kyse maanisdepressiivisyydestä, että voi olla ilman.
Juu, NIMENOMAAN tuo ajatus, että lopunikäänsä... Sekin jännä juttu, että oikeastaan KAIKKI vaivani/sairauteni liittyvät jollakin tapaa päähän/aivoihin... Kaksisuuntainen mielialahäiriö, alkoholismi, epileptiset taipumukset, migreeni ja olipa tuossa parikymppisenä aivokalvontulehduskin ja n. 5-vuotiaana tipuin keinusta ja pää aukesi...
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #8 : 06.02.2006 19:53:51 »

Oinaallahan on pää sairastumisaltis, eikö?
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #9 : 06.02.2006 19:57:28 »

Oinaallahan on pää sairastumisaltis, eikö?
Niinhän tuo kuuluu olevan... Härkä kyllä olen, mutta paljon Oinas-vaikutteita...
tallennettu
Nefertari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #10 : 06.02.2006 21:32:19 »

nii-i...eikö tuolla toisaalla vasta tuumailtu että me härät olemme päästään viallisia diktaattoreita... Grin

Onhan se kieltämättä *tumaista että joutuu niitä vetämään. Mutta en usko että muukaan siihen auttaa. (siis kun noita muita...kröhöm...sieluun auttavia hoitoja on suositeltu) Ja yleensähän nuo alkoholismi ym on vähän niinkuin kierre siitä sairaudesta. Että jospa lähdet vaan liikkeelle siitä että parannat ensin aina yhden osa-alueen kerrallaan..tuo alkoholismi on kyllä...aika oleellinen kohta aloittaa, eikö? Minä en muista hoidoista välitä, kuhan vain itse päättää parantua.Muilla tuodaan hyvää oloa ja itsensä tuntemista esiin....

Mulla on munasarjoissa ongelmia mikä sitte tietenkin heijastaa masennukseen. Joten ehkä siinä mielessä samantyylinen ongelma. Mutta itsestään se lähtee...ja kandee vaan varmistaa että syöt oikeita tabuja ja jatkaa vaan...ei sille sairaudelle, toistaiseksi mahda mitään. Tsemiä. Smiley
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
Qissa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« Vastaus #11 : 06.02.2006 21:58:12 »

Heips,

Sotken sorkkani soppaan, kun olen saanut hienoa apua migreeniin (viha). Sain kohtauksen kerran kuussa, ja se kesti aina kolme pitkää pimeää päivää. Pimeässä maaten. crazy2

Sain aikoinaan lääkäriltä tuomion, että joudun lopunelämääni syömään lääkkeitä (jotka eivät enää edes auttaneet).  uglystupid2

Sitten kävin japanilaisella enegiahoitajalla eräillä messuilla ulkomailla, enkä ole sen jälkeen migreenistä kärsinyt kuin kaksi kertaa. Hoitaja lähetti enegiaa yläselkääni.

Nyt olen huomannut, että oikean hoidon ja hoitajan löytäminen ei ole niin yksi oikoista (nyt alaselän kipuihin). Kannattaa aloittaa jostain ja kuunnella sitten miltä se tuntuu. Jos tuntuu hyvältä, niin siinä se!  smitten

NLP tai Psykologinen vyöhyketerapia voisi myös tulla kyseeseen. Ja onhan niitä lääkärikeskuksia, joissa suositaan luonnonmukaista/vaihtoehtohoitoa. Siis ihan lääkäreitä, jotka pystyvät arvioimaan tilanteen. Ihan joka vaihtoehtojuttuun ei kannata lähteä mukaan, sillä allalla on kaikenkarvaisia yrittäjiä (puhun kokemuksesta).

Homeopatialla pystytään kyllä hoitamaan mieltäkin. Ainakin sellaisia kuin sisarkateus ja agressiivisuus. Niistä on kokemusta lasten kanssa. Lapset tietysti reagoivat herkemmin.

Entäpä kiinalainen lääketiede ja akupunktio? Sillä on ainakin alkoholismi hoidettavissa.

Jos voisit nähdä syiden syntyyn? Siis miksi kärsit ko. oireista? Mistä se on lähtöisin? Ja itse tietää mitä haluaa. Ja löytää ne uskomukset, mitkä vievät väärään suuntaan.

Jokainen sairaushan on vain heijastus jostain sisältämme, joka vaatii huomiota.

Voimia sinulle!
tallennettu

Aurinko Kauris
Nousumerkki Kalat
Kuu Vaaka

Koti Kissankarvoissa
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #12 : 07.02.2006 10:54:25 »

Nefertari, kukaan ei pidä härkiä päästään viallisina   Grin. Pohdimme härkiä vaikuttajina ja johtajina ja yleisesti sitä että heitä löytyy paljon historiasta.
Se on mielenkiintoista. Ja eihän aurinkomerkki ketään "vinksahtaneeksi" tee.

 Smiley
tallennettu
Heli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #13 : 07.02.2006 11:13:43 »

Oletko tutustunut kryoniin??? Nyt olisi oivallinen hetki !! 
Tai jos olet muuten tietoinen vallitsevasta energiasta ja ajasta tiedät, että voit itse vaikuttaa kohtaloosi. Sitä ei kukaan muu tee puolestasi.

 

Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan, näe itsesi sellaisena, millaisena haluat olla tulevaisuudessa, eli luo itsellesi tämä tapahtuma.  Wink
 

Yksi asia mikä tuli mieleen nyt, ehdottaisin energiahoitajalla käyntiä                ( vaikka cammalot seichem ) Se tasapainoittaa sinua.

Ympärilläsi on varmasti nytkin paljon " porkkanoita" joista olisi hyötyä tähän tilanteeseen ! smitten  varmasti sen löydät kun on oikea aika !!

pidän peukkuja sinulle pystyssä !! Älä pidä minua kovin omituisena...
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #14 : 07.02.2006 11:25:14 »

Nefertari, kukaan ei pidä härkiä päästään viallisina   Grin.

HUOM - siis me härät olemme upeita mahtavia ja kerrassaan loistavia persoonia (kunhan vain itsekin muistaisimme sen)  2funny 2funny 2funny
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: