Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kaksisuuntainen mielialahäiriö  (Luettu 34345 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ozzette
Vieras
« Vastaus #30 : 07.02.2006 19:33:05 »

Juups, melko samansuuntaiset Chandra... Varmaankin jotkut välillä saattavat luulla, että on huumeissaan... Ainakin olen joskus huomannut, kun katsotaan pitkään...  Wink  Tai noh, lääkkeissähän minä koko ajan olen ja joskus lisäksi kännissäkin, mutta... buck2  2funny Huumorinkukkani se kukkii jälleen... !!  Cheesy
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #31 : 07.02.2006 20:26:31 »

Sepä se on tärkein ja kaunein kukka!

Aina ei naurata,mutta jälkeenpäin vaikeistakin asioista löytyy kummasti huumoria,ken sen puolen taitaa,,

Sinulla tuntuu sitä olevan!Zemppiiiiiii  Grin  smitten
tallennettu

sawotar
Vieras
« Vastaus #32 : 08.02.2006 13:53:24 »

Mun vanhimmalla tyttärelläni on kanssa diagnosoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö ja harmittaa niin vietävästi kun se ei huoli minkäänlaista apua Cry vaikeaa nähdä kun lapsi kärsii, tai no hän onkin 19v mutta minulle aina lapsi smitten hän ei huoli mitään psyykelääkkeitä, mielummin vetää lärvit ja panikoi kun ottas mitään...eli ei hyväksy sairautta..mieletön kapina päällä knuppel2 mutta minkäs teet kun katsoa sivusta ja yrittää ymmärtää sano sille niin tai näin aina sen mie teen väärin päin siksi olenkin antanut sille omaa rauhaa coolsmiley
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #33 : 08.02.2006 14:32:51 »

Kovin on tuttua tekstiä täällä smitten
Aivan ihana ketju muutenkin.Kiitos aloittajalle rohkeudesta. angel

Tuo suhtautuminen aikuisen lapsen ongelmiin on perin vaikea ja pitkä tie.
Olen sitä opetellut vuosia esikoisen kanssa,jonka hyvin nuorena sain.

Silottelin tietä pitkän aikaa ja vein väkisin milloin minnekin apua saamaan.
Eihän se sillä tavalla voi toimia,mutta kun oma huoli ja suru esti näkemästä. Cry

Yksi keino,minkä oivalsin,oli mennä pitkälle  Grin ajassa taaksepäin,omaan nuoruuteeni.Mitä itse otin vanhemmiltani vastaan?Miten noudatin heidän neuvojaan?Miten yleensä suhtaudun pakottamiseen?

Eli lastemmekin on itse tiensä kuljettava,itse itsensä löydettävä.
Ollaan läsnä kun kuuntelijaa tarvitsevat.Autetaan kun sitä tosissaan pyytävät.
Ja keskitytään myös hoitamaan omaa jaksamista ja hyvinvointia.

Iloa ja jaksamista meille kaikille! smitten
tallennettu

Ozzette
Vieras
« Vastaus #34 : 08.02.2006 14:40:19 »

Kovin on tuttua tekstiä täällä smitten
Aivan ihana ketju muutenkin.Kiitos aloittajalle rohkeudesta. angel





Kiitokset vaan myös kaikille teille itsellennekin !! Rohkea rokan syö...  Wink  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #35 : 08.02.2006 14:58:34 »

Voisikohan eräs läheiseni käsriä myös tästä? Hänellä voi mennä viikko kausia lujaa, alkoholia, holtittomia suhteita, energiaa riittää ja ei pysy paikallaan. Sen jälkeen masennusta. Ei kestä oikein olla selvinpäin.
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #36 : 08.02.2006 15:08:33 »

Voisikohan eräs läheiseni käsriä myös tästä? Hänellä voi mennä viikko kausia lujaa, alkoholia, holtittomia suhteita, energiaa riittää ja ei pysy paikallaan. Sen jälkeen masennusta. Ei kestä oikein olla selvinpäin.
Voisipa olla hyvinkin mahdollista ! Kannattaa mennä psykiatrin tms. pakeille ja kartoittaa asia... Nykyään on hyvä ja turvallinen lääkitys, joka ainakin minun kohdallani tosiaan toiminut, terapian lisäksi.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #37 : 08.02.2006 16:39:26 »

Kiitos vastauksesta jälleen Ozzette!
tallennettu
Q
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382


Profiili
« Vastaus #38 : 08.02.2006 19:13:33 »

Voisikohan eräs läheiseni käsriä myös tästä? Hänellä voi mennä viikko kausia lujaa, alkoholia, holtittomia suhteita, energiaa riittää ja ei pysy paikallaan. Sen jälkeen masennusta. Ei kestä oikein olla selvinpäin.

Voi olla epävakaa persoonallisuushäiriökin, se voi tietyissä elämänvaiheissa ja tilanteissa naamioitua hyvinkin maanisdepressiivisyydeksi. Minulla itseasiassa ovatkin nämä kaksi rinnakkaisdiagnooseina ja aika ajoin olenkin taipuvainen uskomaan, että tämä persoonallisuushäiriö onkin itseasiassa pääasiallinen ongelmani. Myös eräs ihana, matkan varrella minua hoitanut lääkäri oli sitä mieltä, ettei minulla välttämättä siis kaksisuuntaista mielialahäiriötä olisikaan, mutta ei osannut/uskaltanut varmuudella aikaisempaa diagnoosia kumotakaan.

Tuo persoonallisuushäiriöhän on siinä mielessä "helpompi" ja "parempi", että siihen ei välttämättä tarvita lääkehoitoa (eikä sen yleisesti ottaen uskota tähän tehoavankaan) ja se voi myös jonkin verran helpottaa ja rauhoittua iän myötä. Toisaalta taas riittävä sitoutuminen ja reagoiminen hoitoon (esim. terapia) on erittäin vaikeaa ja vääristynyt maailmankuva, sekä syvälle juurtuneet "virheelliset" toimintamallit voivat merkittävästi hankaloittaa pärjäämistä opiskeluissa, työelämässä ja ihmissuhteissa.

Parhaassa lykyssä tuo kaikki voi johtua vain siitä, että ystävälläsi on vain hankala elämäntilanne meneillään, ehkä jonkinlainen sisäinen kriisin ja/tai kasvun paikka...

Oli miten oli, varsinaisten diagnoosien laatiminen kannattaa jättää ammattilaisten tehtäväksi. Ehkä voit kuitenkin hienovaraisesti koittaa ilmaista läheisellesi, että olet hänestä huolissasi ja kertoa hänelle, jos olet sitä mieltä, että ulkopuolinen keskusteluapu voisi olla hänelle hyväksi.
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #39 : 13.02.2006 13:21:58 »

Hei
Miten on auringon valon vaikutus mielialaan?
Yleensa valon pitaisi piristaa ja antaa elanvoimaa, vai olenko vaarassa?
Aurinkoa Diamond
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #40 : 13.02.2006 22:11:31 »

Auringon vaikutus,,hmm

Onhan sillä suuri vaikutus ainakin masentuneelle.
Tosin siinä pahimmassa vaiheessa,sekin tuntuu kuin pilkkaavan kurjaa oloa läsnäolollaan. tickedoff
"Pilaa"hyvän harmauden.  knuppel2 Grin

Mutta toipumisen puolelle siirryttäessä ,antaa kyllä potkua siihen.
Toki on myös ihmisiä,jotka masentuvat nimenomaan kesällä,mutta lienevät kuitenkin vähemmistö.

Tämä meidän pitkä,kylmä ja pimeä aika on jokseenkin kuluttavaa. Embarrassed
tallennettu

Ozzette
Vieras
« Vastaus #41 : 13.02.2006 23:15:24 »

Minulle on aina kevät ja syksy tupannut olemaan vaikeinta aikaa... Eli minua ei ainakaan auta kevään lisääntynyt valo... Nytkin matalapainetta... Mitenhän kauan tätä ahdinkoa enää jaksaa... Minut on liikakuormitettu kaikenlaisilla huolilla ja vastoinkäymisillä. Jossain tulee VÄKISINKIN se raja vastaan. En oikein nyt osaa olla iloinen ja positiivinen, vaikka tiedän, että pitäisi...  Cry  idiot2 idiot2
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #42 : 13.02.2006 23:43:39 »

Älä ota paineita positiivisuudesta Ozzette! Wink

Katsos,vaikka siitä paljon puhutaan,niin tuskinpa me muutkaan jatkuvassa positiivisuuden tilassa"lillumme".

Ei pidä olla,jos ei siltä tunnu.Parempi itkeä,jos itkettää ja suuttuakin saa. Cry  tickedoff tickedoff

Parempi on purata nuo tunteet vain suosiolla,kuin yrittää hampaat irveessä hymyillä.
Kyllä se ilo ja positiivinen asennekin taas päätään nostavat.

Välillä kun itsellä noita päiviä ettei jaksaisi nousta ylös,jään yksinkertaisesti sänkyyn.
Oikein siellä kierin ja möyrin harmaissa aatoksissa.Annan periksi ja käyn ne tunteet läpi.Kyllä sieltä sitten taas,,joskus menee nopeasti ohi,välillä vaatii pitempää selvitystä.

Toivotaan,että helppaa sullakin taas! smitten
tallennettu

Ozzette
Vieras
« Vastaus #43 : 13.02.2006 23:52:18 »

Älä ota paineita positiivisuudesta Ozzette! Wink





Toivotaan,että helppaa sullakin taas! smitten
Juuh, kyllä kai se taas jossain vaiheessa... NYT en vain enää yksinkertaisesti JAKSA ! Energiat ihan nollissa... Täysin puhki/rikki... Olen särkynyt saviruukku... En ota paineita, päinvastoin ! Teen TODELLAKIN tuon, että VAIN ja AINOASTAAN lepään, nukun tms. Tulkoon sitten vaikka kuka ovelle kolkuttelemaan !  buck2
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #44 : 14.02.2006 13:34:14 »

Kiitokset vain !  smitten Nyt oloni onkin hiukan parempi... Ei niin synkkä ja negatiivinen. Yritän nyt vain todellakin levätä ja rentoutua kunnolla, jotta taas jaksan paremmin. Ja ENNENKAIKKEA yritän olla huolehtimatta, murehtimatta ja ajattelematta LIIKAA näitä "maallisia" arkipäivän asioita... Se ei mitään auta, päinvastoin. Sillä saan itseni vain huonompi vointiseksi, nimenomaan herkän psyykkeeni osalta. Nyt vain ikäänkuin "heittäydyn" ja katselen, kuulostelen, odottelen, mitä tuleman pitää. Kaikki paineet/huolet yritän totaalisesti unohtaa.  angel
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: