Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Unelmaduuni?  (Luettu 43628 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kaulakoru
Vieras
« : 17.07.2009 12:10:49 »


Kertokaapas, mikä on/olisi unelmiesi työpaikka vai oletko jo sellaisen löytänyt?

Itse kaipaan uutta ja hieman erilaista, joku työ humaanisella alalla.
Vaihtoehtona olisi joko hoiva-ala (tai vastaavaa) tai oma yritys, mutta kaipaan muiden ajatuksia ja fiiliksiä  Smiley

Onko joku teistä hieman reilu 30-kymppisenä tehnyt totaalisen käännöksen ja kouluttautunut uudestaan tai kenties vaihtanut alaa vaihtoehtojen puolelle? Kuinkas siinä kävi, oliko lopputulos hyvä vaiko huono?
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #1 : 17.07.2009 12:41:22 »

Idän kaupparatsuna ravaaminen rassaa, olisin mieluummin viihdealalla; juontajana, tai sitten sitä voisi vanhoilla päivillään opetella soittamaan vaikka keytaria tai saksofonia, tai liittyä kirppusirkukseen. :Smiley 
tallennettu
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #2 : 21.07.2009 15:02:15 »

Mun unelma duuni olisi julkaista musiikkia ...  Tongue  smitten  harka keskitaivas
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #3 : 21.07.2009 19:47:40 »

Onko joku teistä hieman reilu 30-kymppisenä tehnyt totaalisen käännöksen ja kouluttautunut uudestaan tai kenties vaihtanut alaa vaihtoehtojen puolelle?

Jep, aloitin kolmekymppisenä opiskella luontais- ja vaihtoehtohoitoja. Ennen sitä toimin yrittäjänä käsityöalalla, vaatteiden parissa.

Kuinkas siinä kävi, oliko lopputulos hyvä vaiko huono?

En tiedä lopputuloksesta, mutta ainakaan vielä en ole vaihtoehtohoidoilla leipääni ansainnut. Taisi olla nuo opit ja koulutukset enemmän omaan terapointiin ja kasvuun tarpeellisia siinä kohtaa  :Smiley
Ja karvas totuus on, että niin hoitajilla kuin käsityöammattilaisilla on tekemistä, että töillään elävät. Toivotaan, että Suomessa joskus herätään siihen, ettei veroteta pienyrittäjiä hengiltä!!!!

Kouluttauduin sitten hieman alle nelikymppisenä taas ihan eri alalle, ja ainakin nyt olen ihan tyytyväinen numeroiden ja rahamaailman parissa. Katsotaan mitä keksin sitten viisikymppisenä Cool
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #4 : 24.07.2009 08:13:49 »

Olen löytänyt vaikkakin erilaisten kokeilujen ja kiemuroiden kautta oman alani. Taideala on se mitä teen ja on ollut aina unelma. Jännä oli ja on yhä huomata kuinka esim tän kevään uusien ylioppilaiden mediauutisissa oli lause jotenkin näin: "Viisas jättää valitsematta ammatikseen taide- ja media-alan". Toi valituslause taide-ja kulttuurialaa kohtaan ei varmasti koskaan lopu! Tongue  knuppel2
« Viimeksi muokattu: 24.07.2009 08:16:02 kirjoittanut Tuuli-Hiuksissa » tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
He|mi^
Astro-nauttija
****
Viestejä: 848



Profiili
« Vastaus #5 : 29.07.2009 23:51:44 »

mun unelma duuni on kosmetologi ja ns. työ kotiäiti
tallennettu

Elämän tärkeimmät asiat näkee vain sydämellään.

http://www.namaste.fi/oivallus
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #6 : 03.08.2009 09:45:15 »

Tarvitsisin työn jossa pääsisin toimimaan pitkälti omassa tahdissani. Työssä pitäisi olla säpinää mutta ei mitään tappotahtia. Jokaisen päivän tulisi olla toisistaan poikkeava jollain tavoin Smiley
En halua enää jatkaa tätä koneen ääressä istumista. Se ei sovi aktiiviselle oinaalle.

Sinä päivänä kun keksin, mitä todella haluan tehdä, voin sanoa oikeasti olevani maailman onnellisin ihminen. Olen vuosia pähkäillyt ja kokeillut tuhatta eri työpaikkaa ja alaa..
tallennettu
Timm
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12



Profiili
« Vastaus #7 : 03.08.2009 11:20:35 »

Jep...valmistuin 2007 Erä- ja Luonto-oppaaksi ja 2010 olen Matkailupalvelujen tuottaja&Saaristokokki. Koulutuksen ajan vain huokailin...oho enpä ole ikinä tehnyt tätä. Mutta työelämää kokeilen tältä alalta vasta valmistumisen jälkeen. Pienet lapset ovat saaneet minut odottamaan ihan rauhassa töihin menemistä. Aikansa kutakin Wink

Elektroniikka-alan jälkeen näin yli 40 kymppisenä, tämä uusi urasuuntautuneisuus nuorenti minua...tunsin olevani toinen jalka haudassa ennen sitä  buck2
tallennettu

Aurinko,Kuu ja Saturnus: Oinas
ASC Vaaka
Jupiter: Leijona
Pluto ja Uranus: Neitsyt
Merkurius ja Venus: Kalat
Neptunus: Skorpioni
Mars: Härkä
Keltainen Kosminen Aurinko
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #8 : 03.08.2009 11:21:13 »

Mikähän työ se ois Artsille sitten se kaikkein ominaisin? Jokin liikunnallinen vai jokin luova jossa varmasti on vaihtelua, mutta myös sitä pitkää pinnaa, pikkutarkkuutta mutta uurtamisen tapaista hiomista, mutta ei kuitenkaan liian rutiinintapaista.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #9 : 03.08.2009 17:00:44 »

Varmaan ranskalaisin viivoin voitais päästä alkuun... Smiley

- Liikunnallinen ala..
- Luova ala...

kaulakoru keksiksää jatkoa?
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #10 : 05.08.2009 08:58:04 »

Rutiininomaista työ ei saisi kovin olla. Silloin jos työ käy pitkäveteiseksi eli tylsäksi, en kykene mihinkään. Tarkoitan sitä että mieleni pitää olla siinä jutussa mukana koko ajan ja tiedän itsestäni että pitkäjänteisyyttä vaativa työ ei sovi.

Paras työ minulle olisi sellainen jossa hommat hoidettaisiin vauhdikkaasti ja siirryttäisiin seuraavaan Smiley Olen parhaimmillani säpinässä, hiljaisuus taas kuihduttaa minut sisältä päin.

Liikettä voisi olla, vaihtelua ja vapautta.

En tosiaan tiedä Sad Tämä on kamalaa. Surffaan työstä toiseen koska menetän mielenkiintoni viimeistään vuoden päästä, yleensä jo aiemminkin.
Toisaalta minussa on tarve auttaa ihmisiä, toisaalta taas työskentelisin ehkä kuitenkin yksin.

Rakastan eläimiä, matkustelua, valokuvausta, astrologiaa jne.. Olen kiinnostunut vaihtoehtoisista hoitomuodoista, hyvinvoinnista yleensäkkin.

Eräs entinen työkaveri sanoi että musta tulisi hyvä personal trainer Cheesy Koska olen kuulemma niin reipas ja innostan muita Smiley

Tää on niin vaikeaa.. Toinen on sekin että työhön olisi hyvä pystyä opiskelemaan esim. etänä, oppisopimuksella tai niin että opiskelua on iltaisin. Helsingissä ei ihminen elä opintotuella, olisi hyvä pystyä tekemään töitä kokopäiväisenä samalla tai sitten juurikin oppisopimuksella.

Sitten tietysti minua rajoittavat epäilykset omia taitojani kohtaan.. Vaikka innostan muita yrittämään niin mietin usein sitä että olisiko minusta siihen ja siihen..

tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #11 : 05.08.2009 08:59:46 »

Vinkkejä siis tosiaan otetaan vastaan Smiley

Jos auttaa niin voin kertoa että 10.huoneessa on merkurius kaloissa. Se on oppositiossa jupiteriin.
Kutosessa taas neptunus.
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #12 : 05.08.2009 11:43:53 »



Paras työ minulle olisi sellainen jossa hommat hoidettaisiin vauhdikkaasti ja siirryttäisiin seuraavaan Smiley Olen parhaimmillani säpinässä, hiljaisuus taas kuihduttaa minut sisältä päin.

Liikettä voisi olla, vaihtelua ja vapautta.

Eräs entinen työkaveri sanoi että musta tulisi hyvä personal trainer Cheesy Koska olen kuulemma niin reipas ja innostan muita Smiley


- No niin. Siinähän ois yks liikunnallinen ala; personal trainer...  entäs liikunnanohjaaja/ eräopas/elämysmatkailun opas/...

Mitäs jos listaat ittestäsi vahvuudet/heikkoudet. Missä olet hyvä, missä taas heikompi/huonompi.

Ja koska tunnut olevan sellainen persoona jolla on myös luonnetta; ei hiljainen rutiinintuottaja, vaan varma, säpinöitsijä ja nopeatempoinen Artemiitti niin ei kun hihat heilumaan Smiley coolsmiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #13 : 05.08.2009 12:05:38 »

Kiitos rohkaisusta TH Smiley

Ehkä mun todella pitäisi listata puoleni ja miettiä sitten. Oi, eräoppaana olisi ihanaa. Se vaan on ehkä vähän hankalaa täältä etelästä käsin, luulisin..
Liikunnanohjaajanakin voisi olla kivaa. Koska silloin pääsisin myös itse purkamaan energiaani kunnolla ulos päin. Istuskelu kun ei vaan sovi.

Pistänpäs nämä mietintään Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #14 : 05.08.2009 12:25:32 »

kaikkea aukenee jopa yllättäen, kun tarpeeksi vaan toivoo.. kiintoisaa, että joku muukin nappasi matkailualan.. no se on se maailman isoin ala, yllättäen. olen miettinyt miksi, koska eihän se ole syötävää, elintärkeää, no ehkä liikemiehille ja lääkäreille, poliitikoille ja sotilaille on pakko matkailla, mutta muuten.. miten se voi olla 6x isompi kuin IT ala!

 aurinko  merkurius 2     jupiter 10

huomasin yhdessä aiemmassa duunissa, jossa suunnittelinkin golf kohteita, että kaikkeen sellaiseen turhuuteen ihmiset kyllä syytää rahaa.

suhteellista. no hauskaa pitää tietysti olla.
 Cool
« Viimeksi muokattu: 05.08.2009 12:28:30 kirjoittanut ^Gulveig^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: