Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Chironin transiitit  (Luettu 53090 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« : 12.03.2009 10:42:23 »

Kuulisin mielelläni kokemuksia teiltä chironin transiiteista, etenkin plutoon ja neptunukseen. Sellaisia olisi itselläni meneillään juuri nyt.

Chiron kolmio Pluto

Tarkka: 5.3.2009
Alkaa: 2.2.2009 Päättyy: 19.3.2009
Chironin kolmio Plutolle edustaa erittäin voimakasta luovaa energiaa, joka kohdistuu sinun kauttasi henkisen kehityksen eri alueille. Sinulla on loistavat edellytykset löytää uusia toimintatapoja kaikille ilmiöille, joiden kanssa joudut tekemisiin. Jos opiskelet jonkun terapiamuodon, niin kovin kauaa et jaksa kaavoja seurata vaan löydät kuin itsestään paljon tähänastista toimivampia menetelmiä. Jotkut opettajat eivät voi hyväksyä sinun asennettasi, mutta älä anna sen häiritä kokeilunhaluasi.


Chiron sekstiili Neptunus

Tarkka: 1.4.2009
Alkaa: 1.3.2009 Päättyy: 15.4.2009
Chironin sekstiili Neptunukselle antaa myös yksilötasolla valmiuksia käyttää hyväksesi kehittynyttä selvänäköisyyttä ja intuitiota kaikilla elämäsi sektoreilla. Myös auttamiseen ja parantamiseen liittyvissä asioissa voit, tämän ohituksen aikana, luottaa tavallista enemmän omiin vaistoihisi. Herkkyytesi nousee voimakkaana esille kohdatessasi samassa kehitysvaiheessa olevia ihmisiä ja juuri tästä yhtenäisyyden tunteesta saat valtavasti uutta uskoa henkisiin valmiuksiisi. Jos tunnet tällä hetkellä vetoa henkisille aloille niin älä turhaan epäröi, sillä oivallat nopeasti mistä milloinkin on kysymys.
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #1 : 09.04.2009 14:20:49 »

Miksi kukaan ei vastaa näihin Chiron aiheisiin kysymyksiin? Onko se niin haastava, haavoittava opettaja?

No joka tapauksessa katsoin ensin väärin. Minullakin siis tuo tr.  chiron aspect_sex neptunus
nyt menossa myös  chiron aspect_squ chiron

Huvittavaa kun samoihin aikoihin tr.  neptunus aspect_squ chiron siksi sekoilin.

Kyllä tuo Chiron herkistää, mutta en tiedä aina edes niin näkyvästi tai tietoisesti. Mielestäni on hyvin hellävarainen ja saattaa nostaa tunteita ja ajatuksia pintaan, mutta en muista että mitään dramaattista tai radikaalia olisi koskaan tapahtunut chiron transiitilla.
tallennettu
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #2 : 09.04.2009 20:57:26 »

Mulla on ollut pitkään  chiron aspect_tri aurinko täydellä teholla päällä. Olen alkanut laihduttaa ja onnistunut, muutenkin on mieli parantunut ja uusia juttuja tullut. Tietysti ne neljä muuta aspektia aurinkooni mitkä samaan aikaan on voimassa, voivat myös vaikuttaa.....
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 09.04.2009 21:20:08 »

Minulla on ollut jonkin aikaa meneillään mieletön  chiron aspect_tri chiron ja lisäksi vielä  chiron aspect_squ uranus. Olen alkanut rakastamaan itseäni paljon enemmän ihan mielettömän lyhyessä ajassa! Olen alkanut arvostaa kehoani, välittämään itsestäni. Lisäksi olen kohdannut ikuisen lapsuuden koulutraumani matematiikan kanssa ( chiron  kaksoset 3.huone), jonka takia olen aina tuntenut olevani jotenkin "tyhmä" tai "vajaaälyinen", koska en ymmärrä matematiikkaa. Nyt tavoitellessani unelmani opiskelupaikkaa, olen joutunut ottamaan härkää sarvista ja todella pureutumaan sinne matematiikan maailmaan aiemmista tuntemuksistani huolimatta - ja olen tajunnut, että en olekaan tyhmä, en vain ole nähnyt aikaisemmin vaivaa näiden asioiden eteen! Voi kuulostaa todella pieneltä, mutta minulle tämä oli oikeasti ihan mielettömän iso asia ja tuntui kuin joku kauan kadoksissa ollut hyväksynnän pala olisi loksahtanut paikalleen. Ylpeys itsestäni ja rakkaus itseäni kohtaan on voittanut häpeän ja pelon!

Lisäksi ei ole yllätys, että alani jolle pyrin, liittyy parantamiseen ja muiden hyvinvointiin. Wink
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #4 : 23.04.2009 13:08:22 »

Kiitos teille chiron kokemuksista.
Olen alkanut katsella huvikseni taakse päin chironin tekemiä transiitteja, oppimismielessä.

Lapsuudessani, vaikeaan aikaan chiron  aspect_opp syntymäkarttani neptunusta. Mitä tästä voisi päätellä? Pakenemista haavemaailmaanko??

Chironia minun on hiukan vaikea sisäistää nimittäin.
Huomasin myös erään jakson jolloin chiron oli askendanttiini yhtymässä ja neliöi saturnustani. Se oli aika jolloin voin todella huonosti sekä henkisesti että fyysisesti.
Mistä tietää milloin chiron sitten parantaa ja milloin se tekee jotain muuta? Vai onko se aina parantava?

Ebenian itsensä rakastaminen kuulostaa hienolta  smitten

Julyette, ihanaa kuulla että sinulle chiron teki mukavia, parantaviakin asioita.

Kertokaa lisää jos muistatte tai keksitte jotain!
tallennettu
rhoda
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 261



Profiili
« Vastaus #5 : 23.04.2009 17:07:35 »


Chiron kolmio Pluto
Chironin kolmio Plutolle edustaa erittäin voimakasta luovaa energiaa, joka kohdistuu sinun kauttasi henkisen kehityksen eri alueille. Sinulla on loistavat edellytykset löytää uusia toimintatapoja kaikille ilmiöille, joiden kanssa joudut tekemisiin. Jos opiskelet jonkun terapiamuodon, niin kovin kauaa et jaksa kaavoja seurata vaan löydät kuin itsestään paljon tähänastista toimivampia menetelmiä. Jotkut opettajat eivät voi hyväksyä sinun asennettasi, mutta älä anna sen häiritä kokeilunhaluasi.


Chiron sekstiili Neptunus Chironin sekstiili Neptunukselle antaa myös yksilötasolla valmiuksia käyttää hyväksesi kehittynyttä selvänäköisyyttä ja intuitiota kaikilla elämäsi sektoreilla. Myös auttamiseen ja parantamiseen liittyvissä asioissa voit, tämän ohituksen aikana, luottaa tavallista enemmän omiin vaistoihisi. Herkkyytesi nousee voimakkaana esille kohdatessasi samassa kehitysvaiheessa olevia ihmisiä ja juuri tästä yhtenäisyyden tunteesta saat valtavasti uutta uskoa henkisiin valmiuksiisi. Jos tunnet tällä hetkellä vetoa henkisille aloille niin älä turhaan epäröi, sillä oivallat nopeasti mistä milloinkin on kysymys.

Yllämainittujen transiittien vaikutukset
  chiron huoneessa 8 aspect_tri pluto
Ensimmäisen kerran ylä-asteelle siirryttäessä ja
myönnetään ettei opettajien vastaanotto ollut parhaasta päästä.
Varhaisteini kun olin, niin mm. populäääääärimusiikki ja kirjallisuus kolahtivat
kovemmin kuin koskaan siihenastisessa elämässäni.
Ylä-asteella omaksuin myös sellaisen omien polkujen tallaaja-roolin..

Toisen kerran  chiron huoneessa 3  aspect_tri pluto
Komento takaisin peruskuvioissa uudella tavalla ns. jälleenrakennustöitä. Jep.

hieman ennen tuota kolmiota elämäni toinen  chiron aspect_sex neptunus
-Oiskohan noihin aikoihin astro yms.kiinnostus virinnyt enemmänkin..

Ensimmäisellä kerralla  kun chiron huoneessa 12 aspect_sex neptunus oli päällä,
olin tukena muutamille läheisille joilla oli elämässään ongelmia
sekä toisten tuttujen kanssa jaoin identtisiä vaivoja ynnä sitten oli muuan univierailu.


Mitkäs  chiron transiitit ovat olleet kokemustenne perusteella
positiivisimpia, mitkä negatiivisimpia?





tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #6 : 24.04.2009 08:42:14 »

Löysin tälläisen!
Mulle toi chironin oppositio chironiin oli todellakin alla mainitun tekstin luonteista. Silloin paljon muuttui elämässäni.


Transiting Chiron opposing natal Chiron

Except for the Chiron Return, the Chiron/natal Chiron opposition (or half-return) is by far the most important and influential of the transits of the Chiron Cycle.It can occur as early as age 13 and as late as 37.

This transiting opposition represents the fulcrum point of our potential journey of Healing and evolution of consciousness.There are about ten years on either side of the transit when we must consciously awaken to our Woundedness, whatever the form it takes, and take positive steps towards Healing and the evolution of our consciousness.If we do, we are awakened, to a greater or lesser degree, to the answers to the four basic questions of existence, i.e. “Where do we come from, where are we going, who are we and why are we here?”In short, our Divine Design becomes clearer.

The opposition transit itself is a time of intense illumination of our Wounds, blockages and unresolved issues.Unlike the square transits, however, we are certainly able to take positive steps during this time towards the Healing of those Wounds and the resolution of those issues.It is perhaps the most acute and most active time of our conscious journey of Healing and evolution of consciousness.We could liken it to the birth pangs of Spirit.

Anything that stands in the way of our integration, our awakening and the activation of our Divine Design can surface, sometimes in dramatic and cathartic ways.The opposition is akin to Uranus inasmuch as it shines a bright light into the Darkness of our unawakened consciousness.It impels us to seek a higher understanding and synthesis of the otherwise dualistic illusions and lopsided perceptions of our lower nature.Beyond our contradictions, paradoxes and conflicts there is a hidden unity, concordance and metadox (union of opposites).The Healing journey is awakening to a larger picture, seeing the connections and sensing the perfection and 'rightness' of those things, people and events that previously we judged negatively.In short, it is a process of seeing the blessings in the crises and of discovering the Gifts in the Wounds.

If we do not attend to our Woundedness or seek resolution of our issues during the ten or so years either side of the fulcrum point of this transit, we enter a 'mid-life crisis'.During this crisis, the meaning of our lives becomes more distant and seemingly unattainable.

This mid-life crisis is linked with the Uranus/natal Uranus opposition (half-return), occurring roughly between the ages of 38 and 44.This represents a time when the work we have done or not done towards our potential Healing and evolution of consciousness is 'paid' or not 'paid'.If we have done the work, Uranus can connect us to a higher state of consciousness, linking us with the affairs and consciousness of the outer planets.The balancing and integration of our consciousness, corresponding to the alignment of our chakras, makes it possible for this Uranian activation to take place.Chiron's role in the chakra energy system of our Body/Mind is explored in Book Two.

If, on the other hand, we have not done the work of Healing and evolution of consciousness before this Uranian transit, we experience a withdrawal from this potential Contact and, hence, a 'mid-life crisis'.




tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #7 : 28.04.2009 08:42:42 »

Hei, luin jostain että chiron lähtee perääntymään nyt kesällä. Mitä tuolloin voi odottaa???
tallennettu
LYV
Vieras
« Vastaus #8 : 27.06.2009 14:15:31 »

 chiron aspect_squ saturnus

 chiron aspect_squ kuu

 chiron aspect_squ aurinko

 chiron aspect_squ keskitaivas

 neptunus aspect_squ aurinko , kuu ,  saturnus ja keskitaivas

Tämä kituminen sais jo loppua!
« Viimeksi muokattu: 27.06.2009 17:47:29 kirjoittanut LadyYellowViolet » tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #9 : 30.06.2009 11:56:40 »

Pohtiessani Chironin transiitteja (itseensä), huomasin seuraavaa:

Isäni kuoli 38v Chironin neliöllä ja tyttärieni isä kuoli 50v Chironin paluulla.  coolsmiley
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #10 : 02.07.2009 10:39:33 »

Mulla meneillään:

 chiron aspect_squ chiron
 chiron aspect_squ jupiter
 chiron aspect_sex neptunus

Jotain outoa herkkyyttä on ollut ilmassa, tuntuu siltä, että itku pääsee ihan pienestäkin. Samalla olen huomannut, ettei nyt ole hyvä aika ottaa riskejä. Vaikuttaa siltä, että jos jotain riskeeraa, niin sitten joutuu jälkikäteen kärsimään - riskit ei tällä hetkellä ole hyväksi Sad
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #11 : 21.07.2009 16:54:12 »

Pohtiessani Chironin transiitteja (itseensä), huomasin seuraavaa:

Isäni kuoli 38v Chironin neliöllä ja tyttärieni isä kuoli 50v Chironin paluulla.  coolsmiley

Mikä on Chironin paluu? Itsellä taas  chiron aspect_tri aurinko.
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #12 : 17.08.2009 13:44:25 »

Chironin paluu on se kun chiron on kiertänyt kokonaisen kierroksen kartalla ja palaa samoihin asemiin kuin syntymän hetkellä. Samalla tavalla kuin saturnuksen paluukin Smiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 17.08.2009 18:23:55 »

Chironin paluuhan tapahtuu jokaisella noin 50-vuotislahjaksi! Ja olen nähnyt jo monta sellaista tilannetta. Eli noin 25 vuoden aikoihin se on oppositiotilanteessa syntymäkartta-Chironiin. Silloin koin syvän ja surullisen rakkaussuhteen (Chiron myös oppositiossa Venukseeni) ja meinasin täysin masentua.

Myös Chironin paluu oli tosi kivulias kohtaaminen. Olin niin 'alhaalla' itseni kanssa, että jos olisin sinne jäänyt, olisin tosiaan sairastunut vakavasti. Onneksi oli ystäviä ja usko itseeni. Sellaisessa kriisitilanteessa Chiron on todella hyvä herättäjä ja ravisuttaja ja ainakin minä siinä tilanteessa innostuin vaihtoehtohoidoista, kävin itsekin kursseja ja kahlasin kymmenet kirjat lävitse, kokonainen kirjahylly niitä teoksia ympärillä. Mutta syntymäkartallani onkin Chironin rankat neliöt Saturnuksen ja Pluton kanssa, joten ymmärtänee, että paluussa on pakko käydä syviä myöten. Lisäksi se on lähellä Askendenttiäni Skorpionissa ja takuulla siinä hyvänä kasvattajana.

Ystävälläni Chironin paluu teettää töitä aivan kauheasti. JOko hän ei kestä sairauksiensa kanssa tai sitten nousee sieltä. Pakko nousta!!! Myös eräs toinen lähestyy Chironin paluuta ja käsissä montakin kurssia terveydenhoitoalalta, ei tiedä mihin kerkiää, mihin tarttua, mutta into on kova!

Mutta tällainen transiitti on just nyt päällä:

Chiron sekstiili Jupiter
***
Tarkka: 15.9.2009
Alkaa: 15.8.2009 Päättyy: 29.9.2009
Chironin myönteinen aspekti Jupiterille kertoo sinulla juuri nyt olevista valmiuksista käyttää henkisiä voimavarojasi yhteiskunnallisesti merkittävissä tehtävissä tai tapahtumissa. Sinulla on ainutlaatuista sisäistä viisautta, jonka avulla pystyt tekemään muitakin koskevia päätöksiä rohkeasti ja joustavasti. Tämä transiitti antaa sinulle kaikki valmiudet toimia vetäjänä tai ohjaajana henkiseen kehitykseen liittyvissä tapahtumissa ja projekteissa.

----ja hassu juttu! Olen ollut henkeen ja vereen järjestämässä erästä luontaishoitajakurssia tänne ja taitaapi onnistua.  Wink Ja kun koulut ovat alkaneet, niin onhan tässä vähän pakko olla ammatissani ´yhteiskunnallisesti merkittävässä tehtävässä', kun edessä on koulun aloittelijoiden kirkkaan innokkaat silmät.

Jospa tämä auttaa tähän aikaan, ainakin pehmittää, sillä Mars on hyökkäämässä suuren stelliumini kimppuun yhtymineen ja silloin voi pää raukka olla kovilla.  Shocked

Voi miten Chiron auttaakaan ymmärtämään näitä juttuja!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #14 : 17.08.2009 20:46:50 »

Chironin paluu on se kun chiron on kiertänyt kokonaisen kierroksen kartalla ja palaa samoihin asemiin kuin syntymän hetkellä. Samalla tavalla kuin saturnuksen paluukin Smiley

Anteeksi että olen näin stupido, mutta onko se paluu kolmio, neliö vai mikä kuvio...? Terveisin Tyhmä.  Wink
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: