Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ruokahaluttomuus  (Luettu 37835 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« : 22.01.2009 18:58:20 »

Moi  Cheesy

Mikä luomukonsti auttais lisäämään ruokahalua?

Minun marsukin syö nykyään enemmän kuin minä.

Pituus 165, paino 47 eli alipainoinen oon.

Syömishäiriöitä (psyyykkisiä) ei ole koskaan ollut.

Tää jatkuva vilu ja väsymys masentaa, mut väkisin en pysty syömään.

Veri- ja kilppariarvot ok, tulehdusarvo tosi matala. Olen aina ollut pieniruokainen, mut tää menee jo yli

Apuja?
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #1 : 23.01.2009 09:59:26 »

Stressiä? Itse en pysty syömään jos olen kovin stressaantunut.

Yksi asia mitä kannattaa tehdä on alkaa liikkua. Kävele tai harrasta liikuntaa. Itselläni ruokahalut kasvaa kun liikun. Jos en liiku, en syökkään paljoa. Monilla liikkuminen toimii laihduttavasti mutta meillä laihoilla luikuilla se parantaa ruokahalua. Liikkuminen parantaa myös verenkiertoa ja siten palelukin vähenee. Väsymyskin helpottaa kun liikkuu raittiissa ilmassa.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #2 : 23.01.2009 10:35:42 »

Artemis osui asian ytimeen, jonka allekirjoitan  Wink
Jos sinulla on taipumus, sietää nälkää ja tämän ansiosta olla syömättä em.jos kaapissa ei ole mitään... seläte se  police Kokemuksesta sanon, että on noidankehä ja lopputulos on, että mahalaukku pienenee. Jolloin kestää taas paremmin nälkää ja nje.
Säännölliset ruoka-ajat, vaikka söisit vähemmän kuin lemmikkisi  smitten
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #3 : 23.01.2009 19:03:04 »

Kiitos vastauksista.
Stressiä kyllä on ollut lähiviikkoina, sillä mulla epäiltiin aivokasvainta.

Tää ruokahaluttomuus on kuitenki kestänyt jo kuukausia.
Nyt on vatsan limakalvo tosi ärtynyt. Polttaa, oksettaa, ei tee mieli syödä yhtään mitään.
Jugurtti ja mustikkakeitto on ainoat jotka putoo alas.

Tätä limakalvoärsytystä ollut koko tän viikon. Tänään alkoi ripuli eli nyt on suolistokin sekaisin.

Reikillä hoitelin, mut ei sekään oikein auta.

Vkl meen kyllä päivystykseen, jos ei tuo vähäinenkään ruokamäärä pysy sisällä.
Onneks ei tule yläkautta ulos. Mul on ihan älytön oksennuskammo.

Yökkäillyt oon joka päivä ja ollut aivan paniikissa et nytkö se tulee :buck2

Sorry, inhottava kuvaus. No onneks tää ei tartu. Ystävä tulee kohta käymään  smitten
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #4 : 23.01.2009 19:25:48 »

Kiitos vastauksista.
Stressiä kyllä on ollut lähiviikkoina, sillä mulla epäiltiin aivokasvainta.

Tää ruokahaluttomuus on kuitenki kestänyt jo kuukausia.
Nyt on vatsan limakalvo tosi ärtynyt. Polttaa, oksettaa, ei tee mieli syödä yhtään mitään.
Jugurtti ja mustikkakeitto on ainoat jotka putoo alas.

Tätä limakalvoärsytystä ollut koko tän viikon. Tänään alkoi ripuli eli nyt on suolistokin sekaisin.

Reikillä hoitelin, mut ei sekään oikein auta.

Vkl meen kyllä päivystykseen, jos ei tuo vähäinenkään ruokamäärä pysy sisällä.
Onneks ei tule yläkautta ulos. Mul on ihan älytön oksennuskammo.

Yökkäillyt oon joka päivä ja ollut aivan paniikissa et nytkö se tulee :buck2

Sorry, inhottava kuvaus. No onneks tää ei tartu. Ystävä tulee kohta käymään  smitten

Toisessa ketjussa mainitsin hämmästykseni siitä, kun lähes krooninen närästys,
tosin yleensä melko lievä sellainen, parani muutamassa minuutissa sen jälkeen
kun ekan kerran vuosiin maistoin sinihomejuustoa. En keksinyt sille muuta
selitystä kuin sen, että Penicillium -sukuun kuuluva homesieni kykenee jotenkin
lievittämään mahdollista helikobakteeritulehdusta.

Joten jos suinkin pysyt syömään edes hitusen sinihomejuustoa (Castello vaikuttaa
jotenkin tehokkaammalta kuin esim. Aura), kannattaa mielestäni kokeilla. Useimpien
mielestä tuo juusto kyllä taitaa maistua lähinnä sille, mitä suusta tulee kun puhutaan
norjaa porsliiniankalle.

 :Smiley

Jos tuo ei auta, kannattaa ehkä kokeilla myös Gefilus Maxia.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2009 19:28:54 kirjoittanut sideman » tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #5 : 23.01.2009 20:10:25 »

Ahaa, mielenkiintoista.

Pystyin käymään kaupassa hetki sitten ja ostin banaaneja, juustoa ym vatsaa "kovettavaa"
Eri juttu sit pystynkö syömään mitään kiinteetä
Alkoi taas yököttää kun join gefilus-juomaa.

Minul on aiemmin ollut neljä kertaa vatsakatarri, mut sillon oli aivan järjetön ylävatsakipu.
Nyt ei ole kovia kipuja, mut jotenki tunnen vatsalaukun olemassaolon koko ajan.

Pahoinvointilääkkeet ei toimi lainkaan ja kuvotus vaihtelee lievästä aivan kestämättömään yökkäilyyn joka ei meinaa loppua kohtauksen iskiessä.
Tää on todellakin oksennusfoobikon painajainen  Angry

Nuuhkin laventeliöljyä ja koitan selvitä järjissäni
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #6 : 23.01.2009 20:20:39 »

pikkari...
Kehoittaisin sua menemään pikimmiten tutkimuksiin,
koska toi ei kuulosta ihan miltään normaalilta.

Ootko mitannut lämpöä?
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #7 : 23.01.2009 20:48:36 »

Tiigris, naulan kantaan  police
Kuulostaa muuten ihan helikolta, mutta lääkäri sen sitten varmentaa. Sinuna en jäis "arvaileen", mikä ehkä vois auttaa... takuu varmasti syömättömyys aiheuttaa lopulta vaikka mitä  Undecided
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #8 : 23.01.2009 20:57:32 »

No ei syömättömyys itsessään niin paha, mutta MIKÄ sen + pahoinvoinnin AIHEUTTAA?  idiot2
Ja aina kivun ei tarvitse olla kovaa, merkatakseen jotain. Jo kummalliseksi luokiteltava kipu tai tunne, on merkki siitä, että siellä tapahtuu jotain, mitä ei pitäisi tapahtua, on elimistölle siis ihan uusi juttu..
Puhuit "tuntevasi vatsalaukun", se kuulostaa juuri niin epämääräiseltä, että kannattaa ottaa se tunne tosissaan.

tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #9 : 23.01.2009 21:01:00 »

Enkä nyt halua siis pelotella mitenkään, mutta juuri ripulointi ja yököttävä olo on tyypillistä "akuutti vatsa" kohtauksille (yleinen nimitys kun sisäelimissä tapahtuu jotain "tunnistamatonta", kuten vaikka jokin tulehdus..)
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #10 : 23.01.2009 22:13:26 »

Kiitoksia kovasti vastauksista  Smiley

Aiemmin katarri on ollut tosiaan kivualias niin ettei pystynyt nukkumaan eikä olee oikein missään asennossa.
Nexium (happosalpaaja) on auttanut parissa päivässä, nyt ei.

Mihinkään ei koske mutta tää "tunnistan-vatsani-olemassaolon-fiilis on ällöttävä.
Terveysneuvonnassa kehotetiin odottamaan sunnuntaihin asti ja ostamaan Osmosalia ripuliin etten aivan kuivu.

Kuumetta ei ole.

En kyllä tajua mikä tää on
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #11 : 23.01.2009 22:48:46 »

No, toivottavasti se ei ole mitään vakavaa.  Smiley

Tarkkaile itseäsi, mutta älä panikoi ja pelkää turhaan: tiedän itsestäni sen, että jos pelkään jotain oireitani, alan vain kuvittelemaan niitä lisää.
Muuta en oikein osaa sanoa, kuin että jos saat nesteytettyä itseäsi hyvin sillä osmosalilla ja kenties jollain kiisselillä tai muulla vatsaystävällisellä ruualla, älä suotta yritä syödä mitään kiinteä ja huonosti sulavaa ennen kuin mahassa on parempi olo, koska se voi ärsyttää vain lisää...

Ja ihan positiivista toi kuumeettomuus, yleensä kaikki vakavampi tapahtuma sisuksissa nostattaa lämmönkin aika äkkiä.

Sellainen vielä nousi mieleen (sori, ällö juttu) mutta siis kannattaa kiinnittää huomiota siihen ulosteeseenkin,
että jos se muuttuu kumman väriseksi tai laatuiseksi (tumma, sahanpurumainen) kannattaa hakeutua tutkimuksiin..

Enkä siis nyt ole mikään kirjaimellisesti otettava asiantuntija, yritän vain auttaa.  Smiley
Heräsi vaan mielenkiinto, että mistä noi oireet johtuu, onkohan se sitä samaa vaivaa kuin ennen,
tai siihen liittyvää.. Tule sitten kertomaan kun selviää.
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #12 : 27.01.2009 18:22:59 »

Moimoi  Smiley

Nyt kuuluu jo paljon parempaa, onneks.
Vatsa vielä hieman "epämääräisen" tuntunen eikä ruokahalu täysin normal, mutta se kamala polte ja yökkäily loppui kaks päivää sitten.
Olen syönyt tosi kevyesti ja vedellyt gefilus-tuotteita paljon. Happosalpaajia päivittäin ja apteekista ostin sellasta mikstuuraa joka lisää ruokahalua (sisältää b-vitamiineja ja rautaa)
Ällön makuinen litku, mut se piristää ihan selvästi  Smiley

Tää mun "tauti" oli siis todella ärtynyt vatsan limakalvo. Oma diagnoosi siis
Jos kaks viikkoa sitten otetuissa verikokeissa hemoglobiini oli 148 ja senkka 3, ei voi olla kyse mistään tosi vakavasta tulehduksesta.
Mietin vaan miten paljon tuonlainen rautavalmiste voi kohottaa jo nyt korkeeta hemoglobiinia?  idiot2

Viimeiset kolme kuukautta on kyl yhtä sairastamista. Pari sitkeetä flunssaa, virtsatieinfektio X 2, isku päähän 6 tikkiä, peukalo murtui, kummallinen nuha joka jatkunut puoltoista vuotta ja kaikist kauheimpana aivokasvainepäily.
Magneettikuvauksiin pitäis mennä kai vielä. Kolme lääkäriä pohtii nyt miks mun prolaktiinipitoisuus veressä on niin korkea. Norm arvo on max 500, minulla reilu 3500. Eli kyse voi olla aivolisäkekasvaimesta.

Ihme kyllä voin henkisesti ihan hyvin näiden vaikeuksien keskellä.
Tänne kirjoittaminenkin on terapeuttista  ja te olette tosi kultaisia  smitten smitten

Huomenna menen tutulle meediolle käymään  Smiley Smiley

Kyllä kaikki menee viel ihan hyvin. Minul on voimakas usko parempaan tulevaisuuteen
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #13 : 27.01.2009 18:54:45 »

Mukava kuulla pikkari, että olet voit paremmin, ja selvisi mistä mahavaivat johtui!

Tällaisilla keskustelupalstoilla tosiaan saattaa saada vihjeitä ja vinkkejä, mutta toisaalta myös harhaajohtavia diagnoosi-epäilyjä yms. niin on hyvä suhtautua varauksella...
Noh, enpä usko että kukaan luottaa sokeasti netistä saamiin neuvoihin.
Aina pitää muistaa että lääkärit ja muut ammattilaiset ovat oikeita diagnooseja varten.  police

Uskon, että olet kokenut stressaavia aikoja, noiden kaikkien tapaturmien ja diagnoosien epäselvyyksien keskellä. Toivotaan, että lääkärit löytävät oireiden aiheuttajat ja oikeat hoidot. Muista pyytää tarkkoja ohjeita itsesi hoitelemiseen ja kysele jatkossakin ammattilaisten näkemyksiä ruokavalioon ja lisäravinteiden käyttöön. Yleensä rautavalmisteet eivät nosta hemoglobiinia mitään huikeita määriä, se on ihan henkilökohtaisesta imeytymisestä kiinni, mihin vaikuttaa mm. suoliston kunto. Joten rautalisäravinteen vaikutusta ei juuri voi arvioida, muuta kuin mittaamalla hemoglobiinin jonkin ajan kuluttua, jos asia sinua askarruttaa.  Smiley Harvemmin kyllä korkeasta hemoglobiinistakaan haittaa on ja sitä on helppo laskea tarvittaessa, esim. käymällä verenluovutuksessa tai kuppauksessa.

Hyvä kuulla, että suhtaudut niin valoisasti tuosta aivokasvain-epäilystä huolimatta. Huhhuh, mikä minä olen siihen mitään sanomaan, kun en ole vastaavaa kokenut! En voi sanoa kuin että voimia sinulle ja enkeleitä polullesi.. angel angel Varmaankin juuri tuollainen asia herättää ajattelemaan elämästä hieman syvemmin: elämä on niin kaunis ja arvokas asia, että toivoa kannattaa pitää yllä vaikeinakin hetkinä ja olla murehtimatta turhia. Ja jos murheita tulee: maailma on täynnä ihmisiä, kenen kanssa niitä voi jakaa, täällä me eletään toinen toistamme varten iloissa ja suruissa.  Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #14 : 27.01.2009 19:04:50 »

No juu, kyllä toi itseasiassa Helikolta kuulostaa. Ja tiedätkö, viimeaikaisten tutkimusten mukaan se on nimenomaan Heliko mikä sitä vatsahaavaa aiheuttaa. Lekuriin vaan, Heliko hoituu lääkkeillä vaikka aikamoinen hevoskuuri se lieneekin.
Itselläkin on ollut vatsahaava ja samoja oireita aikoinaan. En syönyt muuta kuin mustikkakeittoa kuukauden verran ja olin tosi huonossa kunnossa.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: