Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Jatkuva flunssa  (Luettu 20848 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8235


Profiili
« Vastaus #15 : 30.12.2008 12:28:07 »

Tai oikeestaan toistuva flunssa. Tosi raivostuttavaa olla puolikuntoinen koko ajan. Kyse ei ole homeesta tms. Nyt sitten hyviä neuvoja kaivataan! Tiedän perinteiset valkosipulit, beroccat, c-vitamiinit jne. mutta oliskohan jotain semmosta konstia jota en ole vielä koettanut?
Kiitollisena otetaan vastaan kaikki hyvät vihjeet!
  Smiley

Olen itse yrityksen ja erehdyksen menetelmällä kehittänyt meditaatiotekniikan,
jonka vaikutuksen oletan perustuvan siihen, että sillä kykenee keskittämään
praaNaa johonkin tiettyyn osaan kehoa. Tuo hypoteesi saattaa tietenkin
olla aivan tuulesta temmattu, mutta parempaakaan en ole hiffannut.

Kaikki alkoi oikeastaan siitä, että vuosikausia TM:ta harrastettuani en jaksanut
lakata kummeksumasta sitä, miksi mantran ajatteleminen *sisäänhengityksen*
aikana tuntuu niin pahalta. Lopulta erinäisten vaiheiden jälkeen, joita tässä lienee
turha sen tarkemmin ryhtyä repostelemaan, päädyin havaitsemaan sen, että
jos mantran ajattelemisen aikana kiinnitän erityisen huomion johonkin osaan
kehoa (dhaaraNaa eli desha-bandhash cittasya: paikka-sitominen mielen > mielen fiksaaminen johonkin kohteeseen, tässä tapauksessa tiettyyn ropan osaan -- Yoga-suutra)
kykenen ajattelemaan mantraa ilman ilkeää tunnetta erityisesti nupissa.

Tuon menettelyn sivuvaikutuksena huomasin, että jos vaikkapa kiinnitin
huomiota, (Kashmirin shaivismin*) Shiva-suutrain (olikohan se nyt III 43, tjsp)
mukaan "naasikaantarmadhya'an" (nenän siihen osaa jossa käsittääksen
iDaa ja pin.galaa yhtyvät), se saattaa tuoda helpotusta päänsärkyyn, mutta
taas toisaalta aiheuttaa (oh Lawd!) "kiusallisen" *r*ction, hehheh...

Jos jotakuta kiinnostaa tuon meditaatiojipon yksityiskohdat, voin yrittää
kuvata niitä, mutta en mene takuuseen, että se toimii, jollei kykene
meditoimalla aikaansaamaan ensin "neljättä praaNaayaamaa", mikä
käytännössä tarkoittaa hengityksen huomattavaa hidastumista tai
jopa täydellistä pysähtymistä radikaalisti hidastuneen metabolismin ansiosta.

* Myös PaaNinin kieliopin alussa olevaa neljäätoista suutraa, jotka esittelevät
sanskriitin äänteet tietyssä fantsussa järjestyksessä, kutsutaan nimellä Shiva-suutrat
tai Maheshvara-suutrat.
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #16 : 30.12.2008 12:57:17 »

Kas kummaa, kas kummaa! Rintakehään ei enää satu. Kamala yskä on osittain tipotiessään.

En hakenut homeopaattisia rohtoja. Otin valkosipulia, ja kamomillateetä juoda jutautin menemään. Siinä on kaks parasta luonnonrohtoa! Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #17 : 30.12.2008 13:22:11 »

Laatua huoneilmaan:

Lainaus
Kristallisuolasta valmistetut tuikkulyhdyt parantavat sisäilman laatua ja luovat lempeällä valollaan rauhallisen tunnelman.

Huoneilmamme on täynnä haitallisia positiivisia ioneja, joita muodostavat televisio, tietokone, kännykät ym. elektroniset laitteet.

Suolatuikku toimii luonnollisena ionisaattorina muodostaen lämmetessään negatiivisia ioneja, jotka neutralisoivat huoneilmaa. Suolatuikun muodostamat suolahiukkaset helpottavat myös allergisia sekä astmaatikkoja.

Luonnon suolakristallit louhitaan Pakistanista, Himalajan vuoristoalueilta. Ne muodostuivat meriveden hyörystyessä n. 250 miljoonaa vuotta sitten.

Suolatuikku hohtaa valkoisen ja oranssin sävyjä. Feng shuin mukaan oranssi väri rohkaisee, rentouttaa ja stimuloi luovuttaa sekä antaa elämän iloa. Valkoinen väri tukee keskittymiskykyä ja rauhoittaa mieltä.
http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/4021/Suolatuikku
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #18 : 31.12.2008 00:01:13 »


Hei Ystäväin

Aamulla flunssani oli poissa.
- kaksi viikkoa se kesti

Tänään olenkin riekkunut koko päivän.
- pientä hikoilua kyl tulee puuhatessa

Matot ulos, petivaatteet ulos, pyykinpesua,
kaupassa käynti, siivousta,
tiskaamista, ruoanlaittoa
ja sitten vain rentoa olemista.

Mikä ei tapa - se vahvistaa.



smitten Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #19 : 31.12.2008 01:12:02 »

Kaivoin arkistoistani "reseptin" jonka sain aikoinaan homeopaatiltani jatkuvaan lämpöilyyn/flussaan.
Nämä sopivat minulle, toiselle toiset, mutta laitanpa nämä nyt muillekin tiedoksi:

Pulsatilla D30 aluksi kaksi kertaa viikossa, 3-4 viikon jälkeen 1x viikossa
Silicea D30 1x viikossa

Lisäksi sain vinkkejä "tavallisen" flussan hoitoon:

Ferrom fosforicum ph D12 2-3 kertaa päivässä
Aconitum napelus D30 (flussan ensioireisiin) 2-3 kertaa päivässä.

Kerta-annos on aina 5 pilleriä.

Mites se nyt menikään... niin monta vuotta kun vaiva on kestänyt, niin monta kuukautta sen paraneminen kestää. Vai miten se oli...  idiot2
Mulla se kyllä piti paikkansa, kolme neljä kuukautta meni ennenkuin helpotti.

Ja tietenkin kannattaa ottaa yhteyttä omaan hopeopatiin joka tekee kokonaisvaltaisen kartoituksen, saa sitten itselle sopivat pillerit.

Niin vielä, älähän Elämänilo rieku liikaa näin pian lentsun jälkeen! Hyviä vointeja sinnepäin! smitten
« Viimeksi muokattu: 31.12.2008 01:14:27 kirjoittanut kimo » tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #20 : 10.01.2009 21:05:57 »

Jatkuvan flunssan yksi syy voi olla myös; työstressi. Tämä on ihan tosi.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
sarisaa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #21 : 10.01.2009 21:37:09 »

Tai oikeestaan toistuva flunssa. Tosi raivostuttavaa olla puolikuntoinen koko ajan. Kyse ei ole homeesta tms. Nyt sitten hyviä neuvoja kaivataan! Tiedän perinteiset valkosipulit, beroccat, c-vitamiinit jne. mutta oliskohan jotain semmosta konstia jota en ole vielä koettanut?
Kiitollisena otetaan vastaan kaikki hyvät vihjeet!
  Smiley

moi
mullon kans. kai johtuu limakalvo-ongelmista ym mitä mulla on.
totta 4 kynntä ruoassa per päivä. ku siitä tykkää ja käytä sit terveenäki sitä aina ruoassa ym. lakkaa kuulemma jopa haisemasta sitte jostain syystä sanoi joku. mut hyvää on. ja mie otan säännölliseti c vitämiinit päivittäin ennen 500 2päivässä. nyt sitten 200 n. 2 tunnin välein koska vatsa on herkkä johtuneeko tuosta että olen A veriryhmää. luonnon vitamiinit. synteettinen ottaa jotain sitte kehosta tilalle mikä valmistusprossassa on tipahtanut. jotain sitte taas voi olla epätasapainos. Mut pääasia et otat. Iha sama mitä muut toitottaa. isot annokset on sairauksis parantavia ja ylim. tulee pois vaika sanotaan taas myös et sitä vois saada liikaa no 0 veriryhmä kestää tuon 500 kerralla. ja mul on tuo 500 nyt ja takuulla ku nuha otan 2 kerralla ja toisen kerran kans. mun äidil on kans jopa vaikea diapetes ja tiedän itestä et ei oikeesti ole ollut flunssaa ku tuota säännöllisesti olen ottanut ei jopa noin kuukausiin. pitää alkaa taas. Mut toisaalta ku olet takuuvarmasti terve ota rokote. sil mul nousi vastustuskyky niin et en sairastanut vaik vieres pitki koulupäivää aikoinaan oli toso yök räkä.. Mie nappaan kaikki . Hyvä ku viikon toista kunnossa. Ja niitä on tosi vaikeita kans. mul oli keuhkot täynnä. mut ku o sellanen flunssa homeopaattinen lääke uus. MYyjä suositteli vai o homeopaatti ja ties mun sairastavan autoimmuunisairautta. otin ku olin jo muute flunsas vähä parempi muutaman päivän kuluttua mulla alko jalat olla voimattomat. luin se ja ehdoton kielto. kysyin tältä kaupan iha omistavasta myyjältä ja se tutki ja ihmitteli sano et toi yks on myrkky mut ku sitä on  vähä niin se on hyvä llaaa plaa ja ei se varmaan mut ku sie olet muutenki herkkä. huh. eläkää ihmeessä ottako mitää lukematta. eile meinasi ostaa luontais shampoita ku ne luonnolleki hyvät. kamomilla. sit ajattelin ku on allergiselle joku. suom. seloste selosti vaik mitä. mut englanniksi oli kokos mainittu kuten joissain harvoissa suomeksiki. No myyjä soittamaan ja sielä joku rahan himokas neropatti sanoi että ei tiedä vaikka mun pojan kerrottiin olevan pähkinälle allerginen (mikä on pahin allergia kalan penisillinnin ym kans jota pojalla kaikki o) sano tuo myynti-innokas tuola puhelimes mitä tämä kauppias sitte ite mulle et ottaa selvää se joku ja kyllä se on hyvä ku se on allergiselle iha suunniteltu. site kerroin et pähkinä ristireagoi koivun kans joka on m yös vaikeana allergiana pojallani eli pahentaa, eli ei niillä asioilla leikitä. Vaikei olis koivuallergiaakaan niin koivusiitepöly ym aika ja siihen miten vain yhdistettynä pahentaa siis... ettei noilla asioilla voi leikkia. Katsoi silmät pyöreänä vähä kauhussa ja sanoi ei niin. muuten on oikein tietävä. Mut tarkka saa olla aina muistakaa. Lukekaa aina ite kans kaikki pakkausselosteet. Niiden varoitukset on otettava toisissaan silla ne vaikuttavat lääkkeen tai myrkyn tavoin. Ne ovat vaihtoehtolääkkeitä!
ja joka on autoimmuuni tai allergia tai muuten herkkä tai jo sairastaa on takuulla liian herkkä elismistöltään mihinkään väärään hoitoon, ne voivat toisaan olla vaarallisia. Mie olen opiskelu ite. Ja tiedän mihin luottaa siis lukenut aina kirjallisuutta . ruoat ym. Merilevistä kaikkeen..

Että vaik kuinka väsyttä pitäkää puolenne. vaatikaa lääkärilläa hoito. kunnon tutukimus kun on aihetta. Ja kaikki lukekaa ite. Myös lääkäri voi pöljyyttään tyrkyttää penisiliini allergiselle jolla jo muutaki lääkeongelmaa penisiliini johdannaista ja kas ku kileli ei mahdu suuhun... huh. Muistakaa lukekaa, kysykää rakkaat ystävät.

Mulla on sanonta omasta välittämisestä itsestään terveesti en tiedä ymmärtääkö heti se on vähä ku itsestä pitää välittää huolehtiä ja rakastaa lämmöllä. Myös itseä ei vain vauvoja ja rakkaus kakki säilyttää. epävarmat kiljuu ja sitä yrittää myös estää jopa perheeseen tunkea jos vaikka suvus ongelmia itellä: omat lapset hyljätty ym.. Olkaa vahvat kanssa sisaret ja veljet ja rakkautta lisää sekä kaikille teille enkelit jotka tätä luette. Niihä enkelit? Kiitos :=) smitten angel

Se sanonta on "kukas koiran selän lämmitää ellei koira itse" eli sillo itellä turkki...
Piirsin ajatuksessa sille ryijyn selkään kuin hepolla on. ja koiral o lämmin aina ja hyvä olla niin on sielullaki sitte. Turvallisuus. Itsensä hoitaminen. Ei meidän tarvi oottaa aina muilta. Itsenäisyyttä välittämistä. Ja jos ei osata välittää itsestä kuinka sitte muista? Loppuu eväät. Sitähän tuo tarkoittaa tuo rakastaa toista kuin itseänne. SE ei missään nimessä tarkoita itsensä hylkäämistä vaan kuten kerroin.

Tsemppiä ja Vihreä parantava enkeli sinulle.  smitten
tallennettu

TUULTEN TYTÄR SININEN MAAGINEN APINA KAKSONEN NOUSEVA SKORPPARI TULIHEVONEN Smiley
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #22 : 04.03.2009 10:42:08 »

Suosittelen ottaamaan nyt kyllä ruokavalioon probiootteja, hyviä maitohappobakteeri -maitotuotteita, tai sitten kapseleina niitä nauttimaan. Mielellään vielä vitamiini- ja hivenainelisää, jossa on esim kaikki B-vitamiinit, (stressiin sopiva).
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #23 : 02.04.2009 09:30:36 »

Yks mitä lisäisin vielä tähän mukaan on vihreä tee. Sitä pitäis juoda ainakin se 2 kuppia/pvä. Kun tuon teen juonnin aloittaa, sitä ei siis kannata lopettaa. Vihrellä teellä on todella hyvät ja suotuisat vaikutukset (tutkimustulokset osoittavat).

Toinen mitä vois suositella on pieni määrä alkoholia. Tappaa viruksia. Itselläni oli tässä viime viikolla aika raju flunssa. Otin kunnon tujauksen alkoholia ja seuraavana aamuna oli vuotava nenäneste poissa.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
sarisaa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #24 : 10.05.2009 18:01:54 »


MOi
Lainaa kirja 4 diettiä 4 veriryhmää jotain sinnepäin. Neuvolakortti, terv.keskus jos olet ollu leikkauksessa tietää sun veriryhmän.
väärä ruoka on ku olis saanu väärää vertä, tuhoutuen sen anti.. takertuu sisäellimiin jne.. jotenki.
Esim. A+ saa helposti flunssaa ym. Limaneritystä lissää mm. maito. liha ei sovi, broilesri ja kana vähä, kahvi joo ja viehreä tee varsin. Kasviksista mm. valkokaali ei käy.
tuo punahattu suositellaan ym. siel on ihania reseptejä ym myös. sekä persoonalllisuus. Jenkkiääkäri tehny sen. Kato vaikka googlesta saat tarkan nimen kirjalle ja sitten lainnaat kirjastosta.

Minulla ainaki apu löyty. Tunnen vetoa muutenki mm. kasvisruokaan ym . selkeytti. Tietty sitten on sukurasitteet ym herkäs. Jostain luin et asia jolle allergisoi niin sille on jotain asiaa kimurantisti ja pitäisi pohtia mikä. Mut sitten ku on perinnöllinen allergia niin? Kulttuuritaustaan takerrutaan jos ei sitä ole kunnolla vai? Ei kai. Lykkyä tykö ja ota aurinkoa 3 silmään siis ei aurinkoa suoraan tillittäin. Ajattele juuret maahan eka. Voit pyytää auringon aina kaikkiian shakroihin. Aloita jotta laskeutuu sydämmeen ja siitä tehen juuret maahan. sitten tähtiporttiin, kruunushakraan, ja lopulta juuri ja maashakraan asti. Tunne niiden lämpo ja säädä niille sopivä nopeus. Kiitä ja jätä pyörimään..

tallennettu

TUULTEN TYTÄR SININEN MAAGINEN APINA KAKSONEN NOUSEVA SKORPPARI TULIHEVONEN Smiley
pseudelia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10



Profiili
« Vastaus #25 : 10.05.2009 22:22:44 »

Oletko jatkuvasti stressaanutunut? Itse sairastelin kerran kuukaudessa melkein kahden vuoden ajan, kun olin entisessä työpaikassani jossa mulla oli paha olla. Nyt kun sain potkut en ole ollut 3kk kipeä.
tallennettu

Sun - Virgo
Asc - Sagittarius
Moon - Pisces
KMHK
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #26 : 25.09.2012 21:36:41 »

Tai oikeestaan toistuva flunssa. Tosi raivostuttavaa olla puolikuntoinen koko ajan. Kyse ei ole homeesta tms. Nyt sitten hyviä neuvoja kaivataan! Tiedän perinteiset valkosipulit, beroccat, c-vitamiinit jne. mutta oliskohan jotain semmosta konstia jota en ole vielä koettanut?
Kiitollisena otetaan vastaan kaikki hyvät vihjeet!
  Smiley

Jatkuvia flunssan oireita voi aiheuttaa herpes virus (kutina, limakalvojen kuivuminen, aivastelu, kurkkukipu...). Virus tarttuu suoraan limakalvolta limakalvolle tai välillisesti iholta (usein kädet) limakalvoille. Virus selviytyy elimistön ulkopuolella muutaman tunnin ja niinpä voi tarttua helposti. Lääkärit eivät herpestä usein ehdota syylliseksi, koska se on usein linkitetty seksitaudiksi mikä onkin harhaan johtavaa.
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: