Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kirjoitatteko runoja/tarinoita/lauluja??  (Luettu 55574 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
metsämieli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70


Vain kesyt linnut kaipaavat. Villit lentävät.


Profiili
« Vastaus #30 : 13.11.2005 16:16:12 »

Kirjoitan lähes joka päivä jotakin. Kirjoitusinnostukseni lähti ihan joskus 10-vuotiaana, kun aloin kirjoittelemaan tietokoneelle eläintarinoita. Siitä jatkoin fantasiaan ja viimein johonkin kauhun tapaiseen kynäilyyn, jota jatkan nykyäänkin.
Lisäksi kirjoitan runoja, joka alkoi joku puolitoista vuotta sitten. Nettipäiväkirjaa aloin pitämään puoli vuotta sitten ja sinne yleensä kirjoitan kun siltä tuntuu.

Minulla on Merkurius-Venus yhtymä, että ehkä se jotenkin vaikuttaa siihen Smiley
Tosin itsekritiikkini on usein niin voimakasta, etten oikein osaa arvostaa tekeleitäni  Embarrassed
tallennettu

ASC Rapu
AURINKO Neitsyt 5. huone
KUU Skorpioni 6. huone
MERKURIUS Neitsyt 5. huone
VENUS Neitsyt 5. huone
MARS Neitsyt 4. huone
MC Vesimies

Tulijänis
Punainen Itsevallitseva Kuu
Yksisarvinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52



Profiili
« Vastaus #31 : 13.11.2005 23:18:08 »

Kiva kysymys!  smitten Kyllä kirjoitan, lähinnä runoja. Olen tehnyt niin lapsesta saakka. Luen paljon runoja ja lyriikkaa mielelläni myös muilla kielillä kuin tällä kotimaisella. Teen uusia laulunsanoja tuttuihin sävelmiin, koska en ole säveltäjä. Kalevalanmitta on hyvinkin tuttu ja itkijänais-perinteen koen kovin läheiseksi itselleni. Smiley
tallennettu

"Se voima joka maan ja taivaan loi myös sinussa voimaa olla voi."
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #32 : 15.11.2005 22:56:43 »

Olen aina rakastanut kirjoittamista  smitten Nuorempana pidin päiväkirjaa joka päivä 9-vuotiaasta n. 22 vuotiaaksi, mutta sen jälkeen se jotenkin jäi ja on enää vain satunnaista.Runoja rustaan aina silloin tällöin ja kirjeenvaihtokavereita on ympäri maailmaa niin paljon, että tuntuu uskomattomalta  coolsmiley Myöskin aina olen haaveillut kirjan kirjoittamisesta ja aloittanut ainakin 2 kertaa, mutta vielä ei se tarinani ole täydellinen  Wink
Olen myös rakastanut lukemista ikäni ja luen paljon !
Minulla asiaan voisi ehkä vaikuttaa Neptunus sulkeutuva kolmio Merkurius tai venus yhtymä Merkurius tai venus kaloissa tai neptunus kolmio Venus  Cheesy
Rakastan myös piirtämistä ja yleensä kaikkea luovaa  Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Haukka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6

Keltainen rytminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #33 : 18.11.2005 16:39:15 »

Nuorena ajattelin kirjoittavani, mutta huomasin, ettei minulla ole mitään asiaa. Pistin kynän santaan. Kaivoin sen sitten ylös, kun saavuin elämän keskipäivään. Kirjoittelen. Kaikenlaista.
Laitan tähän vähän rakkaan Seppomme analyysiä aiheesta. Wink

NEPTUNUS SULKEUTUVA KOLMIO MERKURIUS

Puhumiseen, kirjoittamiseen ja kaikkeen kommunikaatioon liittyvä yhteys suurempaan kosmiseen tarkoitukseen on käynyt sinulle selväksi edellisten elämiesi aikana ja siksi osaat nyt suhtautua henkisiin kykyihisi kypsästi ja kosmisia lakeja kunnioittaen. Olet varma niistä tiedoista, joita välität kanssaihmisillesi, mutta et vaadi ketään toimimaan ohjeittesi mukaisesti. Ihmisten on helppo luottaa sanoihisi, koska osaat esittää asiasi puolueettomasti eikä tietoihisi liity henkilökohtaisia pyrkimyksiä, jotka olisivat ristiriidassa muiden henkisen kehityksen kanssa. Sinun ei tarvitse olla huolissasi tiedonvälittämiseen liittyvistä odotuksistasi ja toiveistasi, sillä kaikki minkä koet itsellesi mielekkääksi palvelee suurempaa kokonaisuutta. Jos tienaat hyvin näiden mediaalisten kykyjesi avulla tulet aina käyttämään rahasi oikealla tavalla itsesi kehittämiseen joko fyysisesti tai henkisesti. Tämä kuvio tukee kaikkea puhumiseen ja kirjoittamiseen liittyvää luovaa toimntaa todella vahvasti. Jos sinulla on näille alueille liittyviä haaveita niin pidä ihmeessä niistä kiinni, sillä ainoana esteenä etenemisellesi ovat kartaltasi löytyvät haasteelliset aspektit, jotka pystyt hoitelemaan pois päiväjärjestyksestä ehkä hyvinkin pian.
 

CHIRON YHTYMÄ  MERKURIUS 

Merkuriuksen ja Chironin aspekti symboloi vasemman ja  oikean  aivopuoliskon  keskinäistä toimintaa. Olet sisimmässäsi tietoinen Chiron energioista ja tulet jossain vaiheessa toimimaan parantavien luonnonvoimien välittäjänä  sanallisesti, kirjallisesti tai muilla kommunikaation keinoilla. 
Yhtymäaspektin kautta olet luontaisesti puhuja, tiedottaja tai kirjoittaja. Sinulla on voimakas tarve tuoda esille omia tai muiden parantumiskokemuksia  apua tarvitseville ihmisille ja monet tulevatkin hakeutumaan itselleen sopivien auttajien luo sinun välittämiesi kokemusten rohkaisemina. Sinulla on  erittäin hyvä terveydellisiin seikkoihin  liittyvä havaintokyky ja pystyt vaivattomasti kertomaan kanssaihmisillesi mitä heidän tulisi missäkin vaiheessa tehdä elämänsä helpottamiseksi. Ymmärrät muita paremmin ajatusten vahingoittavat vaikutukset kehoon ja psyykeen. Siksi pyrit luonnostasi ohjaamaan ihmisiä myönteiseen ajatteluun suurtenkin vaikeuksien keskellä.


Ja sitten pieni runo, joka on loihdittu englanninkielisellä jääkaappimagneettirunoprosessorilla:

Eternity through work
Life could kill
Did she?

 uglystupid2

 aurinko aspect_con jupiter
tallennettu

Innostuksen hulluus
peilaa itseään
viisauden välinpitämättömyyteen.
Molemmat hymyilevät.
puntari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Sininen rytminen myrsky


Profiili
« Vastaus #34 : 24.11.2005 17:54:40 »

Juu kyllä kirjoitan. -Asiaa ja kantaa-ottavia kirjoituksia. Opiskelun esseet sujuivat hyvin ja tosikkomaisuuteni tekee keveästäkin aiheesta täyttä tavaraa kun arvioitavaksi on tuotettava tekstiä. Olen ollut (tosi pienen) lehden toimitussihteeri ja toimittanut juttuja. Aion kirjoittaa kirjan!!! Juoni on jo valmiina.

Onkohan tuolla Merkuriuksen Neitsytsijainnilla tähän jotain osaa - oikaiskaa jos menee metsään nämä minun "tulkintani".
Lisäksi merkurius tehnee sekstiilin neptunuksen kanssa (- viittaan tuohon edelliseen seikkaan)  idiot2

Nämä joko vaikuttavat asiaan tai sitten....  crazy2

Puhuminen on todella vaikeaa eli minulla on jonkinlainen "lukihäiriö" puheessa saatan esim unohdella sanoja, siis en saa sanaa mieleeni: ikäänkuin afaasia. Kirjoittaessa tätä ei ilmene! Huh Huh

Minä tarkoituksellisesti käytän mm. tätä foorumia oppiakseni "rentoa" kirjoittamista  Cheesy Cheesy
tallennettu

Kaikki aika käytössäsi - tämä hetki
onervainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #35 : 28.11.2005 20:45:17 »

Kirjoitan- minäkin ...
Viime aikoina on vaan ollut pää sen verran tukossa, ettei mitään uutta ole syntynyt - luovuus on ihan jumissa(surkeeta) Huh Mutta tässä muutama entisistäni:

Kuulitkohan sittenkin,
kun juttelin sinulle itsekseni
kun kuukausien päästä
päätit yht'äkkiä
vastata minulle?

        *

Kunpa tänä yönä
saisin tulla syliisi
käsivarsiesi unikehtoon
Selkäni takana kylmä avaruus
Tule, estä siihen luisumasta!

        *

Älä katso kasvojani
älä näitä elämän arpia
Katso lävitseni
näe rakkauteni
se kuinka kauan odotin
ja mihin kaikkeen
olen valmis
kanssasi

        *

Seemmosia... Wink
Pienen omakustanteen tein vuonna 2001 ja kenties joskus tulevaisuudessa uskallan toisenkin - anikko tuo pääpuoli nyt tästä kirkastuu. Arki syö miestä ja naista...Kukas se nyt olikaan huolissaan nykyisestä työelämästä, että se riistää ihmisiltä luovuuden? Ei kai vain itse kulttuuriministeri? Upea keskustelun avaus ja olen samaa mieltä 100%!

t. Onervainen, jolla myös Neptunus 3.huoneessa ja Neptunus kolmio Aurinko + Merkurius(Neptunus= Skorpionissa).
tallennettu
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #36 : 28.11.2005 21:30:50 »

Laitoin viime viikolla kolmeen eri kustantamoon omia juttujani...vaviskaa Arno Kotro ja muut runoilijat...  2funny
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #37 : 28.11.2005 22:17:45 »

Kaverin bändille tehtyjä mauttomia säkeitä: Cool

A cold, grim night on the plains of Siberia
   A gaze of death thwarts the night
   With no breath of air

  Upon this lonely horizon
  a fierce hunter's stare perceives no life
  Only stars, dust and sand

  This journey is eternal
  As this emptiness is endless
  Yet until the end of the omniverse
  Continues the conquest of ground
   
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #38 : 28.11.2005 23:52:51 »

Tässäpäs minultakin yksi todella vanha luomus:


                                           Tuulen tyttö
                                           tuulimyllyjen läheltä
                                           kuunteli tuulen huminaa
                                           tuntien sen voiman sisällään

                                           Ei taida löytyä miestä,
                                           joka tuulen voisi tyynnyttää
                                           sydämen vapaan valloittaa.

             

                      Cheesy  Smiley

 Ja tässä yksi hiukan vanhempana kirjoitettu:

Intohimo ?
Punainen tunne jota ei tunnu
Ei kipinää, ei väreitä
Minne minä sen hukkasin ?
Tunteen joka saa uudistumaan
Tunteen joka saa nuortumaan
Asettiko joku esteitä ?
Itsehän minä sen tein
Elämällä ajattelematta itseäni !

 Wink
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #39 : 16.12.2005 01:42:51 »

Olipa kauniita juttuja! smitten

Lykkyä tykö, Dorian!
Minäkin olen aina kirjoitellut lapsesta saakka, kaikenlaista. Jopa kirjankin. Minulla on kaksi viimeistä kappaletta vielä hiomatta.

Poikani esitteli minulle 'livejournalin' tuolla netissä ja sanoi, että kirjoitappa sinne, niin me muutkin saamme seurata mitä täällä kotona tapahtuu. Minulla on muutenkin menossa erikoinen vuosi, vuorotteluvapaa, niin innostuin. Annoin osoitteen parhaille ystävilleni ja sukulaisilleni. He kuulemma lukevat, mutta kukaan ei uskalla edes mitään kommentoida. On vähän kuin seinille puhuisi.

Sitten etsin minunlaisiani sieltä. Ei löytynyt vuorotteluvapaalla olijaa, eikä muutenkaan. Toinen 'siivooja' löytyi, joka sitten kohteliaasti laittoi minut hänen ystä välistalle. Näin pääsin lukemaan hänen päiväkirjaansa, 14-vuotias 'kamala pentu', mutta kirjoittaa hän osaa. Me kommentoimme tekstejämme ja meistä on tulossa ystäviä. Siis minullakin on nettiystävä; maailmamme ovat tosi erilaiset, mutta olen ylpeä hänestä. Minulla on sija kurkistaa nykynuoren uskomattomaan maailmaan.

Onko jollekin tuttu tuo 'livejournal'?
tallennettu
Tinde64
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3



Profiili
« Vastaus #40 : 26.12.2005 01:26:35 »

Musta on ihanaa kun joku kirjoittaa runoja. Itsellä ei runosuoni syki siihen malliin, että saisi paperille asti jotain rustattua. Päiväkirjaa kirjoittelen aina silloin kun elämässä tapahtuu jotain mullistavaa. Ajattelin just, että miksi vain silloin? Onko elämä muka muulloin niin tasapaksua, ettei sitä sitten viitsisi itsekään lukea jälkikäteen Shocked ? Siksi päätinkin, tästä päivästä lähtien kirjoitan joka päivä jotakin, vaikka vain pari riviä.

Itselleni päiväkirjan kirjoittaminen on terapeuttista, kuten varmaan monelle muullekin. Kirjoittamisessa tulee oltua oikeastaan rehellisempi kuin pystyisi monelle ihmisellekään olemaan.
tallennettu

Tinde64
 aurinko  vaaka  kuu harka  askendentti skorpioni jupiter harka keskitaivas neitsyt kuunsolmu kaksoset mars leijona merkurius neitsyt neptunus skorpioni pluto neitsyt saturnus vesimies uranus neitsyt venus leijona
Pia Koukila
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17



Profiili
« Vastaus #41 : 26.12.2005 23:29:37 »

Nouseva merkkini on kaksonen ja kyllä kirjoitan kaikenlaista, enimmäkseen kylläkin runoja, niitä on tullut kirjoitettua jo n.37 vuotta. Pääasiassa kirjoitan suomeksi, mutta nykyään myös paljon englanniksi ja jonkin verran ruotsiksi.

Inspiroivaa vuotta 2006 itsekullekin! santa_kiss
tallennettu

Valoon on monta tietä mutta jokaisessa tienviitassa lukee; Rakkaus.
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #42 : 29.12.2005 01:55:06 »

Pistetäänpä lisää:

Such a long, dark dream
Before the cloud hit the sky
As I awakened to my impending destruction
In front of your very eyes

Don't try to control me
For I came to destroy
Everything I believe in
Everything you want me to believe in

I will catch every clue
Seek out every meaning
Behind the lies you think are true
For you had me out of your sight!

Afraid of me, dear one?
I knew you'd be
I know what you're hiding
Don't worry, it makes no difference to me


Teiniangstia näköjään. Sad
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #43 : 29.12.2005 10:55:00 »

Corvus, oot selkeesti hyvä tossa Smiley
Teetkö sanat kuulematta melodiaa?

Nykyisin myös teen paljon enemmän sanoja kuin hyviä melodioita ehtii tuottaa. Kirjoitan niin paljon, ja sitten parhaat saa nyhtää päältä  Cheesy

Livejournal on mulle tuttu, samoin vuodatus ja blogger. About 10 blogia oon alottanut tässä vuoden aikana ja tällä hetkellä yksi on käytössä. Tahtoisin kirjoittaa kekseliäästi ja mielenkiintoisesti, mutta tekstini on yhtä asiallista ja kuivaa kuin jonkun poliitikon puhe... Ääh. Oon aina kuvitellut, että kyllä mä opin, mutta peeaskat. tickedoff

Olis kyllä ihan mielenkiintoista saada palautetta, mutta sitäkään en oo saanu ku joskus joltain jenkiltä. Kommentoi biisien sanoja...
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #44 : 29.12.2005 21:51:44 »

Corvus, oot selkeesti hyvä tossa Smiley
Teetkö sanat kuulematta melodiaa?


Arigato. Smiley Skriivailen sekä suoraan melodian päälle että sitä kuulematta, tosin parhaimmat kertosäkeet saa aikaiseksi edellisellä metodilla. :Smiley Paras tähän mennessä sanoittamani biisi vain sattui olemaan laulettuna lähinnä jotain souljazzia, mikä ei sitten bändille kelvannutkaan ja nyt koko projekti on kuivunut kasaan kun basistikaverini ei sitä hommaa enää jaksanut. Olen harkinnut elektro-trion perustamista, aikaa vain ei taida löytyä. Tongue
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: