Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kirjoitatteko runoja/tarinoita/lauluja??  (Luettu 57156 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« : 23.10.2005 16:33:27 »

Moi!
Tänään satoi ensilumi tänne rannikolle ja ilma on kaikessa kauheudessaan aika kaunis. Ei tuolla lunta maassa ole, vaan räntää ja muutenkin päivä on niin harmaa että..."Ruma on kaunista" pätee tähän päivään, ainakin mun silmissäni ja sain mielettömän inspiraation tehdä taidetta, tarkemmin, pistää ajatuksia paperille/kirjottaa jotakin syvällistä.. pian menen kirjottamaan lauluja..

Ketkä teistä kirjoittavat paljon (muutoin ku tänne foorumille buck2 ) ??
Mitä kirjoittelette ja miksi? Millaisia aiheita kirjotuksissanne yleensä on ja miten tuo intohimo kirjottamiseen näkyy kartallanne? Kuinka moni pitää ihan oikeeta päiväkirjaa?
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #1 : 23.10.2005 16:51:54 »

Hieno kysymys Smiley

Mulla lienee Merkuriuksen sekstiili Venukseen, joka laittaa kirjoittamaan :Smiley
Nykyisin olen pitänyt jonkilaista kirjaa tuntemuksistani, mutta Venäläisillä kirjaimilla - kyyrillisesti ja vieläpä käsialalla, jottei kukaan ulkopuolinen saa selkoa, mitä kirjoittelen Wink Wink 2funny
Tähän voisin laitta yhden rustailustani. Tapahtui aikana jolloin TR-Pluto teki yhtymää NA-Kuulle.
******************************************************************

Seison pimeässä. Palelen.
Tuskaa, verta ja kyyneleitä.
Tuuli kietoo minut hyytävyyteen.
Missä olet Sinä, en tiedä,
tiedän vain, että kaikki on mennyt
 
Missä on Hyvyys ja Rakkaus, sekin on poissa.
Sieluni särkyy, näen kuinka se hajoaa pala palalta, tuhansiksi sirpaleiksi.
Huudan Rakkautta, mutta se ei kuule. Siltikin yhä huudan, huudan ja huudan. Itken ja teen taas kuolemaa - ei ole ketään, ei.
 
Tuuli, tuo kalmankuora tanssii joka solussani ja kirkuu:
KUOLE, KUOLE, KUOLE! TIEDÄTKÖ,  KUKAAN EI AUTA!
Painan kädet korvilleni ja suljen mieleni täysin tältä
mielipuoliselta kirkumiselta.
 
Hyytävyys ruoskii ja raiskaa, käperryn kimpuksi,
suojellakseni herkkää minuuttani - silti veri tihkuaa sielustani.
 
Hyytävä tuuli jatkaa pilkkaamista, mutta en kuuntele sitä.
Tulisydämeni sammuu ja retkahdan kuolemaan, annan itseni pois.
 
Sieluni lähtee vaeltamaan, mutta se ei löydä sitä mitä etsii ja palaa tuulen raiskamaan kehoon, katsellen kun viimeinenkin kipinä sammuu.
 
Sieluni pyytää apua, joka taholta, mutta sieluni harmiksi kukaan ei ole vilpitön.
 
Kunnes
joku räjähtää taivaalla, sinkoutuen säteillään lähemmäksi
elotonta kehoani.
Valosade ropisee ylleni. Se herättää minut vähitellen elämään. Se kuiskaa hiljaa nimeäni ja ojentaa rakkautensa minua kohti. Rakkaus katsoo minua syvillä tummilla silmillään ja sanoo:
"Nouse, lähdetään täältä Valon valtakuntaan, jossa sinut puetaan rakkauteen kultaiseen syleilyyn.
Nousen Rakkauden luo, joka lämmittää ja saa
minut elämään.
Rakkaus levittää suojaavan viittansa ympärilleni ja syöksymme Valon valtakuntaan.


Ystävällisyydestänne nauttien
Tulisydän Wink
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #2 : 23.10.2005 17:13:37 »

Merkurius yhtymä Venus, Rakastan kirjoittamista!  smitten
ja yhtä paljon lukemista.

Olen kirjoittanut päiväkirjaa jo monta vuotta, progressiivisen Kuu Skorpionin aikaan varsinkin erittäin intensiivistä tunteiden kuvailua. Nykyään se on vain sellainen jonkinlainen muistikirja, johon kirjoittelee ajatuksiaan.

Tarinoita vilisee päässä, mutta hion vielä taitojani, jotta saisin ne joskus kirjoitettua ylös järkevässä muodossa ja järjestyksessä, josta muodostuisi yhtenäinen kertomus.

Ihanaa kun maa on valkoinen! Rakastan lunta!  smitten Maisema on niin valoinen. Olen samanlainen, luonto, musiikki ja ylipäätään esteettiset elämykset ovat erittäin inspiroivia. Haluaa itsekin jotenkin sitä kokemusta ja tunnetta ilmaista.

Stareyes, Kiitos tarinastasi, lukija tempautui kyllä erittäin Plutomaiseen kyytiin.
 coolsmiley

Inspiraatiota jokaiselle kynäniekalle  smitten
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #3 : 23.10.2005 17:31:50 »

Oli ihana tuo Stareyesin teksti  smitten


Mullakin oli tässä oma teksti, mutta alkoki nolottaa joten otin pois  Embarrassed Embarrassed :Smiley Smiley smitten


 idiot2
« Viimeksi muokattu: 23.10.2005 17:55:23 kirjoittanut Dark Rock » tallennettu

Aurinko vaaka 10.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #4 : 23.10.2005 18:24:33 »

Täällä päivänkirjanpitäjä myös. Cheesy
Lukemista rakastan ja kirjoittelen joskus itseäni purkaakseni
runoja. Nuorena myös satuja ja novelleja.
Myös joskus harvoin ystävilleni merkkipäivänä jne.
Täällä myös lunta tuli tänään ja oi että, miten olikin kaunista!!!
Miulla merkurius 1. huoneessa, ja se on sulkeutuvassa semisekstiilissä
Venukseen ja sulkeutuvassa sekstiilissä marssiin.
Että kaitpa ois ihme, jos ei millään muotoa kynä liikkuis...
Mutta ei nyt ihan hirveästikään kuitenkaan.
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #5 : 23.10.2005 18:50:29 »

Oli ihana tuo Stareyesin teksti  smitten


Mullakin oli tässä oma teksti, mutta alkoki nolottaa joten otin pois  Embarrassed Embarrassed :Smiley Smiley smitten


 idiot2

Heips Dark Rock Kiss

Häntä pystyyn nyt Smiley Laita takas oma tekstisi, horioppia nyt vaan police police

Ei omia tekstejään kannata nolostua, sillä, sinä et voi ottaa vastuuta toisten reaktoista.

Anna palaa vaan Cool
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #6 : 23.10.2005 19:01:55 »

Olen pitänyt päiväkirjaa 9-vuotiaasta asti, eli koko elämäni on kirjoissa ja kansissa. Kymmeniätuhansia sivuja erilaisiin vihkoihin raapustettuna! (Siinä sitä jälkipolville kahlaamista...    Grin)

Runoja ja laulutekstejä (ja sävellyksiä) olen myös kirjoitellut koko ikäni - kouluaikoina näytelmiä ja novellejakin. 200 sivua kesken jäänyttä romaania on jossain pöytälaatikon uumenissa... Embarrassed

Kirjoittaminen on itselleni jonkinlainen henkireikä. Varsinkin silloin, kun on paha olla, on suoranainen pakko saada asiat purettua paperille. Helpottaa kummasti!  Smiley

Aurinkoon yhtymässä oleva Vesimies-Merkuriukseni tekee tarkkaa oppositiota Plutoon, kolmiota Neptunus-Saturnus-yhtymään sekä bikvintiiliä Uranukseen. Selittänee em. taipumukset!  Cheesy
tallennettu
irkkunen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 184



Profiili
« Vastaus #7 : 23.10.2005 19:57:57 »

Hui, sataako teillä jo lunta Tongue
Mulle kans kirjoittaminen on jonkinlainen välttämätön pakko. Päiväkirjaa pitänyt vuosia, blogia noin vuoden, maili- ja kirjekavereita on ollut tosi paljon matkan varrella, nykyisin vähän hiljasempaa sillä saralla tosin. Aina oon tykännyt koulussa kirjoittaa aineita ja esseevastauksia, ja tässä parin viime vuoden aikana olen kirjoittanut ihan omia juttuja, proosaa, osallistunut kirjoituskilpailuihinkin. Kirjoja oon lukenut niin kauan kuin muistan ja kauemminkin Grin Tänä vuonna, kun olen vihdoinkin uskaltautunut säveltämään, on tullut jonkin verran lyriikoita tehtyä (suomeksi ja englanniksi, en tunnu osaavan päättää, kumpi on miellyttävämpi). Mun kappaleet itse asiassa painottuu sanoihin; haluan tehdä musiikin tekstiin eikä toisinpäin.

Merkurius ja Venus mulla on yhtymässä Kaksosissa, oppositiossa Uranus-Saturnus-yhtymään. Mars Kaloissa. Itse asiassa olikin tuossa puhetta vanhalla foorumilla just ennen kuin näihin uusiin siirryttiin, että miten se näkyy mun kartalla, Bigmamalla oli hienot selostukset, joihin nyt ei pääse käsiksi tickedoff
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
Kuusenkerkkä
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 23.10.2005 20:53:11 »

Upea aihe ja hienoa miten moni ihminen täällä pystyy tuomaan esille omaa luovuuttaan kirjoittamalla! Se on lahja, jota ei ole annettu kaikille! Minäkin kirjoittelin nuorena päiväkirjoja, runoja ja rakastin koulun ainekirjoitustunteja. Jossakin vaiheessa kirjoittelu jäi, mutta nyt päälle nelikymppisenä olen taas kaivanut vihkot esiin. Olen huomannut, että alitajunta tuottaa sitä enemmän tekstiä, mitä enemmän sitä kirjoittaa ylös. Myös unet ovat muuttuneet vilkkaammiksi ja muistan ne paremmin. Kävin henkiparantajalla viime kesänä ja hän käski minun alkaa kirjoittaa, sanoi että näkee minulla kirjoittamisen lahjan, joten enhän voinut muuta kuin totella.  Cool Avasin oman verkkoblogin parisen kuukautta sitten, osoite on alla - tervetuloa kaikki katsomaan (tämä on mainos)  Cheesy uglystupid2 2funny Grin smitten
tallennettu

Cleo
Vieras
« Vastaus #9 : 24.10.2005 03:12:47 »

Hei!

Täällä myös yksi päiväkirjan pitäjä! Varmaan vaikuttaa tuo  merkurius aspect_tri askendentti . Joskus tosi harvoin olen kirjoitellut runojakin sekä tajunnanvirtatekstiä- tuota tajunnanvirtatekstiä pitäiskin alkaa harrastaa oikeasti, tekisi varmaan terää. Cheesy

Päiväkirjaan puran sydäntäni, joten väliin voi olla melko synkkää ja angstista luettavaa, mutta kirjoittelen kyllä myös kun olen hyvällä päällä.

Ja hei, Kuusenkerkkä, nuo juttusi ovat loistavia!  smitten Oikeassa oli henkiparantaja, ja oikein teit kun kutsua noudatit! Minä nautiskelin tuosta kirjoituksesta kansainvälisessä työympäristössä, jotain voisin kertoilla amerikkalaisten ja saksalaisten yhteentörmäyksistä animaatioalalla jos kiinnostaa. Smiley
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #10 : 24.10.2005 08:35:14 »

Kyllähän sitä on tullut kirjoiteltua. Oikeastaan lapsesta asti. Äidinkieli olikin yksi lempiaineista koulussa. Varsinainen kirjoitusbuumi vaihe oli tuossa 1999-2003..
Se oli muutenkin sellaista "avautumisen" aikaa ja sen kaikkia mahdollisia ajatuksia, oivalluksia ja tunteita kirjoittelin. Omaksi ja vähän muidenkin "iloksi"...  :Smiley Pöytälaatikoon siitä jäi tarinoita, joita on aika hauska lueskella joskus vuosienkin päästä.

Oikestaan olen huomannut, että jos sitä on omista kokemuksistaan ja elämäntilanteistaan jotenkin "sydän auki", oli se sitten silkkaa viattomuuttaan tai tunteista "lihasverellään" johtuen, on kirjoittaminen ainakin itselle sellainen ajatuksien ja tunteiden vuoropuhelun purkaus.....
Joskus jopa oivalluksien   uglystupid2

Mutta selkeästi ainakin itse puran tunteitani, ajatuksiani yms kirjoittamalla, joskus maalaamalla jotain töherryksiä...

 Cheesy
tallennettu
Kuusenkerkkä
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 24.10.2005 09:55:33 »

Cleo,
kiitos kauniista sanoistasi. Tuntuu mukavalta saada tuollaista palautetta. Toivon että teksteistä näkyy kuinka nautin niiden kirjoittamisesta.  Wink
Olisi todella hauska kuulla sinun kokemuksistasi, uskon että sinullakin on muutama mehevä juttu takataskussa. Niitä ei voi välttää kun on tekemisissä ulkomaalaisten kanssa, eihän?  Grin Grin Grin Kukin taaplaa tyylillään ja tyylit välillä vain kolisevat vastakkain, ei millään pahalla.
tallennettu

Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #12 : 24.10.2005 11:10:58 »

Innostuin Kuusenkerkkä senverran paljon blogistasi, että hommasin itsekkin samanmoisen  smitten
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #13 : 25.10.2005 11:46:12 »

Hei!!
Kirjoitin runoja..mutta nyt niitä ei ole tullut tehtyä varmaankaan 5-6vuoteen!
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #14 : 26.10.2005 15:27:14 »

Heips kaikille Smiley

Löysin yhden tekeleen, kun TR neptunus yhtyi NA venus, silloin tuli tällainen sepustus:
Runo, joka tuli kynästä:

Sinä ja minä.
Ääretön Rakkaus.
Iloitsen sinusta rakastettuni, sillä rakkautemme on pyhää.


Sinun tahtosi on minun tahtoni.
Sinun himosi on minun himoni
.


Kyyneleet valuvat pitkin poskiani, sillä on syvällä sielussani onnea
täynnä. Tanssin kosmisen voiman kanssa ilosta.

Tahdon sulkea sinut syliini ja hyväillä sinua.
Olet käsittämättömän haavoittuva, herkkä, hauras ja kaunis.

Näen sinun sielusi herkkyyden, sillä vain minä kykenen näkemään
sydämeesi, olet kaunein sielu, jonka olen tavannut, siksi en tule
koskaan satuttamaan sinua, sillä silloin satuttaisin myös itseäni.
Anna minun arvostaa herkyyttäsi ja haavoittuvaisuuttasi, älä peitä sitä,
sillä siinä on sinun sielusi mitta.
Hymyilen sinulle. Kietoudumme Rakkauden tulisuudelmaan
.

 Kiss Kiss Kiss
 smitten smitten smitten
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: