Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Painajaisten psykologiaa!  (Luettu 23518 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« : 10.09.2008 20:44:53 »

Mikä ihme siinä on, että minusta on (jollain kieroutuneella) hauskaa nähdä painajaisia? :Smiley

Suorastaan odotan jännittäviä tai jotenkin kyseenalaisia unia. Grin
Tottakai noissa painajaisissa käyn läpi erilaisia tunnetiloja,
mutta kuitenkaan en halua herätä niistä ja painelen unissani vain eteenpäin. Tongue
Saatan olla välillä olla hyvin pettynyt, jos herään kesken jännän kohdan. Grin

Uneni kulkevat eteenpäin kuin elokuva, täysin ymmärrettävästi ja rationaalisesti,
vaikka ne sisältävät yliluonnollisia ja mielikuvituksellisia elementtejä.
Lisäksi aistin hajut, värit, kosketukset, lämmön vaihtelut ja toisen ajatukset, sisimmät tarkoitukset
ja näen menneisyyteen ja tulevaisuuteen unissani.

En todellakaan näe noita hirvi-hyppäsi-ikkunasta-joka-olikin-kellari-ja-muuttui-kasaksi-vaaleanpunaisia-ruusuja-joiden-keskellä-oli-leivänpaahdin
ja kysele sitten unipalstoilla, että tarkoittaako se tulevaa miestä
vai olenko nyt raskaansa vai henkisesti hajoamassa. :Smiley Grin 2funny

Ei nyt sillä, että haluan irvailla kenenkään kustannuksella,
mutta jotenkin "kyllästyttää" tuo perinteinen unikeskustelu,
joten ajattelin nostaa nyt yhden topicin kunnon painajaisten kunniaksi,
kun niiden maailmasta ei paljoa keskustella. Smiley

Ajatuksia vai aletaanko kertomaan kunnon iltalukemisia ennen nukkumaan menoa...? coolsmiley Tongue
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 10.09.2008 20:51:05 »

Kehtaanko kysyäkään..  :Smiley Tongue
-miten painajaisia voi edesauttaa tulemaan? idiot2
En näe painajaisia tai sa pelkotiloja leffoista tai mistään onnettomuustilanteesta tms.

Nuorempana yritin tehdä kaikenlaisia taikoja ja rituaaleja nähdäkseni painajaisia
(olin jo varhain painajaisfani!), mutta ei ne oikein onnistuneet.

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #2 : 10.09.2008 21:16:26 »

Mikä ihme siinä on, että minusta on (jollain kieroutuneella) hauskaa nähdä painajaisia? :Smiley

Uneni kulkevat eteenpäin kuin elokuva, täysin ymmärrettävästi ja rationaalisesti,
vaikka ne sisältävät yliluonnollisia ja mielikuvituksellisia elementtejä.
Lisäksi aistin hajut, värit, kosketukset, lämmön vaihtelut ja toisen ajatukset, sisimmät tarkoitukset
ja näen menneisyyteen ja tulevaisuuteen unissani.



Mutta eihä nuo ole painajaisia! Minäkin tykkään uneksia, mutta en pidä kylläkään niistä painajaisista, kun herään paniikissa ja mietin, että miksi ihmeessä äitini yrittää tappaa minua. TOSIN annan niidenkin unien mennä läpi ja olen huomannut, että se auttaa koska kun muutaman kerran olen kuollut, on egoni todennäköisesti pienentynyt, tai hävinnyt kohta kokonaan!  Grin

No onhan! Grin
Siis tarkoitin niin, että myös painajaisissa kaikki menee kuin 5D elokuva eteenpäin.
Viime yönä seikkailin sairaalan ruumishuoneella opettavan patologin ja kahden muun oppilaan kanssa.

Ruumiita ei ollut mitenkään valmisteltu, vaan ne olivat mikä missäkin kammottavassa asennossa
ja ruhjoutuneine kehoineen, päineen ja niin tuijottamassa minua..
Tunsin ällöttävän mätänevän ihmiskehon hajua ja kalmiston hajua sekoittuneena sairaalan hajuun
ja kuumuutta siellä ruumishuoneella.

Menimme valmistamaan erästä pahoin liikenneonnettomuudessa ruhjoutunutta miehen ruumista
ja naispuolinen ja miespuolinen opiskelukaverini istahtivat sen viereen sängylle
ja nainen sanoin, että kyllä nuo miehen kämmenet oikeastaan näyttää jo kauniille verrattuna
tuohon ruhjoituneisuuteen ja samassa ruumis heräsi henkiin ja pomppasi pystyyn silmät päässä pyörien
ja tappoi ne kaksi oppilasta siinä patologin kanssa katsellessamme sitä.
Patologi sanoi, että tuota tulet näkemään paljon tässä työssä
ja sitten perhana heräsin kesken kaiken! Angry

...mutta sitten nukahdettuani näin untä, että menin töihin todella huippuluokan
ylelliseen bordelliin(ilotaloon) ja olin todella tyytyväinen ja iloinen nähdessäni vanhoja ystäviäni
siellä, jotka iloitsivat, että päätin tulla takaisin sinne.  Cheesy Grin 2funny


Unet on ihania. Sehän on psyyken tasolla asioiden selvittelyä ja eteenpäin menemistä. Unissahan tulee käsiteltyä triplanopeudella pään sisäisiä asioita. Ja jos niitä vielä pystyy ohjailemaan, niin unihan on seikkailu!  Cheesy

No niinpä! Minusta olisi ihanaa saada ihania seikkailuja noiden painajaisten muodossa. Smiley
Miten niitä manata esiin? idiot2
tallennettu
Lionheart
Astroholisti
*****
Viestejä: 1015


Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 10.09.2008 21:31:40 »

Voin lahjottaa sulle kaikki mun painajaiset, ole hyvä!  Grin smitten
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
Asterix
Vieras
« Vastaus #4 : 10.09.2008 23:34:35 »

Danke schön!  smitten
Olisikin mielenkiintoista mennä toisten ihmisten painajaisiin! Cheesy
Tai olla se painajainen... :Smiley Grin 2funny

Joka tapauksessa, olisi hauska tietää, mitä muut ihmiset pitävät
omassa mentaalisessa kaatopaikassaan. Cheesy
Olen jo aivan innoissani tulemassa painajaisiinne! smitten
Heh..! Cheesy Vähän on kuin menisi elokuviin! Grin Tongue
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #5 : 11.09.2008 00:12:28 »

Heheh...! Grin
Minä varmaankin olen mentaalisen ja henkisen maailman jonkin sortin roskisdyykkari.. Grin 2funny
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #6 : 11.09.2008 09:20:47 »

Kyllä minä laskisin tuon ruumishuone unen painajaisiin, hui Smiley

Itse näen juurikin noita sekavia unia ja myös vähemmän sekavia.
Näin aiemmin enemmän painajaisia, koska olin pääni sisältä hukassa... Yleensä unet olivat sellaisia että minua jahdataan ja yritetään satuttaa/tappaa.
Joskus näin unta että heräsin ja tiesin pimeässä huoneessa olevan jonkun pahan henkilön joka tahtoo satuttaa minua, mutten nähnyt sitä.
Usein lensin, hyppäsin lapsuudenkodin ikkunasta ja lensin karkuun mutten koskaan päässyt koska "paha" seurasi. Ihan selkeitä juttuja nyt kun ajattelee..
Joskus näin unia missä joku puukottaa minua tai jotain läheistä.

Kamalaa nähdä niitä. Sen jälkeen on hirveä olo...
Mutta nyt en onneksi ole nähnyt painajaisia aikoihin Smiley
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #7 : 11.09.2008 11:21:10 »

Minäkään en koe näkeväni varsinaisia painajaisia, en ainakaan koskaan herää niihin ja jos unessa tapahtuu jotain "kauheaa" laitan sen tilanteen menemään ohi siinä unessa ja jatkan unta miellyttävämpään suuntaan..

Jos unessa jokin uhkaa minua, niin minä pysyn yleensä vahvana. Jos minua alkaa pelottaa niin rukoilen unessa itselleni apua ja olen nähnytkin enkelin tulevan uneeni puolustamaan minua. Aika usein unessa, juuri niissä pelottavissa kohtauksissa ymmärrän että "tämä on vain unta, joten katsotaan nyt miten tässä käy"...

Olen nähnyt viime aikoina unissani aika paljon tappamista ja usein itse siis olen se joka tappaa,
kaikista ehkä mielenkiintoisin oli se että tökin tuolinjaloilla vankien silmiä puhki kaltereiden läpi,
mutta se olikin itsepuolustusta..
uglystupid2
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #8 : 11.09.2008 11:29:57 »

Uskon että on psyykeellekin terveellistä nähdä jonkin verran sairaita unia.

Mieli haluaa tehdä ja kokea unessa asioita,
jotka jostain syystä ovat mahdottomia tai ei-toivottuja hereillä ollessa.

Eikö olekkin hyvä että unessa ollessamme painimme mörköjen kanssa, tipumme pilvenpiirtäjän katolta, harrastamme seksiä anoppimme kanssa, teemme petoksia ja rikoksia, kenties raiskaamme jonkun, kenties pahoinpitelemme ja tapamme ihmisiä, mutta emme kuitenkaan tee näitä asioita hereillä?

Minusta on turha spekuloida oi miksi raiskasin Kyllikki-mummon unessani.  Cry

Ehkä se vain oli mielen tapa purkaa joku negaatio pois ja sillä selvä.

Unimaailma ei kuitenkaan voi satuttaa meitä,
eikä uniensa takia tarvitse tuntea mitään moraalisia tuskia.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #9 : 11.09.2008 11:43:51 »

no huh

en koe tarvetta moiseen ja painajaisia on aika harvoin, tietty voi välillä kysyä

mikä oli sisältö tai merkitys.

sanotaan että yhdessä unessa joku mies sulkee kotinsa ovet, toinen avaa, sen
nyt voisi tulkita aika yksinkertaisesti (olen ja en ole valmis suhteeseen, ellei nyt puhuta mielen mies/naisenergioista). viime yönä oli oikein rento tunnelma vaikka mies ei ollut aivan "tyyppiäni". tuli sellainen olo että kaikkea mukavaa on menossa, vaikkei kukaan erityisesti kiinnosta
-
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008 11:51:24 kirjoittanut ****Starsign 23**** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #10 : 11.09.2008 12:14:13 »

Minäkään en koe näkeväni varsinaisia painajaisia, en ainakaan koskaan herää niihin ja jos unessa tapahtuu jotain "kauheaa" laitan sen tilanteen menemään ohi siinä unessa ja jatkan unta miellyttävämpään suuntaan..

Jos unessa jokin uhkaa minua, niin minä pysyn yleensä vahvana. Jos minua alkaa pelottaa niin rukoilen unessa itselleni apua ja olen nähnytkin enkelin tulevan uneeni puolustamaan minua. Aika usein unessa, juuri niissä pelottavissa kohtauksissa ymmärrän että "tämä on vain unta, joten katsotaan nyt miten tässä käy"...

Olen nähnyt viime aikoina unissani aika paljon tappamista ja usein itse siis olen se joka tappaa,
kaikista ehkä mielenkiintoisin oli se että tökin tuolinjaloilla vankien silmiä puhki kaltereiden läpi,
mutta se olikin itsepuolustusta..
uglystupid2

Olen itsekin nähnyt tappamisunia, kai se on keino purkaa agressioita. Henkilö jonka tapat usein kuvaa vissiin sitä puolta itsestäsi minkä yrität tappaa. Jos tapettavanasi on vaikkapa joku tuttu, esim. mummosi niin mieti mitä mummo sinulle edustaa, minkälaisia ominaisuuksia mummollasi on jne...
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #11 : 11.09.2008 17:07:17 »

Jäin miettimään, miten sinulle saadaan painajaisia, ja itse heräsin  Shocked taas viime yönä monta kertaa ja jouduin laittamaan valon. Koska pahimmat painajaiset on niitä kun näkee tyyppejä ympäri huonetta lojumassa. Tai kuvittelee, että joku on tunkeutunut asuntoon. Sinut pitää saada jotenkin hermoheikoksi  Smiley, mutta miten  idiot2

Tuota olen miettinyt, että olenko jotenkin "kovettunut" noille painajaisille tuossa
ensimmäisen 25 vuoden aikana elämästäni, joka oikeastaan ihan elävää painajaista? Huh

Olen nähnyt ja kokenut kuolemaa, läheisiä kuolleina ja kuolemassa ja kaikenlaista käsittämätöntä
shittiä siitä alaspäin, mitä kuvitella saattaa.

Näen jonkin verran myös demonisia unia, joissa olen kanssa käymisissä itsensä saatanan
ja hänen demoniensa kanssa ja silti ne ovat ihan kuin mitkä tahansa olennot unissani.
Tokihan olen ensin, että wow..!  Shocked mistäs moinen "kunnia", jos ne esim. vierailee unissani kotonani tms. Grin

Takaa-ajo-unet ovat hauskoja, kuten sotaunet. Smiley
Yksi suosikki uneni, jota näin yhdessä välissä tosi paljon, oli sellainen,
jossa minua ajettiin takaa yhden armeijapataljoonan verran helikopterein, autoin, koirin jne.
ja minua yritettiin ampua ja pommittaa niissä unissa.
Tosin en ole nähnyt vastaavia enään pitkiin aikoihin. Sad

Putoaisuniakaan en ole nähnyt pitkään aikaan enään.
Lapsena ja teini-ikäisenä näin niitä, kuten noita takaa-ajouniakin, paljon.
Nykyään näin hyvin harvoin ainoastaan kompastusunia, joihin herään kinttujen nytkähdellessä! Grin

Minulla on vielä yksi "kieroutuma",
-jos herään painajaisesta tylsästi kesken kaiken, niin alan kuvittelemaan mielikuvituksessani sille jatkoa. Cheesy


Uskon että on psyykeellekin terveellistä nähdä jonkin verran sairaita unia.

Mieli haluaa tehdä ja kokea unessa asioita,
jotka jostain syystä ovat mahdottomia tai ei-toivottuja hereillä ollessa.

Eikö olekkin hyvä että unessa ollessamme painimme mörköjen kanssa, tipumme pilvenpiirtäjän katolta, harrastamme seksiä anoppimme kanssa, teemme petoksia ja rikoksia, kenties raiskaamme jonkun, kenties pahoinpitelemme ja tapamme ihmisiä, mutta emme kuitenkaan tee näitä asioita hereillä?



Ehkä se vain oli mielen tapa purkaa joku negaatio pois ja sillä selvä.

Unimaailma ei kuitenkaan voi satuttaa meitä,
eikä uniensa takia tarvitse tuntea mitään moraalisia tuskia.


Grin
Minä olen unissani harrastanut seksiä väkivallalla puolin ja toisin tai ihan vapaa-ehtoisesti nautinnolla
varmaan jokaisen tuntemani ihmisen kanssa, eläinten kanssa,
mutta myös henkiolentojen, kuten enkelten, jeesuksen, buddhan, jumalien ja demonien ja saatanan kanssa,
mutta en mitenkään koe niitä edes painajaisina, Grin 2funny
vaikka joissain tapauksissa olen unessa miettinyt,
että mites tämä nyt oikein tapahtuu/on mahdollista. Huh idiot2


Olen samaa mieltä, että painajaiset hoitavat mielenterveyttä. Smiley
Joissain tappamisunissa suorastaan olen helpottunut,
jos olen päästänyt hengiltä jonkun tai sitten tullut itse tapetuksi.


PS. Viime yönä näin aivan tavallista unta. Joku ihmetteli,
että onpas sääresi kovasti hoikat ja kerroin, että lenkkeilen ja syön terveellisesti. Grin 2funny
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #12 : 16.09.2008 18:54:49 »

Sinut pitää saada jotenkin hermoheikoksi  Smiley, mutta miten  idiot2

Eihän tässä ole enää kuin muutama päivä kun Punainen Paholainen miehineen saapuu Sashan mielenterveyttä koettelemaan... Joten katsotaan millaisia painajaisia hän näkee vierailumme jälkeen. 
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 17.09.2008 16:41:35 »

Sinut pitää saada jotenkin hermoheikoksi  Smiley, mutta miten  idiot2

Eihän tässä ole enää kuin muutama päivä kun Punainen Paholainen miehineen saapuu Sashan mielenterveyttä koettelemaan... Joten katsotaan millaisia painajaisia hän näkee vierailumme jälkeen. 

 Grin Cheesy

No enpä usko, että painajaisia teidän vierailustanne syntyy
-ainoastaan hauskoja muistoja. Cheesy

Tuskin maltan odottaa viikonloppua! Cheesy

Ai-jai... kyllä minut teki väliaikaisesti hermoheikoksi tuo ratsastusonnettomuus ja unettomat yöt sairaalassa kuunnellen
samassa huoneessa olevan vanhan kuolevan naisen valitusta,
kun itse ihan kipeänä joka paikasta,
joten tuskin enään pahempaa voi olla tulossa. Grin

Kipulääkkeet, joita sain suoraan suoneen, olivat muuten huikaiseva
kokemus! Ensimmäistä kertaa näin jotain halluja
-tosin ihan miellyttäviä, kun ambulanssi lääkäri
pisti suoneeni jotain kivaa,
että he ylipäätään olisivat voineet siirtää minut ambulanssiin.

Mieheni sanoi, että olin täysin pilvessä ja halusin vain lisää
samaa ainetta. Grin 2funny

Olo oli tosi ihana sen jälkeen. Grin :Smiley Tongue

Tuskin maltan odottaa teitä, etenkin nyt, kun piti vielä
yksi onnettomuus käydä läpi, mutta minun elämässäni nuo onnettomuudet tietävät jotain aivan mieletöntä jymy-unelman
toteutumista ja aurinkoista jaksoa elämääni
-mikään kun ei ikinä tule ilmaiseksi, vaan kriisien kautta.  Kiss

Enteiliköhän nuo uneni tätä ratsastusonnettomuutta..?
Kun samalla meni mieheni kanssa suunnitelmat uusiksi
ja laittoi todella miettimään, mikä elämässä on tärkeintä.
Siis elämä uusiutui tuon onnettomuuden myötä. angel
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #14 : 22.09.2008 19:31:09 »

Kiitti Ardith!  smitten

Meillä on tosi hauskaa ja ollaan täällä katselemassa,
mitä Astroon kuuluu. Smiley

Ollaan shoppailtu ja nautittu shampanjaa ja Itävallan viineistä
ja nähtävyyksistä.
Tosin Wienin nähtävyydet eivät pärjää K-energian kauneudelle! smitten

Niin... mites tämä liittyi painajaisiin...? Grin 2funny
-En ole nähnyt niitä pahemmin!
Mikä se juttu Punaisesta Paholaisesta oikein oli...? :Smiley Tongue
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: