Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kauris - pyhimys vai paholainen?  (Luettu 168604 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #105 : 06.12.2009 14:34:32 »

Joo todellakin ja ihmettelen vaan, että miks mut sivuutit täysin, vaikka oikein provosoida yritin!
Sasha, tää oli siis tarkotettu Insilverille. Grin En mä sua yrittäny provosoida. Smiley

Ulkopuolinen, ei sulle voi olla vihanen. Grin
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #106 : 06.12.2009 16:33:49 »

No niin, palataanpas ketjun aiheeseen nyt, kiitostarallaa coolsmiley
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #107 : 06.12.2009 18:47:35 »

Minä tiedän sen, mutta aina on hyvä antaa ihmisille siihenkin mahdollisuus. Positiivisuus vastaan negatiivisuus, sen tietää, kuka siinä voittaa.
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #108 : 06.12.2009 22:23:58 »

Itsellä tuli mieleen näin aiheen ja aiheen vierestä kun lueskelin näitä edellisiä hulvattomia kirjoituksia =D, että mielestäni suhtautumisemme eri ihmisiin ja tässä tapauksessa eri merkkeihin on paljon kiinni omasta merkistämme tai tarkemmin koko kartasta. Tietynlaiset ihmiset ärsyttävät meitä eri luonteenpiirteillään omien luonteenpiirteidemme takia. Eli kyllä meillä kaikilla on aika erilaiset näkemykset eri merkeistä. Osa inhoaa maamerkkejä, osa ilmaa ja niin edelleen. Itse kuulun ehkä merkeistä kaikista vihatuinpien joukkoon, neitsyihin, joita tunnutaan pitävän yleisesti ottaen aika ärsyttävinä, mutta ei se minua itseäni juuri haittaa, sillä enhän itsekään kaikkien merkkien edustajista juuri pidä =D

Kauriiden kanssa itselläni on mennyt niin pahasti ristiin, jotenkaan en ole koskaan saanut heistä selvyyttä, ovatko he oikeasti näin yleistetysti mukavia vai koppavia ja piikikkäitä, mikä sinänsä häiritsee minua, koska itselläni on kartalla elementeistä maa on kaikista vahvin ja luulisin sen antavan minulle tarkempaa näkemystä maamerkkeihin. Kuitenkin juuri kauriit ovat minulle täysi mysteeri.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #109 : 07.12.2009 06:08:21 »

Vihataanko neitsyitä? En tiennytkään. Kauriit ovat minulle mysteeri, mutta skorpionit melkoinen haaste. Varmaankin tuo pitää paikkaansa In, että tietyt merkit tulevat toimeen paremmin.
tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #110 : 07.12.2009 17:45:43 »

Heti kun kerrot esimerkkejä yksittäistapauksena jostain merkin edustajasta,
niin johan joku vetämässä hernettä nenäänsä
ja torppaamassa yleistä keskustelua, että en minä ainakaan ja sinä teet sitä ja tätä
ja kyllä minä vaan olen saanut hyvää palautetta ja sitä ja tätä,
enkä ole ollenkaan tuollainen. Grin 2funny

Taidan olla itsekin aika tyypillinen kauris, koska tässä kohtaa keskustelua putosin täysin kärryiltä sen suhteen, että kukamitähäh on vetänyt muka herneen nenään ja mistä. Piti lukea toistamiseen alusta loppuun ja oikein etsimällä etsiä, mutta ei löytynyt mitään. Omaan silmään Insilver kirjoitti mielipiteensä niin lempeän neutraalisti, että samaistun häneen aivan 100%:sesti.

Ihan kehitysmielessä pakko sanoa Sasha, kieltämättä tällä kaurismielellä näyttää siltä, että oikein hakemalla haet jotain mistä provosoitua. Itse en löytänyt kenenkään muun viesteistä merkkejä herneen nenään vetämisestä. Allekirjoituksesi saattaisi olla todella osuvaa itseironiaa  Wink

tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Posti
Kohtuuastroilija
**

Toivo elää ja niin minäkin!

Profiili
« Vastaus #111 : 07.12.2009 19:52:46 »

Minun mielestä kauris on sekä pyhimys että paholainen. Ainakin minä olen koko maailman ihanin ihminen kunnes joku kohtelee minua epäoikeudenmukaisesti ja vääryydellä. Silloin muutun paholaiseksi. Voihan se paholainen tietysti olla toi  askendentti  skorpioni minussa...  :Smiley

Itse tykkään kauriista, koska heitä on niin helppo ymmärtää. Esimerkiksi työpaikalla töihin tuli tehokas kauris vähän niinkuin johtoasemaan vaikkei meidän esimies olekaan ja häntä ei todellakaan tuntunut kukaan ymmärtävän. Pyhimys-minä empaattisesti sitten kertoi kolleegoille, että toi on ihan hyvä tyyppi kun vaan opitte sitä käsittelemään. Hissukseen porukka oppikin ymmärtämään sitäkin tehopakkausta. Minua taas huvitti, koska näin hänessä niin helposti itseni nuorena. Onneksi en enää ole niin tehokas.  2funny
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #112 : 07.12.2009 20:31:40 »

Kauris herättää usein sosiaalisessa ympäristössä paljon negaatioita sen vuoksi, että Kauriilla on usein niin suuri tarve päästä eteenpäin, osata, pärjätä ja toimia, että muut kokevat sen jopa ahdistavana ja syyttelevänä itseään kohtaan. Todellisuudessa harvaa Kaurista kiinnostaa mitä muut touhuavat, vaan he ovat hyvin itseriittoisia ja tukeutuvat vain omiin unelmiinsa. Kehittymätön Kauris käyttää häikäilemättömiä keinoja päästäkseen eteenpäin, mutta yleensä silloin tarvitaan muiden merkkien vaikutusta, sillä harvemmin Kauris tekee numeroa itsestään, ellei tilanteen asiallinen hoitaminen vaadi sitä. Kauriille on hyvin tärkeää, että asiat toimivat ja jos asiat eivät toimi, Kauris mielellään ottaa organisaattorin aseman, sillä hän nauttii siitä, kun tietää, minne ja miten asiat ovat menossa. Kauris ei kuitenkaan ota tätä valta-asemaa pönkittääkseen itseään (kuten esim. monet Leijonat tekevät), vaan yksinkertaisesti jotta asiat hoituisivat ja joku kantaisi vastuun asioista. Kauris on mielestäni nimenomaan ennen kaikkea vastuunkantaja, pukki, joka kulkee vaikka millainen painamus selässään pitkin vuoren rinnettä ylöspäin, silläkin uhalla, ettei siitä saisi kiitosta lainkaan.

Minusta mikään merkki ei ole sen enempää pyhimys tai paholainen kuin kauriskaan. Kaikissa merkeissä on ne ultimaaliset pahat ja ultimaaliset hyvät. Minusta on siksi ehkä hieman hedelmätöntä keskustella siitä, onko joku merkki itsessään hyvä vai paha, koska sehän vain edustaa teemoja, symbolistisia arvoja elämässämme ja me ihmiset annamme sitten näille asioille arvon oman kokemuspohjamme mukaan. Eli siis varsinaisesti kauriin merkkiä on mahdotonta rankata minkään tietyn arvosteluasteikon alle. Kaikelle on oma paikkansa. Smiley Mielestäni siinä tapauksessa, jos joku ihminen jatkuvasti kohtaa Kaurismaisia energioita elämässään, joita on vaikea kohdata, hyväksyä tai kunnioittaa, voisi miettiä mikä puute itsessä on, kun näitä energioita on vaikea kohdata.

tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #113 : 07.12.2009 20:40:37 »

Vihataanko neitsyitä? En tiennytkään. Kauriit ovat minulle mysteeri, mutta skorpionit melkoinen haaste. Varmaankin tuo pitää paikkaansa In, että tietyt merkit tulevat toimeen paremmin.

Hih, ehkä itse olen sitten vain saanut sellaisen käsityksen ^^ Jotenkin mielestäni aika monissa astrologia kirjoissa kirjoitetaan neitsyistä todella törkeästi, mieleeni on ikuisesti jäänyt kirja, jota nyt en nimeltä muista, jossa neitsyistä sanottiin, että he ovat kylmiä ja heille ihmissuhteet ovat sitä että he hyötyvät muista, kun mitään hyötyä ei enää saa, niin neitsyet lemppaavat ne ihmiset elämästään pois xD Ja ei neitsyitä yleisesti ottaen pidetä hirveän mukavina seuraihmisinä, joten mene ja tiedä. =D
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Casperiina
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #114 : 07.12.2009 21:40:37 »

Minusta mikään merkki ei ole sen enempää pyhimys tai paholainen kuin kauriskaan. Kaikissa merkeissä on ne ultimaaliset pahat ja ultimaaliset hyvät.

Minä olen jostakin saanut käsityksen, että kauriin merkki ilmentäisi ääripäitä. Että positiivisia vaikutteita itseensä imenyt yksilö kaikessa sitkeydessään ja vastuuntuntoisuudessaan voi pyhittää koko tarkoituksensa muiden auttamiselle. Onnettomissa oloissa elänyt kauris puolestaan patoaa pahaa oloa itseensä ja tulee äärimmäisen vihamieliseksi muita kohtaan.

Puhunkohan nyt vain omista henkilökohtaisista kauriskokemuksistani vai onko tässä mitään perää.  :Smiley
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #115 : 08.12.2009 00:21:38 »

Heti kun kerrot esimerkkejä yksittäistapauksena jostain merkin edustajasta,
niin johan joku vetämässä hernettä nenäänsä
ja torppaamassa yleistä keskustelua, että en minä ainakaan ja sinä teet sitä ja tätä
ja kyllä minä vaan olen saanut hyvää palautetta ja sitä ja tätä,
enkä ole ollenkaan tuollainen. Grin 2funny

Taidan olla itsekin aika tyypillinen kauris, koska tässä kohtaa keskustelua putosin täysin kärryiltä sen suhteen, että kukamitähäh on vetänyt muka herneen nenään ja mistä. Piti lukea toistamiseen alusta loppuun ja oikein etsimällä etsiä, mutta ei löytynyt mitään. Omaan silmään Insilver kirjoitti mielipiteensä niin lempeän neutraalisti, että samaistun häneen aivan 100%:sesti.
Tämä on foorumin mitä parhainta antia. Tekee ainakin mulle hyvää taas kerran huomata se, miten eri tavoin ihmiset lukevat rivit ja rivien välit. Ja erilaisuus ylipäätään... Mä koin tekstin aika eri tavalla, mut mä en olekaan  kauris...

Niin paljon asiaa tullut, että en tiedä mihin vastaisi  Smiley  Monissa näistä vastauksista, jotka (ilmeisesti) ovat minulle, näen juuri sitä tiettyjen lasien läpi katsomista. Täällä, tässäkin viestiketjussa, monen muun merkin edustaja on harrastanut mm. tuota surullisenkuuluisaa muiden yläpuolelle asettumista paljon enemmän kuin kukaan Kauris. Kannattaako minun siis mitään sanoa, jos tulkinta tehdään läpi "toi on NIIIN Kauris"- lasien? Tunnetilojen liittäminen toisen viestiin tällaisella foorumilla sitä paitsi yleensä peilaa eniten kirjoittajan omia tunteita  Shocked
Mä en tiedä oliko tämä mulle osoitettu, sanoinhan, ettet kauriimmalta voisi kuulostaa. Toistan taas tässä itseäni, mutta mulla siis on omat kokemukseni, joiden pohjalta tätä asiaa tarkastelen. Eiköhän meillä ole "lasit" joka merkille, eihän yleistäviä merkki/laatutulkintoja voitasi tehdä muuten ollenkaan. Kuten olen sanonut, uskon, että aivan ihania kaurisihmisiä on olemassa ja olen valmis yllättymään positiivisesti.
Tuota tunnejuttua en ihan ymmärrä, tottakai täällä peilataan omia tunteita...
Minulle esitettiin kysymys siitä, mitä Kauriin heikompia piirteitä ovat. Kauris ei ole herskyvän sosiaalinen kuten esim ilmamerkit, vaan heidät pitää tuntea, jotta sosiaaliset puolet tulevat kunnolla esiin. Emme siis ole "juhlien valopilkkuja", joiden seuraan kaikki hakeutuvat. Olemme enemmän "perustyyppejä". Kauriin on vaikea ilmaista tunteitaan muille kuin läheisille ihmisille, käymme helposti keskusteluja loogisella asialinjalla (mistä myös tämä väittämäni kyky väitellä loogisesti ja hermostumatta). Ja samaan syssyyn aiemmin mainitsema besserwisseriys, mitä varmaan toteutan juuri nyt itse  crazy2
No jaa... Wink
Kastehelmi myös mainitsi, että teksteissäni tulee esiin juuri kaurismaisia piirteitä. Tätä en missään nimessä kiellä, sillä en missään nimessä häpeä "kauriuttani", vaan olen oppinut olemaan siitä ylpeä. Millaisia piirteitä sinä havaitsit?
Asiallisuus, itsensä vakavasti ottaminen, muiden vakavasti ottaminen, ei ongelmia hyvien puolien luettelemisessa. Kerroit esim. hyvistä väittelytaidoistasi ja lisäsit siihen, että olet muiltakin kauriilta kuullut miten hyviä he ovat väittelemään. Mun mielestä siinä kiteyty aika hyvin yksi vahva kaurislaadun ominaisuus. Itse mietin siinä kohdassa, että oletko tosissasi! Ja siihen päälle totesit vielä, ettet totuutta ole sen kummemmin kyseenalaistanut. Mulle outo ajattelumalli. Kuulostaa kärjistetysti nuo jutut siltä, että näin mahtavia me kauriit ollaan ja kaikki muutkin kauriit on samaa mieltä. Sellasen vaikutelman mä sain, enkä anoastaan sun tekstistäsi. Painotan tässä vielä, ettei kaikki luettelemani asiat suinkaan ole pahasta! Kauriislaadussa on siis munkin mielestä hyvätkin puolensa!

tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #116 : 08.12.2009 06:13:11 »

Minusta mikään merkki ei ole sen enempää pyhimys tai paholainen kuin kauriskaan. Kaikissa merkeissä on ne ultimaaliset pahat ja ultimaaliset hyvät.

Minä olen jostakin saanut käsityksen, että kauriin merkki ilmentäisi ääripäitä. Että positiivisia vaikutteita itseensä imenyt yksilö kaikessa sitkeydessään ja vastuuntuntoisuudessaan voi pyhittää koko tarkoituksensa muiden auttamiselle. Onnettomissa oloissa elänyt kauris puolestaan patoaa pahaa oloa itseensä ja tulee äärimmäisen vihamieliseksi muita kohtaan.

Puhunkohan nyt vain omista henkilökohtaisista kauriskokemuksistani vai onko tässä mitään perää.  :Smiley

No mutta aivan samaahan voi mikä tahansa merkki tehdä, padota pahaa oloa sisäänsä ja suunnata tätä negatiivista energiaa muihin. Ei se ole mitenkään erityisesti Kauriin merkki. Paremminkin sanoisin, että jos Kauriilla on paha olo, hän rankaisee siitä nimenomaan itseään enemmän kuin ketään muuta, sillä  Kauris on hyvin ankara itselleen. Kyllä minusta paljon enemmän mustavalkoisuutta ja ääripäitä löytyy esim. Skorpparista tai jopa Jousimiehestä ja Leijonasta, kuin Kauriin merkistä.

Tyypillisenä Kauriina Wink minusta tässäkin keskustelussa on tärkeää erottaa ne omat mielipiteet niistä astrologisista yleisemmistä käsityksistä jostain tietystä merkistä. Smiley On monia karmeita ihmisiä ja kehittymättömiä yksilöitä eikä sitä voi kuitenkaan yhteen tiettyyn merkkiin sitoa pysyväksi ominaisuudeksi. Toki Kauris on karmeudessaan karmea, mutta kukapa ei sanoisi samaa lapselliseksi muuttuneesta kiukuttelevasta Leijonasta, kostoa janoavasta Skorpparista, joka ei näe muuta kuin tuhoa, kyynistyneestä Neitsyestä tai juoppoontuneesta ja itsesäälissä rypevästä Kalasta. Kyllä monenlaista kauheaa löytyy joka merkistä.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
mirka222
Vieras
« Vastaus #117 : 08.12.2009 08:30:42 »

Olen tullut toimeen yleisesti ottaen maamerkkien kanssa melko hyvin johtuen vahvasta maapainotteisuudesta kartalla...Mutta eräs Kauris-tuttava on aivan ihmeellinen: ensin hän on hyvää pataa ja keskustelee syvällisesti kun puolestaan toisena päivänä ei ole tuntevinaan Huh Välillä hän saattaa kutsua illanviettoihin, välillä taas on tylyn torjuva...Toisaalta hän on auttanut minua kipeässä erossa oikean ystävän lailla, jolloin lähes kaikki OIKEAT ystävät, vieläpä kaloja!, hylkäsivät minut...Toisaalta tämä tylyyskin aika ajoin on sitten hermoja raastavaa ja loukkaa herkkää sisimpääni...Nyt olen päättänyt ottaa asiallisen suhtautumisen tähän Kauriiseen enkä enää aio avautua tai pitää häntä sydänystävänäni vaikka hän antaa aika ajoin näin ymmärtääkin...Lisäksi tuntuu, että hän saattaa puhua asioistani eteenpäin ystävilleen, ei välttämättä huonolla sävyllä mutta ehkä enemmän kauhistellen ja ihmetellen tapaani elää intuition/tunteiden ohjaamana Grin Valitettavasti hänellä sattuu olemaan juuri näitä "järjellä" eläviä ystäviä enemmän, joten asiat tuppaavat muuttumaan matkalla ikäviksi..Keskustelumme ovat kuitenkin olleet usein hedelmällisiä, filosofisia ja aina pintaa syvemmälle luotaavia mutta hermoni eivät kestä tuota jatkuvaa ailahtelevuutta kontaktin pidossa..Välillä muuten tuntuu, että hän ei kehtaisi olla kanssani, koska arvomaailmani ei ole vallitsevan "konservatiivisen" ympäristön kanssa harmoniassa enkä pelkää näyttää sitä Grin Kahden kesken hän pitää minua arvossa mutta muiden läsnäollessa voi olla eri juttu...Jotain oman julkisuuskuvan kiillotusta kenties havaittavissa? Who knows...Samoin eräs taiteellinen herkkä ystäväni sanoi, että tuntuu, että tämä Kauris ei pitäisi häntä minään tai oikein missään arvossa...Tuollainen pistää minun karvani pystyyn! Täytyy muuten mainita että tuo Kauriin apu tuossa kipeässä erossa tuki hänen konservatiivista arvomaailmaansa, koska silloinen ukkoni ei ollut hänen mittapuullaan minkään arvoinen, itse tietenkin rakastin häntä koska mies oli oikeasti todella hyväsydäminen ihminen ja tämän takia ero olikin niin raastava..Kauris sanoikin, että minun täytyy ottaa koulutetumpi mies itselleni..Noh, tietenkin tälläkin on jotain merkitystä mutta arvomaailmani ei perustu mihinkään ulkoisiin statuksiin tai materian arvostamiseen->>>korjaus: tykkään materiasta niin kuin muutkin ja tuhlaan välittömästi saamani viimeisetkin rahat Grin mutta suhtautumisessani muihin ihmisiin status, julkisuus tai rahan vähyys/paljous ei laske/nosta hänen arvoaan silmissäni..
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #118 : 08.12.2009 16:58:04 »

Täällä, tässäkin viestiketjussa, monen muun merkin edustaja on harrastanut mm. tuota surullisenkuuluisaa muiden yläpuolelle asettumista paljon enemmän kuin kukaan Kauris.

Mielestäni tyypillinen Kauris äänessä! Tongue

"Minun, Kauriin yläpuolelle asetetutaan ja yritetään olla enemmän
kuin kukaan Kauris (~minä ja muut Kauriit). Ajattele, me ollaan sentään Kauriita!
Se on niin surullista!"

Grin

Oikeasti, oletko sä nyt ihan tosisssasi? Grin 2funny

En edelleenkään koe vetäneeni hernettä nenään.

Se, että vastasin juuri Sashan viestiin, johtui siitä, että siinä mielestäni yleistettiin Kauriin piirteiksi sellaisia piirteitä, jotka eivät ole merkkiin yleistettävissä. En siis tarkoittanut arvostella sinua, Sasha, henkilönä, vaan ilmaisin, että en ymmärrä toimintaasi tietyssä tilanteessa. Tarkoitin myös herätellä ajatuksia siitä, että ehkä myös oma toimintasi on tuonut muissa esiin piirteitä, joita ehkä muuten ei niinkään esiintyisi?

En myöskään loukkaantunut alkuperäisestä tekstistäsi tai varsinkaan kokenut sinun arvostelevan juuri minua. Vastasin, koska olen eri mieltä. Sinun vastauksestasi sen sijaan sain sen kuvan, että sinä loukkaannuit minun tekstistäni? Voit korjata jos olen väärässä, mutta pyydän sinua tekemään sen asiallisesti, jotta myöskään minulle ei välity tunnetta että sinä asetut yläpuolelle. Samat säännöt varmaan puolin ja toisin?

Grin Sorry, mutta olisiko tyypillistä Kaurista taas..? :Smiley
En minä, mutta sinä.
En arvostele sinua henkilökohtaisesti, -> miksi sinä teet niin tai näin?

Grin 2funny

Ja edelleen, kuka ja mikä on asettunut kenenkään Kauriin yläpuolelle ja millä? Huh

Samaa kysymystä, mutta henkilökohtaisella tasolla kysyin moninkertaiselta Kauris-äidiltäni
loppuun asti ja siihen ei koskaan tullut vastausta, vaan hän koki minut ja jotkin muut,
että he yrittävät olla hänen yläpuolellaan.

Fakta on, että jos ihminen ei koe olevansa jotenkin alapuolella, niin se ei voi kokea
muiden olevan yläpuolella tai yrittävän sitä.

Ylipäätään, onko muita merkkejä, muuta kuin Kauris ja Jousimies, jotka edes miettii,
millä henkilökohtaisella auktoriteetti/arvotasolla suhteessa muihin joku on? Huh
Leijona..? Mutta taitaa olla eritavoin, kun se vain ottaa sen paikkansa Auringossa? Huh

Tuosta moninkertaisesta Kauris-äidistäni...

Kuvaavaa on se, että hän ei eläissään tullut toimeen pitkään kenenkään kanssa.
Hän joutui aina napit vastakkain jonkun kanssa henkilökohtaisen auktoriteetin
määritittämiskysymyksistä, jotka olivat kysymyksiä vain hänelle itselleen, eikä muille.
Ystävyyden honeymooni meni kyllä nopeasti ohi.  Tongue

Tästäkin ketjusta tutuksi tullut "Miksi sinä yrität olla minun yläpuolellani?!"
ja määritä ja kartoita nyt siinä se, minkä hemmetin Kauris kokee sinussa ja persoonassasi siksi,
että yrität olla hänen yläpuolellaan? uglystupid2

Äitini oli yksi kateellisimmista ihmisistä, mitä olen koskaan tuntenut.
Hän saattoi olla kateellinen esim. pienelle lapselle lapsen saaman huomion vuoksi
ja siksi pikkulapset, oli ne sitten vaikka muiden, piti mennä muualle
-yleensä menivät itkien. Kysymys ei ole siis siitä, että lasten ilakointi olisi häirinnyt,
vaan se, että he veivät muiden huomion Kauris-äidistäni pois.
Hän saattoi sanoa jotain pahaa lapselle, nipistellä, potkaista tai rikkoa lelun,
kun vanhempien ja muiden silmä on välttänyt.

Äiti on työelämänsä saavutukset saavuttanut reittä pitkin kiipeämällä.
Hän ei koskaan pärjännyt työpaikoissa, joissa oli paljon naisia päättävissä elimissä,
koska hänen piti tyytyä tekemään töitä tosissaan ja heheh... jonkun naisen alaisuudessa. Grin
Kuvaavaa on se, että äitiä ei koskaan erotettu paikoista,
joissa oli joku peräkammarin vanhapoika esimiehenä, vaikka muistan muutamankin
äänestyksen ja vetoomuksen olleen kuntatasolla äitini erottamisesta.
Äitini toimi eläinlääkärinä ja hänen eläinten kohtelu oli erittäin julmaa.
Loppuviimein hän menetti oikeudet toimia eläinlääkärinä.

Huono itsetunto on ilmennyt noilla, "yrität olla minun yläpuolellani"-jutuilla,
ajottaisina väkivaltaisuuksina muita ja eläimiä kohtaan, tarpeena vahingoittaa itseään,
alkoholismina, jonka hän kuitenkin piilotti hyvin ja muiden nujertamisella.

Hän ei kestänyt katsella esim. rakastunutta paria tai lastaan suukottavaa vanhempaa
tai onnellista ihmistä, vaan halveksui sitä, kuten kaikkia positiivisten tunteiden näyttämistä.

Hän oli hyvin rahan ahne ja oli vaatimassa ja valittamassa paristakin perinnönjaosta,
jossa hänellä ei ole edes sukulaisuus-suhdetta ja sanomassa asiaa hoitaville viranomaisille
ihan tosissaan että; "Minulle kuuluu ensisijaisesti osa tästä perinnöstä.
Minun kuuluu olla ensimmäinen huomioitava tässä perinnönjaossa."
ja perustelut päälle, kuinka hän on tuonut voileivän ko. perinnönjättäjälle.

Hän "hoiti" tästä syystä monia vanhuksia, mutta mitään hoitoa ne ei saaneet,
vaan vaatimuksia asettaa äiti testamenttiin.

Hän oli ihmissuhdetaidoiltaan ihminen, josta sanottiin suoraan,
että harvinaisen julma ja paha ihminen, mulkku, jolla on silmät päässä, vanha pässi jne. Grin

Kartta ja juttua ko. henkilöstä on ollut esillä täällä Astrossa aikaisemminkin,
mutta laitetaan uudestaan tuon kartan. Wink

Uskon hänen piirteidensä olevan täysin johtuvaa tuosta puhtaasta  kauris-syntymäkartasta.
 aurinko kauris:iit, joilla kartassa on enemmän hajontaa muihin merkkeihin,
ovat huomattavasti pehmeämpiä, sosiaalisempia ja tunteellisempia
- ja ylipäätään normaalempia ihmisiä.  Grin

Tosin nuo  kauris:n huonot puolet ovat samoja lähes kaikilla tuntemillani  kauris:lla,
paitsi heillä niitä pehmentää muut merkit ja ne eivät ole sitä  kauris:sta 24/7
läpi elämän ja ovat eri ihmisten kanssa erilaisia -riippuen niistä muista tekijöistä kartalla.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2009 17:10:52 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #119 : 08.12.2009 18:16:00 »

Tuli mieleen sellainen seikka, että  kauris:lla on taipumusta olla nujertava äiti/isä.
Tuo taipumus, kuten mikä tahansa muukin taipumus, korostuu tai pehmenee
riippuen muista aspekteista.

Tiedän omasta tuttavapiiristäni, että sinänsä kauniiden kulissien takana
vallitsee todellinen perhehelvetti siksi, että vähintään toinen vanhempi on karumpi  aurinko kauris.

Ex-Vaakani ex-vaimo on erityisen kylmä lapsilleen ja on ihan tunnettu siitä.
Lyönti ja tönäisy tulee hyvin helposti ja ne lapset ovat joka kuukausi mustelmilla,
joista nuorin poika on ollut käsipaketissa ja samasta syystä leikkauksessa,
kun murtuma on ollut niin paha.
Nuo mustat silmät, mustelmat, haavat ja muut haaverit selitetään aina koulukavereilla,
mutta kumma kyllä kun muiden lapset ei joudu niin paljon tappeluihin kuin nuo kaksi poikaa. idiot2

Tuttavapiirissäni on toinenkin  aurinko kauris äiti, jolla on pieni 5 vuotias
tytär ja hän muksii, tönii, nipistelee, läpsäyttelee ja karjuu ja halveksii lasta sanoin
ihan julkisestikin ilman syytä tai syystä, että lapsi on esim. kaatunut,
niin se läpsäyttää tai tönäisee sitä ja huutaa kurkku suorana,
kuinka tyhmä tenava se on, kun ei katso eteensä. 

Hän perustelee sen sillä, ja on ihan tosissaan, että kun tyttö tulee murrosikään
ja aikuiseksi, niin se ei kuvittele olevansa hänen,  kauris-äidin yläpuolella
tai jotain parempaa ja sitä on helpompi käsitellä.

Se on erittäin surullista katsottavaa ja siihen on vaikea sanoa mitään,
koska kaikki nämä  aurinko kauris :t ovat omasta mielestään oikeassa
ja siitä ei keskustella, eikä sille tehdä mitään.
Ne ei näe, eikä koe siinä mitään pahaa tai erikoista.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14
  Tulostusversio  

Siirry: