Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 56
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oinasnainen - Oletko tällainen?  (Luettu 311084 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #15 : 19.10.2008 16:23:48 »

Oinashan on yleensä sellainen ihminen joka haluaa luoda jotain - vaikka esim nyt tuo ravintola-alalla työskentely. Baarimikkona voin hyvinkin nähdä oinaan sekoittamassa paukkuja Wink
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #16 : 20.10.2008 10:59:44 »

Minä oon ollut asiakaspalvelussa koko ikäni..sekä yrittäjänä että vieraalla töissä. Voin todella pitkällä kokemuksella sanoa, että ihmiset käyttäytyvät todella huonosti asiakkaana.
On tietenkin myös paljon mukavia asiakkaita, mutta mielestäni ajan yleinen ilmapiiri tulee hyvin esille otannassa jonka näen viikottain. Ihmisillä on kiire, tiuskitaan, vaaditaan ihan järjettömiä...
Kunpa nämä ihmiset osaisivat hidastaa ja alkaa ajatella elämää toisella tapaa...mikä oikeasti on tärkeää tässä hetkessä?  :Smiley
Ja olen myös huomannut, että nuoret käyttäytyvät usein paljon paremmin ja kohteliaammin kuin kaikkein pahimmat eli keski-ikäiset naiset ja miehet, molemmat. Sitten on vanhat papat, jotka ovat mukavia ja leppoisia, ei kiirettä miehän oon eläkkeellä  Grin

Kyllä mullakin oinaana on joskus sanoissa pitelemistä, yritän suurimmaksi osaksi laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja ajatella vain, että omaa pahaa oloaan nuo ihmiset purkavat. Mutta aina en tietenkään onnistu ja jokusen kerran olen sanonut aivan suoraan päin naamaa mitä ajattelen.
Pari viikkoa sitten eräs asiakas kilahti ilman mitään syytä ja sain rumia sanoja muutaman muun asiakkaan todistaessa tapahtumaa. Ihmettelin sen jälkeen kovaan ääneen heitä jokaista vuorotellen silmiin katsoen, että mikä tätä maailmaa vaivaa, kun ihmiset voivat noin pahoin, että käytös on tuota luokkaa???
Onneksi olen jo pikkuhiljaa siirtymässä toiselle alalle, jossa saan AUTTAA ihmisiä ja tavata heitä rauhassa kahden kesken  smitten

Olen pehmentynyt käytöksen osalta paljon. Nuorempana olin todella äkkipikainen ja itsekäskin. Nykyään ajattelen yleensä ennenkuin sanon. Nautin tästä nykyisestä fiiliksestä paljon enemmän...siitä, että voin olla ihmisille enemmän hyvä ja empaattinen kuin äksy ja äkkipikainen. Mutta uskon, että tällä omalla "henkisellä koulullani" on suuri vaikutus asiaan  Smiley
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #17 : 20.10.2008 13:01:00 »

Odottaminen!?  idiot2
ts. tein sen jo ja perästä kuuluu, kun yritit pistää miut odottamaan  2funny
Odottaminen on aivan samaa, kuin kiduttaminen... jos sovitaan em.klo:13, niin se on tasan eikä yhtään yli  police mieluusti vaikka etuajassa  Cheesy
...heti, heti, eikä seuraavana päivänä =minuuttina...

Mitä tulee suorasukaisuuteen... olen myös asiakaspalvelussa ja opiskelen vielä toista mokomaa. Ja kyllä se sellainen juttu, on että pinna venyy ja paukkuu... hymy naamalla  :Smiley Tekee hyvää tälle temperamentille hieman oppia ottamaan huomioon muitakin ja omasta mielestäni ihan hyvin pärjännyt  angel
Läheiset ovatkin sitten ihan toinen juttu, niille taidan paukutella säälimättä. Tosin on tilanteita joissa vaistoaa ettei toinen kestä, niin silloin käytän ammattitaitoa ja palvelutyössäni käyttämää puhetekniikkaa. Melkein heti (toisinaan) kaverit pistää takas, että lopeta se lässyttäminen ja sano mielipitees. Taitavat tuntea minut  smitten
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #18 : 21.10.2008 11:31:10 »

Kyllä minä olen aika pitkälti ekan tekstin mukainen. Ja olen sentään moninkertainen pässi Cheesy
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #19 : 21.10.2008 11:33:15 »

Kertoilkaapa muut oikkuliinit, että;

-Mitenkäs suorasanaisia te ootte?
-Uskallatteko seistä sanojenne takana?

Uskallan seistä sanojeni takana. Suorasanainen olen mutta mielestäni siihen kuuluu toisten tunteiden huomiointi. Vaikka puhuukin suoraan, ei tarvitse silti olla moukka.
Suoruus niin että jyrätään vaikka toisen asuvalinta on turhaa.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #20 : 21.10.2008 11:34:07 »

Odottaminen!?  idiot2
ts. tein sen jo ja perästä kuuluu, kun yritit pistää miut odottamaan  2funny
Odottaminen on aivan samaa, kuin kiduttaminen... jos sovitaan em.klo:13, niin se on tasan eikä yhtään yli  police mieluusti vaikka etuajassa  Cheesy
...heti, heti, eikä seuraavana päivänä =minuuttina...

Mitä tulee suorasukaisuuteen... olen myös asiakaspalvelussa ja opiskelen vielä toista mokomaa. Ja kyllä se sellainen juttu, on että pinna venyy ja paukkuu... hymy naamalla  :Smiley Tekee hyvää tälle temperamentille hieman oppia ottamaan huomioon muitakin ja omasta mielestäni ihan hyvin pärjännyt  angel
Läheiset ovatkin sitten ihan toinen juttu, niille taidan paukutella säälimättä. Tosin on tilanteita joissa vaistoaa ettei toinen kestä, niin silloin käytän ammattitaitoa ja palvelutyössäni käyttämää puhetekniikkaa. Melkein heti (toisinaan) kaverit pistää takas, että lopeta se lässyttäminen ja sano mielipitees. Taitavat tuntea minut  smitten

En pysty odottamaan, tulen vihaiseksi jos jotain pitää odottaa. Hytkyn paikallani ja sydän hakkaa ja sitten alan kiroilla.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #21 : 21.10.2008 12:31:17 »

Odottaminen!?  idiot2
ts. tein sen jo ja perästä kuuluu, kun yritit pistää miut odottamaan  2funny
Odottaminen on aivan samaa, kuin kiduttaminen... jos sovitaan em.klo:13, niin se on tasan eikä yhtään yli  police mieluusti vaikka etuajassa  Cheesy
...heti, heti, eikä seuraavana päivänä =minuuttina...

Mitä tulee suorasukaisuuteen... olen myös asiakaspalvelussa ja opiskelen vielä toista mokomaa. Ja kyllä se sellainen juttu, on että pinna venyy ja paukkuu... hymy naamalla  :Smiley Tekee hyvää tälle temperamentille hieman oppia ottamaan huomioon muitakin ja omasta mielestäni ihan hyvin pärjännyt  angel
Läheiset ovatkin sitten ihan toinen juttu, niille taidan paukutella säälimättä. Tosin on tilanteita joissa vaistoaa ettei toinen kestä, niin silloin käytän ammattitaitoa ja palvelutyössäni käyttämää puhetekniikkaa. Melkein heti (toisinaan) kaverit pistää takas, että lopeta se lässyttäminen ja sano mielipitees. Taitavat tuntea minut  smitten

En pysty odottamaan, tulen vihaiseksi jos jotain pitää odottaa. Hytkyn paikallani ja sydän hakkaa ja sitten alan kiroilla.

Ai katos, samanhenkisyyttä sinussa kuin minussakin Smiley

Ja asiaa ei helpota lainkaan hidas mies. Kun pomppaan tuolista ja sanon että mennään niin sitten mennään tai jos hän sanoo että mennään mutta itse aikoo mennä vasta 15 minuutin päästä niin se ahdistaa. Jos päätetään lähteä johonkin niin sitten se on tehtävä heti Cheesy
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #22 : 21.10.2008 12:51:22 »

Ja toinen kyssäri teille oikuille Wink

- Raksuttaako teillä ajatus nopeesti? Jos, niin ootteko saaneet kuulla siitä?
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #23 : 21.10.2008 13:25:01 »

Oinas reagoi nopeasti asioihin. Itse ainakin.
Toisaalta reagoin nopeasti mutta ajatus ei ehkä aina ole ekana mukana vaan toiminta.
Olen yrittänyt opetella rauhallisempaa asennetta. Mulla ei aina edes ole kiire mihinkään ja silti syön nopeasti, kävelen melkein juosten, teen kaiken järjettömän nopeasti. Jos maitopurkki ei aukea kunnolla heti niin menee hermo. En tajua tätä hätäistä asennetta. Lienee kuitenkin oinasmaista.
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #24 : 21.10.2008 13:42:26 »

Niin oinasmaista, Artemis. Itse menen samalla tyylillä elämässä eteenpäin... Hetken mielijohteestakin on tullut tehtyä asioita - vaikka jokseenkin iän myötä oppinut ehkä rauhottumaan. Ikinä minusta ei kuitenkaan täysin rauhallista tuu ja ei olis tarviskaan, sillä silloin en olisi minä. Hätäinen olen minäkin ja välillä se on kostautunut -itseasiassa varmaan monikin asia ois onnistunut hetimoilleen jos rauhassa olisin sen tehnyt heti alkuun. Hyvä ettei hätäpaska tule pönttöön kun kaikki teen niin nopeesti Wink Grin
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #25 : 21.10.2008 13:56:03 »

Jeps Smiley

Olen hieman rauhoittunut jo iän myötä. Nuorempana olin vielä todella äkkipikainen mutta nyt hieman jo hillitsen itseäni enkä raivoa läheisille. Autonratissa puin kyllä nyrkkiä niille hitaille jotka edessäni töpeksivät. Ja arvaappa onko kypsää käytöstä.. Ei..  Cool

Joskus tuntuu että sydämeni hakkaa ilman syytä tuhatta ja sataa, istuessani heiluttelen varpaita tai näpelöin jotain, koska paikallaan istuminen voi olla vaikeaa.
En kestä jonottamista, vaikka kiltisti seisonkin jonossa. En kestä hidastelua ja siksi matkustankin mieluiten ihan vain itsekseni tai miehen kanssa, koska muut ihmiset eivät kuitenkaan pysy tahdissani.
En voi käsittää asioiden pitkällistä analysointia mitä naisystäväni tekevät, toimin analysoinnin sijaan. Ehkä kadun sitä myöhemmin, ehkä en mutta ainakaan ei mene hermot odotellessa  Cool

Joogaa yritän harrastaa oppiakseni kärsivällisemmäksi
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #26 : 21.10.2008 14:04:01 »

Äkkipikaisuus voi (ehkä) hälvetä mulla iän myötä lisää, mutta ei se kokonaan minnekkään katoa. Autonrattiin ei mulla kannata mennä; oon niint uittu liikenteen seassa ja äkkiliikkeinen, että jos en osaa kunnolla rauhottua niin saatan ajaa pahki.  Jos en sitten jossain metsätiellä pientä autoilua... Jonottaminen on kanssa uuvuttavaa, siksi pyrinkin käymään asioillani heti aamutuimaan kun sitä jonoa ei silloin juurikaan ole. Isoihin marketteihin ei minua hevillä saa - siellä jos missä menee hermot.

Nopeesti ja helposti kun saa kaiken tarvittavan niin on ok Cool
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #27 : 21.10.2008 14:15:14 »

Juu, ajoitan elämäni niin että vältän ruuhkat. Töihinkin suhaan jo kukonlaulun aikaan ettei tarvitse istua ruuhkassa.
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #28 : 21.10.2008 14:21:51 »

Ei kun paranee vaan kun oinaat kirjoittelee omasta itsestään. Jännä mitenkä sitä ollaan samanlaisia, siis suurinosa oinaista. En muutenkaan välitä väenpaljoudesta. Kadullakin voin tuntea välillä, et nyt on liian ahdasta. Pyörä on mulla se menopeli ja välillä tuntee, että silläkin voi jäädä jonkin hitaamman jalkoihin.

Parempin siis mennä ajoissa, kukonlaulun aikaan töihin tai lenkille Cool
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #29 : 21.10.2008 17:23:10 »

No just! Tämähän on 'vertaistukea' parhaimmillaan Grin

Minäkin menen töihin jo ennen ruuhkia ja palaan just ennen pahinta liikennepuuroa. En voi millään kestää odottelua, jonottamista enkä varsinkaan ihmisiä, jotka jäävät seisomaan tai tupeksimaan kulkuväylille, kun on kiire Sad . Veikkaan, että tuo  kuu :ni kaksosissa vielä voimistaa oinaan haluani ääntä nopeampaan liikehdintään.
Ja jos joku pistää minut odottamaan, niin vaadin selvityksen, miksi hänen aikansa on muka kallisarvoisempaa kuin omani?!

Ajatus raksuttaa myös rivakasti, varsinkin käytännön jutuissa ja organisoimisessa. Oi, ja antakaa minulle jokin ongelma, en lepää ennenkuin se on ratkaistu. Onhan näistä saanut kuulla...
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 56
  Tulostusversio  
 
Siirry: