Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Värillä on väliä, aina  (Luettu 39640 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
enska
Vieras
« Vastaus #15 : 16.01.2006 19:46:11 »

Väriasiat ovat viime aikoina mietityttäneet kun pitkästä aikaa pääsee tekemään kämpästäkin omanlaista..
Keittiö on talon puolesta valkoinen, mutta isoimpiin pintoihin olen valikoinut mausteisia keltaisia, oransseja ja punaisia sekä pikkuripauksia sähkönsinistä ja mustaa. Kaikki on kuitenkin tarkoituksellisesti epäsävyistä noiden värien sisällä. Ehkä valitsin näin, koska yritän kasvattaa poikani ruokahalua ja toisaalta keittiön kuuluu mielestäni olla lämmin ns. kodin liesi.
Pojan huone, eteinen ja kylppäri ovat vielä täysin kesken, ei voisi sanoa että edes suunnitteluvaiheessa.
Makkari-olkkari-yhdistelmä on sekin vasta muodostumassa, tällä hetkellä pyökkiä, tummanpunaista ja turkoosia ja haaleaa sinistä. Viileät siniset ovat ehdottomia, sillä kesällä aurinko paistaa keskipäivästä pitkälle iltapäivään suoraan sisään..

Vaatetuksessa musta on ollut aina tärkeä, sitä on aina päällä jonkin verran. Se tosiaankin maadoittaa ja tuntuu kotoisalta, lisäksi olen viime vuosina suosinut tummanpunaista rohkeutta antamaan ja näin talvisin myös lämmittämään. Tummansininen on tavallaan toinen musta, jos en halua olla liian "synkännäköinen" . Pidän myös tumman
harmaista, suklaanruskeista, myrkynvihreistä, tummanpurppuraisista ja violeteista sävyistä. ( Siis ei yhtä aikaa kuitenkaan päällä kaikkea lueteltua)
Kaikki oranssit, keltaiset, valkoiset ja mitkä tahansa vaaleat sävyt suurina pintoina vaatteissa ovat aivan kestämättömiä.  Jos jotain sellaista olen heräteostoksena joskus hankkinut, niin kaksi käyttökertaa on maksimi. Sitten eikun kierrätykseen..
tallennettu
tiav
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 41


Profiili
« Vastaus #16 : 16.01.2006 19:54:05 »

Sininen, ehdottomasti sininen  smitten
Ollut 12vuotiaasta lähtien eli jo toooosi kauan eikä loppua näy  :Smiley
Tosin olen huomannut että valkoisen kammoni senkun vain kasvaa; muutin jokin aika sitten taloon missä on valkoiset keittiön kaapit (miten  mielikuvituksetonta  Huh) ja minä en viihtynyt keittiössä yhtään, vasta kun laitoin kaikki tekstiilit tumman-siniksiksi, aloin viihtymään siellä enenmänkin. Kaikissa meidän huoneissa on sinistä, tällähetkellä tumman yön sinistä, kesällä se on vaaleampaa eli kesätaivaan väristä mutta aina sitä on  smitten smitten

Vaatteissani käytän tumman sinistä, mustaa ja kirkaan punaista, ei mitään murrettua punaista vaan aitoa-paloauton väriä  Grin

Ja talo on tällä hetkellä epämääräisen viherharman värinen mutta kesällä se muuttuu punaiseksi, ihanaa  smitten
tallennettu

Aurinko-Vaaka, Nouseva Skorpioni- Kuu-Leijona ja se näkyy ja kuuluu Smiley
Maya: Sininen Magneettinen myrsky
Tuli-Vuohi
Pähkinäpensas
Kristalli aura
jasnaja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Nunnat ja minä, mustaa ja valkoista...


Profiili
« Vastaus #17 : 18.01.2006 02:28:00 »

Smiley Mielenkiintoisia ajatuksia olette kirjoittaneet, tuntuu kovin värikkäältä tämä meidän ihmisten maailma, onneksi.

Olen pohtinut tätä väriasiaa, taitaa olla jokin ikäkausiteema minulla menossa. Palaan usein vanhaan runoon, jonka kirjoitin vuonna 1997. Jos ette pahastu,  laitan sen tähän, sillä tunnen olevani juuri se noitanainen, joka hellii hetket kauniiksi.

Tunnen hyvin vahvasti Äitimaan eli Gaian voiman itsessäni, näen kaikenikäisissä naisissa ikiaikaista voimaa ja energiaa joka saa uutta aikaan, kuvaannollisesti tai illuusiona, mutta hyvin selkeästi olemassa olevaa kauneutta. Meillä on yhteys toisiimme, myös miehiin, kaikkeuteen, olemme voimavirtoja, kuin pieniä ydinvoimaloita joista lähimmäisemme voivat ammentaa lohtua, iloa ja rakkauttamme.


  smitten

~
                   Värianalyysi

            Noitanainen loitsun luki
         maanitteli mustan mailleen
      vihreän loi metsästänsä
   suojasi sukunsa surulta
   keltaiseen jo toiveen kietoi
yllytti haaveet haikeat
         punaiselta pyysi lisää
            tulta, tulta tummempaa
               sinisellä värjäsi veden
               kastoi kuhat kutevat
            viitan viikkasi violetin
         katsoi kerran kutsuvasti
      oranssista otti voiman
   vyötti lämmön lanteilleen
   valkoisella peitti harmaan
      arjen juhlaksi pyhitti
         noitanainen loitsun luki
            nosti kultaisen pikarin
               riipi pajusta oksan hennon
               löysi kädestään tikarin
            noidan mieli, käärmeen kieli
         luki loitsun nurinperin
      maanitteli mustan mailtaan
   suojasi sukunsa surulta
   tulta tummaa kesytteli
      hunnutti haaveet haikeat
         kastoi kuhat kutevat
            katsoi kerran kutsuvasti
               vyötti lämmön lanteilleen
               arjen juhlaksi pyhitti
            noitanainen vaitonainen
         itki ikävän itsestään
      noitanainen toisenlainen
   helli hetket kauniiksi.

~
tallennettu

Valkoinen Spektrinen Maailmojen Sillanrakentaja

Leijona
Nouseva Vaaka
Pluto Leijonassa
Kuu Härässä
Venus Neitsyessä
Mars Jousimiehessä

Puuhevonen

~ Se
   suunnaton hiljaisuus on läsnä. ~
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #18 : 18.01.2006 20:14:51 »

Sininen on minunkin värini. Sitä löytyy niin vaatteista kuin sisustuksesta.
Noin vuosi sitten on sisustusväreihin tullut mukaan limen vihreä, pinkki ja lila, eri sävyissään.
Värit todella vaikuttavat mielialaan. Kun tuntee olevansa rakastettu ja rakastavansa kaikkea mitä ympärillään on, huomaa kaivelevansa kaapin perukoilta edes jotain punaista päälle pantavaa.

 Smiley vaaka
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #19 : 18.01.2006 20:53:38 »

Minä  merkurius :n lapsena olen aina viihtynyt keltaisessa, joka - tiedän kyllä - on monille se VIIMEINEN väri, mitä pistäisi päälle.

Tulee vain sellainen aurinkoinen olo keltainen paita/housut päällä..!  Smiley

Nyt minulla on turkoosi ja violetti kausi meneillään. Värit ovat terapeuttisia. Pidän sekä kirkkaista, että murretuista väreistä. En ikinä käyttäisi pelkkää mustaa, se saa kasvot näyttämään kuolleilta. Samoin kirkas valkoinen... Ei sovi kovin monelle. Luonnonvalkoinen onkin sitten eri juttu.

Olen ollut aina vahvasti yhteydessä väreihin, ja nimenikin on kreikaksi Sateenkaaren Jumalatar... smitten

Kesällä yksi selvänäkijä kertoi minulle että näen ja koen värit "perusihmistä" voimakkaammin ja erityisen tärkeitä minulle ovat entisten intiaanielämieni värit. Olinkin sitä ennen maalaillut paljon kaikkea intiaaniaiheista, jossa käytin väreinä vedenvihreää, turkoosia, lämmintä keltaoranssia, punamullanruskeaa ja kultaa.
tallennettu
sirahvi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 88



Profiili
« Vastaus #20 : 20.01.2006 00:24:53 »

hmmm, lemppari värejä ovat jo kauan olleet vihreä ja sininen, jonka värinen kotini lähestulkoon on  :Smiley
Vihreät ja siniset vaatteet ovat kauheita päälläni. Vihreää villatakkia yritin sinnikkäästi käyttää kunnes olen nytten vihdoin tajunnut luovuttaa Smiley

Hauska huomata, kun aamulla pörröisenä äkkiä jotain 'siistiä' pistää päällensä, sen enempää valitsematta.. myöhemmin tajuaa sen värin kyllä hyvin edustavan päivänmielialaa..

Eikös Big Brotherissa aluksi kilpailijoilla pukeutuminen ollut hurjän värikästä ja mitä pidemmälle kisa meni, sitä synkemmäksi kilpailijoiden värimaailma pukeutumisessa muuttui... hmmhmm..

 smitten
tallennettu

kauris, nousu leijona.
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #21 : 20.01.2006 00:44:55 »

Ihanaa väriloistoa täälläkin: http://www.axiel.com/anglais/postcards_php.htm  Kiss
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Unssi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #22 : 20.01.2006 01:54:27 »

Smiley      Smiley      Smiley

Onnellinen sinä Valonkantaja, joka pystyt käyttämään keltaisia vaatteita.
Nuorempana ollessani ostin kirkkaan keltaisen undulaatin - ihan sen takia, että rakastan keltaista väriä, mutta en vaatteissani. (Oli mulla muitakin undulaatteja - oli undulaattikausi...)      :Smiley

Oranssi kausi on kestänyt varmaankin kahdeksan vuotta; ei juurikaan vaatetuksessa, vaan asuntoni sisustuksessa. Sitä ennen oli lähes kaikki vihreää.
Muutama vuosi sitten hämmästytin itsenikin ostamalla vaalean sinisen auton (no, olihan se alussa hailakka väri, mutta kaikkeen tottuu...sitäpaitsi metallinhohtoisena se kuutamossa kimalteli mulle  =)    ), ja nyt mulla on samaista sinisen sävyä verhoissa, matoissa, pyyheliinoissa - puhelinkin oli jossakin välissä samaa sinistä.
Vaatetuksessa käytän punaista, tummempaa sinistä, ruskeaa...

Mitä värejä ei voi päällensä laittaa, niistä täytyy saada nauttia muussa muodossa: suomenpystykorvan punaruskeata väriä olen aina ihaillut, joten nyt on menossa jo toinen punaisenruskea seropi mulla ja toisena koirana on valkoinen seropi, jonka selkäkarvoissa häivähtää oranssi.   Cheesy

Värikkäitä ja aurinkoisia talvipäiviä teille.    Cool

Jasnajalle kiitoksia Värianalyysi-runosta.


Aurinko            Kauris
Kuu                 Rapu
Nousum.          Kaksonen
tallennettu
Värikkö
Vieras
« Vastaus #23 : 20.01.2006 10:45:25 »

MIELENKIINTOISTA!!!

Se, että toinen Valkoinen Maailmojen Sillanrakentaja aloitti väri-keskustelun. Minunkin elämässäni värit ovat olleet viimeajat päällimmäisenä ja olen tuntenut polttavaa tarvetta maalata juuri V Ä  R   E  J Ä   ihmisten nähtäväksi. Itselleni iski turkoosi kaiken värittelyn jälkeen myös omaan pukeutumiseen ja se toi pintaan RAKKAUDEN - tietenkin vasta noin teoriassa  Wink
- mutta odotas vain MAAILMA, täältä tullaan turkoosin ja oranssin voimalla  smitten

Vuosia sitten kertoessani, että oranssi saa minut raivoihini, eräs viisas nainen sanoi, että tasapainoinen ihminen pitää KAIKISTA väreistä ja niin aloin perehtyä väreihin. Suosittelen sitä kaikille, sillä väreillä on sanojen tuollepuolelle vaikuttava sanomansa  smitten  smitten
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #24 : 20.01.2006 11:34:21 »

Väreistä vielä, vähänks' vänkää: näinä kirkkaina pakkasöinä on etelätaivaalla tuikkinut ERITTÄIN kirkkaasti tähti, joka kiikareilla katsottaessa tuikkii kaikkia spektrin värejä villillä vauhdilla  Cheesy   Olisipa kaukoputki!
Mikähän tähti tai planeetta! lienee kyseessä?  :Smiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Mirjam
Vieras
« Vastaus #25 : 20.01.2006 12:15:19 »

Sirius ainakin niin 'tekee'...mutta on niitä muitakin.. Smiley

Suomessa Sirius näkyy talvitaivaalla matalalla etelässä, Ison Koiran tähdistössä. Pienen horisonttikorkeuden vuoksi tähti tuikkii voimakkaasti ja näyttää koko ajan vaihtavan väriään. Kaukoputki ei paljasta mitään uusia yksityiskohtia, tosin seuralaistähti on havaittavissa noin 30 cm:n kaukoputkella. Tulevaisuudessa tähdet näyttävät vielä lähentyvän toisiaan ja valkoisen kääpiön havaitseminen vaikeutuu entisestään. Sirius on aiheuttanut vilkkumisensa ja kirkkautensa johdosta monta turhaa ufohavaintoa.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2006 12:20:58 kirjoittanut Mi-Olea » tallennettu
Piipo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7



Profiili
« Vastaus #26 : 20.01.2006 12:17:05 »

Värit tuovat energiaa!

Meillä on nyt makuuhuoneessa semmoinen vahvan oranssi rullaverho ja sitten kun siihen osuu auringon valo, niin huone aivan leiskuu oranssia!  Cheesy Se on ihana varsinkin kesäaamuisin! Seuraavaan asuntoon ajattelinkin tehdä eri huoneisiin eri väriset rullaverhot, koska niillä saa helposti muutettua huoneen tunnelmaa... Ja jos se rullaverhon väri kyllästyttää, niin voi vetää tavalliset verhot ikkunan eteen...
tallennettu

Kirjoittaminen puhdistaa
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #27 : 20.01.2006 23:09:25 »

Sirius ainakin niin 'tekee'...mutta on niitä muitakin.. Smiley

Suomessa Sirius näkyy talvitaivaalla matalalla etelässä, Ison Koiran tähdistössä. Pienen horisonttikorkeuden vuoksi tähti tuikkii voimakkaasti ja näyttää koko ajan vaihtavan väriään. Kaukoputki ei paljasta mitään uusia yksityiskohtia, tosin seuralaistähti on havaittavissa noin 30 cm:n kaukoputkella. Tulevaisuudessa tähdet näyttävät vielä lähentyvän toisiaan ja valkoisen kääpiön havaitseminen vaikeutuu entisestään. Sirius on aiheuttanut vilkkumisensa ja kirkkautensa johdosta monta turhaa ufohavaintoa.

Kiitos tuosta tiedosta Mi-Olea! Täälläpäin onkin nyt taivas pilvessa, niin ei vilkutellakaan toisillemme tänään Wink
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Inke_1
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74



Profiili
« Vastaus #28 : 28.01.2006 17:00:36 »

Minä pidän täyteläisestä punaisesta, mutta siihen väriin minua ei kukaan saisi pukeutumaan. Sisustuksessa se on ok. Mielelläni pukeuden kermanvalkoiseen tai suklaanruskeaan,käväisen välillä hakemassa voimaa ja rohkeutta oranssista väristä ja jos työhöni liittyy sellaisia tilanteita jossa haluan herätellä keskustelua niin silloin valitsen työvaatteeseeni jotain turkoosia vaikkapa silkkihuivin. Mitään värejä kohtaan minulla ei ole vastenmielisyyksiä eikä väri-inhoja, mutta joistakin vain pidän enemmän ja enemmän pidän juuri tuosta täyteläisestä punaisesta joka vierastaa kuitenkin omat värini. Mustaa väriä puen ylleni vain housujen muodossa.
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #29 : 28.01.2006 17:42:20 »

Cool

        VÄRILLÄ EI OLE VÄLIÄ, KUNHAN SE MUSTA.   Shocked

           SANOI AIKANAAN LIUKUHIHNAN KEKSIJÄ

             HENRY FORD.           Undecided

               KUINKA MEITÄ PETETÄÄNKÄÄN NÄILLÄ VÄRIJUTUILLA ?

V Ä R I Ä    E L Ä M Ä Ä N ,  P Y Y H I T Ä Ä N   V A R J O T    P O I S !!!!!
                   2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: