Sivuja: 1 ... 787 788 [789] 790 791 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5604595 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #11820 : 13.06.2010 07:01:48 »

Pfff... nyt kun puhutaan duuniasioista, niin olen eilisiltana saanut maistaa työssä
menestymisen haittapuolista.  Undecided

Olen edennyt niin nopeassa tahdissa -energiaa kun tuon eron jälkeen on riittänyt,
niin sepä ei ole thenyt onnelliseksi muita työntekijöitä,
jotka tykkäisivät nyt olla mun kengissä, kun työ ja vaiva on nähty.

Meiltä sai välittömät lähtöpassit ikäiseni nainen eilen.
Se kävi fyysisesti mun päälle meidän järjestämässä PR-tilaisuudessa
-ihan selvin päin vielä- lyöden ja potkien.

Syy oli niinkin yksinkertainen kuin mun ylennys ja erään ison asiakkaan,
jota se havitteli itselleen, kävely mun toimistoon.

Fyysistä väkivaltaa mä en ole eläissäni vielä kokenut työpaikallani,
enkä toivo kenenkään kokevankaan, mutta niin vain, sekin mahdollista. Shocked

Menestyksellä on aina hintansa.
Muut työntekijät vihaavat mua aivan täysillä.  Kiss
Sitä se teettää, kun keskittyy vain omiin hommiinsa ja jättää hörhöilyt
-siis siellä työpaikallakin- vähemmälle, eikä ota osaa juoruihin.

No, sain pomolta rahallisen korvauksen työpäivän päätteeksi tuosta välikohtauksesta
ja tyyppi sai lähteä välittömästi.
Pomo sanoi sille vain, että tyhjennä kaappisi ja pöytäsi, anna kulkukorttisi
ja äläkä astu tämän paikan ovesta enään koskaan sisään.
Virallinen paperihomma hoidetaan heti maanantaina.

Tyyppi oli tehnyt 10 vuoden loisteliaan uran firmassa ja päätti sitten
kateuspäissään pistää sen ja sen myötä koko elämänsä roskikseen.

Sillä ei ole mitään tulevaisuutta työllisesti enään samalla tasolla
-hyvä jos vessoja pääsee siivoamaan.
Seuraavilla työnantajilla kun on tapana tarkistaa taustat sitä rikosrekisteriä myöden.

Hieno homma, kertakaikkiaan. uglystupid2
tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11821 : 13.06.2010 10:37:16 »

 :Smiley

Kaikenlaista.

Varmaan riippuu niin paljon alasta, millaisia kilpailutilanteita syntyy.

Hih, mulla tällä 5 päivän suurella kokemuksella, jos kuvittelisin itseni tuon talon ammattilaisen paikalle tuohon yritykseen (ja en ole siellä tosiaan hänen paikkaansa kärkkymässä, vaan saamassa opetusta kun hänellä on jo 20 v kokemus), tai vastaavaan kuvioon, niin olisin siinä suhteen onnellinen, että yleensä sellaisessa paikassa on vaan yksi oman alani osaaja, ja ne muut on muiden alojen osaajia, ja se yhteistyö syntyy sitten heidän eri osaamisalueiden välille, joten talon sisällä  olisi vaikea kilpailla 'samassa sarjassa', kun ammattitaidon alue on eri.


tuollainen suhteellisen pieni firma sopii mulle hyvin, jotain n. 10 työntekijää saman katon alla.

Siis onhan mullakin kokemusta erilaisista työyhteisöistä kertynyt vuosien varrelta, mutta ne on hajanaisilta aloilta, ja koskaan aikaisemmin en ole 'oman alan' jutuissa ollut. Mutta silti voin jotenkin vertailla eri yhteisöjen kokoa omissa kokemuksissani. Niiden alat vaan on olleet niin erilaisia, että joskus on jopa mahdoton vertailla.


Minä en pärjäisi sellaisessa kovan kilpailun maailmassa. Kai minun pitäisi sitten freelancerina pehmeästi kilpailla työnäytekansion avulla. Kilpailemaan varmasti joutuu jossain muodossa aina.

Mutta ei nyt kenenkään päälle tarvitse käydä, huh :Smiley
« Viimeksi muokattu: 13.06.2010 11:05:58 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11822 : 13.06.2010 16:33:42 »


hih, puhtaaksikirjoitan yhtä haastattelua nauhurista.

En kyllä niin mielellään kuuntelisi omaa ääntäni radiosta tai televisiosta, paljon parempi kuin puhun niin vähän kuin mahdollista Undecided 2funny


ei sillä että se mitenkään huomiotaherättävän erikoinen ääni olisi, mutta kylläpä vaan on ärsyttävän kuuloinen nenäkäs puheääni Grin
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #11823 : 13.06.2010 16:46:24 »

No vähän keitti yli.
Poskeani kivistää hiukan ja jalassa on potkumustelma, mutta ei sen kummempaa. Smiley

Tuota tilannetta on edeltänyt tunnelman kiristyminen, kun sain ylennyksen.
Olenhan napannut tuon paikan ulkomaalaisena herrakansana itseään pitävien
itävaltalaisten nenän edestä ja olen tuorein tulokas firmassa manager-tasolla.

Tuo mamma on tehnyt tosiaan 10 vuoden uran siellä, eikä ole edennyt
paikaltaan, missä on aloittanut, mihinkään, -paitsi nyt työttömyyskortistoon.

Justiin se tyypillinen työpaikan "olen vanhempi kuin sinä",
"olen ollut täällä kauemmin kuin sinä", "minä tiedän parhaiten"-tyyppi,
joka sanelee omia sääntöjään muille työntekijöille, koska "näin on talossa tapana tehdä".

Myönnän auliisti, että olen rikkonut kaikkia talon "sää(n)töjä",
mutta se on tuonut firmalle rahakkaita sopimuksia ja isompia asiakkaita
ja siksipä tuo ylennys tuli.

Itävallassa työpaikka-väkivallasta työsopimus voidaan purkaa heti.
Luonnollisesti, pitäähän työnantajan kyetä turvaamaan muiden työntekijöiden
turvallisuus ja fyysinen koskemattomuus.
Mun mielestä Suomessakin on sama? Ainakin sitä on aikaisemmin sovellettu
seksuaalisen häirinnän yhteydessä.

No, kiersi tuo mun pomokin hiukan. Maksoi tuntuvan summan käteisenä suoraan
käteeni, eikä normaalin palkan yhteydessä pankkitilille. Tongue
Kappas, kun sitten me voimme virallisesti ilmoittaa,
että asia on hoidettu jo firman sisällä ja tarvittaviin toimenpiteisiin on
ryhdytty välitömästi, eikä tähän tarvita esim. poliisia ja työsuojelupiiriä
ja pitkiä oikeuskäsittelyitä. Tongue

Mulla kanssa on suuttumuksen sijasta vain sääli ko. wienitärtä kohtaan.
Toiminen äkkipikaistuksissa ja koko ura ja sen myötä myös koko elämä
parissa sekunnissa roskikseen.
Sen työtodistuksessa näkyy paitsi ansiokas 10 vuoden ura ja syy työsuhteen päättymiseen.

Seuraavaa työpaikkaa hakiessa se voi selittää, että ei ole tehnyt 10 vuoteen mitään
tai näyttää työtodistus, joka kertoo raa'an faktan. Molemmat huono juttu.

Täällä myöskin soitetaan entiseen työpaikkaan hyvin herkästi,
joten se ei voi valehdella olleensa edes jossain muussa firmassa.
Sitä paitsi valehteleminen työhistoriastaan on myös rikos, so..
Sääliksi käy häntä. Undecided
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #11824 : 13.06.2010 18:56:50 »

Jahas... siis olisiko KK.n wienittären keittäjän ollut myös osaltaan uuden kuun tuulet ja tuleva kuun pimennys? Sopivassa suhteessa etikkaa kalkkikiveen ja phhiiiiuuuhhh.... kuplii pois koko kaunis pinta  Shocked
Mustelmat kaikkoavat, mutta toipumista toivonen jos "mustelmia" jäi henkiseen tilaan  Kiss

Täällä ei ihan vastaavaa purkausta, mutta itsepuolusta kumminkin... Aikoja sitten irti otto palasi kuvioon ja vaati tilanteen korjausta  Shocked  Verbaliikalla toistaiseksi hoidettu homma ja TOIVON, että meni perille. Jos jotakin epäselvää jäi, vika on kuulijassa  Tongue Seuraavaksi käytän virkavallan apua asian rautalangasta vääntämiseen  police

Olisiko mitään pieni pakomatka johonkin jossa vois odotella pölyn laskeutumista, raatojen laskemista ja haavoittuneiden hoitoon saamista?
 angel
tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11825 : 13.06.2010 20:05:09 »

No Kateus nyt aiheuttaa kaikenlaista reaktion omaista toimintaa ihmisissä, jotka eivät pysty hallitsemaan omien negatiivisten tunteidensa ulospurkautumista.


Toisaalta, tunnetuksi tuleminen kateellisena kampittajana tai kateellisena kitkeränä v*ttuilijana tekee ihmisestä lopulta aika epä-suositun.


Tämän jälkeen tälläinen ihminen voi sitten alkaa kateellisiksi heille, jotka ovat suositumpia kuin itse, tajuamatta sitä, että ihmisille tekee kipeää olla kitkerien piikittelijöiden tai ilmeisesti pahimmassa tapauksessa myös potkijoiden seurassa, ja masokisteja on harvemmassa kuin luullaan.


tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #11826 : 13.06.2010 21:42:59 »

No kateus for sure ja kuun uudet tuulet, -nehän tässä mullakin puhaltelevat.

Olisin itsekin kateellinen, jos tämä pikakiitotie tähtiin olisi tapahtunut
jollekin työkaverilleni, tosin en turvautuisi fyysiseen väkivaltaan kuitenkaan,
vaan kyräillyt muutaman päivän nieleskellen kateuden katkeraa myrkkyä
ja jatkanut sen jälkeen omia hommiani entiseen malliin ja unohtanut.

Mulle tämä on kuitenkin uutta ja ihmeellistä, että ura on lähtenyt nousukiitoon.
On se varmaan monelle muullekin meidän firmassa, mutta toisella tavalla.
Jos on työskennellyt 10 vuotta samassa asemassa samalla palkalla, kuin mitä aloitti,
niin jossainhan on pahasti vikaa  uglystupid2
ja ko. daamin olisi pitänyt jo ensimmäisen 3 vuoden jälkeen
tajuta kehittyä eteenpäin urallaan -joko firman sisällä tai uudessa firmassa.

Forget, maanantaina on uusi päivä ja uudet kujeet.  Wink

Pomoni soitti joku tunti sitten ja kyseli, olenko kunnossa ja kaikki hyvin.
Kiva ele asiaan häneltä, vaikka on sunnuntai ja vapaata. Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #11827 : 14.06.2010 10:43:05 »

no niin kaikki valmiina maan vaihdokseen. asteittain. katsotaan jääkö mieli sinne etelään, kun on avaimet jo kädessä. viikonloppu oli hyvä käyttää visiointiin, siihen mitä haluaa. noista henkisistä hoiteluista teki mieli sanoa, että koska en saa niistä oikein irti, lienee konkreettisen toiminnan aika (edelleen). ärsytti kun viimeinen ei päässyt käsitykseen siitä kuka olen ja mitä aion tehdä, meni ihan sivuraiteille vaikka piti olla hyvä.

toiset näkevät paremmin kuin toiset, -

miksi muuten ylläolevan kirjoittajan ympärillä on aina niin paljon teennäistä draamaa? erään linnan pihalla ja krouvissakin oli niin sivistynyttä. kun olen ollut töissä menestynyt, minä olen ottanut asemani ilman että joku on kokenut olevansa poljettu. työmenestys, kokemus, koulutus, johtotehtävät, jne. ehkä luon ympärilleni sitä tunnelmaa, että se ei ole keneltäkään pois vaan asema joka kuuluu olla, ja hauskuutta-. ehkä toisissa paikoissa on se alkeellinen kilpailumeinki.   Wink

pahin tilanne oli ehkä kun minä ja eräs  rapu yrittäjä olimme napit vastakkain aikoja sitten, mutta
hänkin oli oikeastaan ihailija. koskaan ei ole ollut mitään naisten välistä kanailua. erään toisen äijän kanssa tuli tilanne, mutta pari firmaa puolellani eli sekin lie selvä.

ja vieläkin Viron kieli huvittaa, katsotaans syvemmälle Baltiaan.. sitten välipäivä ja taas lento.


hola!
« Viimeksi muokattu: 14.06.2010 13:35:37 kirjoittanut ^Nekhbet^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #11828 : 14.06.2010 15:39:26 »

hei tuo äskeinenhän oli täydellinen esimerkki uskomuksista. jos jollain tasolla uskoo, että ansaitsee tulla kaltoin kohdelluksi, se tapahtuu. siis sen tekee mies tai nainen. mutta eikö ole selkeää.

millaista peliä pelataan? millaisia sääntöjä rikottiin kun haalittiin asiakkaita ja rahaa tiedossa, se raha voi myös kadota.

uskonvahvistus:::
ansaitsen kaiken, koska se mitä saan ei ole toisilta pois

jne.. minulle kuuluva paikka aukeaa aina ja se on runsas.  Cheesy
  coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 14.06.2010 16:35:41 kirjoittanut ^Nekhbet^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #11829 : 16.06.2010 11:51:30 »

olette siis sanattomia viisaudesta tai mietitte omia juttujanne  2funny

no, olen hoitanut suunnilleen kaiken mahdollisen ennen lomia, että voisi olla pari kk vapaalla. kohta pääsee / joutuu irti tekniikasta keskelle Luontoa. ja maalaismarkkinoita, kirjatapahtumia, mansikkaelämää, se on kivaa. ja uusia paikkoja tiedossa, niitä ei malta odottaa. kulkeekohan henki todella ihan vapaasti minne vaan, kun mieltä ja kehoa on siirrettävä sitten vähän hitaammin paikasta toiseen. tai siis lomaahan tässä on jo pidetty, mutta tosi lomaa.

toivon teille kaikille sopivan määrän "haasteita" kun kaikki nykyään haluaa "haasteita" siis ei ole ongelmia, on "haasteita" ja "vastauksia haasteisiin" ja vieläpä itse luomme haasteemme, niin että on siinä haasteleminen, sano..



quote Ja kyllä, jos ulkomaalaiset alkavat haastella savoksi, suhtaudun heihin nurjasti. Italialaiset ovatkin Euroopan savolaisia
« Viimeksi muokattu: 16.06.2010 11:55:14 kirjoittanut ^Nekhbet^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11830 : 16.06.2010 12:48:31 »

^ensimmäiselle lauseellesi Wink Grin jousimiehen itseironiaa? itse-ironia on hieno juttu.

ja tämä EI ollut piilov*ttuilua, vaan tarkoitin ihan tasan sitä mitä sanoin. En harrasta piilov*ttuilua, koska en nyt vaan pidä siitä yhtään. Se on minusta rasittavaa.


Mutta tuohon pitää sanoa, että mun isä on niiiin italialainen, kuin suomalainen voi olla, ja niin savolainen myös. Tyyliä Sopranosin Tony...kaikin puolin... :Smiley Temperamentti myös...onneksi suomessa ei ole vielä savolaismafiaa Grin

Niin, en edes tiedä, oliko sinulle savolais-italialais juttu jotenkin negatiivinen, enkä edes välitä, koska ei minulle sinänsä merkitse mitä arvoja toiset yksilöt asioille antaa, koska minulle riittää omani.

Niin se syy miksi olen päivät hiljaa on se, kun olen päättänyt vetää linjan, että en astroile töistä.

Tää oli poikkeus, en tosiaan aio jatkaa töistä astroilua.


Seppo Tanhua oli tänään metro-ilmaisjakelulehdessä, kokonainen juttu hänestä coolsmiley


Hauskaa lomaa jouskarille jonka nimeä en osaa kirjoittaa!


Savo mansikkoineen smitten
tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11831 : 16.06.2010 18:47:50 »

Ja tuo löydetty Totuus Itsestä on moninainen, polveileva, versoava ja jatkuvassa muutoksen ja luovuuden tilassa. Näin sen ainakin itse haluan. Haluan synnyttää jatkuvasti uusia totuuksia itsestäni. Eikä kukaan sitä voi estää.


En edes itse :Smiley

Joka hetki totuus itsestä on uudenlainen kuin hetki sitten, mutta silti itse on aina sama. paradoksi...


Lisäys: mikäli joku haluaa muuttumattoman, rajatun ja lukitun totuuden itsestään, sen hän myös saa.


Ihan miten haluaa sen itse.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2010 18:50:19 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #11832 : 16.06.2010 19:04:07 »

Niinpä! Lukitussa mielessä kaikki näyttää siltä, että ei ole mahdollisuutta kasvussa tulla muutosta vaan sellaisena senkään ei tarvinne pysyä!  Wink Smiley
tallennettu

rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #11833 : 16.06.2010 19:34:32 »

Mie itse en usko siihen, että ihminen voi olla muuttumaton. Vaikka haluaisikin.

Elämä ja sen tuomat kokemukset, hyvät ja vaikeat, muuttavat ihmistä.
Elämä on kehityskysymys.

Mutta jokaiselle omalla tavallaan.

Jokainen meistä kasvaa, oppii ja muuttuu.
Tavalla, mikä itse kullekkin on tarpeellista.

Kenenekään kohdalla ei toinen ihminen voi tietää toisen kasvun tarpeellisuuta. Vaikka omasta mielestään niin luuleekin.
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11834 : 16.06.2010 21:04:46 »

Niin, onhan sekin valinta, jos haluaa 'lyödä itsensä lukkoon', olen minäkin niin joskus tehnyt. Ehkä sille on joskus tarvetta. Mutta silti silloinkin muutoksia tapahtuu, vaikka sitten siellä lukitun kaapin sisällä. Vaikka sitten se homoseksuaalisuuten liittyvä vanha ja toivottavasti pian tarpeeton ilmaisu 'kaapissa olosta'...niin eihän se kaapissa olo muuta sitä mitä siellä kaapissa on toiseksi. Mutta siellä kaapissakin sitä kasvaa.


No niin nyt aika todellakin mennä nukkumaan. Menee kirjoitukset kohta liian polveileviksi.

Hyvää yötä...
tallennettu

Sivuja: 1 ... 787 788 [789] 790 791 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: