Sivuja: 1 ... 774 775 [776] 777 778 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5605577 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #11625 : 01.05.2010 16:37:57 »



                                     coolsmiley


                            Jaloja juomia, niin jalat kantaa!


                                            smitten

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11626 : 01.05.2010 17:53:03 »

 smitten

en ole ehtinyt tänään tarkista Amurin perhettä Smiley



vieläkin ihan fiiliksissä eilisestä, vaikka en edes päässyt ihan eturiviin ja vaikka yritin silmäillä Hatesia aina kun ehdin, joku toinen leidi joka istui lavalla sai häneltä kunnon huomionosoitukset...en edes jaksa olla mustasukkainen, vaikken päässyt edes hipaisemaan Grin


oli niin lämminhenkistä....ei tarvinnut heittää smalltalkkia


ja mikä oli uusi juttu mulle, opin jopa tajuamaan ja jopa pitämään rave-musiikista angel Cool


oli parikin Dj'tä....


tää oli hämmentävää....siis niistä genreistä en tiedä mitään, mutta jokin sellainen lajike, jossa oli synkooppiset rytmit, hyvät bassot ja miksattu jotain synkiörokkia sekaan.


oli hurjan hyvän kuuloista. en uskonut että sanoisin mitään sellaista rave-musasta. mutta varmaan on kyse siitä, että sitten teini-iän teknoreivien, joihin minut kaveri raahasi, en ole tutustunut alan musiikkiin, ehkä kuulin silloin juuri sellaista tasajumputusta josta en tykkää.



edit.illan kruunasi mustat ilmapallot, joita heitettiin parvelta yleisölle Grin




« Viimeksi muokattu: 01.05.2010 20:51:40 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11627 : 01.05.2010 19:24:24 »


ykkösellä nyt aivan upea eläindokumentti Euroopan alppien ja karpaattien alueiden eläimistä, villisikoja, metsäkauriita ja todella kaunis kuvaus.... Smiley
tallennettu

Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #11628 : 02.05.2010 10:07:01 »


Hyvää huomenta!  smitten

Ja oikein  aurinko :ista sunnuntaita.
Minä ajattelin viettää tämän päivän pihaa rupsutellessa.

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #11629 : 03.05.2010 09:34:44 »

Huomenta  smitten
Samat touhut ovat olleen Neelan kanssa eilen  Cheesy
 Wink

Mitäs tänään? Tuossa ois muutama mokkaneliöt vielä tyrkyllä aamukaffen kanssa... oli juhlaa talossa, kun yksi meistä vanheni   :Smiley Onneksi en mie...
 Grin

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #11630 : 03.05.2010 10:03:23 »

Loistavaa huomenta! smitten Menestyksekästä huomenta! smitten Kahvintuoksuista huomenta! smitten

Tänään on sadepäivä, joten sisähommissa. Viikolle on luvattu ukkosta -niitä odotellen. Cheesy
tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #11631 : 03.05.2010 10:48:05 »

meillä paistaa Smiley
kohta ipnatsin kans ulkoileen.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Asterix
Vieras
« Vastaus #11632 : 03.05.2010 11:43:38 »

No kappas kun mä olen valehdellut teille taas.  angel
Se sade loppukin tuossa vähän aika sitten, vähän on hiukan harmaata,
kuitenkin lämpimältä tuo ilma tuntuu, joten olisiko ihan kuuroilua? :Smiley

Tämä hymiö  :Smiley on loistava tarkistelemaan säätä.  Cheesy
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #11633 : 03.05.2010 12:13:44 »

Sairaalassa on näemmä monta kertaa helpompaa olla hoitsuna, koska siellä koskaan kukaan ei päätä itsekseen mitään vaan olemme siellä kaikki yöhoitsutkin tiiminä. ELi jos yhdessä emme pääse ratkaisuun jostain tapauksesta niin voimme aina kääntyä päivystävän lääkärin puoleen, joka on siitä toimenpiteestä vastuussa, joka hänen työhönsä kuuluu. Sillä hoitajan velvollisuus on ainoastaan noudattaa lääkärin ohjeita ei mitenkään tehdä omia päätöksiä mistään. Eli ainakaan akuuttisairaalassa emme voi antaa edes mitään ylimääräisiä lääkkeitäkään, jollei ne ole siellä lääkelistalla edes ns. "tarvittaessa". Jos tulisi jonkun kohdalla jokin hätä ja pitäisi kutsua päivystäjä niin senkin päätämme yleensä yhdessä sen tiimin kanssa, joka on vuorossa, ei koskaan niin, että vain yksi sanoo, että minä päätin tehdä sitä tai tätä. Mutta ehkä on erilaisia käytäntöjä täällä Mansenkin laitoksissa ja minäkin työskentelen niistä vain yhdessä.  Smiley

En sitten tiedä miten helppoa se on? Ja mitä se tiiminä toimiminen on silloin kun kolmen yöhoitajan kädet on kaikki sidottu eri potilaisiin yhtä aikaa.. Näitä tilanteita sattuu..
Ja on tosiaankin tilanteita, jolloin pitää toimia äkkiä itse - kuten kytkee imu seinään ja imee hirveet limat jonkun tukehtujan kurkusta. Ei sillon mennä neuvotteleen, että mitä me tehdään nyt kun toi pappa kakoo ja on ihan punanen.. eikun sininen... no hei nyt se on ihan violetti..


Hätätapauksissa soittaa päivystäjälle se kuka on lähinnä puhelinta ja yleensä ihan omasta päätöksestä, koska se päivystäjä on joka tapauksessa pakko saada ylös osastolle ja äkkiä..
Ja kyllä minä ainakin teen omia päätöksiä lääkehoidossa toisinaan. Enpä ole tavannut päivystäjää joka ei määräis hengenahdistelijalle ekana solu-medrolia, ja sen jälkeen furesista ja morkkua iv:nä... Joten yleensä menen hetimmiten pistämään sen solu-medrolin ja huudan jollekin että soittakaa päikkäri tänne.. Ja sit kerron sille päikkärille mitä oon jo tehnyt..

Mä hain sitä vakipaikkaa, mutta skorppari sano mulle eilen että se on musta huolissaan, kun ajan itseni loppuun tuolla ja pamahdan kipeeksi aina kun tulee pitemmät vapaat ja puhun unissanikin niinku oisin työpaikalla... "veitkö sille nelosen neloselle alusastian??"

Se on ihan oikeassa, mutta mua huolettaa sitten se uuden työpaikan hankkiminen..
Aion kuitenkin alkaa etsimään - luulisin.. Jotain rauhallisempaa..
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #11634 : 04.05.2010 12:15:29 »

No puhuin sellaisesta ahdistuksesta, mihin ei joku mikromist auta..

Kylläpäs sait tekstilläsi mut tuntemaan itseni epäammatilliseksi, vaikka lääkäreiltäkin oon saanut kiitosta oma-aloitteisuudestani.
En mä nyt niin saakelin typerä ole, etten antaisi potilaalle jotain, mitä tiedän että sille ei ole koskaan annettu ja esim furesista en uskalla käyttää ellen ole varma. Solu-medrol on yksittäisinä annoksina lähes haitaton lääke, mutta tehokas.

Morkkua meillä annetaan aika herkästi ilman, että lääkäri määrää ensin, koska jos on loppuvaiheen syöpä ja elvytyskiellot tehty ja potilas vetää viimesiään, niin sinne vaan. Sitä se lääkäri joka tapauksessa määrää.  Smiley

Ja mulla on se tunne että ne "tarvittavat" lääkkeet määrätään aina vasta sen jälkeen, kun joku eka ahdistus-show on tapahtunut osastolla, sen takia niitä pitää siinä akuuttitilanteessa soveltaa. Tiedän että se on omalla vastuulla.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #11635 : 04.05.2010 12:54:15 »

Niin ja jos oikein muistan niin siellä yhdessä kansiossa lukee ohjeet, mitä lääkkeitä saa antaa tarvittaessa minkäkin erikoisalan potilaille ILMAN lääkärin määräystä joissain tilanteissa..
Siellä oli ainakin se solu-medrol.
Meillä on neljä erikoisalaa, keuhkot, gastrologiset, yleissisätautiset ja endokrinologiset ja mä olen pääasiassa keuhkoilla ja gastroilla ja keuhkopotilasto on aika -sanoisko- yleensä huonohappista porukkaa, pitkälle edennyttä COPD:tä ja keuhkosyöpää. Lisäksi meidän osastolle tungetaan paljon myös potilaita jotka kuuluis sydänpuolelle, kun se hengenahdistus johtuu sydämestä eikä keuhkoista..

Mulle on sinänsä joka päivästä nuo ahdistustilanteet, kun on tuommoiset potilaat. Jos se on selkeä keuhkopuolen ahdistus, osaan lääkitä, mutta jos se on sydänjuttu niin vastuu on heti lääkärillä, mä vaan teen mittauksia ja haen lääkkeet...

Ainahan sanotaan että keuhkot on kaksosten elin, tai niin sanotusti heikko kohta.. Itse olen moninkertainen kaksonen, jolla on melko huonot keuhkot itselläkin vaikka lähes vuoden jo olen ollut tupakoimatta. (no öö, 9kk) Onkohan jotain kohtaloa että saan nähdä vierestä kun ihmiset kuolee tukehtumalla, kun itse oon aina pelännyt tukehtumista.
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #11636 : 04.05.2010 18:51:37 »

Pitää ihan tännekin kirjoittaa kun yllätin itseni varsin neitsytmäisistä puuhista. En ole koskaan kokenut olevani erityisen  aurinko neitsyt mäinen, mutta nyt, voi voi. Viime yönä innostuin jynssäämään kylpyhuoneen lattioita juuriharjalla ja Swiffer Magic Eraserilla, kun muuten on erittäin vaikeaa saada pinttyneimpiä likoja muovimatosta irti =D Siellä sitten kylppärin lattialla jynsssin useamman tunnin, jonka jälkeen siirryin eteisenlattiaan ja jynssäsin kaikki kengist jääneet mustatviirut pois. ^^

Yleensä inhoan siivoamista, mutta nyt, huh huh, piti käydä ostamassa tänään lisää kaikenmaailman siivousvälineitä =D
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #11637 : 04.05.2010 20:23:21 »

Onkohan  aurinko  neitsyt menossa jokin juttu, jota en ole huomannut..? Mäkään en itseäni juuri siksi tavallisesti tunnista...
 
Mäkin olen ihan maanisena kirjoittanut ja istunut koneella kohta kaksi päivää.. Eilen illalla tein tulkintaa koko päivän ja illalla iski uupumus, kävin sitten kävelyllä ulkona ja kuinka ollakaan virkistyin ja jatkoin vielä pari tuntia aina puolille öin... Uni ei meinannut tulla taaskaan, mutta tikkana olin samoissa hommissa taas aamulla heti kahdeksalta...?... Nyt on kohta jo toinen tulkinta valmis... enää muutama sivu puuttuu...  Shocked
tallennettu

Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #11638 : 04.05.2010 20:44:30 »

Onkohan  aurinko  neitsyt menossa jokin juttu, jota en ole huomannut..? Mäkään en itseäni juuri siksi tavallisesti tunnista...
 
Mäkin olen ihan maanisena kirjoittanut ja istunut koneella kohta kaksi päivää.. Eilen illalla tein tulkintaa koko päivän ja illalla iski uupumus, kävin sitten kävelyllä ulkona ja kuinka ollakaan virkistyin ja jatkoin vielä pari tuntia aina puolille öin... Uni ei meinannut tulla taaskaan, mutta tikkana olin samoissa hommissa taas aamulla heti kahdeksalta...?... Nyt on kohta jo toinen tulkinta valmis... enää muutama sivu puuttuu...  Shocked

tr. saturnus aspect_tri saturnus
tr.  jupiter uranus  kalat aspect_opp merkurius aspect_con pluto neitsyt

Olisiko? Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #11639 : 06.05.2010 08:22:37 »

Huomenta  smitten

Eilen oli sitten m-i-e-l-e-n-k-i-i-n-t-o-i-n-e-n päivä  buck2
Illalla lopulta mietin väsyneenä, että olisi ollut fiksua jäädä sänkyyn aamusta ja pitää rokuli kaikesta... jollakin verukkeella  Lips Sealed
Raskas, raskas ja koko ajan ihan käteen.

Toivon tästä päivästä parempaa, kauniinpaa, lämpöisempää ja ihmisille enemmän hymyn tynkää poskiin ja silmiin. Toivon kaikkea kaunista ja kestävää, kauas kantavaa ja rakentavaa kommunikaatiota, kompromisseja, yhteysymmärrystä ja näkemystä siitä, ettei toinen ihminen ole sen kummallisempi kuin itsekkään.
 angel angel angel angel angel angel angel
tallennettu
Sivuja: 1 ... 774 775 [776] 777 778 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: