Sivuja: 1 ... 1089 1090 [1091] 1092 1093 ... 1168
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 7631596 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16350 : 05.02.2013 14:00:12 »

Tarkistamalla varmuusvarastoni kanssaluon tapahtumia joiden takia tarvitsisin niitä varmuusvarastoja.  Cheesy

Tällainen on marttojen lista:
http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/miten_varautua_katastrofiin_martta_neuvoo

Minä en varaudu katastrofiin sen vuoksi että se varautuminen kanssaluo sitä katastrofia. Jätän varautumatta katastrofiin myös sen vuoksi että kanavoitu tieto useilta tahoilta on rauhoitellut että tällä hetkellä pelottelua suoltavat tuomiopäiväprofeetat ja muut ikävien asioiden ennustelijat voi jättää aivan omaan arvoonsa. Itse otan moiset huumorilla.

Tiesittekö, että ihmiselimistössä tapahtuu joka sekunti noin 200 niin tärkeää monimutkaista entsyymireaktiota, että yhdenkin niistä epäonnistuessa henki lähtee heti?   Grin

Jos siis haluaa olla huolissaan jostakin, syitä löytyy kyllä vaikka kuinka paljon. Itse olen onnellisempi luottaessani siihen että minusta pidetään huolta.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Nefarian
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #16351 : 05.02.2013 14:14:10 »

kohtuu naurettava tuo marttojen lista mielestäni..
kilo karkkia, mutta vain puolikiloa riisiä..
ja mihin jäi se puolikiloa kasviksia päivässä.. tingitään terveellisestä ruoasta, mutta muistetaan herkut.. hmm.. katastrofin keskellähän se on ihan päivänselvää tietty..
mä en varastoi edes huomista varten.. en sillä ettenkö uskoisi huomiseen.. mutta kuitenkin.. Smiley
en olekkaan ajatellut tuota kanssaluomisen kannalta, mutta jotain sinnepäin ajatusta ehkä ollut.. hmm.. mutta tottakai mitä useampi sitä katastrofia pelkää, niin sitä voimakkaammin sitä luodaan.. no, onneksi en sellaiseen ole sortunut..
angel
tallennettu

..just go with the flow..
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16352 : 05.02.2013 14:22:20 »

Juuei, kyllä se on juuri niin, että mikäli ylläpidät varmuusvarastoa, niin myös ajatuksillasi luot tarvetta niille...ja no niin, sen ajatteleminen että omat ajatukseni luovat maailmaani edelläni, myöskin varmasti lisää sitä että asia myös on niin. Siihen vain voit vaikuttaa, mitä ajattelet Smiley
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #16353 : 05.02.2013 14:48:10 »

Katastrofin ongelma kaupunkiasukin kannalta:
Sähköntulo ja vedentulo lakkaa.

Jotta voisi siis oikeasti kaupungissa varautua katastrofiin, täytyisi säilyttää viikon juomavesiä jossain tankeissa tai ameebassa ja muistaa aina vaihtaa se vähintään viikon välein, ettei pilaannu. Noh, kuinka moni tunnustaa säilyttävänsä kerrostaloasunnossaan 16 litraa vettä astioissa jatkuvasti ja vaihtavansa sen tuoreeseen säännöllisesti?  Grin

Ja kun sähköntulo lakkaa, alkaa hankaluus niiden ruokien kanssa jotka eivät säily lämpimässä - jos nyt vaikka lämmitys vielä kämpässä toimisikin jonkin aikaa, ennen kuin koko kämppä muuttuu jääkaapiksi...

Marttojen lista oli metsästäjä-keräilijä ruokaa maitotuotteilla lisättynä syövälle aika hämmentävä: Oikeastiko ihmisten oletetaan syövän 0,5 kiloa sokeria viikossa?! Ja sen lisäksi oli kuitenkin lisäksi listalla 'herkkuja'? Minulla menee 1 kg panimosokeria (pelkkä glukoosi, ei fruktoosia) VUODESSA. Ja miksi pitää varamuonana vähäravinteisia täyteruokia, kuten pastat, riisit, perunat yms?

Mieluummin pitäisin varastona korkearavinteisempia asioita (pähkinät, heraproteiinijauhe, persianapilan/alfalfan siemenet joista voi itse idättää tuoreita ituja - tosin vaatii ekstra vesivarastoa), koska samat kalorit ja PALJON enemmän ravinteita saa pienemmällä tilavuusmäärällä ruokaa.

Puoli kiloa kasviksia päivässä = 3,5 kg viikossa ja kauanko säilyvät jos se jääkaappi ei saa sähköä? Kuivatut marjat voisivat paikata asiaa jonkin verran ja voi niitä kasviksiakin kuivattaa, mutta ehkä katastrofitilanteessa hyödyllinen voisi olla sitten se muuten monipuolisesti syövälle yleensä tarpeeton monivitamiinipurkki?
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Elwyn
Vieras
« Vastaus #16354 : 05.02.2013 21:43:03 »

Ainoa syy minkä keksin herkkuihin on se, että esim. tämän ohjeistuksen mukaan kodin varmuusvaraston tulisi koostua kyseiselle taloudelle tavanomaisista elintarvikkeista ja suuressa osassa talouksia syödään herkkuja (kuten karkit, leivonnaiset, jälkiruuat).

Ja asiaan toiseen.. Oli muuten tositosi keväinen päivä ainakin Joensuussa tänään Cheesy Melkein näin itseni laiturilla joen rannassa ja kaverille jauhoin perinteiset "ens kesänä sitten ruokitaan lokkeja torin laidalla aamuviideltä"-jorinat Grin Se ei tosin ole jokakesäinen traditio -tais toissavuonna tapahtua viimeksi- , mutta pitää siitä näköjään silti aina mainita angel
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #16355 : 06.02.2013 13:07:10 »

Mulla on viime päivinä jostain syystä ollut väsynyt ja alakuloinen olo.. Alkoi vaistolla, että nyt olis pukkaamassa jotain ei niin kivaa, ja fiilis jatkuu yhä. Plääh..  Tongue
tallennettu
Avicii
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16356 : 06.02.2013 13:30:25 »

Taitaa olla ilmassa  Tongue Eilinen meni heikoissa hapeissa ja tänään myös sellainen haikea olo jota en kykene suoraan nimeämään. Mutta sellainen fiilis että keväällä taas helpottaa kun luonto muuttaa taas muotoaan. Siitä pidän kiinni  smitten
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #16357 : 06.02.2013 13:38:52 »

Ihanaa tosiaan, että kevät on tulossa ja päivä pitenee.   smitten
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #16358 : 09.02.2013 13:26:40 »

Onpas tupa taas hiljainen  Smiley

No kirjoitan tämän tänne, kun ei tämä murinaketjuunkaan aivan käy.

Oon siis ihan hiljattain alkanut silloin tällöin näkemään kirkkaita palloja näkökentän laidoilla. Kiva ois aatella että herkistyy jollekin energialle tms, muttta huolettaa että jos tämä enteilee jotain terveysongelmaa. Migreenistä ei ole kai kyse, koska yhtään ei satu päähän eikä tunnu pahalta muutenkaan, ei heti eikä hetken päästä.

Pitänee seurata tilannetta. Huh
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #16359 : 09.02.2013 16:33:02 »

Näkyykö ne valopallot pitkään vai silleen nopeasti välähtää? En mä siis tiedä mitä ne voisi olla, kunhan kysyn. Toivottavasti ne on harmittomia.

Mun ikkunan kohdalle on taas joku eräs firma pysäköinyt perävaununsa koko viikonlopuksi. Aina kun katsoo ulos niin siellä se komea asentajatyyppi hymyilee.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #16360 : 09.02.2013 22:02:08 »

Vähän sekä että, tosin enimmäkseen välähtävät vain. Viimeistään silloin häipyvät, jos yrittää kohti katsoa.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #16361 : 11.02.2013 14:44:47 »

On se hauska, kun noita vanhoja ketjuja nostellaan tuolta, niin useaan niistä on tullut jo joskus vastattua. Joskus voi naureskella vanhoille jutuilleen, mutta yleensä taas vain miettii että mitäs sitä turhaa enää samoja asioita toistamaan ketjussa. Kun ne yleensä onkin vielä sitä, että mulla on tämä ja tämä planeetta tässä huoneessa.  Grin Pitäisi keksiä jotain uutta pohdittavaa..
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16362 : 11.02.2013 14:50:08 »

Jooh, itse kanssa kaipaisin enemmän paneutumista kulloinkin käsillä olevaan asiaan ja sen penkomista...kukaan siitä mitään kostu että ilmoitetaan vain että on mulla planeettoja ja semmosessa ja tämmösessä huoneessa Cheesy Cheesy Itse ainakin laitan monesti vähän niinkun ylös että mitä mulla onkaan jotta voisin myöhemmin perehtyä niihin sitten, mutta en koskaan oikein muista...paitsi sitten kun joku vanha ketju putkahtaa esille.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #16363 : 11.02.2013 17:05:19 »

No joo, oon itekin syyllistynyt vaan mainitsemaan että mitä on ja missä...  :Smiley
Toisaalta mää en ihan tosissani useinkaan tiedä, miten noita tulkita (tai sitten ei vain huvita kummemmin avautua), joten tyydyn tylsästi vastaamaan ketjun otsikon kysymykseen (joka usein on että "missäs sulla on ... ") ja katson kun muut keskustelee. Tongue
tallennettu
Nefarian
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #16364 : 11.02.2013 17:09:09 »

Indium,
ne sun valohommat tuskin enteilee mitään ikävää terveyshommaa.. luultavasti oot herkistyny näkeen energioita.. itsellä menossa samanlaista.. näen kylläkin niitä myös suoraan edessäni näkökentässä.. ovat lisääntyneet huomattavasti tässä "heräämisen" edetessä.. Smiley
tallennettu

..just go with the flow..
Sivuja: 1 ... 1089 1090 [1091] 1092 1093 ... 1168
  Tulostusversio  

Siirry: