Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Enneunet  (Luettu 28312 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
vehmis
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 76



Profiili
« : 22.02.2008 16:08:08 »

Näkeekö joku enneunia, jotka toteutuvat samanlaisina/vastaavina tosielämässä?

Olen nähnyt hiljattain kaksi enneunta, jotka muistan todella hyvin. Yleensä en muista uniani herättyäni.

Ensimmäinen uni liittyi työhön. Näin yrityksen joka tarjosi työtä. Muistan kaikki keskustelut joita kävimme unessa.

Kaksi päivää myöhemmin uni toteutui. Yritys oli sama. Henkilö jonka kanssa keskustelin oli eri, mutta lähelle osui kuitenkin. Työn laatu oli sama, mutta eroavaisuutta oli hieman.  Smiley

Toisen unen näin n. viikon päästä edellisestä. Sen muistin vielä selvemmin.

Unessa sain tekstiviestin puhelimeeni. Siinä ilmoitettiin kellonaika, päivä ja paikka, jolloin mieheni veli ajaa kolarin ja kuolee. Minua kehoitettiin menemään paikalle estämään kolari.
Menin tapahtumapaikalle, katselin ja yritin etsiä miehen veljen autoa. Hetken aikaa pyörittyäni näin tämän miehen kävelemässä kadun toisella puolella tyttöystävänsä kanssa. Menin sanomaan hänelle ettei hän saanut lähteä autolla minnekkään jne...
Lähdimme yhdessä kävelemään pois paikalta ja uni loppui siihen.

Päälimmäiseksi mieleeni jäi, minulle ilmoitettiin jotta voisin kehottaa häntä olemaan varovainen liikenteessä.
Muutama päivä myöhemmin hän kirjoitti tekstiviestiä ajaessaan. Muisti äkkiä varoitukseni ja nosti katseen takaisin tielle. Edessä oli risteys, jossa oikealta tulevilla oli etuajo-oikeus. Sieltä tuli kaksi autoa. Hän ehti hiljentämään vauhtia.

Kukaanhan ei voi ikinä tietää oliko se enneuni vai ei. Jos se oli ja varoitukseni tehosi, mitään ei pitäisi tapahtua. Jos se ei ollut enneuni, mitään ei kuitenkaan tapahdu.

Jos joku muu näkee enneunia, mistä tiedätte että ne on enneunia?
Ja onko ne suoraan siirrettävissä tosielämään vai erikseen tulkittavia?

Itse tiedän (tai luulen tietäväni :Smiley) siitä että muistan unet aivan selvästi herättyäni ja vielä myöhemminkin. Muita unia en muista tai muistan vain hetken pätkiä niistä.

Äitini näkee näitä hampaat tippuu suusta unia. Silloin joku kuolee. Hän ei tiedä etukäteen kuka.
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 22.02.2008 16:57:37 »

itselle enneunia satelee silloin kun tosiaan on joku varoituksen aihe tulossa jossain asiassa...

konkreettinen esimerkki oli vasta muutama viikko sitten kun näin unta hirvikolarista ja pari päivää sen jälkeen meinasi joku ajaa suoraan auton kylkeen ja vauhdilla...

ihmeen kaupalla onnistuin kuitenkin itse väistämään sen verran ettei käynyt pahasti...unessa myös hirvi katosi yhtä nopeasti kuin oli eteen tullut..eikä siis myöskään unessani käynyt itse kolaria...

unet eivät aina ole yks yhteen tämän tosielämän kanssa mutta niissä on aina se jokin yhtäläisyys....ihmiset itsellä unessa samoin kuin iolmestyvät paikat ovat hyvinkin konkreettisia kuitenkin..
tallennettu

-manna-
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #2 : 28.02.2008 22:00:37 »

Juup.. Toisinaan se on se "ihan tavallinen" uni joka jää mieleen ja sitten aukee tavalla tai toisella, niin että itse ymmärtää (avustuksella tai ilman) sen merkityksen. Toisinaan se voi olla tasan tarkkaan tietty tilanne jossa tunne ajatukset ja tapahtumat ovat täsmälleen ne mitkä jossain vaiheessa tapahtuvat todella.

-manna-
tallennettu
sirahvi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 88



Profiili
« Vastaus #3 : 29.02.2008 00:13:07 »

heips,

En nää aivan noin suoraan toteutuvia enneunia. Saatan nähdä unta jostain tutustani, jota tapaan harvoin. Ja seuraavana päivänä unen nähtyäni hän saattaa soittaa.
tallennettu

kauris, nousu leijona.
Buf~
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 249



Profiili
« Vastaus #4 : 21.08.2008 16:06:28 »

Joskus olen nänyt jotain vähäpätöisiä arkiseen elämään liittyviä juttuja unissani. Mutta ensimmäisen poikaystävän kohdalla näin toistuvasti samaa unta, joka sitten toteutui.
 Tällä viikolla näin unta, että hiuksissani oli jotain tahmaista. Ajattelin että olipas taas uni. Parin päivän päästä lokki paskanti päähäni  Grin. Jos tämä nyt oli enneuni, miksei voisi nähdä vaikka tulevan miehen unissaan. Tosin kun lokki paskanti päähäni, sain uuden tuttavuuden samalla..ei lokista vaan miehestä.
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #5 : 24.08.2008 22:47:22 »

Olen nahnyt paljonkin enneunia, nyt tuli mieleeni Suomalainen poika, johon olin rakastunut ja nain unta, etta tama poika kuolee kolarissa Koulukadulla.
Unestani meni 3 kuukautta ja tama ihastukseni todella kuoli Koulukadulla kolarissa-muistan kuinka siskoni ihmetteli tapausta-koska kerroin hanelle uneni, lisaksi on paljon muita unia
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #6 : 04.04.2009 20:09:13 »

Nostanpa tätä vanhaa aihetta. Smiley

Näen aina silloin tällöin enneunia, suhteellisen harvakseltaan,
mutta kun näen, niin ne ovat täysin normaaliunista (joita näen joka yö ja useita),
poikkeavia.

Enneuneni ovat tietyllä tavalla hyvin selkeitä ja eri "tasolla", kuin normaaliuneni.
Normaaliuneni ovat kuin katsoisi elokuvaa, ne ovat rationaalisia ja etenevät kuin elokuva
ja saattavat jopa jatkua heräämisen jälkeen/seuraavana yönä siitä, mihin jäivät.
Harvoin näen sekavia unia.

Mutta niihin enneuniin.
Olen nähnyt ennalta unessa esim. isoveljeni kuoleman. Olin tuolloin 14 vuotias.
Ensimmäisen varsinaisen enneunen näin n. 6 vuotiaana,
joka näytti, että biologinen äitini kaatuu ja loukkaa polvensa.

Enneunet tulevat, jos ovat tullakseen. En pysty kontrolloimaan,
että esim. näempä nyt jostain tulevasta unen, kuinka siinä tulee käymään.
Tieto annetaan, jos se annetaan.

No jos muistatte parin vuotisen unikirjoitukseni, jolloin olin lähdössä Belgiaan
ja näin viikkoa, paria ennen, että Brüsselin kentällä on pommiuhka ja evakointi
ja mietin tuota unta täällä ja sitten sainkin kirjoitattaa sen matkan jälkeen,
että kenttä todellakin sitten evakoitiin ja se meni just niin kuin olin sen nähnytkin,
paitsi että räjähdystä ei tapahtunut.

Nyt viime yönä näin jälleen "erilaisen" unen ja tuttu tunne enteestä tuli täysin selväksi.
Kirjoitan sen tänne, sitä ei tarvitse mitenkään analysoida, mutta saa jos niin kokee,
mutta katsomme, kuinka se tulee toteutumaan lähiaikoina. Smiley

Unessa tapasin itseäni vanhemman charmantin ja selkeästi varakkaan miehen.
En tunnistanut miestä keneksikään, jonka jo tuntisin, mutta jostain syystä luotin häneen.
Miehellä oli jo harmaata hiuksissaan ja yllään harmaa puku, valkoinen kauluspaita ja kaulassa solmio.
Hän kutsui minut kotiinsa ja sitä myöden makuuhuoneeseensa.
Astelin sinne neutraalein ja luottavaisin mielin, että katsotaan, mitä tuleman pitää.
Sängyssä oli punaiset lakanat ja paljon tyynyjä.
Sängystä niiden seasta nousi todella kauniit, vaalea tsekkiläinen ja tumma venäläinen nuori nainen,
jotka olivat sen miehen naisia.
Minut nähdessään/tavatessaan nuo naiset poistuivat nuristen keskenään,
että onpa paska mies, kun pettää heidät ja tuo uuden naisen.
Istahdin sängylle ja nojasin tyynyihin. Mies oli toisella puolella
ja esitti kysymyksen, että jäänkö.
En vastannut mitään, mutta hyväksyin jäämisen mielessäni ja rentouduin
ja ajattelin, että tässäkö on tuleva kotini.
Syliini juoksi pieni, noin 3-4 vuotias poika, jonka suljin halaukseeni.
Pojalla oli ruskehtavat hiukset ja pitkät silmäripset.
Poika nukahti keskellemme ja nukahdin miehen kanssa pidellen sitä lasta.

Uni päättyi siihen.

En ole kovin innoissani perheenperustamisesta
-ainakaan tällähetkellä. Wink


tallennettu
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #7 : 05.04.2009 14:43:39 »

Oikeastaan olen muistaaksen nähnyt vain yhden enneunen, n.2kk ennen 9/11 tapahtumia. Ihmiset kiipeilivät vapaudenpatsaaseen ja minuakin yllytettiin kiipeämään. En kuitenkaan kiivennyt, koska näin kaksi hautaa vapaudenpatsaan juurella ja mietin, että taitaa olla aika vaarallista touhua. Voipi olla tietty ihan pelkkä sattuma, koska yleensä en enneunia näe.
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Asterix
Vieras
« Vastaus #8 : 09.04.2009 14:27:05 »

No tapasin tuon uneeni tulleen miehen pari päivää sitten.
Olin lähdössä kotoa, otin hissin ja alhaalla oli hissiä
odottamassa tuo ko. herra. Shocked

Vain tervehdykset vaihdettiin.
Hän on ilmeisesti uusi juristi talossamme. Huh
Näin hänet eilen kotiin mennessä yhden asianajotoimiston pöydän takana
(ikkuna oli auki, koska täällä on 25 C lämmintä)ja hän työskenteli siellä
yömyöhään.

Hullu tunne, kun näkee jonkun täysin tuntemattoman ihmisen ensi unessa
ja muistaa kaikki yksityiskohdat ulkonäössä
ja sitten oikeassa elämässä törmää tyyppiin. Shocked
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #9 : 09.04.2009 14:32:47 »

Voipi olla tietty ihan pelkkä sattuma, koska yleensä en enneunia näe.

Tuo 9/11 tapahtuma oli tosi voimakas koko maailmaa ravistuttava tapahtuma,
joten voi olla, että ei ollut sattuma. Smiley
Energiathan kuitenkin on kysymyksessä
ja ne energiat enteilivät jotain tuollaista silloin.
Moni näki enneunia siitä. Itse en nähnyt. Smiley
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #10 : 03.06.2010 16:59:38 »

Nostan vanhaa aihetta.. Smiley

Mitäs luulette, miksi jotkut näkevät enneunia?
Varoitukseksi? Entä jos ei ole mitään varoitusta, näkee vaan asian ennalta unessa ja niin tapahtuu.
Vinkkejä joillekin ihmisille, että kaikki ei ole sattumaa vaan osa jotain suurempaa suunnitelmaa..? :Smiley
Että alitajunta/päivätajunta voisi pohtia, makustella sitä asiaa, ennen kuin se tapahtuu? Miksi se on sitten tarpeellista? Että pääsee parempaan lopputulokseen kun asian aika tulee oikeasti? Vai suodaanko joillekkin muuten vaan enneunia? Ehkäpä intuitiivisemmille ihmisille? :Smiley Mielenkiintoista pohtia.. Smiley
Itse en näe..
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #11 : 04.06.2010 14:39:56 »

         
    Tämä aihe on minulle kiinnostava,aina ikuinen mysteeri.Näen itse näitä unia paljon,koskaan en näe tapahtumia sen kummemmin,näen vain erittäin selkeän lyhyen välähdyksen,tiedän sitten kiinnittää siihen asiaan huomiota.Yleensä uni on jostain henkilöstä,näen hänet selkeänä välähdyksenä,unessa sitten näen sen henkilön hahmosta onko se ,jokin asia hyvä vai huono,joka häneen liityy.

Laitampa tähän tuoreimman esi merkin,josta osan ymmärrän,toista osaa en ymmärrä.
Näin tuollaisen välähdys unen tädistäni,joka asui yksin toisella paikka kunnalla.Soitin tädille illalla,täti oli  terve ja virkeä,kuten yleensä.
Kahden päivän kuluttua näin uuden väläys unen tädistä,jonka ilme oli kauhistunut.
Aamulla soitin tädille,joka ei vastannut,soitin puolen tunnin välein vielä kaksi kertaa,ei vastannut.
Ongin jostain taloyhtiön isännöitsijän numeron,sieltä vastasi unenpöpperoinen isännöitsijä,pyysin että järjestäisi jonkun katsomaan tädin asunnolle.Isännöitsijä aikoi illalla mennä,jos täti ei vastaa puhelimeen.Sain kuitenkin suostuteltua pitkän jankutuksen jälkeen,että hoitaa heti asian.
Täti oli maannut lattialla,osin halvaantuneena,verisuoni oli katkennut päästä.Täti eli vielä 5 viikkoa.

Tämän ymmärrän hyvin,että tuo avun tarve välittyi minulle,mutta tuo aikaisempi uni välähdys on se arvoitus,että miten se toimii.Onko näistä kokemuksia ja näkemyksiä.

Nykyään kun on ikääntynyttä väkeä tuttavissa,on miltei samanlaisia unia ollut,ja ne liittyvät avun tarpeeseen,sen ymmärrän kyllä,mutta niissäkin on juuri näitä samoja ennakoivia uni välähdyksiä ensin.Ihan kuin minua valmistettaisiin joihinkin lähtökuoppiin,ja sitten tulee se lähtölaukaus.En tiedä.
                                                                                                              idiot2
Sitten iloisiin välähdyksiin.Ja se tuorein uni.
Se välähdys oli tuttavani tyttärestä,joka oli yrittänyt lasta 8vuotta.Näin tuon nuoren naisen välähdyksessä ylimaallisen onnellisena kaksi kertaa.
Hän tulikin sitten käymään,minä tokaisin,se lipsahti suusta,että teillekkö on tulossa vauva.Ei ollut tulossa.Tuli sitten jonkun viikon päästä,ja sanoi olevansa raskaana,oli ollut jo silloin kun kävi,mutta ei tiennyt,eikä olisi uskonutkaan.Yllätys hänelle.
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #12 : 04.06.2010 15:55:39 »



    Metsänkeijun kysymykset ovat hyviä kysymyksiä, niihin kun löytyisi vastauksia,mielipiteitä,kokemuksia.
Toisen näkemää enneunta on äärimmäisen vaikea tulkita,usein unen näkijä tietää unen olevan enneuni.
Solennan uni autokolarista;on mielenkiintoinen,auton värin kohdalta,joka oli keltainen,keltainen väri on voinut olla enteelisesti tieto,ettei käy pahemmin,kuin jos väri olisi korostunut epämääräisenä,rumana.

   


   
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #13 : 07.06.2010 23:45:32 »

Näen silloin tällöin enneunia ja minulla on juuri niin kuin Sansai sanoi, että silloin tiedän unen olevan enneuni.
tallennettu
Buf~
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 249



Profiili
« Vastaus #14 : 09.06.2010 22:49:36 »

Näin tässä yksi yö unta miehestä joka oli minua päätä pitempi, ruskea hiuksinen, oli parta ja ruskeat silmät. Mies tuntui niin tutulta.. ehkä tuleva sielunkumppani.  Cheesy Oispaskin näin. Yleensä kun nuo "enne" unet on niin arkipäiväisiä..
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: