Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Enneunet  (Luettu 28310 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #15 : 11.06.2010 05:31:26 »

 
    Voi hyvinkin olla mies tulevaisuudesta,useimmiten kuitenkin sinun oma mies puolinen täydentäjäsi,tasapainoittava tekijä,joka sillointällöin näyttäytyy.
tallennettu
dodobien84
Vieras
« Vastaus #16 : 01.07.2010 01:00:45 »

Sen kunniaksi että kaakosta näyttäisi lähestyvän kunnon ukkosrintama, niin pistänpä tähän teoriani mistä deja-vut tulee. Oon huomannu viimeaikoina että unet on ympätty täyteen symboliikkaa. Symboliikka koostuu jokaisen omasta elämänkokemuksesta, ns. omista aakkosista. Joten kaikki unikirjat voi mun puolesta heittää samantien mäkeen.

Ajatellaan normikaavan mukaan niin että ns. "normaaliunet" koostuisivat päivän aikana koetusta, ja yöllä sitten prosessoidaan tieto järjelliseen muotoon, käännetäänkin asia päälaelleen ja sanon että monet ihan normaaliunet ovat itseasiassa enneunia.

Kun joku kohta unesta jää alitajuntaan lillumaan ja se tapahtuu päivän aikana, niin silloin tulee tuo deja-vu.

Ajatus on herännyt nyt vähän ajan sisään, kun muistin kylillä eräänä hetkenä edellisyön unen, jossa tartuin hiekkalaatikolla olevaan lääkeruiskuun. Symboliikka on täysin omasta elämästäni. Unikirjat eivät tuota olisi osanneet kertoa. Deja-vu.

Varmaan tällä palstalla ehkä jo yleisesti tiedostettu asia, noh pitipähän vain päteä  Wink.

-Edit: Eli jos olet kokenut elämässäsi deja-vu:n, onneksi olkon, olet ennustaja!
« Viimeksi muokattu: 01.07.2010 01:49:05 kirjoittanut dodobien84 » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #17 : 01.07.2010 15:32:03 »



Ajatellaan normikaavan mukaan niin että ns. "normaaliunet" koostuisivat päivän aikana koetusta, ja yöllä sitten prosessoidaan tieto järjelliseen muotoon, käännetäänkin asia päälaelleen ja sanon että monet ihan normaaliunet ovat itseasiassa enneunia.

Kun joku kohta unesta jää alitajuntaan lillumaan ja se tapahtuu päivän aikana, niin silloin tulee tuo deja-vu.

No niinpä... Kappas kappas!  Cheesy :Smiley Grin angel
tallennettu
dodobien84
Vieras
« Vastaus #18 : 08.08.2010 21:23:49 »

Noniin panokset kovenee. Tosiaan enneunista nousi mulle mieleen, että mitäs niissä on järkeä jos niitä ei uskalla toteuttaa?

Tuntuu että joku on pikkuhiljaa ottamassa ohjia meikäläisestä. Yksi yö näin unta että menin bussipysäkille. Seuraavana päivänä sitten oltiinkin jo baarissa kutsumassa bussimatkalle, jota emmin. Toisena yönä näin unta että olin jo bussikyydissä. Noh heti herättyäni otin yhteyksiä ja bussimatkallahan sitä jo päivällä oltiinkin.

Reissusta tultua näin sitten jo unta juna-asemasta. No nyt ollaankin jo päästy tänne määränpäähän junalla.

Millonkohan se rupeaa näyttämään 7-oikein, maailmanympärysmatkaa tai jotain avaruuslentoa vaikka???

Rupee naurattaa kohta!  uglystupid2 Cheesy
tallennettu
Mountain Lion
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #19 : 10.09.2010 10:07:34 »

 Näen yleensä paljon vertaus kuvallisia enneunia. Tosin nyt olen nähnyt unia samana yonä milloin asia on tapahtunut, siis näin unta että vanha nainen kuoli viereeni ja seuraavana päivänä kaveri kertoi että hänen mummonsa kuoli viime yonä.
tallennettu

"Sielu jää ilman sateenkaarta, jos silmät jäävät ilman kyyneliä."
dodobien84
Vieras
« Vastaus #20 : 23.10.2010 20:05:23 »

Sitä myöden kun olen tajunnut että pahin vihollinen mitä itselläni on koskaan ollut, on juurikin se henkilö joka tuijottaa takaisin sieltä peilistä ja olen tätä myöten yrittänyt muuttua olen ruvennut näkemään toistuvasti enneunia siitä, että istun pöydän ääressä ja uusia ihmisiä (osuu joka kerralla kohdilleen) joko pyörii (epäilevästi tai varautuneesti) tai istuutuu saman pöydän äärelle jossa itse olen.

Tulee pelottavasti mieleen http://www.quantumyoga.org/images/the-last-supper.gif

Että mitä helv...ä!?

Noita unia jos itse näette, annan neuvon; seuraavana päivänä: ANTAKAA PALAA!

Enkä tosiaankaan tiedä raamatusta muuta, kuin sen faktan, että se on historian vääristellyimpiä kirjoja.

Edit: Tai itseasiassa kun miettii niin toi raamattu on kuin meitsin elämä. Jesse muutti vedet viiniksi ja koko jengi opetuslapsineen oli ihan kanttuvei ja näki kaikennäköisiä harhoja. Aivan kuin meitsin ja monen muunkin suomalaisen elämä.

Ja tuota opetetaan ala-asteesta pitäen lapsille?? Katsokaa katukuvaa....

Edit 2: Miten musta tuntuu että puhun aina itteni solmuun...? Onko tää taitolaji?
« Viimeksi muokattu: 24.10.2010 00:10:52 kirjoittanut dodobien84 » tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #21 : 05.07.2011 22:50:34 »

Kirjoittelen paljon unia muistiin, ja joskus viimeviikolla sitten kävin läpi viime vuonna näkemiäni unia. Ja monet olivat tapahtuneet jollain tavalla toteen Cheesy Eivät siis ihan suoranaisesti, mutta silleen symbolisesti (:

Toki välillä sitten käynyt niinkin, että unessa sivuhenkilönä ollut joku ihminen ketä ei pitkään aikaan ole nähnyt, niin heti seuraavana päivänä samainen ihminen tulee yllättäen vastaan esim. ruokakaupassa Cheesy

Toissa yönä näin unta jossa vanhempi koirani hyvästeli minut. Koiralla jalassa paha tulehtunut haava ja kasvain. Antibiooteilla hoidettu mutta yksi kuuri ei riittänyt ja kahden viikon päästä nähdään että miten on, auttaako toinen kuuri.... Muuten niin pirteä hauveli vaikka ikää löytyykin jo 11 vuotta, fyysinen kunto ei vaan meinaa enää kestää Sad
tallennettu
Simasuma
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Profiili
« Vastaus #22 : 21.07.2011 04:49:51 »

Olen viimeaikoina nähnyt paljon unia, joissa on kerrottu tulevista yhteydenotoista ja olen edelleen hämilläni tästä.
Aloin miettimään, että olenko nähnyt enneunia ennemmin ja muistin pari tapahtumaa, toinen oli reilu 10 vuotta sitten olimme menossa tutustumiskäynnille paloasemalle ja sinne mennessämme mietin, kuinka olin nähnyt unen miehestä, joka putosi katolta kyseisen kaupungin ostoskeskuksen rakennustyömaalla. Ei ehditty olla paloasemalla kuin hetkinen, kun tuli hälyytys kyseiselle työmaalle, jossa oli katolta pudonnut mies! Edelleenkin ihmettelen miten täysin tuntemattomasta miehestä oli tullut minulle uneen aavistus  Huh
Aion ruveta myös kirjoittamaan uneni ylös.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #23 : 06.08.2011 22:30:32 »

Mites sellaiset jutut, kun tuntee jotain unessa vahvasti..siis tässä kyseessä korvan suuteleminen...unessa olin exäni kanssa ystävämme opiseklijaboxissa ( Siis oikea aito menneisyydessä ollut paikka ), ja olimme taas rupeamassa väleihin, mutta päätin ettei häneen voi luottaa ja sitten vasenta korvaani suudeltiin niin että hippulat vinkuu.
Ja aiemmin näin unen punertavatukkaisesta miehestä nuotiolla, ja muistan sen äänen selvästi, jos muistan miehenkin.
En yleensä tunne, maista tai haista uniani...ainakaan näin vahvasti. Enneuniako, vai olenko vain"kehittynyt" unen näkemisessäni?
tallennettu
Mountain Lion
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #24 : 08.09.2011 22:39:40 »

 Näin kesällä unta kuinka olin laivassa, isolla joella. Yhtäkkiä tunsin kuinka laiva alkoi kallistua ja ihmiset joutuivat paniikkiin. Juoksin kannelle mutta se sateesta liukas ja laiva kallellaan joten kaaduin ja paiskauduin kaidetta päin ja siitä jokeen jonka vesi oli kylmää, huusin äitiä ja painuin pinnan alle. Sitten heräsin aika järkyttyneenä. En ajatellut sitä sen enempään kunnes luin uutisista vakavasta laiva turmasta Volgalla missä kuoli useita ihmisiä. Sad
tallennettu

"Sielu jää ilman sateenkaarta, jos silmät jäävät ilman kyyneliä."
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #25 : 09.09.2011 11:09:18 »

Näin toissayönä unta jossa menin kaverini kanssa kirpputorille jossa myytiin mopokypäröitä.

Aamulla muistin unen mutta mielestäni siinä ei ollut mitään kummallista ja unohdin sen kokonaan, mutta koulun jälkeen kaverini ehdotti että jos mentäisiin kirppiksellä käymään. Menimme sinne sitten ja lähellä ovea pöydällä oli myynnissä mopokypärä sillee oikein esillä Cheesy
tallennettu
Tummasilmä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 242



Profiili
« Vastaus #26 : 10.09.2011 17:36:49 »

Mä näin tässä varmaan kuukaus sitte unta, että multa lähti poskihammas. Ja mä puhuin siitä seuraavana päivänä äidilleni. Hän sanoi että joku mun tuntma kuolee. Miehen isoisä kuoli toissapäivänä. En ole koskaan aiemmin nähny (uskoakseni) mitään enneunia.
tallennettu

Pikkukisu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48


Profiili
« Vastaus #27 : 19.09.2011 20:15:30 »

Luin eilen illalla tätä topicia ennen nukkumaanmenoa ja toivoin, että näkisin enneunen. No, näin unta että helikopteri putosi ja aamulla netissä oli ensimmäisenä uutisena, että helikopteri pudonnut keskelle katua Espanjassa.  Huh
tallennettu
Venku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 94



Profiili
« Vastaus #28 : 04.10.2011 21:58:40 »

Hei! Luin tätä ketjua, kun eksyin halusin tietää onko meitä muita jotka näkevät enneunia. Minä olen nähnyt varmaan aina, teini-ikäisestä asti muistan. Mutta nyt viime vuosina ja varsinkin nyt tänä vuonna olen oppinut täysin erottamaan ne ns. tavallisista unista. Koska ovat ihan erilaisia tai siis tuntuvat erilaisilta. Minä näen asiat melkeinpä juuri niinkuin tapahtuvatkin, en minään symbooleina. Nyt kun osaan ne tunnistaa, niin saatan nähdä ihan parin päivän päästä tapahtuvia tapahtumia tai jopa seuraavana päivänä. Näkemäni enneunet ovat sinänsä ihan arkisi, mutta olen nähnyt enneunet myös tsunamista, 9/11 tapahtumista, sekä nyt kesällä näin lentokoneen tippumisesta. Näen hyviä sekä huonoja, niinkuin elämässä yleensäkin on hyviä ja huonoja hetkiä. Minä olen todennut että tämä on lahja ja voimani, voin valmistautua koitoksiin tai voin valmistautua hyviä asioita ottamaan vastaan  Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: