Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voiko silmien väri muuttua?  (Luettu 24224 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #15 : 11.04.2008 10:50:39 »


Useimmilla vauvoilla on ensin siniset silmät
ja sitten ne muuttuvat ruskeiksi. Näin esim.
veljelläni ja Härkä-mieheni vauva-ajan kuvia katsoessa ja näkyypä
hänen syntymätodistuksessaankin vauvan silmät laitettu sinisiksi
ja niin siinä kuvassakin pötköttää


Joo, tuo on ihan faktaa että kaikilla vauvoilla muuttuu silmien väri. Silmät saavat "oikean " värinsä vasta parin vuoden iässä. Useimmilla vauvoilla on syntyessään sinertävät silmät, ja siitä ne sitten lähtevät hakemaan omaa sävyään. Värin muutos johtuu siitä, että silmät reagoivat valoon.

Olen just nimittäin neuvolassa jutellut näistä asioista. Meidän vauvalla oli syntyessään sellaiset...syvän väriset silmät. En oikein osaa määritellä väriä.. tummat, mutta ei kuitenkaan ruskeat.

Nyt ne ovat hitaasti alkaneet rusehtua..eli näyttäisi siltä, että saamme rusekasilmäisen tyttösen...mitä salaa toivoinkin, sillä onhan isälläänkin ihanat ruskeat silmät! Cheesy

Voisko sitten vielä aikuisiässäkin silmät reagoida valoon jotenkin, joko fyysiseen tai sisäiseen valoon..? Miksipä ei! Smiley
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #16 : 11.04.2008 14:56:31 »

Voisko sitten vielä aikuisiässäkin silmät reagoida valoon jotenkin, joko fyysiseen tai sisäiseen valoon..? Miksipä ei! Smiley [/color]

Tosiaan miksipä ei...  angel
tallennettu
nixon6
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #17 : 15.08.2008 19:39:57 »

Musta tuntuu tai mä tiedän kun palaan kotiin käymään niin mun silmienväri muuttuu tummanruskeaksi. Yleensä se on ruskeen ja sinisen sekoitus. Joskus myös muualla kuin kotona tumman ruskea. Silmien väri muuttuu olotilan mukaan ainakin joillakin ihmisillä ja silmä elää, joillakin silmä on täysinmatta pintainen mutta samalla henkilöllä se voi muuttua tietyissä tunnetiloissa. Esimerkitsi kun olet herkkäuskoinen niin sut tunnistaa sinisistäsilmistä ja siks on helppo huijata Cheesy. Eikai se ihan noin ole mutta kai toi "sinisilmäinen" siihen johtaa
tallennettu
Buf~
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 249



Profiili
« Vastaus #18 : 15.08.2008 21:55:29 »

Mulla oli lapsena sinisen harmaat silmät ja nykyään sinivihreät. Itkeminen saa silmäni näyttämään palavan turkoosin värisiltä -oispa aina noin. Muuntaako itkeminen silmien väriä muilla?
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #19 : 15.08.2008 22:50:16 »

Tämmösenä levottomana ihmisenä, en jaksa lukea koko ketjua... idiot2
mutta parivuotiskuvissa vielä hyvin vaalea, kultakiharainen " enkelityttö", sinisine silmineen...

Hah..sinisilmäsyys kadonnut... coolsmiley

Saturnus on vienyt voiton... Wink

Neptunus hävisi....kuitenkin.... Undecided

Joo, että vihreät silmät on nykyään....

ja oikein todella vihreät....

Kerran muuten, kun katsoin peiliin, yks aamu, ei muuten ollutkaan eka kerta...muistelen...

Silmäni olivat PUNAISET!!!

saattavat olla huomennakin muuten... Embarrassed

Miten ne noin voi vaihdellakkin??? uglystupid2



tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Lionheart
Astroholisti
*****
Viestejä: 1015


Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 15.08.2008 22:53:11 »

Minul on ain välil niin vihreet ku olla voi, toisessa hetkessä sinivihreet tai siniharmaat. Myös sellaset jännät vihertävän ruskeet on sillon tällön  idiot2

Mut jellonalle oon vaan smaragdisilmä  smitten
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #21 : 16.08.2008 19:01:03 »

Muuntaako itkeminen silmien väriä muilla?

En ole ainakaan itsellä huomannut moista muutosta itkiessä...



Kerran muuten, kun katsoin peiliin, yks aamu, ei muuten ollutkaan eka kerta...muistelen...

Silmäni olivat PUNAISET!!!

saattavat olla huomennakin muuten... Embarrassed

Miten ne noin voi vaihdellakkin??? uglystupid2
[/color][/i][/b]

 2funny
tallennettu
Lumikko.
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #22 : 01.11.2012 13:54:59 »

Minä olen ollut huomaavinani, että suurissa elämänmuutoksissa silmieni väri vaalenee. Etenkin eroprosessin aikaan mun silmät vaalenee ja on sitä vaaleammat, mitä enemmän on tulossa elämääni muutoksia ja kaikkea uutta. Eilen säpsähdin kun katsahdin itseäni peilistä - kyllä oli hehkuvan vaaleat silmät. Suren tällä hetkellä vaikeaa eroa ja elämäntilanne on muutenkin niin hankala, että on vaikea nähdä siihen mitään ratkaisua.

Minulla on vihreät silmät; myös kahdella ex-miesystävälläni on vihreät, ja heilläkin olen havainnut silmienvärin vaalenemisen eron aikaan. Aikaisempi ex huomasi myös silmienvärin vaalenemisen ja "hehkumisen" meillä molemmilla. Kumpaakin meitä odottikin suuret muutokset, eron lisäksi.

Edit: Olen nouseva Skorpioni ja olen lukenut, että skorpparivaikutteisilla ihmisillä sanotaan olevan tumma, jopa musta katse. Usein valokuvissa ja peilistä itseäni katsoessa mun silmät tosiaan on tummat, melkein mustat jotenkin. Siitäkin syystä tuo silmien yhtäkkinen vaaleneminen elämäntilanteiden mukaan on hätkähdyttävää omalla kohdallani.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2012 13:58:12 kirjoittanut Ronjanrenttu » tallennettu
Verninia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 160



Profiili
« Vastaus #23 : 11.01.2013 17:54:45 »

Vaikuttaa myös paljon missä valossa silmiään tarkastelee. Ympäristön värit vaikuttaa myös ja se, mihin silmiensä väriä vertaa. Eri väristen taustojen kanssa silmien sävy saattaa saada uusia vivahteita. Uskoisin myös, että jos lähtökohtaisesti on silmissä monta eri sävyä, näyttää silmät eri väriseltä eri valoissa ja taustoissa. Maalauksistakin tulee eri sävyisiä kun katsoo esim päivänvalossa, suorassa keinovalossa, kynttilän valossa, hämärässä, tai eri kehyksissä, taustoissa.

Olen tehnyt huomion omista vihreistä silmistäni, että kun innostun tai kiihdyn positiivisesti jostakin, katse kirkastuu ja silmät näyttävät todella vihreiltä. Ehkä kuvittelen, ehkä energiatason nousu näkyy tietynlaisena värin kirkastumisena ja hehkuna? Näihin voi vaikuttaa niin moni asia. Toisaalta miksi ei?

Mulla on omissa vihreissä silmissäni myös ruskeaa, keltaista ja huomaan että silmän väri "muuttuu" päivittäin riippuen siitä minkävärinen paita on päällä tai missä valossa katsoo, mutta uskon että tämä johtuu ei niinkään siitä että väri muuttuisi vaan siitä miten silmien väriä peilaa muihin ympärilläoleviin väreihin. Olishan se siistiä jos huomaisi radikaaleja muutoksia päivän mittaan omissa tai muiden silmissä.

Oletteko kuulleet että ihmisen hiuksetkin muuttuu tietyissä sykleissä? Lapsuudessa tämä näkyy kaikista selkeimmin.(Tietty nykyään värjätään hiuksia useasti niin oman pohjavärin muutosta on vaikea havaita koska omaa väriä näkee harvoin kokonaisuutena.) Miksei siis silmissäkin näkyisi elämän eteenpäin meneminen?
« Viimeksi muokattu: 11.01.2013 17:58:33 kirjoittanut Verninia » tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: