Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ITSETUTKISKELUA  (Luettu 72081 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #15 : 08.02.2008 11:13:30 »

Tuo AthaMaaritin selitys,oli kyllä yksinkertaisin ja ihanin selitys tästä asiasta,jota yleensä kukaan ei osaa selittää.

Silti minullekin menee hieman yli joskus tuo oman itsen peilaaminen muissa,kaikissa. idiot2
Käsitteenä sen ymmärrän,mutta mitä osaa itsessäni peilaan esim Jammu-sedässä,kun en hänen tekojaan nyt vain pysty ymmärtämään.
Tuo meni äärirajoille,mutta on ihmisiä ja tekoja,joita en ymmärrä.

Tuo on hieman auki vielä,,,
Että jos joku sen osaa selittää? Huh


Hmmm. tuumin että ei tarviikkaan ymmärtää Jammusedän teon taustoja tai edes hänen tekoansa - vaan itse ymmärrän tämän näinkin ETTÄ SE mihin toisissa kiinnitämme huomiota tavalla jos toisella NIIN se kertoo meille- heijastaa meille jotain itsestämme ...  smiley6600

Kun sanotaanhan näinkin ETTÄ ei voi nähdä toisessa~toisissa mitään sellaista mitä itsestään ei ole tunnistanut, löytänyt ~vähän niinkuin ETTÄ kauneus on aina katsojan silmissä - ja sieluhan asuu silmien takana  Wink että se tapa miten johonkin toisessa ihmisessä tai ylipäänsä jossain näkemässämme ja kokemassamme REAGOIMME  niin se kertoo meille jotain itsestämme - tavasta reagoida ja kokea - vaikka nyt näinkin että jos Jammu setä rypee mudassa ja  Shocked on kaikkensa menettänyt likainen pahalta(mudalta) haiseva laitapuolen kulkija NIIN miten häneen suhtaudumme - peilaa meille aika paljon itsestämme - kuin sekin ETTÄ josjakun Jammusetä on löytänyt sen että hänelle on yksi ja monta mitä muut hänestä ajattelevat - että jos hän on kovin onnellinen VAIKKA siellä mudassa kieriskellessään  Kiss NIIN mikä kokemus meille siitä tulee ...

Tai vaikka istuessamme keskellä kirkasta päivää noh vaikka  keskellä vilkasta ihmishyörinää, vaikka terassin pöydässä NIIN voimmeko silti olla omassa rauhassamme  , ottamatta vastaan kaikkea sitä ulkopuolellamme  olevat ihmiset "heijastaa" - vaiko vain keskitymme kaikkeen ympärillä olevaan n niin että se hyörinä tekee olomme huonoksi JA vaikka keskitymme siihen(kin) niin säilytämmekö silti oman tyyneytemme - tai toisaalta jos siellä kirkasta päivää istuessamme nyt vaikka kallion päällä ihan isseksemme JA siihen istahtaessamme olemme olleet ihan kuin kihisevä muurahaispesä NIIN otammeko vastaan sen hetken mitä voimme kokea isseksemme siellä kallion päällä ollessamme ja vain hengitämme sitä hiljaisuutta - joka sitten täyttää omankin kihisevän olemuksemme ....

Ja näitä peilaamiaame kokemuksia~heijastuksia voimme sitten kuulostella ~tutkiskellaitsessämme ... smitten

ETTÄ täälläkin jotain itsetutkiskelua SIITÄ mitä heijastamme - peilaamme toisistamme JA siitä mitä heijastamme itsestämme~sisimmästä käsin  ympärillemme  ETTÄ missä on oma olemuksemme siinä mitä heijastamme ulkomaailmasta vai siinä mitä koemme sisimmästämme lähtien smitten
https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=23639.msg184483#msg184483

 Cheesy heijastaminen on ainakin kaksisuuntaista - ETTÄ mitä heijastaamme ulkoa itseemme ja itsestämme ulospäin  -  ja miten se mitä heijastamme ulkoapäin vaikuttaa meihin ....  Shocked  smitten
 (SEN mitä koemme esmes toisessa ihmisessä ja vaikka koemmekin NIIN pysymmekö silti omassa kokemuksessamme ELI että jos koemme toisen heijastavan itsestään olotilastaan jotain mikä omassa kokemuskartassamme  on negatiivista - niin emme anna sen vaikuttaa meihin ELI emme imaise itseemme hänen negatiivisuuttaan - ja vielä josjakun pystymme näkemään hänet hänen negatiivisuuden läpi - eli näkemään hänen sielunsa kauneuden JA sitten heijastamme sitä hänelle takaisin ... smitten )   
« Viimeksi muokattu: 08.02.2008 11:50:24 kirjoittanut Arkiviisu » tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #16 : 08.02.2008 12:02:00 »

Nyt pitää lukea Viisuinen uudestaan ja monta kertaa.
Siis sen ytimen,mitä ajoit takaa ymmärsin kyllä.

Olen kait katsonut parina viime päivänä liikaa telkusta tuota lasten hyväksikäyttöä tavalla tai toisella.
Kamalaa hyväksikäyttöä ja kärsimystä.
Siinä mennään niille rajoille,jota minun on vaikea ymmärtää.
En enää jää niihin tunnetiloihin,mutta jostain kumman syystä,minun on aina katsottava tällaiset ohjelmat.
En pääse niitten ohi,enkä aina sitäkään tiedosta,että miksi,kun niistä kuitenkin tulee aika ikävä olo.

Onko se niin,että kuitenkin on pidettävä mielessä,mitä ympärillä tapahtuu.
Erityisesti nuoret ovat aina olleet sydäntä lähellä.
Ja vaikka he miten kulkevat sielunsuunnitelmaansa ja siihen kuuluisi yhtä jos toistakin,niin toki siihen suunnitelmaan VOI kuulua sekin,että otan sijaislapsia joksikin vuodeksi.
Tosin se aika on takana ja se työ.
Mutta sydäntä he koskettavat aina ja minun on vaikea katsoa heikomman sortamista.
En tiedä mikä juttu se on,mutta karvat vain nousee pystyyn ja kovasti haluaisin voida asialle jotain tehdä.

Tässä tulee pian taas vaihe,jolloin on hyvä vetäytyä omaan soppeensa musiikkinsa ja suitsukeiden kanssa.
Ei sokeutumaan,vaan etsimään taas se tasapaino,sillä nämä asiat saavat minut ulos siitä.
Siinä sitä onkin opettelemista!!! Embarrassed

                            angel smitten
tallennettu

Arkiviisu
Vieras
« Vastaus #17 : 08.02.2008 12:21:41 »


Lainauksessa on Chandraa ja aaviisuista Wink Kiss

Nyt pitää lukea Viisuinen uudestaan ja monta kertaa.
Siis sen ytimen,mitä ajoit takaa ymmärsin kyllä.


on pidettävä mielessä,mitä ympärillä tapahtuu.

Mutta voidakseen asialle jotain tehdä.

On heijastettava itsestään  se  sisimmästään löytämänsä tasapaino,sillä jos nämä itseäni järkyttävät tapahtumat imaisevat itseni mukaan siihen energiaan  jota negatiiviset tunteet nostavat - olen sitonut käteni enkä voi auttaa  ELI kun heijastan itseeni ulkopuolella kokemaani  negatiivisuutta NIIN että asiat saavat minut ulos  omasta tasapainostani - en voi auttaa ketään muita kuin itseäni ensin - eli auttaa ensimmäiseksi  itseäni selvittämään tämä  ulkopäin  HEIJASTAMANI kokemus ja sen nostattamat tunteet  jotta olen vapaa / pääsen vapaaksi omista negatiivista tunnereaktioistani  ja niin myös vapaa auttamaan - vapaa eli taspainossa
Siinä sitä onkin opettelemista!!! :- itsekullakin  Wink

                            angel smitten

smitten angel smitten
« Viimeksi muokattu: 08.02.2008 12:34:12 kirjoittanut Arkiviisu » tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #18 : 08.02.2008 12:42:44 »

Mukavaa että tämä aihe on versonnut muillakin ajatuksia.  smitten

Minulle tuli ahaa-elämys tässä ihan hetki sitten. En oikeastaan miettinyt mitään sen ihmeempää, kun yhtäkkiä muistin erään illan, jolloin olimme miehen kanssa riidelleet, hän oli lähdössä, minä olin jäämässä kotiin. Kun hän oli ovella astumassa ulos, minä sanoin "toivottavasti nyt olet iloinen!".. Siihen hän vastasi "olisit säkin iloinen joskus"..

Nyt ymmärrän mitä hän tarkoitti. Vaikka se sillä hetkellä tuntui ilkeältä takaisin kuittaukselta, jotenkin tiedän että hän todella tarkoitti sitä. Sillä se kaikki apaattisuus, suru, huoli, epävarmuus ja onnettomuus minussa on vahvimmillaan esillä kun olen kotona, hänen seurassaan. Olen ollut sellainen jo pitkään ja se on minun omaa pahaa oloa, eikä liity suhteeseen tai häneen mitenkään.

Joskus on vain sokea itselleen, sillä minulla on itsestäni käsitys että olen vahva ja iloinen ihminen, aina ystävällinen -- niin olenkin, hyvin paljon, mutta sitten kun olen kotona ja ihmisen seurassa kehen luotan ja kenen tiedän rakastavan minua, voin antaa sen pahan olon tulla ulos. Sitä minä olen tehnyt. Ollut tyytymätön kaikkeen. Vaikea..

Tämä oli ihan uusi näkökulma asioihin. Jotenkin taas jaksan ymmärtää enemmän miksi asiat ovat niin kuin ovat. Kukapa viihtyisi ikävän ihmisen seurassa joka äksyilee "ilman syytä", se ei ole helppoa. Vaikka kuinka siivoisin, tekisin ruokaa, olisin kaunis, järjestäisin yhteistä puuhaa ja olisin muutenkin mukamas täydellinen tyttöystävä, niin ei se merkitse mitään eikä se tunnu toisesta hyvältä, ennen kuin minä olen sinut itseni ja tunteitteni kanssa.. Näin..

On niin helppo syyttää toista epäreilusta käyttäytymisestä, mutta kun ottaa asioihin vähän etäisyyttä, niin etteivät "pintatunteet" sumenna mieltä, voi nähdä jotenkin paljon puolueettomammin asiat sekä itsen että sen toisen kannalta.
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #19 : 08.02.2008 12:47:14 »

 smitten

Niin,just noin se menee! smitten
Siksi pitää välillä tyynnyttää mielensä omassa sopukassaan.
Miettiä,miksi reagoin näin.
Etsiä menetetty tasapaino takaisin.

Sillä sen saavutettuaan,ei siitä juurikaan haluaisi irti,vaikka itse ainakin joudun joka päivä kokemaan jotain ulkoapäin tulevaa,jota taas pitää pohdiskella.

Mutta eikös se mene niinkin,että tarkoitus on oppia näistä asioista,jotka vievät pois tasapainosta ja kiinnittää huomio siihen,ettei näin pääse käymään kovin usein.
Katsoa tapahtumia ikään kuin itsensä ulkopuolelta.Että tuossa minä näyttelen nyt tuota roolia ja tuo tuota ja se johtaa tuohon. Grin smitten
tallennettu

Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #20 : 08.02.2008 13:02:36 »

Sinäpä Tigrinum vedit juuri sellaisen aihealueen esiin,jota äsken pohdiskelin.
Miten varsinkin parisuhteessa,molemmilla on valtavasti vaatimuksia ja odotuksia siitä,miten toisen tulisi käyttäytyä,mitä sanoa,jotta minä olen onnellinen.

Ja että hänen kuuluu tehdä minusta onnellisen ihmisen.
Kun sanoi noin,niin ei tunnu kivalta.
Kun rajoittaa,ei tunnu kivalta.
Ja useimmiten me olemme mukavia,iloisia ja hyväntuulisia juuri muitten,kuin sen puolison,kumppanin seurassa.

Miksiköhän?
No siinähän sinä keksit vastauksen.
On valtavasti niitä odotuksia ja sille jonka kanssa eniten on,johon turvaa,kasaa niitä eniten myös.
Sille kiukkuilee,joka on turvallinen.
Lapset kiukuttelevat vanhemmilleen,koska yleensä tuntevat olonsa niin turvalliseksi,että tuo ei hylkää minua,vaikka nyt osoitankin pahan oloni.

Siksi minusta ei taida olla enää vakituiseen parisuhteeseen,saman katon alle.
En halua täyttää kenenkään odotuksia,vaan toimia vapaana.
En myöskään halua,että toinen toimii vasten tahtoaan vain minua miellyttääkseen.
Jos elämääni tulee joskus joku,joka haluaa samaa vapautta ja kuitenkin luottamusta ilman mitään kauheita kuulusteluja,niin asia on eri.
Minulla vaan ei oikein ole kokemusta siitä,että täydellinen vapaus ja luottamus toimisivat.
Ehkä eri katon alla,mutta ei saman.Siis omalla kohdallani.
Eikä niitä lupauksia tarvitse hautaan asti antaa,kun ei koskaan tiedä mitä tapahtuu,mutta sanoa,että kerron sinulle jos jotain alkaa mennä pieleen ja pysyä siinä lupauksessaan.

Eli ikuinen yksin asuva! Grin
tallennettu

Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #21 : 08.02.2008 14:02:34 »

Tuosta olisinkin kysynyt mielipiteitänne,tai kokemusperäistä faktaa.

Ystäni ovat järjestään sitä mieltä,että nyt olet asettanut riman kyllä liian ylös. knuppel2
Yksikään REHELLISELTÄ pohjalta rakastava mies ei suostu tuollaiseen.
Siis pidemmän päälle pitämään kahta asuntoa.

Onko se nyt tosiaan niin?
Onko se kohtuuton edellytys toimivaksi vaihtoehdoksi?
Miksi miehessä olisi niin suuri ero,ettei kykene asumaan yksin ja silti olemaan jotenkin sitoutunut suhteeseen?

En suostu uskomaan,että kaikki etsivät sitä hoivaajaa,tai äitiä,tai mitä nyt ikinä. knuppel2
Minulla on kokemusta vain siitä,että suhde muuttuu vaativaksi ja omistavaksi kun muutetaan yhteen.
Haalenee,eikä siihen panosteta enää tarpeeksi.

Silloin kun olen toisen kanssa,olen siinä kyllä täysin läsnä.
Mutta haluan pitää omankin elämän ilman jatkuvaa valvontaa,eikä se tarkoita mitään vieraissa hyppimistä.

Siis onko rima liian korkealla? Huh
tallennettu

Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #22 : 08.02.2008 14:55:23 »

Chandra
Itsehan paatat riman korkeuden-eika ystavasi.
Mielestani tuossa on ihanteellinen ratkaisu-etta ei jatkuvasti ole toisen helmoilla ja nain sailyy molempien vapaus.
Miehet todella ovat enemman riippuvaisia suhteessa kun naiset, mutta jos mina olisin sinun paikallasi paattaisin samalla tavalla.
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #23 : 08.02.2008 14:58:53 »

Voi IHANAA DIAMOND! Cheesy

KIITOS!
En siis ole ainoa,joka ajattelee näin ja voin pitää rimastani ja unelmistani kiinni!
Luoda juuri tuota visiota! Cheesy smitten
tallennettu

Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #24 : 08.02.2008 15:14:01 »

Yksikään REHELLISELTÄ pohjalta rakastava mies ei suostu tuollaiseen.
Siis pidemmän päälle pitämään kahta asuntoa.

No hei, eikös nämä valtakunnan ykköset Tarja ja Penttikin asuneet eri asunnoissa, ennen kuin muuttivat Mäntyniemeen ja menivät naimisiin? Smiley

Minä ainakin voisin hyvin kuvitella itseni tuollaiseen ratkaisuun jossain elämänvaiheessa.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #25 : 08.02.2008 22:05:40 »

Tigrinum, I like you, mutta meneekö mielialasi liikaa ylös ja alas

-muiden ihmisten
-poikaystävän

mukaan= ? Myönnän, vaikuttavathan ne, minullakin oli epäymmärryksen omaista bisnespartnerin kanssa, mutta pah. Kaikissa on kuitenkin jotain yhteistä minkä näen yhä selkeämmin, esim tänään 2 henkilön kanssa, joista lopulta molemmat on partnereita, joiden kanssa hommat sujuu; vaikka olisivat erilaisia persoonia. Tai jos boyfriend oikuttelee. Nämä kuitenkin valuvat kuin vesi hanhen selästä minussa, voi tulla kaipuu tai joku.. erittäin pieni töyssy, mutta ei se Minuuteeni enää vaikuta.

Ankkuroidu Itseesi, niin olet keskimäärin aina, kuin hymyilevä Buddha.. tms..

halit..

PS Chandra, olet nyt monta kertaa sanonut ettet muuta yhteen, anna sen sitten olla niin. Ei sitä tarvitse enää korostaa.
  Cheesy Wink
« Viimeksi muokattu: 08.02.2008 22:09:22 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #26 : 08.02.2008 22:11:42 »

SA,  Smiley juu-uh, sitähän minä tässä kokoajan yritänkin, löytää sen ihmeellisen tasapainon josta kaikki puhuu..

Tiedän että ihmiset, asiat ja tilanteet vaikuttavat minuun hyvin paljon, liikaa. Mutta ehkä se on tarkoitus, ehkä minun pitää kokea tätä oppiakseni jotain, mitä en oppisi jos olin aina balanssissa...  idiot2

Ailahtelevuus tekee elämästä joskus vaikeaa, mutta on siinä puolensakin.. Minähän ehdin vielä löytää sen harmonian ja tasapainon.. Joskus sitten 3-kymppisenä.. Tai 4-kymppisenä.. Tai 5-kymppisenä...  Grin
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #27 : 08.02.2008 22:19:39 »

Asiat ja tilanteet ovat illuusioita. Sinä, sinun ytimesi on järkkymätön. Opiskelepa jotain tuosta, löytyy henkisestä kirjallisuudesta..

sisimpänä ei ole kaaos vaan rauha. Meditoi. Meditoi enemmän kuin kirjoitat siitä, että on kaaos.
    smitten smitten smitten
« Viimeksi muokattu: 08.02.2008 22:22:01 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #28 : 08.02.2008 22:23:37 »

No voi jumankekka, olen lukenut ties mitä opuksia ja totuuksia 10v.:sta asti, mutta en osaa elää niitä toteen 100%... Ongelma ei ole siinä, ettenkö tiedostaisi vaan ehkä siinä että en usko/luota täysin.  idiot2

Mutta tällä hetkellä just nyt.. On aika tasapainoinen olotila.  Smiley
Kirjotin itselleni voimalauseita...
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #29 : 08.02.2008 22:25:04 »

Lukeminen on eri asia kuin esim meditoida säännöllisesti ohjaajan opastuksella.  smitten smitten smitten
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: