|
Ippuska
|
 |
« Vastaus #1110 : 19.04.2008 16:00:01 » |
|
Olen  Oletkos sinä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
Tiigris
|
 |
« Vastaus #1112 : 19.04.2008 17:56:42 » |
|
Joskus on ja joskus ei, joskus siis osaan nauttia, mutta toisaalta se on sellainen "voi ei, huomenna pitää herätä aikasin kouluun"-päivä... Tai luonnollisestikin tämä piinaava ajatus nousee pintaan viimestään siinä alkuillasta.. Ellei maanantaina tai alkuviikosta ole jotain erityisen kivaa odotettavissa. Mutta nyt kyllä odotan sunnuntaita, joska olen tässä perjantain ja tämän päivän potenut ensin krapulaa ja nyt tajutonta nuutumusta ja väsymystä, jonka tiedän ens yön kunnon unien jälkeen olevan ohitse! Nyt ei oikein pysty muuta tekemään kuin tuijottamaan harottavin silmin seinää tms yhtä mielenkiintoista ajattelematta ja näkemättä mitään...  Onko keväällä sinuun piristävä vai väsyttävä vaikutus?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
 |
« Vastaus #1114 : 20.04.2008 11:20:19 » |
|
Tässä avaruusgeometrian laskuja laskeskellessani ajattelin pistää seuraavalle pienen pähkinän purtavaksi..  Nyt tarkkana, kuution kokonaispinta-ala on 295 cm 3. Mikä on kuution särmän pituus? Vastaus sitten laskun kera.  Kuutio eli heksaedri eli kuusitahokas on kuusitahkoinen geometrinen kappale, joka on säännöllinen monitahokas. Kuution tahkot ovat neliöitä. Kuutiossa on kahdeksan kärkeä ja 12 särmää. Jos särmän pituus on d, kuution tilavuus on V = d^3 \ ja tahkojen yhteispinta-ala on A = 6d^2 \ . Jos kuution joka toisesta nurkasta piirtää tahkoille lävistäjät, syntyy sisälle säännöllinen nelitahokas, tetraedri. Jos kuution tahkojen keskipisteet yhdistää, syntyy sen sisälle säännöllinen kahdeksantahokas, oktaedri. Koska viimeksi uppouduit johonkin niin, että unohdit ajankulun kokonaan? 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.04.2008 11:23:52 kirjoittanut Aaviisuinen »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
 |
« Vastaus #1115 : 20.04.2008 13:06:10 » |
|
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.04.2008 13:26:10 kirjoittanut Aaviisuinen »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Neela
|
 |
« Vastaus #1116 : 20.04.2008 13:22:42 » |
|
Minä en taas juuri tilittele. Melkein menee ääritilanteissakin niin, että pohdin ensin "onko tämä nyt sellainen asia mistä en pääse itse yli" Jos on unohdan jutun... en kerää "syntipussiin"  Jos taas en pääse, alkaa tarina sanoilla "nyt mua jäi tämä vaivaamaan....." Jos ja kun joku tökkii, tökkii, tökkii fyysisesti tai psyykkisesti, eikä ymmärrä lopettaa, saattaa tulla  reaktio  , mutta n. 1x 10 vuoteen. Eli tilittelen päässäni omanlaisiini (en sano oikeisiin) mittasuhteisiin. Ja sitten minua kylmäksi tyypiksi "kehutaan"?? Otetaas yksi kommenntti vielä. Siis "sorrutko" itse tilittämiseen ääritilanteissa vai selvitätkö asiat jotenkin muuten?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Hyvin menee, mutta menköön 
|
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
 |
« Vastaus #1117 : 20.04.2008 13:29:37 » |
|
Minä en taas juuri tilittele. Melkein menee ääritilanteissakin niin, että pohdin ensin "onko tämä nyt sellainen asia mistä en pääse itse yli" Jos on unohdan jutun... en kerää "syntipussiin"  Jos taas en pääse, alkaa tarina sanoilla "nyt mua jäi tämä vaivaamaan....." Jos ja kun joku tökkii, tökkii, tökkii fyysisesti tai psyykkisesti, eikä ymmärrä lopettaa, saattaa tulla  reaktio  , mutta n. 1x 10 vuoteen. Eli tilittelen päässäni omanlaisiini (en sano oikeisiin) mittasuhteisiin. Ja sitten minua kylmäksi tyypiksi "kehutaan"?? Otetaas yksi kommenntti vielä. Veit sanat suustani - hitsinpimpula juuri noita sanoja haeskelin(kin) ja kiersin kuin " kissa kuumaa puuroa"  Yksi juttu minulla on ETTÄ joskus kun olen kovin herkissä "hetkissä" niin  tulee tosi helposti - ja sitten niitä nieleskelen - eli en ala tilittämään - vaan meen  kanssa omaan "pesääni" nuolemaan haavojani JA kysymään ja kuulostelemaan ETTÄ mitäs oikein tapahtui - ja mitäs ne  minulle kertookaan JA Otetaas yksi kommenntti vielä. Siis "sorrutko" itse tilittämiseen ääritilanteissa vai selvitätkö asiat jotenkin muuten?
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 20.04.2008 13:32:03 kirjoittanut Aaviisuinen »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
*yildirim*
|
 |
« Vastaus #1118 : 21.04.2008 16:51:47 » |
|
en tilittele...sillä en tunne siitä olevan juurikaan mitään hyötyä.
mikä kivi olisit ja miksi?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
*yildirim*
|
 |
« Vastaus #1119 : 21.04.2008 18:01:58 » |
|
kristallin kirkkauden...
mikä kukka olisit ja miksi?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jellona-täti
Kohtuuastroilija

Suurin on rakkaus.
|
 |
« Vastaus #1120 : 21.04.2008 18:11:55 » |
|
mikä kukka olisit ja miksi?
Puhtaan valkoinen Lilja tai syvän tummanpunainen ruusu. Liljassa on eleganttia ylväyttä ja voimaa. Valkoinen on uudistumisen väri. Punainen ruusu, on rakkautta täynnä. Aina hyvä valinta. Mennäänpä sitten eläin maailmaan. Mikä koira olisit? Miksi?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Horoskooppini on Leijona. Nouseva merkkini on Leijona. Kiinalainen merkkini on Tiikeri. Kuumerkkini on Jousimies. Merkurius on Neitsyessä. Venus Vaa`assa. Mars Kaksosissa. Maya-nimi: Valkoinen kosminen maailmojen sillanrakentaja.
|
|
|
|
*yildirim*
|
 |
« Vastaus #1121 : 21.04.2008 18:14:13 » |
|
olisin varmaan jonkinsortin palveluskoira....
kun sanotaan että sateenkaaren päässä on kultaa...millaista kultaa se mielestäsi on...rahaa ja kalleuksia vai jotain niinkun henkistä kultaa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jellona-täti
Kohtuuastroilija

Suurin on rakkaus.
|
 |
« Vastaus #1122 : 21.04.2008 18:27:11 » |
|
Varmaankin riippuu ja roikkuu katsojasta, kuka mitäkin satteenkaaren päässä näkee. Olen sattunut pari kertaa ajamaan siten että sateenkaaren pää on ollut tiellä ja siitä olemme sitten suhahtaneet läpi. Ei siinä mitään kummempaa, tukkakin pysyi blondina, eikä raidottunut moniväriseksi.  Sellainen pikkuinen väre kyllä kulki kehon läpi, olisiko sitten ollut henkistä jännitystä miltä tuntuu mennä läpi väri usvan? Tämänpäivän hyvä teko?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Horoskooppini on Leijona. Nouseva merkkini on Leijona. Kiinalainen merkkini on Tiikeri. Kuumerkkini on Jousimies. Merkurius on Neitsyessä. Venus Vaa`assa. Mars Kaksosissa. Maya-nimi: Valkoinen kosminen maailmojen sillanrakentaja.
|
|
|
|
|
Jellona-täti
Kohtuuastroilija

Suurin on rakkaus.
|
 |
« Vastaus #1124 : 21.04.2008 19:02:25 » |
|
Olisitko mieluummin itse auktoriteetti vai auktoriteetin alainen?
Minähän olen jo luontainen auktoriteetti, ei mitään ongelmaa! Tiedätkö jo tämän kesän parhaan kohokohdan, mikä se sinulla tulee ehkä olemaan?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|