Sivuja: 1 ... 9 10 [11]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tatuointi ja lävistykset  (Luettu 141244 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #150 : 17.09.2011 14:58:13 »

Mulla on aina ollu Rakkauden Valo, ihan sama tunne. Shocked
Että tatuointi tuo jotain, josta saattaa olla minulle haittaa enemmän kuin hyötyä. Tämä on vailla tietopohjaa ja jostain mielen syövereistä tuleva ajatus, mutta yhtäkään tatuointia tai lävistystä minulla ei ole...enkä käytä muita korujakaan kuin korvakoruja, joita sitten käytän kyllä niin että näkyy.
Ei minulla ole mitään negatiivista suhtautumista toisten tatuointeihin, ja minusta ne ovat yksi kaunis taiteen muoto...mutta omassa nahassani vierastaisin sellaista.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #151 : 17.09.2011 15:18:06 »

Mietin, että voisiko teillä Rakkauden valo ja Kuuhilda olla erittäin negatiivisia kokemuksia tatuoinneista menneistä elämistä? Vaikka tatuoinnit ovat alunalkaen olleet statussymboleita, niitä on käytetty vahvasti myös rangaistuksina.

Euroopassa oli keskiajalla sekä myöhäiskeskiajalla kiellettyä ottaa tatuointeja, koska se nähtiin Jumalan tahdon rikkomisena ja näin syntinä. Kun Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen, ihoon ei saa ottaa tatuointeja. Jos tatskat olisivat Jumalan tahdon mukaisia, niitä olisi ihmisellä syntyessään. (Tästä huolimatta keskiaikaisiakin tatuointeja löytyy, mm. kristillisistä hahmoista ja pyhimyksistä. Ovat todella hienoja, mutta myös todella harvinaisia!)

Tuon pohjalta voi tietysti miettiä, että onko molemmilla erittäin vahvasti uskonnollinen mennyt elämä, joka kumpuilee edelleen esiin siinä, että tatuoinnit omalla iholla tuntuvat kamalan vieraalle.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #152 : 17.09.2011 15:22:37 »

Ja rangaistustatuoinneista siis piti sanoa, että Japanissa tämä rangaistustatuointi on ollut käytössä ihan 1950-luvulle saakka. Rangaistustatuoinnin saatuaan leimautui ikuisesti yhteiskunnan pohjasakaksi - siinä menivät kodittomatkin yhteiskuntakastissa rikollisen ohi. Japanissa tatuoinnit koetaan edelleen rikollisiksi ja yleensä isompia tatuointeja näkyy vain yakuzalla, joille kyseessä on initaatioriitti. Tatuointeja tosin esiintyy myös Japanin mytologioissa ja taruissa, kuten Benten Kozo (rikollismies, joka oli niin kaunis, että naamioitui geishaksi. Vasta kun tatuointi vilahti vahingossa, Benten paljastui rikolliseksi).

Tosin nuorempi sukupolvi alkaa olla rennompi tatuointien suhteen Japanissa(kin).
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #153 : 17.09.2011 15:29:46 »

Mietin, että voisiko teillä Rakkauden valo ja Kuuhilda olla erittäin negatiivisia kokemuksia tatuoinneista menneistä elämistä? Vaikka tatuoinnit ovat alunalkaen olleet statussymboleita, niitä on käytetty vahvasti myös rangaistuksina.

Euroopassa oli keskiajalla sekä myöhäiskeskiajalla kiellettyä ottaa tatuointeja, koska se nähtiin Jumalan tahdon rikkomisena ja näin syntinä. Kun Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen, ihoon ei saa ottaa tatuointeja. Jos tatskat olisivat Jumalan tahdon mukaisia, niitä olisi ihmisellä syntyessään. (Tästä huolimatta keskiaikaisiakin tatuointeja löytyy, mm. kristillisistä hahmoista ja pyhimyksistä. Ovat todella hienoja, mutta myös todella harvinaisia!)

Tuon pohjalta voi tietysti miettiä, että onko molemmilla erittäin vahvasti uskonnollinen mennyt elämä, joka kumpuilee edelleen esiin siinä, että tatuoinnit omalla iholla tuntuvat kamalan vieraalle.


Voi hyvinkin olla mahdollista, että jotain tämänsuuntaista(kin)... En vain ole päässyt jyvälle, että mitä...  :Smiley En nyt tiedä voisiko juontua niinkin kauas, että Jeesus "lävistettiin". Olen kyllä nimittäin eräässä elämässäni kohdannut kyseisen hepun...  Wink  smitten En usko, että se kuitenkaan siihen liittyy...  :Smiley En sitten tiedä voisiko tuo koru juttu osaltaan liittyä siihen, että eräs näkijä kerran näki minusta yhden elämän, jota en itse tunnista/muista että olin kuulema musta orja poika kahlittuna kahleisiin...  :Smiley Tässä elämässä olenkin kyllä todella suvaitsevaisuuden puolesta puhuja ja rasismin vastustaja ja käy helposti todella vahvasti tunteisiin nämä asiat...  :Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #154 : 18.09.2011 14:15:01 »

Mietin, että voisiko teillä Rakkauden valo ja Kuuhilda olla erittäin negatiivisia kokemuksia tatuoinneista menneistä elämistä? Vaikka tatuoinnit ovat alunalkaen olleet statussymboleita, niitä on käytetty vahvasti myös rangaistuksina.

Euroopassa oli keskiajalla sekä myöhäiskeskiajalla kiellettyä ottaa tatuointeja, koska se nähtiin Jumalan tahdon rikkomisena ja näin syntinä. Kun Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen, ihoon ei saa ottaa tatuointeja. Jos tatskat olisivat Jumalan tahdon mukaisia, niitä olisi ihmisellä syntyessään. (Tästä huolimatta keskiaikaisiakin tatuointeja löytyy, mm. kristillisistä hahmoista ja pyhimyksistä. Ovat todella hienoja, mutta myös todella harvinaisia!)

Tuon pohjalta voi tietysti miettiä, että onko molemmilla erittäin vahvasti uskonnollinen mennyt elämä, joka kumpuilee edelleen esiin siinä, että tatuoinnit omalla iholla tuntuvat kamalan vieraalle.

Kyllähän se olisi mahdollista...
Itselle nousi mieleen keskitysleirit ja siellä tatuoitu "sarjanumero."  Shocked
Katsoin Wikipediasta, että Auschwitz on ainoa paikka missä niin on tehty.
Se ainakin olisi niin järisyttävä kokemus, että riittäisi kammottamaan tässäkin elämässä.

Tuo tiukka uskonnollisuuskin tuntuisi jotenkin sopivalta, sillä juuri tuollainen "tatuointi tuo mukanaan jotain pahaa, se ei ole osa sinua" ajatus on omaani lähellä.

Voisi kai olla kyse jostain lapsuudessakin päähän istutetusta asiasta, tai vaikka vain ohimennen kuullusta negatiivisesta lausahduksesta, joka on pureutunut alitajuntaan Huh

Ja minulla on jonkinlainen ällötys ihmisten pistelyä kohtaan.. en ole herkkä verelle, tai muulle, mutta olen meinannut pyörtyä kun kaverini oli ottanut kielilävärin, ja toisen kerran, kun pomoni poisti minulta neulalla jumalatonta tikkua sormesta Grin Grin
En kuitenkaan kärsi neulakammosta, ja pystyn pistämään itseäni tai eläimiä tarvittaessa..


tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #155 : 18.09.2011 21:10:32 »

Kyllähän se olisi mahdollista...
Itselle nousi mieleen keskitysleirit ja siellä tatuoitu "sarjanumero."  Shocked
Katsoin Wikipediasta, että Auschwitz on ainoa paikka missä niin on tehty.
Se ainakin olisi niin järisyttävä kokemus, että riittäisi kammottamaan tässäkin elämässä.

Oi hertsileijaa!  Shocked Kuinka en itse tuota tajunnut. Minulla on nimittäin yksi elämä tuohon aikaan liittyen. Jotenkin muutenkin kun tätä asiaa pähkäillyt, niin tatuoinneista tulee juuri sellainen olo, että ei ei ikinä enää kukaan minuun mitään tatuoi.  Shocked
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #156 : 18.09.2011 21:27:42 »

Nyt hiukan asian sivu, mutta onko kukaan käynyt näillä keskitysleireillä? Ehkä Juuri Auschwitzissä?
Pystyykö sinne ylipäänsä menemään saamatta ahdistuskohtausta?
Katselin vain kuvia netistä, ja sekin oli kammottavaa.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #157 : 18.09.2011 21:35:00 »

Riippuu varmaan millaiset siteet sinne on edelleen, jos siellä on ollut menneessä elämässä.

Ystäväni ystävä kävi Auschwitzissä. Hän muisti kaupungin, joka sijaitsee siinä vieressä kuin omat taskunsa. Keskitysleirillä oli kaksi leirinhoitajaa, jotka olivat entisiä leirin vankeja. Kyseiset vanhat herrasmiehet muistivat ystäväni ystävän ja hymyilivät; "Sinä olet tullut tänne takaisin". Sen jälkeen kaikki kolme lauloivat yhdessä saksankielisiä lauluja, joita vangit olivat laulaneet toisilleen leiriaikana. Myös ystäväni ystävä pysyi sävelessä mukana, ihan vain menneen elämän muistonsa varassa. Hänelle leirikäynti oli erittäin positiivinen eikä siitä ajasta ole jäänyt negatiivisia muistoja tähän elämään.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #158 : 18.09.2011 21:52:02 »

Ohho. Vaikuttava kokemus sen on kuitenkin täytynyt olla, kun oli jäänyt niin hyvin pintaan.

Mietin vain itseäni, että olen sen verran herkkä ja empatiatarra, että kuvittelisin miltä siellä olleista ihmisistä on se kaikki tuntunut, ja kauhistuisin siksi, vaikken olisi itse siellä elänytkään.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #159 : 19.09.2011 21:54:44 »

Nyt hiukan asian sivu, mutta onko kukaan käynyt näillä keskitysleireillä? Ehkä Juuri Auschwitzissä?
Pystyykö sinne ylipäänsä menemään saamatta ahdistuskohtausta?
Katselin vain kuvia netistä, ja sekin oli kammottavaa.


En ole Auschwitzissä käynyt (vielä), mutta sachsenhausenin keskitysleirillä, Berliinin lähellä olen. Kyllähän siellä puistatuksia tuli... Se jännä "ratapihan", sellainen parakkien, tervan ja hiekansekainen (vaikea selittää) tuoksu siellä oli kyllä käsittämättömän tuttu. Luulisin, että kaikilla keskitysleireillä haiskahtaa vähän samaan tyyliin siellä parakkien lähistöllä. Päässäkin alkoi kaikumaan marssitus: Recht, links, recht, links... Shocked En tunnistanut tuota leiriä kuitenkaan sellaiseksi, että olisin juuri siellä ollut... Meillekin sattui aika erikoinen yhteensattuma, tai ei se ollut sattumaa. Muuan vanha juutalaismies katseli ex-miestäni ja minua hieman kauempaa ja tuli juttusille. Käsittämättömintä oli, että hänellä oli suomi-saksa sanakirja mukana, vaikkei mitään kytköksiä kuulema Suomeen. Sen avulla pystyi keskustelemaan kanssamme. Silloin en ällistykseltäni edes tajunnut kysellä häneltä kuinka oli sellaisen kirjan juuri ottanut mukaan jne. Kyseli mm. että tiesimmekö, että Suomestakin lähetettiin juutalaisia keskitysleirille. Juteltiin muutenkin niitä näitä.


Juu mutta nyt kyllä meni taasen aika ohi aiheen...  Lips Sealed
« Viimeksi muokattu: 19.09.2011 21:56:31 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Jaana.a
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57


Profiili
« Vastaus #160 : 07.04.2012 20:49:44 »

Hehei, en lukenut koko ketjua, mutta tiesittekö, että ennenvanhaa merimiehet piti isoja kultakorviksia siksi, että jos he kuolevat merillä, ja jos esimerkiksi ruumis ajautuu rantaan, niin heidän hautajaiset maksettiin näillä korviksilla.

Samoin myös pääskys tatuoinnilla oli merimiehille symboliikkaa turvallisesta kotiinpääsystä, sekä jos he hukkuivat mereen, niin pääskynen nosti heidän sielun ylös taivaaseen.

He kuulemma myös laittoivat aina uuden pääskystatuoinnin joka 5000 merimailin välein, kertomaan kokemuksesta.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 9 10 [11]
  Tulostusversio  
 
Siirry: