Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: FIBROMYALGIA "pehmytkudosreuma"  (Luettu 88048 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #90 : 16.12.2007 22:59:23 »

Tämä oli niin pitkä ketju, etten jaksanut kahlata täysin läpi, mutta tapasin tässä erään tuttavani ja oli puhetta tästäkin fibrosta, niin hän sanoi, että eräs lääkäri (en musita kuollaksenikaan kuka) olisi ollut sitä mieltä, että pohjimmiltaan fibromyalgia johtuisi kilpirauhasen vajaatoiminnasta? Tämä lienee joku uusi arvio, en muista kuulleeni, vai oletteko kuulleet moista? Enkä tiedä onko asiaa tutkittu vielä...Mielenkiintoinen ajatus kuitenkin. Fibro taitaa vieläkin olla aika huonosti tunnettu/tutkittu.
tallennettu
daana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #91 : 19.12.2007 10:04:01 »

Hei Elämänilo  Smiley 

Ajattelin vuorastin vastata sinun aiheeseen ja aihe on mielenkiintoinen ja myös omakohtainen. Haluan antaa omat tietoni käyttöön. Itselläni on Fibromyalgia todettu  noin 15 vuotta sitten. Oireeni alkoi sen jälkeen kun olin sairastanut tavallisen vatsataudin ja sen jälkeen minulle tuli vatsataudin jälkitauti. Sen jälkeen elimistööni tuli voimakkaita kipuja. Nivelet rupesivat särkemään milloin mistäkin paikasta.

Fibromyalgia on monien asioiden summa. Olen myötä elävä vaaka nainen ja kannoin liikaa huolta lapsistani ja muistakin asioista. Nyt olen sen oppinut, että se on ihan turhaa.

Hormoonit ovat osa syyllinen Fibromyalgiaan. Kateenkorvamme tuottaa vanhemmiten vähemmän hormoonia joka auttaa vastustuskykyyn.

Kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa aineenvaihduntaa ja sitä kautta se rasittaa maksaa. Maksa on kuormittunut ja se ei jaksa tehdää täysipainoisesti tehtäväänsä. Nyky aikana ruokaamme laitetaan säilöntäaineita, väriaineita ym ja jos maksan toiminta on heikentynyt se ei pysty tekemään puhdistus työtänsä maksimaalisesti. Joten elimistöön rupeaa kertymään vieraita aineita. Kun maksa ei toimi hyvin, niin se kuormittaa myös suolistoa. Tulee kaikenlaisia suolisto vaivoja. Tämän jälkeen munuainen kuormittuu ja siitä seuraa munuaisiin kohdistuva rasitus.
Kilpirauhasen vajaatoiminta on yhteydessä myös suoliston kuntoon. Läpäisevä suolisto on yksi oire siitä. Suoli päästää läpi sellaisia aineita jotka olisi tarkoitus mennä paksusuoleen ja sitä kautta ulos elimistöstä. Nyt läpäisevä suoli päästää huonot aineet sisälle ja hyvät ulos. Tämän seurauksena tulee kaikenlaisia allergioita.

Haima erittää myös hormooneita ja sehän on yhteydessä sokerin aineen vaihduntaan.

Lisämunuaisen huono kunto on myös syy Fibromyalgiaan. Liika stressi kuluttaa lisämunuaista.

Itse sain apua särkyihini siitä kun katsoin mitä laitoin suusta alas. Jos elimistö on hapan niin se rasittaa ja kuormittaa pehmytkudoksia. On tärkeää huolehtia happo-emäs tasapainosta. On ruokia jotka tuottavat happamuutta ja ruokia jotka ovat emäksisiä. Esim. Happamuutta tuottavat. kahvi, alkoholi, maito ja maitotuotteet , lihat, kananmuna, kaura, vehnä, ohra, ruis, kalat, appelsiini, sokeri. Emäksisä ovat kaikki vihannekset tuoreeltaan jos ne keittää niin ne muuttuvat happamiksi. Ota vihannesten keitto liemi talteen ja käytä se koska se on emäksinen. kaikki hedelmät, vaikka greippi on hapan niin se muuttuu ihmisen elimistössä emäksiseksi, vesi, hirssi, tattati, taateli, viikuna ym.
Jotkut ruoka-aineet vaikuttavat haitallisesti Fibromyalgiaan. Tämä on tunnettu omakohtaisesti. Jos söin vaikka tomaattia, paprikaa, naudan lihaa, sian lihaa, kanan lihaa, perunaa niin ne saivat aikaan nivelissä särkyjä. Poistin ruokavaliostani nämä ruoka-aineet ja pyrin syömään enemmän emäksisiä ruokia niin sain kaikki nivel säryt pois. Tietysti suuri apu siihen, että säryt lähtivät pois on oman ajattelun muuttaminen. Ei stressaa pienitä asioista ja ajattelee, että kyllä asiat järjestyvät. Akupunktiosta, Homeopatiasta, Hermoratahieronnasta saa apua Fibromyalgia oireisiin. Itse olen kokeillut ja hyväksi todennut.

Toivottavasti tästä olisi jotain apua.  Smiley

 Wink Toivoo daana

tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
 
Siirry: