Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henkinen kasvu ja siihen liittyvät oireet  (Luettu 60913 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
delir
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50



Profiili
« Vastaus #15 : 17.12.2007 23:15:07 »

Olipas mukavaa luettavaa tämä ketju tuli ihan kylmiä väreitä, onnellisuuden tunnetta ja leveä hymy joka ei hevillä hyydy  smitten

Nyt sitä tajuaa et ai siksi kävinki ton kaiken läpi ja tajusin onnellisuuden salaisuuden Wink
tallennettu
daana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #16 : 18.12.2007 08:52:55 »

Hei taas  Wink

Haluan kirjoittaa tällaisesta aiheesta kuin hajuherkkyys. Henkiselle tielle kun lähtee niin silloin helposti herkistyy monellekkin asialle ja hajuherkkyys on yksi niistä. Voi olla, että hajuherkkyys on annettu ihmiselle sitä varten, että hän joutuisi kokemaan syrjäytymisen tunteen, syrjäytymisen tunteen yhteiskunnasta, yksinäisyyden tunteen, kivun, luopumisen tunteen, eristäytymisen tunteen, työssä olemisen. ym. Itse olen joutunut kokemaan tämän kaiken ja se on kestänyt jo 10 vuotta ja täytyy sanoa, että aina kivaa ei ole ollut. Mutta se on pistänyt minut ajattelemaan, että mikä on ihmisen elämässä tärkeintä. Onko se materialimi, itsekkyys, vain itsensä huomioon ottaminen ym. Eipä taida olla.  En ole voinut käydä töissä 10 vuoteen tämän asian takia. Cry

Jos olen vaikka kylässä ja paikalle tulee henkilö joka on laittanut paljon hajuvettä, niin joudun poistumaan taka vasemmalle ja lähtemään pois. On myös paljon muitakin tilanteita mihin en ole voinut mennä koska ihmisillä on hajusteita ja myös pyykin pesuaineiden tuoksut tekevät minulle pahaa. Välillä on huonompia aikoja ja välillä parempia aikoja ja silloin kestän hajuja vähän paremmin. Halusin vain kirjoittaa ja kertoa tästä asiasta. En voi mennä sanomaan henkilölle, että sinulla on vähän liikaa hajusteita, koska silloin ihmiset loukkaantuvat, eivätkä he ymmärrä mitä tekevät silloin kun laittavat hajua korvansa taakse. Yleensä se taitaa olla tietämättömyyttä ja toisinaan ihmiset eivät halua ymmärtää tätä asiaa ja väheksyvät sitä.  Cry

Toivon aina, että kun kohtaan henkilön joka on laittanut paljon hajusteita, ettei joutuisi itse kokemaan tätä mitä minä olen joutunut kokemaan. Kun ajatellaan, että henkilö laittaa korvansa taakse hajuvettä niin se haju on koko ajan hänen nenässän ja mitä hajuvesi on suurimmaksi osakis kemiallisia aineita. Siis vuodesta toiseen ihmiset haistelevat kemiallisia aineita. Joka kerta kun henkilö sipaisee hajustetta ihoonsa niin se menee hänen elimistöönsä. Asiasta voi olla monta mieltä mutta minä olen sitä mieltä ,että se menee elimistöön. Olen elimistöltäni niin herkkä, että tunnen ja maistan kaikki mitkä ovat kemiallisesti tuotettu. Jos vaikka laittaisin jotain salvaa jalkaani niin samassa tuntisin sen salvan maun suussani. Cry

Toivottavsti annoin jotain ajattelemisen aihetta tällä aiheella  Wink

Minkä teet
tee se niin
että voi aina
iloita tekemästäsi !

 Cheesy  Toivoo daana


 
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #17 : 18.12.2007 15:36:04 »

Jos olen vaikka kylässä ja paikalle tulee henkilö joka on laittanut paljon hajuvettä, niin joudun poistumaan taka vasemmalle ja lähtemään pois. ...

Toivon aina, että kun kohtaan henkilön joka on laittanut paljon hajusteita, ettei joutuisi itse kokemaan tätä mitä minä olen joutunut kokemaan.  ...
Joka kerta kun henkilö sipaisee hajustetta ihoonsa niin se menee hänen elimistöönsä. Asiasta voi olla monta mieltä mutta minä olen sitä mieltä ,että se menee elimistöön.

Hei "daana"

Minäkin olet tietyille hajuvesille herkkä
- nenässä alkaa pistelemään ja alan aivastelemaan

Yleensäkkään en pidä voimakkaista tuoksuista.

Jos itse laitan hajustetta,
suihkautan sitä ilmaan
ja kävelen sumun läpi


Onneksi tupaikointia on rajoitettu sisätiloissa
- saatan joskus käydä vaikka "baaissa"

Iloista Joulun odotuksen aikaa ilman hajusteita
- itselläni on keinokuusi
juuri tuon tuoksuylihekkyyden vuoksi
- äidilläni on paha astma,
joten myös häntä ajatellen
keinokuusi on hyvä ratkaisu


 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #18 : 19.12.2007 09:48:50 »

Voi Daana, tiedän vain hieman miltä tuo tuntuu ja pelkään herkistyväni entisestään  Sad Itselläni todettiin tuoksuyliherkkyys n.vuosi sitten ja oikeastaan tieto koko asiasta  helpotti ja antoi voimaa.
Lääkärin suhtautuminen oli huojentavaa, koska itsekin ajattelin että vähintään päässä kasvain tai hulluksi ollaan tulossa, auttoi neutralisoimaan ja kertomaan asiasta muille  Smiley Aikaisemmin myös poistuin paikalta ja sain paljon puhuvia katseita perääni  Angry
Nyttemmin töksäytän hymyille;" te haisette. Voisitko käydä pesemässä pois hajusteen? Olen yliherkkä tuoksuille ja tämä ärsyttää, olen pahoillani."  Wink Ja ne ilmeet  2funny 2funny Toki kun haistan, että haju on peräisin pesuaineesta kerron kohteliaammin, että olen yliherkkä tuoksuille ja valitettavasti sinun käyttämä pesuaine ärsyttää ja siirryn kauemmaksi tai pois vallan.
Kaikkea kun ei toinenkaan voi heti pestä pois  angel
Tuoksuherkkyys noin pitkälle mentynä, kuin sinulla on varmasti eristävää monella tapaa? Kuinka tarkkaan sinun pitää katsoa? Oletko jo väriaineille tai värien kiinnitysaineille herkkä? Eli joudutko miettimään mistä hankit vaatteet?
Itse joudun vain kulkemaan nenän perässä, eli ihoon laitettu aine sinällään haittaa jos ei tuoksu  Smiley
Tämä herkkyys kauhistutti ensin minut totaalisesti, mutta nyt näen sen enemmänkin lahjana  Wink hajuaistini on herkkä myös erittelemään tuoksuja ja nuo eteeriset öljyt ovat tuoksuja joita käytän. Niissäkin on eroja ja muutaman myyjän kanssa olen kinannutkin, kun tahdon puhtaita ja joskus mielestäni ne tuoksuvat jolatkin muulta...
Aidot tuoksut tuoksuvat, keinotekoiset "tuoksut" tuntuvat kitalaessa ja nänän takaosassa epämukavana fyysisenä tuntemuksena.
Olenkin leikkisästi sanonut saaneeni vahingossa koiran nenän ja nuuskuttamalla kuin koira nenä kiinni jossakin saa oikeasti ihan eri tuoksuskaalan irti tuoksunlähteestä. Kokeilkaas joskus  Cheesy
Joskus tuntuu kuin haistaisin myös ihmisissä jotakin muuta, kuin perustuoksut...  idiot2  ja olenkin miettinyt mistä saisi tietoa. Kansanparantajat kautta maailman ovat käyttäneet nenäänsä myös yhtenä diagnoosin perusteena.
Tämä juontaa tapaukseen, jolloin mieheni selkärangassa tapahtui tapaturmainen romahdus ja hän jäi sairaslomalle viikoiksi. Tapaturman jälkeen olivat varmasti myös kehon omat kivunlievitys mekanismit täysillä ja tabletteina söi myös kipuun lisää liennytystä. Kun pahin oli ohi ja lääkitystä vähennettiin, alkoi siis toipuminen... alkoi mies haiseen  buck2 Kukaan muu ei sitä haistanut, mutta minä haistoin ja jopa siinä määrin, että muutaman yön nukuin sohvalla  Sad Hulluksihan siinä leimattiin  Embarrassed
Mutta se tuoksu oli makea, vahva, saman tapainen kun lihaa keittäessä nousee kun vaahto muodostuu veden pinnalla. Jälkeen päin kuulin, että kun luu murtuu, erittyy siitä elimistöön aineita jotka voivat sekoittaa jopa pään  hetkellisesti, päiviksi idiot2 Eli miksi ei myös tuoksuisi läpi? Mutta mieheni tapaturma kohdistui  välilevyihin, mutta onhan elimistön sekin neste väärästä paikasta korjattava pois. Olenkin nuuskutellut uteliaana ihmisiä, jotka kärsivät välilevy ongelmista, mutta vielä en ole kohdannut romahduksen saanutta... toisaalta en myöskään toivo sitä kenellekkään, on kuulemma pysyvästi kankea niiltä osin  Undecided
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #19 : 19.12.2007 10:22:34 »

Minäkin olen hajusteyliherkkä... Alan aivastelemaan, silmäni tulevat aroiksi ja vetisiksi, päätäni alkaa särkemään...

Eteeristen öljyjen tuoksut eivät yleensä aiheuta mitään reaktioita.

Jotenkin harmittaa että niin moni luulee korostavansa viehätystään hajusteella, mutta siinä samassa aiheuttaa monille tukalaa oloa, onhan meitä hajuherkkiä, allergisia ja astmaisia melko paljon.
tallennettu
daana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #20 : 19.12.2007 10:46:38 »

Hei jaspis  Smiley

Minulle on tehty myös testi, jolla yritettiin kartoittaa hajuherkkyyttäni. Testit olivat negatiiviset ja sitä kautta lääkäreiden kommentit olivat, että ei sinulla mitään ole olet vain luulotautinen. Olen luonteeltani sellainen, että en anna periksi ja haen tiedon vaikka mistä. Olen joutunut käymää koulua joka tutkii ihmistä eli minua itseäni. Olen etsinyt syitä siihen miksi minulla on tämä oire ja miksi tunnen näin.

Olen tullut siihen päätökseen, että kun otin 13 vuotta sitten hormoonikierukan niin se laukaisi tämän, koska sen jälkeen minulle tuli ensimmäisen kerran oireita. Hajuherkkyys ja herkkyys katupölylle ym. Tiedän, että kierukka ei aiheuta monellekkaan oireita mutta minulla saattoi olla pohjalla jo jokinlainen hormoni häiriö ja sitä kautta minulle laukesi tämä herkkyys. Lisämunuainen tuottaa hormooneita ja jos se on rasittunut niin se myös tuo kaikenlaisia oireita. Lisämunuaiset ovat yhteydessä hajuaistiin.


Uskon, että voimme haistaa ihmisistä eri hajuja. Itse haistan ja tunnen eri mielialat. Ihmisen iho on huokoinen ja tottahan näistä huokosista voi erittyä eri hajuja. Makeasta hajusta minulle tuli mieleen suoliston bakteerikanta. Jos suoliston bakteerikanta on huono niin usein uloste usein haisee makealta.
Miehethän usein haistavat naisen ovulaatio ja kuukautis ajan.

Eiköhän mekin paikkamme löydetä ja täytyisi vaan tuoda enemmän esille tätä asiaa niinkuin minäkin ajattelin kirjoittaa tästä ja toivon, että saisin jonkun ajatuksen siemenen pistettyä itämään.

 Wink

Sinulla on rajattomat mahdollisuudet.
Vain sinä itse voit olla pahin rajoittajasi.

 Wink  Toivoo daana
tallennettu
Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« Vastaus #21 : 20.12.2007 23:38:21 »

Olen kai sitten herkistynyt niin ettei mitään muuta voi syödä enää ilman oireita kuin elävää ravintoa. Siitä tulee paras olo. Smiley
tallennettu
Starwind
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 96



Profiili
« Vastaus #22 : 21.12.2007 23:34:46 »

Uskon, että voimme haistaa ihmisistä eri hajuja. Itse haistan ja tunnen eri mielialat. Ihmisen iho on huokoinen ja tottahan näistä huokosista voi erittyä eri hajuja. Makeasta hajusta minulle tuli mieleen suoliston bakteerikanta. Jos suoliston bakteerikanta on huono niin usein uloste usein haisee makealta.
Miehethän usein haistavat naisen ovulaatio ja kuukautis ajan.

Kaikki ihmiset ja eläimet erittävät feromoneja (l. jonkinlaisia hajumolekyylejä), joista osan voi haistaa tietoisesti ja osan tiedostamattaan. Kuukautiskiertoajan haistaminen kuuluu juuri tähän tiedostamattomaan samoin kuin eläinten kyky aistia ihmisen pelko. Mm. muurahaisten kommunikointi liittyy pitkälti feromoneihin, joita jokainen yksilö erittää. Itse uskon, että esim. e-pillereiden käyttö muuttaa naisten feromonien eritystä (=hajua) siten, että ihmiset valitsevat vääriä kumppaneita. Tätä vahvistaa vielä kemiallisten hajusteiden käyttö.
E-pillerit laukaisivat minulla vuosia sitten migreenin ja siihen liittyy myös hajuherkkyys. Ns normaalioloissa hajut eivät rajoita elämääni, mutta migreenin vaaniessa taka-alalla, en voi sietää mitään voimakkaita hajuja. Lopetin pillereiden käytön varsin pian migreenin puhjettua ja vieläkin saan lääkärien kanssa tapella, kun en halua syödä niitä. Eräälle lääkärille jouduin töksäyttämään, kun ei millään uskonut, että en käy salillakaan ja pumppaa itseäni täyteen hormooneja, joten miksi minun pitäisi syödä pillereitä?!!! tickedoff 2funny Kyllä se sitten uskoi  Grin

 smitten smitten smitten
tallennettu

Au jousimies, kuu vesimies, nousu skorppiooni, mc leijona
Keltainen yliääni ihminen
Tanja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #23 : 26.12.2007 16:39:25 »

Kiitos Daana mielenkiintoisesta ketjusta!  Smiley  smitten

Oli kuin olisin omaa elämääni lukenut, kun kuvasit tuota ruoka-aineyliherkkyyttä ja sitä, ettei sinua kukaan ole lääketieteellisesti voinut auttaa. Minullakin on ollut n. seitsemän vuotta vastaava ruokavalio -n. 10 ruoka-ainetta käytössä. Olen hoikka ja lopulta olin pahimpina aikoina kuin luuta ja nahkaa -niin, ja allergisoiduin sitten lopulta jo niille muutamillekin ruoka-aineille. Juoksin kaikki mahdolliset lääkärit, vaihtoehtoiset hoitomuodot ym. läpi, mutta olin aina vain huonommassa kunnossa.

Silloin koen olleeni "pohjilla" ja siitä minut kuitenkin nostettiin ylös ja eräänä aamuna mieleeni tuli soittaa parantajalle. Siitä lähtien olen voinut paremmin, vaikka vaivaani, ns. pesäketautia ei voitukaan ihan täysin parantaa. Silti kärsin kirjoittamasi listan jutuista, lähes kaikista, ellei kaikista. Aamuyön heräily ja valvominen ovat nyt olleet aika hankala oire. Siihenkään ei löydy mitään "järkevää selitystä". Luin jostain, että olisi ns. avautuvan kanavan oireita. En tiedä.

Oman mielen ja henkisen yliotteen saaminen esim. sairauksista on mieletön juttu. Eli ei ole liioittelua sanoa, että itse luomme omat koettelemuksemme ja niistä myös vapautumisen... Voisin keskustella tästä vaikka kuinka, mutta annan tilaa teille muille ensin...  Cheesy Grin

Hali, Tytteli
tallennettu
daana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #24 : 26.12.2007 17:50:37 »

Hei Tytteli kiitos kirjoituksestasi  Smiley

Aika kauheaa sanoa näin mutta on rauhoittavaa tietää, etten ole yksin maailmassa tämänlaisten oireitten kanssa. Minusta on tuntunut, ettei kukaan ihminen voi ymmärrä kokemuksiani mutta sinä taidat tietää mistä minä kirjoitan ja mitä olen käynyt läpi. Heräilen myös joka yö yhden - kahden välillä.

Voi olla, että olen itse valinnut tähän elämään nämä kokemukset. Tottakai silloin kun olen huonossa kunnossa niin ajattelen, että en minä tälläistä ole halunnut itselleni. Tiedän, että jokaisella sairaudella ja vaikealla kokemuksella on jokin tarkoitus elämässäni. Minun vaan pitää oivaltaa minkä se on ja silloin minun henkeni pystyy parantamaan sairaudet.

Tsemppiä Tytteli eiköhän me selvitä tästä kaikesta ja silloin olemme se ihminen joka meidän on tarkoitus olla.

 Smiley Toivoo daana
tallennettu
Tanja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #25 : 26.12.2007 19:58:44 »

Ymmärrän ihan mielettömän hyvin fiiliksiäsi Daana. Minä kun olen myös luullut olevani edelleen "se outo ja ainut, joka mm. joka paikassa kulkee omien eväidensä kanssa" ja tämä on vaikuttanut sosiaalisiin suhteisiini myös paljon. Kaikki ihmiset kun eivät sitten viitsi edes kutsua käymään luonaan, kun ottavat turhaan paineita siitä, mitä tarjota minulle...

Parantaja totesi minulla olevan pesäketaudin (jota muuten ei sitäkään Suomen lääketiede tiedä) lisäksi ns. maksan mutaatio (10 cm maksan kärjestä, synnynnäinen, ei näy missään lääketieteen testeissä ym.), joka vaikuttaa mm. siihen, etten voi käyttää juuri pisaraakaan mm. sokereita. Ei siis MISSÄÄN muodossa. Mielialat menevät ihan kauhean masentuneiksi ja kiukkuisiksi, jos joskus syön vaikka palan perunaa (juureksen tärkkelys). Muitakin "outoja" vaivoja on riittänyt ja esim. vaihtoehtoisia hoitomuotoja olen alkanut itseni kohdalla välttää, koska aina reaktiot ovat olleet ihan hoitajien ja itseni ymmärtämättömissä. Siis ihan erilaisia ja vaikeita, verrattuna "normaaliin tapaukseen".

Nyt olen kyllä kuitenkin tietyllä tavalla kiitollinen tästä kaikesta, sillä olen ihmisenä jo nyt muuttunut paljon ja henkisesti totisesti kasvanut. Totta kai matkaa on vielä paljon, mutta joka päivä yritän tehdä itseni kanssa töitä. Anteeksi antaminen niin itselle kuin muillekin on jatkuvasti nyt työn alla. Haluaisin niin kovasti päästä eteenpäin, mutta kyllä se on niin vaikeaa välillä... Embarrassed Undecided

Ammatillisesti olen ollut tämän kaiken keskellä todella hukassa ja epätoivoinenkin jossain vaiheessa. En luonteineni ja vaivoineni ym. tuntunut sopivan oikein mihinkään. Nyt valoa alkaa näkyä silläkin saralla. Ja sekös tuntuu ihanalta ja kiitollisin mielin katson eteenpäin.  smitten  Cheesy

Kyllä meitä ihan uskomattoman viisaasti viedään, vaikka sitä ei huonoina hetkinä haluaisi nähdä tai myöntää. Minulle on myös käynyt juuri kuin sinullekin, että kirjastosta hakee/löytää juuri siihen hetkeen sopivat teokset. Sitähän sanotaan, että kun oppilas on valmis, on opettajakin paikalla...  :Smiley Myös Tv:stä olen juuri pohjilla olessani saanut tukea vahingossa nähdyn ohjelman muodossa jne.

Älä tosiaan Daana luovuta, vaan luota siihen, että sinua kannatellaan. Ja affirmaatiot ovat loistavia alitajunnan ohjelmointiin. Minä olen ruvennut hokemaan itselleni mm. "olen täydellisen terve" ja näyttää toimivan! Huonot hetket kääntyvät "hengen voitoksi". Käytän affirmointeja myös muuhun elämääni.
Voimia, rakkautta ja valoa!

Lämmöllä sinua ja teitä muita siunaten, Tytteli
tallennettu
Tanja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #26 : 27.12.2007 10:03:42 »

Unohtui tuossa vielä noista hajuista ja tuoksuista kun puhuitte: Minäkin olen herkkä hajuille. Ja ne ovatkin minua ihan kuin "vainonneet", kun joka työpaikassa on ollut hometta. samoin asuinpaikoissani. Nykyinen kotinikin on vanha puutalo, jossa hajuherkkyys on "kehittynyt" entisestään, sillä jouduimme tekemään täydellisen peruskorjauksen n. 10 v. sitten erittäin pahan homeongelman takia. Ja talossamme oli nimenomaan ns. haisuhometta, joka jättää pahoja hajuja jälkeensä. Tätä nykyä sopisin varmaan homekoiraksi, kun tiedän aikas tarkkaan, missä sitä on ja ei ole. Ja voin pahoin voimakkaiden hajujen äärellä.

Mutta kuvaamanne kaltaiset vahvat hajuherkkyydet eivät ole kiva juttu tosiaan. Se helposti eristää ihmisen. Tsemppiä ja voimia kuitenkin!

Miten muuten sitä kananmunankuorta jauhetaan, keitetään ensin munat varmaankin?

Tytteli  :Smiley
tallennettu
daana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #27 : 27.12.2007 10:21:29 »

Hei taas  Smiley

Ihan kuin olisin lukenut itsestäni Tytteli. Mielenkiintoni heräsi kun kerroit, että sinulla on pesäketauti. Mikä se sellainen on ? en ole koskaan kuullutkaan.
Minulla on myös maksassa jotain vikaa. Verikokeet näyttävät, että ei olisi mitään vikaa. Akupunktiolääkäri, iridologi ja saksaan lähetetty verianalyysi kertoo ihan toista.

 Cry

Tiedän, että ihmiset eivät ole samanlaisia, jotkut ovat herkempiä ja jotkut taas vahvempia. Itse olen fyysisesti ja henkisesti erittäin herkkä ja nämä seikat johtavat siihen, että reagoin kaikkiin niin herkästi.

 Cry

Oletko kuullut koskaan sellaisesta kirjasta kun Syö oikein oman verityyppisi mukaan. Mielenkiintoinen kirja, joka kertoo eri verityyppien ruoka-aineista.
Esim. A veriryhmä on painottunut enemmän kasviksiin. Minulla itsellni on A veriryhmä ja peruna on kiellettyjen listalla. Itse kun syön perunaa niin minulla rupeaa nilkat särkemään ja joudun sen jälkeen nilkuttamaan noin viikon verran.
Olen huomannut, että ne ruoka-aineet mitä voin syödä ovat hyväksi A veriryhmälle. Kannatta tsekata tämä kirja jos vaikka saisit jotain vinkkejä.

 Wink

Anteeksi anto on minulla tärkeää. Olen myös itse alkanut sanomaa mielessäni ennen nukkumaan menoa. Minä olen henkisesti vahva, Minä olen fyysisesti vahva, Minä olen psyykksisesti vahva.

 Cheesy

Ps. Tytteli jos sinua kiinostaa niin voisimme viestitellä yv:llä.   Cheesy

Toivoo daana

tallennettu
daana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #28 : 27.12.2007 10:27:15 »

Heippa  Smiley

Rikon raan kananmunan ja pistän sen sitten kuivumaan. Keräilen niitä jonkin aikaa ja sen jälkeen tehosekoittimessa hienonnan sen jauheeksi. Oli tosi ihanaa huomata, että tämä jauhe sopi minulle kun en voinut ottaa mitää kalkki kapseleita.

 Wink Toivoo daana
tallennettu
Tanja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #29 : 27.12.2007 10:40:03 »

Heippis Daana!

Kyselit pesäketaudista. Laitan siitä tähän, jos olisi jollekin muullekin apua...
Se on krooninen kurkkutulehdus, joka ei siis näy missään kokeissa ja sellaista ei Suomen lääkärien mukaan ole edes olemassa.Olen lapsena sairastanut pari flunssaa, jotka jäivät ilmeisesti kurkkuun. Varsinaisia kurkkuoireita ei ollut, paitsi nyt jälkeenpäin tajuan, että ihmettelin aina, kun jos esimerkiksi nauroin kovasti, että kurkku meni ihan kuin tukkoon tai tuli veren maku suuhun. Samoin öiden jälkeen kurkku oli aina tosi karhea, pahan tuntuinen. Ei tullut yhtään mieleeni sairauden pahoissa vaiheissa, että tällaiset tavallaan viattomilta tuntuneet oireet olisivat koko jutun taustalla. Minua hoidettiin ns. hiivasyndroomapotilaana koko aika.

Minulla on joo se Veriryhmäruokavaliokirja. Siinä oli minun veriryhmän kohdalla sellaisia ruoka-aineita tosi paljon, joita en pystynyt syömään ja kiellettyjen listalla niitä joita pystyin, niin että päätin siinä tilanteessa olla noudattamatta, että ylipäätään pysyn hengissä...  Smiley Mutta hienoa, jos olet itse siitä saanut apua!

Ilomielin voin viestitellä yv:nä kanssasi. Palataan! T
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: