Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hapan-Emäs tasapaino  (Luettu 86425 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #30 : 26.08.2009 08:35:09 »

Juusto ja kananmuna ovat happamia. Hapanmaitotaloustuotteista hyviä ovat etenkin piimä sellainen johon on maitohappobakteereja lisätty.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Posti
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 141


Toivo elää ja niin minäkin!


Profiili
« Vastaus #31 : 26.08.2009 09:22:06 »

Tämä on mulle tosi tärkeä ketju eli jatkakaa keskustelua ja antakaa infoa. Mnäkin haluan löytää sen tasapainoisen ruokailumallin enkä aina puputtaa leipäpalasta juustolla. Kaikki kuvailemanne happamat oireet löytyvät maksimissaan eikä Pascoe ole vielä auttanut. Itse asiassa en sen vuoksi ole enää sitä muistanut ottakaan pitkään aikaan. Ilmeisesti pitäisi tehdä myös radikaali muutos ruokavaliossa saadakseen helpotusta. Toisaalta Pascoeta voi siis ottaa useamminkin päivässä? Pitäisköhän lisätä annostusta ja alkaa samalla opiskelemaan tosissaan näitä ruokavaliojuttuja.  Undecided
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #32 : 26.08.2009 10:07:08 »

Posti, entäs tää http://www.valmarin.fi/index.html

Luin tuollaisestakin tuotteesta. En tiedä onko hyvä koska en ole vielä kokeillut Smiley

Ostin eilen kurkkua ja pupelsin sitä innolla illalla Cheesy sitten mittasin myöhemmin ph:n ja se oli jo noussut!!! Eli oli jo kutosessa Smiley Selkäkivut ovat kovat edelleen, mutta toisaalta, siinä varoteltiin että aluksi voi pahentua ennenkuin alkaa olo paranemaan. Tiedä häntä sitten..
Testi kuitenkin jatkuu Smiley
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #33 : 26.08.2009 10:20:59 »

Minä kuulun Valmarin faneihin  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #34 : 26.08.2009 10:25:43 »

Tutustukaa tähän ohjelmaan: KYSY PAULALTA. RADIO-OHJELMA "TERVEYDEN TUKIPILARIT" RADIOASEMA GROOVELLA 91,1 MHZ AINA TIISTAISIN KLO 10-11. UUSINTA GROOVELLA TORSTAISIN KLO 17 JA SUOMIPOPILLA SUNNUNTAISIN KLO 9.

Itse ohjelmasta: http://www.terveydentukipilarit.fi/tt/index.php

PS. Todella hyvää faktatietoa elimistöstä ja ruoka-aineista. Juuri näistä asioista joista olenkin jo täällä aiemmin kirjoittanut.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #35 : 26.08.2009 10:27:45 »

Kiitos vinkistä TH, taas Smiley
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #36 : 26.08.2009 10:29:48 »

Mm Akne, ihottumat, erilaiset näpyt, jopa luomet, syylät ja se  diabetes ovat tulosta elimistän huonosto/sairaalloisesta epätasapainosta. Toki en ole mikään ravitsemusasiantuntija, mutta jos kiinnostaa terveysuutiset ja lukee artikkeleja, ns paneutuu syvällisemmin niin alkaa löytyä totuuksia ongelmiin.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #37 : 26.08.2009 10:47:03 »

Luonnollisestikin Smiley

Iho, hiukset jne.. ovat hyvä mittari. Ihon kunnosta voi päätellä paljon. Itselläni on ollut ns. akne vaihe, ylikuiva iho jne.. ja kyllä silloin on kehossa ollut jotain pahasti vialla.
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #38 : 26.08.2009 10:52:47 »

Näinpä se on. Kun tutustutte tuohon kyseiseen ohjelmaan, niin uskallan jo nyt sanoa, että se saattaa pysäyttää useamman teistä paikalleen miettimään; "että näinkä olen syönyt, ja nämä oireethan mulla on". Fakta iskee todella vasten kasvoja! Ja mikä tuntuu vaikealta niellä, on se, että puhdas valkea vehnä on pahin elimistön tulehduttaja -siteeraten Paulaa tässä nyt.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #39 : 26.08.2009 11:22:03 »

Sen voin uskoa! Ja sokeri, eikö vain.

Mikäköhän siinä on että esim. minäkin himoitsen kaikkea sellaista mikä on "kiellettyä". Juuri nuo vehnäherkut, sokeri, rasva..
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #40 : 26.08.2009 12:33:56 »

Tähänkin oli joki selitys mutten nyt muista. Naiset etenkin kuukautisten aikaan tai ennen kuukautisia syövät kuin hevoset ja olo on sitten sen mukainen. Masennus on yks tekijä mikä "käskee" ihmisen mättämään kaikenlaista tuollaista moksaa sisäänä. Ja toisilla on vain niin luontainen taipumus makeannälkään ettei oikeen voi pysyä erossa.

Kyllä mä aina silloin tällöin ostan suklaata ja etenkin salmiakkia. Ne tekevät välillä sielulleni tavattoman hyvää smitten
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #41 : 28.08.2009 10:44:01 »

"Hei miten on höyryttämällä kypsennettyjen kasvisten laita? Muuttuvatko ne silloinkin happamiksi?"

Kaikki kypsennetyt kasvikset ovat aina palamistulokseltaan happamia. Emäksisyys löytyy siitä keitinvedestä TAI höyrytysvedestä. Eli olipa kypsennystapa mikä tahansa, keitinvesi on myös käytettävä ravinnoksi, muuten lopputulos on  hapan.

(Mikroaaltouunia ei kannata käyttää, koska se kääntää osan ruuan proteiineista "vääräkätisiksi," jolloin ruuan ravintoarvo laskee reilusti. Ja joo, happoa tulee.)

"Mikäköhän siinä on että esim. minäkin himoitsen kaikkea sellaista mikä on "kiellettyä". Juuri nuo vehnäherkut, sokeri, rasva."

Gluteeni ja valkoinen sokeri muodostavat suolistossamme EXORFIINEJA. Nämä ovat siis opiaatinkaltaisia aineita, vrt. endorfiini, joka on sisäsyntyinen samankaltainen aine.

Toisin kuin endorfiinit, exorfiinit eivät ole meille hyväksi. Lisäksi ne koukuttavat, siis aiheuttavat riippuvuutta, joka on sitten juuri yhtä voimakasta, kuin opiaattiriippuvuus yleensäkin on.

Gluteenia on vehnässä, rukiissa ja ohrassa, on ihan se ja sama onko kyseessä kokojyvä vai putsattu jauho. Tosin valkoiset vehnäjauhot ovat kaikkein rankin exorfiinintuottaja.

Eli: Kun lopetat gluteenin tai sokerin käytön, mieliteko niihin johtuu ensisijaisesti tästä kemiallisesta riippuvuudesta opiaatin kaltaiseen aineeseen.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #42 : 28.08.2009 13:55:57 »

Eklektikko, kiitos. Olen siis ns. koukussa herkkuihin. Tosin tiedättekös mitä? Olen aina himoinnut sokerisia herkkuja mutta nyt kun aloin nauttimaan emäsjauhetta, ei ole tullut edes mieleen syödä sokeria??!! Outoako?
Sama keksipaketti on ollut kaapissa jo viikon enkä ole ahminut sitä kuten yleensä Smiley Mistä se johtuu`?
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #43 : 28.08.2009 14:23:27 »

Shindele'sin mineraalijauheen käytön jälkeen mulla ei ole tehnyt juuri suklaata enempää mitään herkkuja mieli. Ja hyvin pärjää! Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
alanna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3



Profiili
« Vastaus #44 : 30.08.2009 23:16:49 »

Moi kaikki!

Tää topicci herätti meikäläisenkin mielenkiinnon kun tuntuu, että viimeaikoina on osunut monta lehtijuttua silmiin joissa puhutaan juuri tästä hapan-emäs tasapainosta. Olen lukenut tässä samalla Edgar Caycen tietoihin perustuvaa kirjaa "Ravinto ja ruumiin temppeli" missä on paljon asiaa aiheesta. Täytyy kyllä tunnustaa, etten oo vielä lukenut tuota opusta hirveän tarkasti ja osa jutuista menee vähän yli hilseen. Esim. jotkut emäksiset ruoka-aineet yhdessä saavatkin aikaan happamoitumista, am I right?  idiot2

Eli lisää tietoa ja varsinkin käytännön vinkkejä ruokailuun olisi kiva kuulla Wink

Itse aloitin vähähiilihydraattisen ruokavalion pari kuukautta sitten. En oo mitenkään turhan tarkka, mutta jätin perunan, viljat ja sokerin pois. Ja tällä tiellä aion pysyä, olo on paljon parempi kuin aikaisemmin ja ihokin paremassa kunnossa! Eikä enään turvota! Makeanhimo on kadonnut kokonaan. Joskus kyllä tulee syötyä tummaa suklaata mutta that's it.



tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: