Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hapan-Emäs tasapaino  (Luettu 85683 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #15 : 24.08.2009 12:29:46 »

Hei TH, kiitos linkistä Smiley

Tiedätkö kun mun on niin vaikea saada noita emäksisiä juttuja. Olen allerginen ylipuolelle noista. En voi syödä hedelmiä enkä raakoja vihanneksia Sad Sen takia varmaan olenkin hapan..

Ajattelin kuitenkin vähentää lihan, kahvin, maidon ja sokerin käyttöä. Ja ottaa lisäksi kokeiluun tuon tasapainottavan jauheen. Kokeilen myös liikkua vieläkin enemmän ja lopettaa stressaamisen. Olen maailman stressiherkin ihminen..
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #16 : 24.08.2009 13:01:01 »

Suosittelen pistäytymään luontaistuotakaupassa ja kysele sieltä Shindele's-mineraalijauhetta. Tällä foorumilla on ollut tuosta jauheesta jo aiemmin puhetta. Koska sulla on noita allergioita voi olla juuri niin, että et mitenkään voi saada ruokavaliostasi kaikkia tarvitsemia hiven- ja kivennäisaineita. Jokin hyvä vitamiinilisä ois sulle hyvä kanssa. B-vitamiinilisää suosittelen sinulla myöskin jossa on kaikki B-ryhmän vitamiinit. Lihan jos aiot jättää pois, niin silloin sinkin puute voi olla, mutta sinkkiähän saa täysjyväviljasta esimerkiksi.

Jos on tarve kysyä lisää laita mulla yksäriä! Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #17 : 25.08.2009 08:20:04 »

Kiitti T-H  smitten. Mä vedän jo b-vitamiinia purkista, samoin c-vitamiinia. Pakko se on kun en voi tosiaan syödä mitään oikeita vitamiinin lähteitä.

Mä ostin tuon Pascoen. Mä kokeilen eka sitä. Sitten koklaan sitä shindeleniä.
Olen nyt ottanut kaksi annosta Pascoeta. Eka minkä jo nyt huomasin, on maku suussa. Se on.. hmm.. neutraalimpi. Ei mulla paha maku ole aiemminkaan ollut suussa mutta nyt on jotenkin ihan erilainen.. NEUTRAALIMPI Cheesy
Tänä aamuna huomasin ettei lihakset ole ihan niin jumissa, liekö sitten mielikuvitusta tai placebo vaikutus Cheesy Vai voiko nämä tehota niin nopeasti?

Lihaa aion vähentää, en kyllä lopeta..

Mittasin virtsan ph:n. Kun siinä paketissa tuli liuskoja mukana.
Mulla oli ilmeisesti aika hapan keho kun ph oli jossain neljässä??? Täytyy tänään kokeilla uudestaan Smiley Eikös se seiska ole ihanteellinen? Neutraalihko?

Miten olet itse kokenut? Oletko huomannut eron, siis jos aiemmin olet ollut hapan Cheesy ja olet muuttanut ruokavaliota? Mitä kaikkea olet huomannut kehossasi ja olossasi?
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #18 : 25.08.2009 08:33:01 »

Hyvä Artemis ku olet jo päässyt alkuun Smiley. En osaa sanoa tuohon onko se placebo-vaikutusta, mutta kun lihakset ovat oikeen jumissa olleet niin magnesius illalla otettuna viikon ajan tekee jo huomattavia vaikutuksia. Ja totta on se, että kun elimistö muuttuu vähitellen emäksiseen päin, katoaa lihaskivut esim. Tähänkin on olemassa iha artikkelija kunhan löytäisin jostain...

Itse en oo koskaan käyttänyt mitään emäksisiä jauheita kuten Pascoe-emäsjauhetta. Kun siirryin uuteen ruokavalioon, se on pitkän ajan kuluessa tapahtunut. En voi kertoa näin kaikkien nähden mitkä tekivät ajoivat minut siihen (ei kuitenkaan mitkään perintötekijät) vaan ihan muuta tekijät. Rankka väsymys, vatsakivut, pahoinvointi, voimattomuus ja ärtyneisyys loppuivat/laantuivat. Tuolloin esiintyi myös ripulia eikä tullut kunnon ulostetta. Kun aloitin kanssa tuon Shindele's-mineraalijauheen käytön niin olotilani on ollut virkeämpi ja energisempi; on siis vaikuttanut kokonaisvaltaisesti koko kehoon. Väsymystä laannuttaa sitten B-vitamiinit. Olen helposti stressaavaa tyyppiä, että välillä se tekee tepposia, mutta kun muistaa rauhoittaa mielensä arjesta iltaisin, niin se tekee hyvää. Hyvät yöunet siihen päälle vielä.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #19 : 25.08.2009 08:46:57 »

Samoja oireita itselläkin on ollut. Paitsi että minulla magnesium ei tepsinyt.. Se auttaa levottomiin jalkoihin mutta esim. ei selän jumittamiseen. Kai koska selkäni on kaikkien hierojien ja terapeuttien mielestä todella jumissa
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #20 : 25.08.2009 10:54:50 »

Mulla poistui nuo lihaskivut ruokavaliota muuttamalla. Magnesiumia olen joskus käyttänyt vain lieviin lihaskipuihin. Päänsärkykin josta olen kärsinyt huomattavan lailla, on ne pahimmat migreenintapaiset oireet hävinneet. Juon myös vettä vähintään 1,5L päivittäin. Tosin kaikenlaiset sokerista/vehnästä olevat herkut ja suolaiset olen melkeen jättänyt pois. Joskus saatan napostella vähän, mutta hyvin harvoin.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #21 : 25.08.2009 11:00:41 »

No itseasiassa viikkoja kestänyt pieni päänsärky oli tiessään jo tänä aamuna.. outoa Smiley
Ja tosiaan kaksi annosta olen ottanut sitä juomaa.

Mulla on siitä ikävä että rakastan kaikkea sokerista, lihaisaa ja pullaista.. Aion silti sallia itselleni herkuttelua mutta vaikkapa vain kerran viikossa.

Katsotaan miten tämä olo tästä kehittyy Smiley Olisi ihana päästä eroon selän kivuista jotka ovat vaivanneet lähes vuoden putkeen Sad
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #22 : 25.08.2009 11:09:57 »

Hyvältä kuulostaa. Se linkki minkä laitoin tänne jo aiemmin. Siinä sanottiin, että KAIKKEA SAA SYÖDÄ kunhan muistaa kohtuuden. Hyvä sääntö ois se, esim että ruoka-aterialla on lautasella sopusoinnussa hapanta ja emäksistä. Eli lyhykäisyydessään näin; jos perunaa ja lihaa, silloin kaveriksi jotain kasviksia ja juomaksi esim vettä (ei mitään raskasta juomaa), ruisleipää siinä vielä lisänä ja jotain hyvää levitettä, mutta jättää pois sen juusto- makkara-kinkkuviipaleen.

Kun tän asia oivaltaa niin olokin helpottuu. Smiley

Ja jos sulla on pyörä niin lähde sen kanssa ajelemaan. Teet muistaakseni istumatyötä niin siitä hän se selkä jumittuu...

Kärsivällisyyttä sinulle! Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #23 : 25.08.2009 11:31:11 »

Kiitos vinkeistä TH. Toi onkin hyvä. Sillä esim. kurkkua pystyn syömään ja se on kuulemma hyvin emäksistä, eikö? Sitä vaan rouskuttamaan pihvin kera Cheesy
Tosiaan, kohtuus kaikessa.

Joo, mä yritän olla kärsivällinen. Toivottavasti alkaa helpottamaan Smiley
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #24 : 25.08.2009 12:53:06 »

Emäksiset kasvikset:

- Kurkku, ilman siemeniä
- keräsalaatti
- Tomaatti
- varsiselleri, vaalea
- porkkana
- pinaatti
- purjo-
- ruohosipuli
- kaalit
- peruna, kuorittu
- sipuli
- meloni, ilman siemeniä

Marjoista ja hedelmistä siis kaikki (paitsi puolukka) ovat emäksisiä.

Happoa lisäävät:

- Viljatuotteet
- Leivät
- Pähkinät
- Eläinkunnan tuotteet

Muut:

- Margariini
- Oliiviöljy
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #25 : 25.08.2009 13:03:40 »

Hmm.. hyvä kuulla että tuo sipuli josta kovasti pidän on emäksisissä. Sitä kun voin syödä jopa raakana Smiley

tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #26 : 25.08.2009 13:05:09 »

Aivan. Sipuli raakana mm puhdistaa verisuonia. Anna mennä vain...  Kiss mulla raakana vaan tippuu vedet silmistä Grin mutta muutoin kyllä tykkään sipulista...
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #27 : 25.08.2009 13:32:18 »

Happoa lisäävät:

- Viljatuotteet
- Leivät
- Pähkinät
- Eläinkunnan tuotteet

Muut:

- Margariini
- Oliiviöljy

Kaikki ylläoleva ei pidä paikkaansa ihan sellaisenaan:

Viljat tuottavat happovoittoisen palamistuloksen aineenvaihdunnassa vain idättämättöminä.
Idätetty vilja ja siitä kuivattamalla valmistettu "leipä" ovat siis emäsvoittoisia.

Pähkinöistä manteli ja hasselpähkinä ovat aineenvaihdunnan palamistulokseltaan
NEUTRAALEJA: Ei niin happoa, kuin emästäkään.

"Eläinkunnan tuotteet" eivät ole automaattisesti happovoittoisia:
Voi on neutraali!

Maitotuotteet ovat ERITTÄIN emäksisiä! Itselläni erittäin merkittäviä happo-emästasapainon tasapainottajia ovat nimenomaan hapanmaitotuotteet.

Toisaalta:
Kasvikset/hedelmät keitettynä ovat happoa tuottavia PAITSI, jos myös keitinvesi käytetään, jolloin palamistulos on emäksinen tai neutraali.

Kaikki meistä eivät pärjää vegaaniravinnolla (tukka lähtee, ellen syö punaista lihaa...), joten on mukavaa että myös eläinkunnan tuotteista löytyy emäksisiä, ei niin ettenkö tykkäisi myös vihanneksista ja hedelmistä, mutta eivat ne minua loputtomiin innosta.

t. Eklektikkö
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #28 : 25.08.2009 13:52:44 »

Lisään tähän vielä, että olen lukenut artikkeleita kuinka monien vegaanien elimistö on yhtä hapan kuin lihansyöjillä, koska he eivät syö riittävän täysipainoista ja käsittelemätöntä ruokaa.

Kaikkea voi syödä toki, mutta kunhan osaa se tasapainottelun.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #29 : 26.08.2009 06:31:58 »

Hmmm.. kun muistaakseni luin että juurikin maitotuotteet ovat happamia??? ainakin juusto? Olenko siis väärässä?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: