|
Milona
|
 |
« Vastaus #45 : 26.10.2007 19:58:38 » |
|
Hei, tytöt, eikös tämä Sashan miesjuttu jo ole käsitelty niin moneen kertaan....!?  Ja Sashallehan on se ihan oma ketjunsa.  Mutta jos tuoksuihin palataan niin itse pidän kovasti Salvador Dalin tuoksuista. Eniten (olen käyttänyt vuosia) Lagunasta. Se on minun päälläni sopivan raikas mutta kuitenkin vähän mausteinen. Ja ne pullotkin ovat niin kauniita että niillä saa koristeltua kylppärin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
usko enemmän, tavoittele tarkemmin
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
 |
« Vastaus #46 : 26.10.2007 20:32:06 » |
|
Yep!  Tässä linkki, minne voi käydä itkemässä, nauramassa, valittamassa, huutamassa, kiukuttelemassa and what ever kaikista miehistäni, elämän tyylistäni, persoonastani jne. jos elämäni ei ole kuin sinun tai muiden. 
https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=19999.0
Minä en ole pitkään aikaan törmännyt Salvador Dalin tuoksuihin, mutta pullot ovat jääneet mieleen.  Tuoksut muistaisin aika makeahkoksi?
Nyt on jo jonkun aikaa ns. vintage-tuoksut tulleet takaisin. Esim. Chanelin nr.5 ja legendaarinen YSL:n Paris, joka oli pitkään äitini suosikki ja minun teini-iän tuoksu. 
Jos joku tietäisi sellaisen tuoksun kuin Lumiére (en ole varma oikeinkirjoituksesta) lähes 20 vuoden takaa, onko sitä vielä jostain saatavissa, olisin tiedosta onnellinen. 
Kyseeseen tuoksuun liittyy niin kaunis muisto. Olin noin 11-12 vuotias ja äitini otti minut ensimmäistä kertaa kosmetologille. Sain kasvohoidon ja meikin ja äiti osti ensimmäiset omat meikkini ja kosmetiikkani minulle. Kasvovoiteen, ripsivärin, huulikiillon ja tuon kyseisen tuoksun. 
Sitten menimme cafeteriaan, aurinko paistoi helmikuussa kirkkaasti ja tilasimme kahvia ja söimme kinuskikakkua. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
julyette
Vieras
|
 |
« Vastaus #47 : 27.10.2007 02:54:30 » |
|
Jos joku tietäisi sellaisen tuoksun kuin Lumiére (en ole varma oikeinkirjoituksesta) lähes 20 vuoden takaa, onko sitä vielä jostain saatavissa, olisin tiedosta onnellinen.  Ranskalaisella, ihanalla Rochasilla on ainakin kukkaistuoksu Lumiere Perfume tai Lumiere for Women, jota saa vieläkin. Se alunperin lanseerattiin 80-luvun alussa. Tuoksussa taitaa olla ainakin bergamottia, freesiaa ja santelipuuta.  Suomesta sitä ei ole saatavilla mutta sieltä Wienistä todennäköisesti löytyy.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Milona
|
 |
« Vastaus #48 : 27.10.2007 12:00:10 » |
|
Tuosta Sashan lapsuudenmuistosta tuli mieleen omani: Äiti oli ostanut vähistä rahoistaan Chanel 5-tuoksun ja piti sitä pulloa aarteenaan ja minä tyttöhän (olin ehkä 4-5v) tietysti halusin kokeilla aarretta ja lorautin koko pullon päälleni  Äiti suuttui VALTAVASTI ja sain pienen ikäni kuulla kun olin tuhonnut hänen aarteensa  No, aikuisena sitten olen kovasti yrittänyt korvata asiaa pitämällä hänet sekä siinä että muissa tuoksuissa  Mutta Chanel 5:sta muistan vieläkin äitini.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
usko enemmän, tavoittele tarkemmin
|
|
|
|
Ippuska
|
 |
« Vastaus #49 : 27.10.2007 14:05:45 » |
|
 Tuostapa tuli mieleeni, kun murkkuna koulussa minulla oli mukana äidiltäni saatu ihana parfyymi, pieni pullo mutta melkein täysi - nimeä en muista. Eräs poika luokaltani sen nähdessään tahtoi sitä hiuksiinsa. Lorautin vähän ja hän pyysi lisää siihen asti kunnes pullo tyhjeni  Chanel 5 I love  Kerran erään baarin drinkkijonossa takanaoleva mies halusi välttämättä maksaa juomani, koska tuoksuin NIIIN hyvälle 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
 |
« Vastaus #50 : 27.10.2007 17:57:34 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
 |
« Vastaus #51 : 27.10.2007 18:39:59 » |
|
Chanel 5 I love  Kerran erään baarin drinkkijonossa takanaoleva mies halusi välttämättä maksaa juomani, koska tuoksuin NIIIN hyvälle  Tuo tuoksu on mielestäni parfymien Einstein ja aatelinen ja ehdoton suosikkini myös!  Einstein siksi, että se tuoksu-sekoitus, mistä se parfym koostuu, on niin älykkäästi tehty miehille, että ne sekoaa siitä oitis.
Ko. olevan parfymin resepti on kuulema erittäin varjeltu salaisuus, jota pidetään enempien lukkojen takana kuin monia kruunun jalokiviä maailmassa. Olen törmännyt jäljitelmiin, mutta niistä puuttuu "se jokin".
Chanelin Allure Sensuellissa on "jokin sama" kuin Chanel No.5:ssa, mutta se ei ole niinkään pohjatuoksussa, vaan jossain ns. ensituoksun ja keskituoksun välillä ja miehet käyvät ihan kuumana myöskin siitä tuoksusta.
Kumma kyllä, Chanelin Alluere, siis pelkkä Allure, ei saa ainakaan minulla sellaista reagtiota aikaan ja en edes pidä Alluresta, mutta Allure Sensuellista taas ihan täysillä. 
Chanel No 5 oli vielä jokin aika sitten ns. matami-tuoksu, mutta nyt se on saanut uuden tulemisen, kuten myös aika monet klassikot ja vintage-tuoksut ja nuoret naiset käyttävät niitä kaikissa muodin suurimmissa mekkoissa, kuten Milano, Moskova ja Pariisi. 
Myöskin drinkeissä on huomattavissa sama ilmiö. Kaikki vanhat "drinkit" 10- 20-30-40 -ja 50 luvuilta ovat myyntilistojen kärjessä.
Jos haluat olla todella chic, niin juot ainoastaan Rémy Martinia, Dom Pérignonia tai Disaronno Orginalea, eli Amarettoa ja niitä ei sekoiteta tai mixata mitenkään tai mihinkään. 
Ainoastaan orginellia kaikessa. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Pallaskissa
|
 |
« Vastaus #52 : 28.10.2007 13:46:25 » |
|
Minulle Chanel nro 5 oli lievästi järkytys, kun sitä ensimmäisen kerran aikuisena nuuhkaisin. Mummoni tuoksui siltä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Ippuska
|
 |
« Vastaus #53 : 28.10.2007 16:34:40 » |
|
Äidin hajuvesi oli Tosca. Nuoruuteni muistot liittyvän tuohon ekaan "hajuveteeni" - vieläkö sitä jostain saapi? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
maarita
|
 |
« Vastaus #54 : 28.10.2007 19:48:45 » |
|
Voi jukra, nyt se löytyi, nuoruuteni ensimmäinen hajuvesi TOSCA. Muistan sen pienen pullon ulkonäönkin, vaikka sen jälkeen on tainnut muutamia muita tuoksuja vilahdella elämäni matkalla. Kertokaa ihmeessä, jos joku tietää sitä olevan saatavilla. Tämänhetkinen tuoksuni on Estee Lauder Pleasures.  maarita 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt *Nouseva Vaaka *Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä *Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona *Mars Kauris *Jupiter Oinas *Chiron Rapu
*Maya, Sininen Magneettinen Kotka *Kiinalainen Jänis
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ippuska
|
 |
« Vastaus #58 : 29.10.2007 07:49:58 » |
|
Kiitos vinkistä Sasha  Pitääpä ruveta kyselemään, kerron jos/kun onnistaa  Hyvää uutta viikkoa kaikki ihaNAISET 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
 |
« Vastaus #59 : 30.10.2007 19:11:15 » |
|
Taitaa olla niitä sodan jälkeisen elämän suuria toivon, uskon ja uudenlaisen iloisen elämän ilmentäjiä. Mahtaa sillä olla ihan oma tarinansakin, alkaa muistoissa raksuttaa... :  Ensimmäisen Kölnin veden "keksi" Cathrusialainen munkki häälahjaksi Wilhelm Mülhensille vuonna 1792, joka sitten päätti alkaa valmistamaan ko. ihme vettä moneen tarkoitukseen. 
Tässä linkkiä historiaan englanniksi; http://www.4711.com/ekw/english/history.html http://en.wikipedia.org/wiki/4711_%28brand%29
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|