Sivuja: 1 ... 7 8 [9]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nyt sitten chakrat balanssiin!  (Luettu 280712 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #120 : 03.11.2011 20:17:08 »

Mun on pitäny kysyä tätä jo kauan...niin, niin taas se kyselee...
Mutta siis tehdessäni joogaharjoituksia ja sen jälkeen visualisoidessani kaikki chakrat läpi, otsachakran kohdalla näin tummaa lilansinistä, jonka seassa oli kullan väriä, ja se pyöri...siis näinkö oman chakrani?  Väri kai täsmäisi otsachakraan luulen ma.
tallennettu
Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« Vastaus #121 : 20.12.2011 09:20:32 »

Auringon tuijottamisella ja auringon ottamisella chakrat balanssiin.. Tässä yksi kokemus aiheesta:
http://phoenixtools.org/sungazing/sungazing_testimonial.htm

Auringon valohan sisältää kaikki värit luonnollisessa muodossaan ja juuri optimaalisina määrinä elämän kannalta.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2011 09:32:15 kirjoittanut Kurpitsa » tallennettu
Veskari-83
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 289


Inner peace is found through passion


Profiili
« Vastaus #122 : 27.12.2011 10:52:32 »

Lukematta itse artikkelia, olisin aika varovainen tuon tekniikan kanssa. Auringon mahamanipura vaikutus on valtavan voimakas, ja jos itsellä oma manipura ei ole kovin aktiivinen saati auki, niin voi olla että tuhoaa näkökykynsä eikä sen ihmeemmin mitään hyötyä saavuta.
Auringon tuijottamisella ja auringon ottamisella chakrat balanssiin.. Tässä yksi kokemus aiheesta:
http://phoenixtools.org/sungazing/sungazing_testimonial.htm

Auringon valohan sisältää kaikki värit luonnollisessa muodossaan ja juuri optimaalisina määrinä elämän kannalta.

tallennettu

aurinko vesimies (4. huone)
nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)
Kuunsolmu rapu (10.huone)

"Esiinnyt naismaailmassa itsevarmana ja haluttuna miehenä, jota ei kuka tahansa nappaa mukaansa ja etsit koko ajan naista, joka mitään kyselemättä vain ottaisi sinut.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #123 : 27.12.2011 11:45:22 »

Lukematta itse artikkelia, olisin aika varovainen tuon tekniikan kanssa. Auringon mahamanipura vaikutus on valtavan voimakas, ja jos itsellä oma manipura ei ole kovin aktiivinen saati auki, niin voi olla että tuhoaa näkökykynsä eikä sen ihmeemmin mitään hyötyä saavuta.
Auringon tuijottamisella ja auringon ottamisella chakrat balanssiin.. Tässä yksi kokemus aiheesta:
http://phoenixtools.org/sungazing/sungazing_testimonial.htm

Auringon valohan sisältää kaikki värit luonnollisessa muodossaan ja juuri optimaalisina määrinä elämän kannalta.


Juu, olisin itse myös varovainen: Jos joku sokeutuu tuon vuoksi, niin neuvon antajalle räpsähtää siitä karmavelka.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kurpitsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 326



Profiili
« Vastaus #124 : 01.01.2012 15:49:43 »

Lainaus
Juu, olisin itse myös varovainen: Jos joku sokeutuu tuon vuoksi, niin neuvon antajalle räpsähtää siitä karmavelka.

Vapaan tahdon mukaanhan sitä aurinkoa katsellaan tai sitten ei..

Ettei vaan olisi niin että se joka kylvää epäilyksen siemenen ja sokeutumisenpelkoa valoon pyrkijöille, saa siitä osakseen karmavelan.
Disinformaatiota on paljon liikenteessä http://www.earthclinic.com/Remedies/sun_gazing.html

Uskaltaako liikuntaakaan suositella chakrojen balansoimiseksi kun jokuhan voi liukastua tai jäädä auton alle liikkuessaan?  idiot2
« Viimeksi muokattu: 02.01.2012 09:55:01 kirjoittanut Kurpitsa » tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #125 : 08.02.2012 08:43:29 »

Tähän aurinkojuttuun voisin sanoa sen verran, että ei sitä aurinkoa tarvitse suoraan tuijotella. Aurinkoisena päivänä voi vain mennä ulos liikkumaan aurinkoon. Pelkkä valon näkeminen ympäristössä aktivoi chakroja. Ja auringonvalo heijastuu myös lumesta, joka on valkoista ja näin ollen myös sisältää kaikki värit.

Kesällä auringonvalon käyttäminen on helpompaa, jos ei pidä hattua päässä. Tällöin auringonvalo pääsee päälakichakran kautta virtaamaan alaspäin.

Mutta järjenkäyttö on toki sallittua.  smitten
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #126 : 08.02.2012 12:52:48 »

Minä koin ihan järisyttävän muutoksen auringonvalon vaikutuksissa kun vaihdoin ulkoisen aurinkorasvam sisäiseen suojaan ja pääsin kertaheitolla aurinkorasvoista eroon. Ihosyöpälukujen kasvun käyrä seuraa melko tarkkaan aurinkovoiteiden käytön kasvua, ei suinkaan auringonoton määrän kasvua...

Suojakertoimilla läträtyllä iholla aurinko tuntuu vain semmoisena... hööö... kuinka nyt kuvaisi? No kaikki varmaan tietävät, tuntuu lämpimältä ja kun on liikaa ollut auringossa tms. niin ehkä polttavalta, mutta ei mitän sen kummempaa.

Ilman aurinkorasvaa kokemus sen sijaan on mahtava, tuntuu tosiaan kuin jotain akkuja olisi ladattu ja tulee ihan mielettömän hyvä olo. Illalla auringossa vietetyn päivän jälkeen on aivan mahtava fiilis. Johtopäätös: UV-säteiden lisäksi suojakerroinkemikaalit blokkaavat myös ne esoteeriset energiat joita auringonvalosta saa tai vaihtoehtoisesti ne esoteeriset energiat joita auringosta saa, vaativat ihon reagointia UV-säteisiin, eli sitä d-vitamiinisynteesiä ihossa, jota ei suojakertoimilla tapahdu.

Olen nyt siis kolme kesää pärjäillyt täysin ilman aurinkorasvoja sen ansiosta että syön aminohappo L-tyrosiinia, joka on pigmentin esiaste. Se on myös dopamiinin ja kilpirauhashormonin esiaste. Minulla on sekä dopamiinitasot että kilpirauhashormonin tasot luultavasti niin korkealla kuin ihmisellä voi vain luonnostaan olla ilman että kone leikkaa kiinni, niinpä oletan että kalmankalpeus ja palaminen ennen ko. lisäravinnetta johtui vain siitä että kaikki saamani L-tyrosiini meni dopamiinin ja kilpirauhashormonin tuotantoon, jolloin sitä ei riittänyt lainkaan ruskettumiseen. Olin nimittäin L-tyrosiinin löytämiseen asti kalmankalpea, enkä ruskettunut yhtään millään ja edes täällä Suomessa suojakerroin 45 ei ollut riittävä koko viikonlopun ulkona olemiseen, vaikka olisi kuinka yrittänyt olla varjossa. Silti paloi.

L-tyrosiinilla sen sijaan ei pala ollenkaan (rankin testi: Koko päivä veden ääressä pilvettömänä hellepäivänä ilman kertoimia, eikä edes punoittanut), mutta sen sijaan ruskettuu oikein  mukavasti. Syön ylläpidonomaisesti talvikaudellakin L-tyrosiinia noin 500 mg / päivä ja kesäkaudella sitten noin 1 g päivä ja lisäannoksia päivän mittaan jos olen paljon auringossa. Löytyypi luontaistuotekaupoista, halvinta jauheena ja ihan kelvollista otettavaksi jauheena, sillä ei maistu pahalta ja suostuu sekoittumaan veteen. (Toisin kuin esim. arginiinii ja ornitiini)

Mutta siis joo, oman  kokemuksen perusteella vaikuttaisi siltä että kyllä se iho osaa ottaa auringosta sitä energiaa, ei tarvitse aurinkoon tuijotella.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #127 : 02.09.2012 17:06:02 »

Testasin äsken, miten heiluri reagoi chakroihin. Mies joutui koekaniiniksi, koska tällä välineellä on hieman vaikea testata itseään. Helppo homma hänelle, ei tarvinnut kuin maata selällään.  Wink Joka tapauksessa onnistunut kokeilu. Joka toisen chakran kohdalla heiluri pyöri eri suuntiin (kuten oppikirjatkin sanovat) ja pyörimisvoimakkuus vaihteli chakroittain. Kokeilin sekä kristalli- että messinkiheilurilla ja kumpikin antoi samanlaiset tulokset.

Miehellä oli muuten kolmas silmä ihan tukossa.  Tongue
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #128 : 06.09.2012 14:35:43 »

Mun sydänchakran tukkeet on aiheuttaneet työpaikalla jopa sähkökatkoja. Ajoittain mun sydänchakraan alkaa tulla sellainen painava tunne, kuin kivi olis rinnassa tai sitten se on sellainen pakahduttava painon tunne. Eivätkä ne ole samanlaisia tuntemuksia kuin sydänkohtauksen saajalla. Onneksi.

 Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Iko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106


Profiili
« Vastaus #129 : 26.10.2012 21:42:09 »

En tiedä mistä johtuu, mutta otsa chakrat ovat jostain syystä villiintyneet Shocked ... aluksi luulin että tämä yksi ja sama chakra huitelee paikasta toiseen, mutta nähtävästi näitä on muitakin kun se kulmakarvojen välissä oleva, keskellä otsaa on yksi jossa tuntuu painetta aika laajalla alueella ja hiusrajassa  tapahtuu jotakin, tuntuu kun siellä olisi "patti" tai kaksi ja tämä/nämä tuntuu hyvin selvästi, jopa kipua, samalla ihoa polttaa kuumottaa ja pistelee, pahimmillaan koko naaman alueella ... ja tämä ei tunnu ollenkaan hyvältä, hyvin tuskanen olo. Silloin kun oireet oli kovimmillaan niin ei silloin minnekkään ihmisten ilmoille voinut mennä .. tällä hetkellä on jo helpottanut, mutta voihan prosessi tulla uudestaan.
Nämä chakra jutut on minulla jäänyt vähän toispuolen asemaan ... mutta tämän jälkeen varmasti saa huomiota

Googlella saanut selville että se "kolmas silmä" onkin keskellä otsaa eikä sen alapuolella oleva, mutta toi hiusrajassa oleva on mysteeri ... jokin "taivaansilmä" kuulema  Shocked
« Viimeksi muokattu: 26.10.2012 21:47:28 kirjoittanut Iko » tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #130 : 20.11.2012 21:47:08 »

On olemassa myös Sahajajooga,joka on mediaatiomuoto jossa pääosassa on chakrat! http://www.jooga.org/
Tiedä sitten miten toimivaa tuo on.Ainakin joogamuoto on saanut paljon kritiikkiä esim.Suomi24.fi:n palstoilla.Jotkut sitä ovat nimittäneet kultiksikin.
Mielenkiintoisia nuo chakrajutut!
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Luuu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 205



Profiili
« Vastaus #131 : 23.11.2013 09:58:41 »

Hei, mietin kauan kehtaanko kysyä..
Mutta olen siis yrittänyt avata/tasapainottaa chakrojani ja aloitin tuosta juuri chakrasta (ilmeisesti edetään alhaalta ylöpäin)
Yritin kuvitella punaisen pallon tuonne alaselkään (mikä oli yllättävän vaikeaa, koska ajatukseni pomppivat sinne tänne  Grin )
ja pieni lämmön tunne alkoi tuntua alaselässä hetken kuluttua..
Kysyisin kuitenkin, että onko tunteen purkaukset normaalia näissä?  Grin
Tuntuu niin hullulta kun rupeaa vollottamaan yhtäkkiä enkä tosiaankaan kehtaisi kasvotusten kysyä asiasta keneltäkään  Cheesy
Teinkö jotain väärin? Menikö parempaan päin vai lukkiutuiko entistä enemmän?
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #132 : 23.11.2013 13:42:20 »

Tuntuu niin hullulta kun rupeaa vollottamaan yhtäkkiä enkä tosiaankaan kehtaisi kasvotusten kysyä asiasta keneltäkään  Cheesy
Teinkö jotain väärin? Menikö parempaan päin vai lukkiutuiko entistä enemmän?

Veikkaan että se on ihan hyvä vaan! Aikoinaan kun harjoittelin säännöllisesti aakaasha-gamanam'ia* ("joogalentoa"),
oli parku monesti aivan huulilla! Lisäksi naama vääntyi monesti spontaanisti sellaiseen irvistykseen kuin vastasyntyneellä
hänen putkahdettuaan tähän kylmään ja raakaan todellisuuteen, jonka tahdin määräävät enimmäkseen lähes täysin tunteettomat
psykopaatit!

 Cry

* lento-suutra: kAyAkAshayoH sambandhasa.nyamAllaghutUla-samApatteshchAkAshagamanam .. 42..

[ääntämisohje: kaajaakaashajoos sambandha-sanjamaal laghu-tuula-samaapatteesh tshaakaasha-gamanam]

kaayaakaashayoH saMbandha(H): keho (kaaya) - aakaasha ["eetteri"] -kaksikon (-yoH) [keskinäinen] suhde (sambandha; vrt. ruotsin
'samband'!), eli siis "suoritetaan" intensiivinen mutta täysin rento keskittyminen siihen faktaan, että kehon atomit ovat tyhjää
(aakaasha) täynnä!

   AkAza ( = aakaasha)   m. (Ved.) or (later) n. (ifc. f. %{A}) a free or open space , vacuity AitBr. S3Br. MBh. &c. [127,1] ; the ether , sky or atmosphere Naigh. S3Br. Mn. &c. ; (%{am}) n. (in philos.) the subtle and ethereal fluid (supposed to fill and pervade the universe and to be the peculiar vehicle of life and of sound) Veda1ntas. &c. ; Brahma (as identical with ether) L.

« Viimeksi muokattu: 23.11.2013 14:49:01 kirjoittanut sideman » tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #133 : 24.12.2013 21:25:30 »

Mä aloitin taas pitkän tauon jälkeen jalkakylpyjen teon.Lisään siihen veteen paljon merisuolaa ja laitan eteeni kynttilän.
Eikös se mennyt niin,että vasenpuoli on meissä kylmäpuoli ja oikeapuoli on kuumapuoli? Jos on väsynyt niin kannattaa tehdä jalkakylpy lämpimällä vedellä ja jos on taas ylienerginen niin kylpy kannattaa tehdä kylmällä vedellä.Vai onko tähänkin erilaisia koulukuntia?Että jonkun mielestä vesikylpy pitäisi tehdä toisinpäin?
Mä osaan kuvitella chakrat kivinä ja jotenkin mulle on helpompaa pitää mukana kivirannekoruja.

Multa löytyy vuorikide- ja ruusukvartsi rannekoru,jonka ostin jalokivigalleriasta Ideaparkista.Yritin tehdä itselleni sellaisen kaulakorun,jossa on kaikille chakroille kivet,mutta ne kivet,jotka ostin Jalokivigallerista ovat huonoja!Kivissä oleva kiinnitys ei pidä kauaa vaan hajoaa tietyn ajan kuluessa.Sen sijaan ne Jalokivigallerian rannekorut ovat hyviä ja ihan uutena hankintana ostin juomakiviä.

Luin tässä Philip Permuttin kirjaa kivien parantava voima ja siellä sanottiin,että yksi kivien puhdistustekniikka on kivien pitäminen vesihanan alla,mutta sitä ei sanota että pitääkö puhdistus tehdä kylmällä vai kuumalla vedellä?Voiko kivet jättää vesiastiaan,jossa on esim.ruususuolaa?Vai kuluttaako suola kiveä? Osaako joku auttaa?
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #134 : 15.04.2015 12:43:59 »

Piti alkaa tutkimaan näitä chakroja uudestaan kun viime lauantaina oli ihanan erikoinen tilanne. Istuin miehen kanssa sohvalla ja keskityin silittämään kissaa ja koiraa jotka nukkuivat sikeesti mun molemmin puolin. Jossain vaihees tunsin miten joku nousi ja väreili ja aiheutti kipinöintiä vartalossani. Sydämen kohdalla (kipinöinti nousi) tuli ihana rakkauden tunne eläimiä ja miestäni kohtaan ja suuri kiitollisuus heistä. Lopulta pistely/kipinöinti tuntui pään ympärillä kehänä ja olisin voinut kuvitella sellasen säteilyn mikä lähti mun päästä Cheesy Avautuiko/puhdistuiko mun chakrat tjn? Sen jälkeen ollut levollinen ja harmoninen olo ja löydän joka asiasta hyvää ja yritän tosissani ymmärtää asioita jotka ennen mun ego on ehkä estänyt  idiot2

edit. Aiemminkin siis oon tuntenu sellasia rakkauden ja kiitollisuuden ''vihlaisuja'' sydämessä mut tää tuntu pään kautta tapahtuvalta purkaukselta Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]
  Tulostusversio  
 
Siirry: