Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vertex synastriassa  (Luettu 24340 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Vierailevatähti
Vieras
« : 20.07.2007 21:18:20 »

Hei viisaammat!

Luin aikaisemmin jostain, että  vertex:llä olisi jotain "erityistä" symboliikkaa synarsiakartalla, jos se osuu AC-DC, MC-IC -akseleille...

Jos miehen  vertex on lähes tarkassa yhtymässä naisen IC:lle? Ja vastaavasti naisen  vertex on yhtymässä miehen MC:hen (eli anti- vertex miehen IC-llä)? Mitä tämä mielestänne kertoisi?
« Viimeksi muokattu: 20.07.2007 22:18:42 kirjoittanut Vierailevatähti » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #1 : 24.07.2007 18:22:13 »

Hmmmm... No itselläni sen verran kokemusta vertexistä synastriassa että eräällä miehellä johon olen aina tuntenut voimakasta vetoa on vertex minun askendantillani ja minun vertexini on hänen askendantillaan  Shocked
Kaipa tuokin kertoo jonkinnäköisestä vetovoimasta, mahdollisesti yhteisistä aiemmin eletyistä elämistä?
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #2 : 26.07.2007 18:21:38 »

Voi kumpa osaisin vastata  Smiley Kenties.

Nuo tuollaiset vetovoimat ovat aina jänniä ja omituisiakin itselleni. En yleensä tunne sillä tavalla vetoa ihmisiin.
tallennettu
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #3 : 30.07.2007 19:03:18 »

Hm....jännä juttu tuo Vertex. Olen luullut että se sijoittuu aina jonnekin deskendenti suuntaan, sekö ei sitten pidä paikkaansa? Mistäs se nyt laskettiinkaan, asc+onnenpiste tai jotain? (En muista, valaiskoon se ken muistaa).

En ole siis ajatellut koko Vertexiä vaikka se on ihan tarkassa konjuktiossa descillä Kalojen merkissä. Jaa-a, että Kalat-ihmisillä olis vetoa? No ensimmäinen rakkauteni oli Kalat, mutta muuten en ole näihin törmännyt. Ilmenesikö Kalat sitten vain taiteellisina ihmisinä? Sellaiset kyllä vetoavat meikäläiseen..... smitten
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #4 : 12.08.2007 12:13:00 »

Lainaus käyttäjältä: Evea
Onko jotain www-sivustoa, jolta löytäisi mahdollisuuden laskea vertex? Oma tietokoneohjelmani ei sitä anna. Eipä antanut astro.fi:n ohjelmakaan eikä astro.com.

Kyllä astro.com antaa Vertexin kartallesi, kun valitset "Extended Chart Selection" haluamillasi syntymätiedoilla, skrollaat sivua alaspäin ja valitset alareunasta kohdasta "Additional Objects" Vertexin näkymään. Tai vaikka koko listan + minkä tahansa numeroidun asteroidin alimmaiseen, tyhjään laatikkoon  Wink
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1330



Profiili
« Vastaus #5 : 23.04.2008 11:02:24 »

Hei viisaammat!

Luin aikaisemmin jostain, että  vertex:llä olisi jotain "erityistä" symboliikkaa synarsiakartalla, jos se osuu AC-DC, MC-IC -akseleille...

Jos miehen  vertex on lähes tarkassa yhtymässä naisen IC:lle? Ja vastaavasti naisen  vertex on yhtymässä miehen MC:hen (eli anti- vertex miehen IC-llä)? Mitä tämä mielestänne kertoisi?

Mä en taida lukeutua noihin 'viisaampiin', mutta nousee mielikuva, että miehen 'karisma'
(= tarkoitan tässä VTX-kuvaa, jonka ympäristö luo henkilöstä, tai jonka henkilö itse itsestään antaa) tukee naisen turvallisuuden tunnetta, kun VTX yhtymässä naisen IC:lle.
Naisen VTX -ollessaan yhtymässä miehen MC:lle- antaa miehelle tämän kaipaamaa arvostusta urakuvioissa. Siis kokonaisuudessaan semmoinen peri-avioliittokuvio.  Nainen vastaa asioista 'sisäministerinä', mies 'ulkoministerinä'.
 Wink Cheesy

Ikävää, jollei tämä toteudu. Kaikki onnistumisen mahdollisuudet on. Tottavie, ellei kemiat kolahda, tai seksuaalisuus säkenöi henkilöitten välillä, on turha ruveta pesää rakentelemaan.

Kuitenkin tuollainen kuvio antaa kyvyn ymmärtää toista tämän omimmassa arvostuksenkaipuun ympäristössä, elikkä ihmisen psyyken syvillä juurilla.

 Huh Shocked Tongue

Täytyykin tästä hypähtää hetkeksi katsomaan synastriakuvioita miehiin, joiden läsnäollessa alkaa kuola valua.

Hih hii!
« Viimeksi muokattu: 23.04.2008 11:13:35 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1330



Profiili
« Vastaus #6 : 23.04.2008 12:38:47 »

'No, nythän ei voi muuta kuin kiittää. Aihetta siihenhän riittää.' Lainauksena pohjalaisen säveltäjän Matti Heikkilän (pääosa tuotannostaan hengellisiä) erään sävellyksen nuottia ja mukailin sanoja.

Niin. Kiitoksen aiheet löytyvät oivalluttavista aiheista, joita moni astro-sivujen käyttäjä nakkaa elämäänsä pohdiskellessaan meidän muidenkin havahduttamiseksi.

Noh. Kävinpä läpi muutamia merkittävíä työkaveruuksia, 'suhteita' sekä ystävyyksiä.
Löytyi vahvennoksia syille, miksi kommunikointi sujuu ja/tai hyväksyntä / arvontanto ovat vahvalla ja joskus jopa terveelläkin pohjalla.
Mm. edesmennyt säkenöivän charmikas skorpparini löytyy tärkeiltä akseleiltani ja minä taas hänen. Mutta: Yllätyin huomiosta, että hänen VTX on minun DC:lläni Jellona-huissa (pomoluonne kun oli) ja minun VTX hänen Venuksellaan (joka oppositiossa omaani) Neitsykäisessä.
Noh... Alkoipa siitä ajatus juosta. Muistelin menneitä. Minä olin töissä, hän kotona (tokikin hän toimitteli omia business-asioitaan ja ylläpiti suhteitaan taidemaailmaan sekä tonki matrikkeleista sijoituskohteiksi sopivien taitelijoitten nimiä yms, olihan hän 'sosiaalinen eläin' joka sai asiat sujumaan omien suuntaviivojensa mukaan - tavalla tai toisella). Eli hän toteutti suhteessammme Venus-energiaa (sekä Pars Fortunae yhtymäänsä MC:lleen) ja minä sain olla MC-Pallas-Kuun noususolmu-energioissani. Tottavie kartoillamme löytyy useita muitakin yhtymiä - vain nämä ovat tähän ketjuun sopivaiset tulkita.

Muuan liiankin samanlaisen (kuin minä) ajatusmaailman omaavan maailmanmiehen Pars Fortunae löytyy DC:ltäni ja samaisen hepun Neptunus VTX:ltäni, VTX:sänsä taas Pars Fortunae'ltani;
mutta: selitys liudentavaan tunnelmaan löytyy hänen Lilith'insä sijainnista Pallas-Noususolmu yhtymältäni, kun ohessa sijaitsee myös MC:ni. Tämä ukko-kulta onkin sanonut, että hän soisi minut häärimässä hänen keittiössään. No hups! Ei sovi! Toki nautin kokkaamisesta, mutta nakkipata ei ole urakehitykseni kannalta mitenkään tyydyttävä visio. Tällainen turvamies voisi konsultoida aivan jossain muussa puuhassa, onhan hänen Fortuna-asteroidinsa minun Plutollani (yhtymässä myös DC:heni), eli isoissa muutoksissa hän toisi onnen enkelin siipien viuhunaa elämääni. Mitä hän tosin vaihtoehtona 'nakkisoppa'-sanahöyryilynsä välillä ohimennen on tarjotellutkin puheissaan.

Monta muutakin tosi mielenkiintoista VTX-sijaintia löysin yhteistyökumppanieni karttojen vertailuista omaan karttaani.

Sanovatpa kartat mitä tahansa, nämä ihmissuhteet toimivat, osa töissä, osa kotona, osa tärkeissä julkisissa(kin) tilanteissa.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2008 13:03:26 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #7 : 25.04.2008 00:30:27 »

Londiinin on pakko liittyä tähän ja kysäistä, että mikä tuo  vertex oikein on, en ole koskaan ymmärtänyt, mikä se on, mihin se vaikuttaa ja mikä merkitys sillä on idiot2 

Ja jos saisi ihan seikkaperäisiä ohjeita (siis vaihe vaiheelta-ohjeita), kuina  vertex lasketaan, niin tämä blondi kiittää ja kumartaa Smiley  Kun en ole oppinut käyttämään edes astro.comin laajennettua karttasysteemiä.. Mutta minkäs teet, kun aivoja jaettaessa oma vuoro meni ohi.. uglystupid2
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 25.04.2008 16:10:19 »

Aloita vaikka tästä ketjusta:

vertex

Paljon Vertex-asiaa löytyy myös täältä:

Vertexin merkitys
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
seku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28



Profiili
« Vastaus #9 : 02.05.2008 13:49:09 »

Huhhuijaa... johan melkein hirvittää kun yhden synastria-kartan vertex-yhtymiä suoraan omasta elämästäni aloin tutkailla.  Shocked
Osaakos kukaan selventää mitä tämmöiset yhtymät minun ja erään ystävä-miehen välillä tarkoittavat?
Menee ehkä vähän off-topickin, mutta kun huh huh....  Lips Sealed

Miehen  vertex  kaksoset (8.huone) tarkassa yhtymässä minun  askendentti ja  kuunsolmu  kaksoset ...samalla DC:ni ja  neptunus yhtymässä hänen kuu  jousimies (2. huone)... hänen  kuunsolmu leijona (9.huone) yhtyy minun IC:ni  rapu ... ja sitten... oma  vertexsaturnus ja  pluto vaaka (6. huone) tekee yhtymän hänen  pluto ja juno (11. huone) kanssa... ja vielä hänen  aurinko ja  merkurius  leijona (9. huone) yhtymässä minun  kuu ja  venus  leijona (5. huone)...

Melkone kolahdus kyllä kävi ku tavattiin ja ystävyyttä ruvettiin virittämään, melkein ku olis halosta saanu kalloonsa...  laugh  buck2 Kohtaloa vissiin tosiaan... Mutta ku uteliaisuus iskee että mitä muuta tuosta ny osais sitte tulevaisuuden kannalta vetää päätelmiä....?   Wink Grin

Itsekin yritin vähän tutkimuksia noista vertex-yhtymistä tehdä, ja sain selville (jos nyt muistan edes puoletkaan oikein  idiot2), että minun tarkoitukseni olisi jotenkin auttaa, tukea ja opastaa häntä kuolemaan tai isoihin muutoksiin liittyvissä asioissa ja hän taas tulisi opastamaan minua ihmissuhteisiin ja varsinkin rakkauteen liittyvissä asioissa - rakkauteen avautumisessa tjs.
Pahus... pitää kaivaa ne muistiinpanot esiin jostakin koneen uumenista...  buck2  Mutta kertokaas joku lisää päätelmiä jos viitsitte.  Smiley

Seku painuu metästämään lisätietoja ja selvittämään autokauppoja... ->
« Viimeksi muokattu: 02.05.2008 14:35:52 kirjoittanut sekuretto » tallennettu

Become as wings that outshine your sadness, cutting through the white darkness....
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #10 : 18.05.2008 11:29:48 »

Mitä jos ei mene aivan ac-dc akselille, mutta kummallakin Vertex kasissa.. härässä.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1330



Profiili
« Vastaus #11 : 06.06.2008 11:09:32 »

Apua työkuvioissa, tai 'raha'liitto. Taloudelliset intressit siis tärkeitä, jos suhde ja pariutuminen toteutuvat. Siis nämä VTX:t toistenne 8h:ssa.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #12 : 07.06.2008 20:43:55 »

Nonni, nyt onnistuin sitten löytämään oman vertexini.  vertex mun synt.kartalla  neitsyt :ssä ja 7. huoneessa. Onko tuolla sitten millainen merkitys?

Lisäksi mun vertex on yhtymässä miehen  askendentti :ille, onko tuo sitten paha/hyvä asia ja mitä tarkoittaa Shocked

Miehellä taas  vertex  vesimies :ssä ja 6. huoneessa. Eikä muodosta yhtymiä minkään meikäläisen kartan akselin tai planeetan kanssa..
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
noname
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


Profiili
« Vastaus #13 : 08.02.2009 20:36:34 »

Tutkailin synastriaa erään elämässäni vaikuttavan, merkityksellisen miehen kanssa, ja löytyi tallaiset tarkat yhtymät:

(hänen)  vertex aspect_con (minun)  kuunsolmu
(minun)  vertex  aspect_con (hänen)  pallas

Ainakin tuo  vertex aspect_con kuunsolmu tuntuisi vahvistavan tätä "kohtalonomaiselta" tuntuvaa suhdetta. "Kohtalonomainen" voi olla liiankin voimakas sana, mutta jokin magneetti meitä vetää yhteen, kaikenlaisista esteistä huolimatta. Katsotteko asteroideja vertexin kanssa synastriakartoilla? Mitä ajatuksia tuo  vertex aspect_con pallas teissä herättää?
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #14 : 09.02.2009 15:19:08 »

Miehellä taas  vertex  vesimies :ssä ja 6. huoneessa. Eikä muodosta yhtymiä minkään meikäläisen kartan akselin tai planeetan kanssa..

Korjaus... Eli meillä näin:

Mun  vertex aspect_con miehen askendentti
Miehen  vertex aspect_opp mun  kuu

Miten noita voisi tulkita? Miehen  vertex sijoittuu mun 1. huoneeseen ja mun  vertex miehen 12. huoneeseen. Vaikuttaako  vertex :n "helpot" aspektit lainkaan vai pitääkö aspektin aina olla joko  aspect_con tai  aspect_opp ?
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: