Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: "kala ei osaa erottaa toisten tunteita omistaan"  (Luettu 6887 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« : 07.07.2007 20:28:33 »

tuohon lauseeseen törmään yhä uudestaan ja uudestaan lukiessani tulkintoja kartastani. se vain tuntuu niin käsittämättömältä. enhän minä nyt noin. miten se on edes mahdollista? kyllä minä nyt piru vieköön olen niin itsekäs, etten tuollaista osaa.

mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? mitä se on? miten se ilmenee?

huomaan yhä useammin olevani allapäin, ja kun kysyn miksi, en löydä mitään järkevää syytä.
jonkun ihmisen seurassa tulen vain surulliseksi, enkä tiedä miksi.
pystyn hengittämään kunnolla vasta kun olet onnellinen.
mitä?! en osaa kuvitella itseäni mitenkään epäitsekkäänä, sellaisena joka pätkääkään välittäisi miltä toisesta tuntuu.

hmh. onko aurinko/kuu/nousu kaloilla mitään konkreettista esimerkkiä tästä?
tallennettu
elviira
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #1 : 08.07.2007 08:41:39 »

heip !

Itselläni on venus kaloissa ja tunnistan kyllä, että muiden tunnetilat heijastuu meikäläiseen ja muutenkin on planeettoja kaloissa esim. saturnus, joka ilmeisesti tuo oman mausteensa tähän soppaan.


Elviira
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3625



Profiili
« Vastaus #2 : 08.07.2007 12:37:17 »

Itseäni vaivaa sama, tosin minulla vain merkurius kaloissa mutta luulen että nousuravulla on osuutta asiaan.
Mielialat vaihtelee voimakkaasti riippuen siitä millä mielellä kanssaihmiset ovat.. Ikäänkuin imee heidän tunteitaan itseensä.
tallennettu
Yussra
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 176



Profiili
« Vastaus #3 : 08.07.2007 12:47:39 »

Mun mies on kuu-kala (ja tupla-rapu), sellainen tyyppi jolle kaikki soittaa jouduttuaan vaikeuksiin tai kun on murheita. Erittäin hyvä kuuntelija ja myötäeläjä. Huomaan, että muiden mielialat ja tunntilat myös vaikuttavat häneen vahvasti.
tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
Fiona
Vieras
« Vastaus #4 : 08.07.2007 14:50:45 »

Tuossa allekirjoituksessani näkyy merkkisijaintini. Juu, tuo lause kyllä pitää paikkaansa. Kertakaikkiaan en osaa erottaa niitä. Jos joku on surullinen, mietin miksi jos en tiedä, ja tulen itsekin surulliseksi. Minulle ei aina riitä oma mielipiteeni, vaan tarvitsen muiden mielipiteitä muodostaakseni omani. Sad Vähintään yritän arvailla, mitä toinen ajattelee, ja toimin sen mukaan...puhuinkohan nyt aiheesta vai aiheen vierestä?  buck2
tallennettu
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #5 : 08.07.2007 16:21:47 »

Minun on vaikea olla iloinen tai edes neutraali jos läheiseni on pahalla päällä. Minulle tulee syyllinen olo ja tunne että hän on nimenomaan minulle vihainen. Useimmiten voisin melkein henkäistä ääneen helpotuksesta kun äreällä päällä ollut yhtäkkiä muuttaakin suuntaa ja on toisenlaisella päällä (Vaa'an kumppanina tuuliviiri viirottaa milloin minnekin!) Ja sitten aina välillä iskee syvä viha ja raivo: mikä ihmeen oikeus toisella on pilata minun oloni, minkä takia minun pitäisi hyppiä hänen pillinsä tahtiin tai olla hänen siamilainen kaksospuoliskonsa? Miksei minulla ole oikeutta omiin erillisiin tunteisiini ja olemassaoloon? Tämä kaikki ei ole läheisen vika. Se vika on omassa päässä, en tiedä miksi.

Äitini joka on Kala ei pysty harjoittamaan minkäänlaista omaa tahtoa sillä perusteella mitä häneltä kuulen siitä kuinka kaikki juoksuttavat häntä mennen tullen oman tahtonsa mukaan. Äitini on ottanut oikein marttyyrin asenteen että hän ei ole yhtään mitään ja kaikki vain käskyttävät häntä. Muutama ihminen on hänelle aikoinaan tehnyt selväksi että hän on ihan paska, ja hän ei edes uskalla yrittääkään olla toista mieltä. Jos hän kerta on paska niin miksi hän sitten raataa niin paljon muiden eteen?!

Minulla on aika helppoa kun en edes lähde siihen että tekisin kaikki ihmetemput toisten mieliksi jotta heidän tunteensa eivät ohjailisi minua. Kunhan vain kiroan sitä ohjailupuolta, en yritä ostaa kiintymystä. Enimmäkseen.

Ja sitten taas toisaalta tunnen itseni niin pohjattoman itsekkääksi ja itsekeskeiseksi.

 uglystupid2
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 08.07.2007 16:57:50 »

itsellä on tuo kuu kaloissa. enkä nyt mitenkään sanoisi jotta etten omia tunteitani tunnistaisi toisten tunteista.

sen kyllä myönnän että jollain tavalla toisten ihmisten tunnetila saattaa omaan vaikuttaa..kai tavallaan tunteen jonkinlaista myötätuntoa surussa yms. ja taas toisen iloitessa se iloisuus saattaa hyvinkin helposti tarttua sitten omaan itseen.

triton

itse oleb huomannut myös tuon saman ilmiön kekimmäisen lapseni ja äitini olessa aurinko kaloja että ilman "toisten vuoksi" elämistä heille taitaa tulla tunne etteivät olisi jotenkin yhtään mitään.
tallennettu

Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #7 : 08.07.2007 21:25:25 »

Juups, ja minulla oikeastaan on samat sävelet sikäli että pahimmillani/parhaimmillani tunnen että minun pitäisi elää koko ihmiskuntaa varten... Saada jotenkin muutettua maailmaa parempaan suuntaan. Parhaani pyrin tekemään ruohonjuuritasolla, vaikken mihinkään suuriin mullistuksiin kykenekään.

Ihmiskuntaa tai kenties koko eliökuntaa...

 Grin
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Fiona
Vieras
« Vastaus #8 : 10.07.2007 19:38:29 »

Minun on vaikea olla iloinen tai edes neutraali jos läheiseni on pahalla päällä. Minulle tulee syyllinen olo ja tunne että hän on nimenomaan minulle vihainen. Useimmiten voisin melkein henkäistä ääneen helpotuksesta kun äreällä päällä ollut yhtäkkiä muuttaakin suuntaa ja on toisenlaisella päällä (Vaa'an kumppanina tuuliviiri viirottaa milloin minnekin!) Ja sitten aina välillä iskee syvä viha ja raivo: mikä ihmeen oikeus toisella on pilata minun oloni, minkä takia minun pitäisi hyppiä hänen pillinsä tahtiin tai olla hänen siamilainen kaksospuoliskonsa? Miksei minulla ole oikeutta omiin erillisiin tunteisiini ja olemassaoloon? Tämä kaikki ei ole läheisen vika. Se vika on omassa päässä, en tiedä miksi.

Niin...tuo voisi olla kuin minun kirjoittamaani! Minusta tuntuu ihan samalta. Liian usein olen itkenyt kun minua on loukattu tai "loukattu" ja sitten sen jälkeen tulee viha juuri tuosta samasta asiasta! Shocked Sad Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: