Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kalat vaiko Vesimies?  (Luettu 8711 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Alzbeta
Vieras
« : 21.12.2005 20:13:28 »

Hei,

Minulla on sideerisen karttani suhteen yksi suuri ongelma. Nimittäin Kuu merkkini.
Astro.comin eri vaihtoehdoilla toisessa pysyy Kuu Kaloissa toisessa se muuttuu Vesimieheksi.

Kuu merkki on omasta mielestäni erittäin tärkeä, kertoohan se tunteista ja siitä millaisia olemme kun tunnemme olomme kotoisaksi.

Voisiko joku auttaa?
« Viimeksi muokattu: 25.03.2006 21:02:31 kirjoittanut Alzbeta » tallennettu
SatAqu
Vieras
« Vastaus #1 : 21.12.2005 22:55:55 »

Alzbeta,
Kuun asemasi riippuu valittavasta SVP/Ayanamsasta. Minä käytän Fagan/Bradleyn määrittelemiä astelukuja, ja sen mukaan Kuun asemasi on Vesimiehessä. Monet, kuten Harschi, käyttävät sitävastoin Lahirin astelukuja, jolloin asemat muuttuvat n. 53 kaarisekuntia eteenpäin. Tämän perustella Kuun asemasi olisikin jo Kaloissa.

Kuun sijainti Vesimiehessä tekee sinusta eloisan, hyvin uteliaan ja tiedonhaluisen. Olet kiinnostunut laaja-alaisesti ja monipuolisesti monista asioista. Sinussa on myös kestävyyttä ja kanttia. Olen huomannut että monet Kuu-Vesimiehet ovat hieman ns. seikkailijoita. He haluavat valloittaa ja olla näkyvillä. Vesimiehen merkki antaa tunne-älyä, mutta on itse ulkoisesti tunteeton.

Terv. santa_rolleyes
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #2 : 22.12.2005 17:15:28 »

Aivan. Nää on valitettavasti näitä sideerisen astrologian miinuspuolia ja ikuisia kiistakapuloita.  santa_sad. Sitten pitää vain tehdä valinta jomman kumman (tai jonkun kolmannen) ayanamsan hyväksi ja pitäytyä siinä. Lahirilla sun Kuu on just ja just Kaloissa.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #3 : 28.12.2005 18:35:14 »

Kiitos teille!

Tosiaan oli sitten laskutapa tai järjestelmä mikä tahansa niin aina jos mennään merkin viimeisille ja ensimmäisille asteille ja niiden välille niin tilanne on hankala.

Eli toisin sanoen kun nyt itselleni selvisi tämä että jos asteet ovat merkin aivan lopussa niin seuraavan merkin piirteitä on jo vahvasti. Eli jos nyt sovelletaan tätä sideeriseen astrologiaan niin  kuu saisi joka tapauksessa  kalat piirteitä, lasketaan sitten kummalla tavalla tahansa  Huh
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #4 : 29.12.2005 12:14:34 »

Olen innostunut tästä proge  kuu vesimies niin paljon että ajattelin kuinka hienoa jos sellaista viilentävää  vesimies vaikutusta löytyisi natal kartaltakin, mutta vaikka kuinka haluaisin olla  kuu vesimies niin kyllä se on erittäin selvää että olen  kuu kalat, sekä sideerisesti että trooppisesti.  Smiley

 smitten
tallennettu
*Nikita*
Vieras
« Vastaus #5 : 27.05.2006 11:27:12 »

Heip, nostin tämän aiheen haudastaan...  Grin Excuse me mielentila taas tänään...
Siis asiaan...

Harmi kun täältä Harchi ja SatAqu ovat häipyneet.  Cry

Nimittäin yhtäkkiä pälmähti päähäni, että oli Kuuni sitten sideerisesti Kalat tai Vesimies niin joka tapauksessa ainakin viime keskiviikkona minulla vaihtui Saturnus-Dasa Merkurius-Dasaan. Keskiviikkona kieltämättä oli jotenkin mielenkiintoiset värähtelyt... vaikka en oikein tiennyt mitä oli ilmassa...

Vielä mitään mullistavaa ei ole tapahtunut  Wink Mutta odotan kyllä mielenkiinnolla mitenkä tämä Dasan muutos vaikuttaa kun viimeksi se tosiaan on vaihtunut vuonna 1987. Siitä on jo hiukan aikaa...
tallennettu
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #6 : 03.06.2006 14:11:12 »

Silloin kun mä tein sulle karttaa, mä en ollut varma oikeasta ayanamsasta, mutta kyllä mä olen nyt kääntynyt Lahiriin. Se tarkoittaa sitä, että sun Kuu on just ja just Kaloissa, mutta myös sitä, että se Merkurius-dasa alkoi jo viime lokakuussa, eli nää kaks asiaa on sidoksissa keskenään. Sulla oli ensin Merkurius/Merkurius/Merkurius lokakuu 2005-helmikuu 2006, sitten Merkurius/Merkurius/Ketu helmikuu - huhtikuu ja nyt on menossa Merkurius/Merkurius/Venus elokuun loppupuolelle saakka, tämä siis hinduastrologian tekniikoilla katsottuna.
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #7 : 03.06.2006 18:41:20 »

Okei. Mitä nuo jälkimmäiset tarkoittaa? Eli sen toisen mukaan mulla olis nyt menossa Merkurius/Merkurius/Merkurius kausi tällä hetkellä? Mutta miten noita sitten pitäis tulkita?
tallennettu
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #8 : 04.06.2006 09:00:08 »

Terve Lilja,
mun ehdotus olis, että unohdat kokonaan sen toisen, sen että nyt olis menossa Merkurius/Merkurius/Merkurius. Näitä dasoja on vähän monimutkaista selittää ja vaatis enemmän vaivannäköä kuin mitä tilanne sallii, koska pitäis katsoa sun karttaa kokonaisuutena. Mutta joka tapauksessa mä ainakin olen nyt sitä mieltä, että sun Kuu on sideerisesti Kaloissa, koska mä olen todennut, että Lahiri-ayanamsa on se, joka toimii. Tietenkään tätä ei voi ottaa lopullisena totuutena, koska mä en tiedä lopullista totuutta mistään (harva tietää).
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #9 : 04.06.2006 10:36:40 »

Hyvä on unohdetaan. Eli Merkurius/Merkurius/Venus vaihe menossa. Paljon puhetta Rakkaudesta...  :Smiley  smitten  laugh

Onko sinulla tietoni vielä jossain? Nimittäin olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, jos joskus ehdit kertomaan noista dasoista enemmän. Huh
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: